WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???

Data: 2014-10-26 08:55:16
Autor: viazenza
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
Wlasnie przegladam operacje na moim internetowym koncie mojego banku i odkrywam, ze "KTOS" dokonal operacji przelewu zaplaty (do Berlina za uslugi miedzynarodowego serwisu randkowego okolo 200zl) BEZ MOJEGO UDZIALU!
W szczegolach operacji widnieje opis: "Obciazenie karta na konto wlasne".

Wielki bank miedzynarodowy, oddzial polski (nie chce zdradzac nazwy - na razie).

Posiadam wlaczona JEDYNIE opcje potwierdzania karta kodow jednorazowych "TAN" (nie mam wlaczonej opcji potwierdzenia SMSem). Mam absolutna pewnosc iz NIKT nie mial dostepu do mojej karty TAN. NIGDY nie przegladalam portalu owego serwisu randkowego - po raz pierwszy dowiedzialam sie o jego istnieniu TERAZ!

Wiec co? SERWERY BARDZO ZNANEGO WIELKIEGO BANKU o DUZEJ REPUTACJI - zostaly ZHACKOWANE? CO MAM ROBIC?

Po pierwsze - chce odzyskac moje pieniadze ktore mi zwyczajnie skradziono.

Po drugie - ow wielki bank prawdopodobnie chcialby cos zrobic z tym BAJZLEM u siebie?

Data: 2014-10-26 18:16:10
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
W dniu 26.10.2014 o 16:55, viazenza@gmail.com pisze:

CO MAM ROBIC?

Zgłosić fakt do WIELKIEGO BANKU?

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2014-10-26 20:12:06
Autor: RobertS
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???

CO MAM ROBIC?

DB?
napisz reklamację, nie ma co panikować, takie sytuacje się zdarzają
+ zastrzeż kartę z kodami!

RobertS

Data: 2014-10-26 21:26:37
Autor: xbartx

A to czasem nie jest z karty debetowej obciążenie? Auto przecież napisał:

W szczegolach operacji widnieje opis: "Obciazenie karta na konto wlasne"

Także chyba mu gdzieś kartę zeskanowali tudzież wyciekłe jej dane z jakiejś bazy.

Xenocide

Data: 2014-10-26 15:39:54
Autor: akarm
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
26 padziernika 2014 21:26:38 xbartx napisa:
Take chyba mu gdzie kart zeskanowali tudzie wycieke jej dane z jakiej bazy.

Piszesz, e  rwnie zeskanowali kart. A co jeszcze zeskanowali? Nic o tym nie ma.
--
        Akarm

Data: 2014-10-26 23:43:02
Autor: Imka
Dnia Sun, 26 Oct 2014 15:39:54 -0700 (PDT), akarm@wp.pl napisał(a):

26 października 2014 21:26:38 xbartx napisał:
Także chyba mu gdzieś kartę zeskanowali tudzież wyciekłe jej dane z jakiejś bazy.

Piszesz, że  również zeskanowali kartę. A co jeszcze zeskanowali? Nic o tym nie ma.

Masz Ty cierpliwość, oj masz... :)

--
Imka

Data: 2014-10-27 01:07:03
Autor: viazenza
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
On Sunday, October 26, 2014 9:26:38 PM UTC+1, xbartx wrote:
A to czasem nie jest z karty debetowej obcienie? Auto przecie napisa:

W szczegolach operacji widnieje opis: "Obciazenie karta na konto wlasne"

Owszem, dokladnie taki opis. Czy mozecie mi uprzejmie wyjasnic co dokladnie on znaczy?

Take chyba mu gdzie kart zeskanowali tudzie wycieke jej dane z jakiej bazy.

Ale ktora karte? Kodow jednorazowych "TAN" czy karte debetowa?
Od razu zaznaczam, ze NIE MAM KARTY KREDYTOWEJ!

Co do karty DEBETOWEJ, to zwykla karta bankomatowa, bez funkcji platnosci "zblizeniowej". Wylacznie wykorzystywalam ja do wyplat z bankomatow oraz placenia w sklepach.
Czy karte debetowa w ogole da sie wykorzystac do placenia przez Internet?

Co do karty TAN to w omawianym przypadku ona ma postac takiej tablicy dwuwymiarowej gdzie kolumny sa oznaczone cyframi 1-10, a wiersze literami A-J.
Przy kazdej operacji bank zada aby podac zawarosc DWU pol - okreslonych koordynatami <cyferka-kolumna><literka-wiersz>.

Poczatkowo pola byly zaklejone, stopniowo poszczegolne pola zdrapywalam, obecnie wlasciwie tylko chyba jedno jeszcze pozostaje zaklejone... Wyobrazam sobie ze jezeli ktos zrobil np. fotke (telefonem w zblizeniu) mojej karty TAN, oraz skads zna moje haslo do konta internetowego w banku, wowczas moglby wykonac taki przelew?

(Inna sprawa, ze nie przypominam sobie takiej sytuacji aby ktokolwiek kiedykolwiek mial szanse zrobic zdjecie mojej karcie TAN... mimo wszystko takie wytlumaczenie wydaje mi sie najbardziej prawdopodobne przy obecnej mojej wiedzy ogolnej, ewentualnie prosze Szanownych Panstwa o podsuniecie mi innego mozliwego scenariusza, z gory dziekuje!)

Data: 2014-10-27 09:23:55
Autor: wiatrak
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???

Ale ktora karte? Kodow jednorazowych "TAN" czy karte debetowa?
Od razu zaznaczam, ze NIE MAM KARTY KREDYTOWEJ!

DEBETOW!!!

Czy karte debetowa w ogole da sie wykorzystac do placenia przez Internet?

Wikszo si da. Nie mam karty DB, ale pewnie te mona.

[...]

  Karta TAN nie ma z tym nic wsplnego. Musisz zastrzec kart debetow. Kto pozna dane z twojej karty.
  Na przyszo radz chocia zdrapa z karty CVV

Data: 2014-10-27 09:46:07
Autor: Imka
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
Dnia Mon, 27 Oct 2014 01:07:03 -0700 (PDT), viazenza@gmail.com
napisał(a):

[...]

Da się. Nie każdą, ale jak widać akurat Twoją się dało.

Ponieważ do zakupów przez internet jest potrzebny (oprócz numeru karty i
daty jej ważności) również kod CVV (trzy cyfry nadrukowane z tyłu
karty), to odpada skimming w bankomacie. Albo ktoś w sklepie zapamiętał/sfotografował numery karty, albo
skorzystał ktoś, kto w domu ma swobodny dostęp do Twojej karty. Przykre,
ale się zdarza. Jeśli wykluczasz taką możliwość, to któryś sklep jest
trefny. Zakładam, że nigdy i niegdzie inie zostawiasz portfela z kartą
bez dozoru...

Złóż reklamację (moim zdaniem odrzucą), zastrzeż kartę, poproś o nową,
jeśli nie używasz karty do płatności w internecie, to na nowej
zamaż/zdrap trzycyfrowy kod CVV na odwrocie karty.

--
Imka

Data: 2014-10-27 02:24:50
Autor: viazenza
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
On Monday, October 27, 2014 9:46:13 AM UTC+1, Imka wrote:
Da si. Nie kad, ale jak wida akurat Twoj si dao.

Jak sprawdzic czy akurat z moja z mojego banku da sie lub nie?

Poniewa do zakupw przez internet jest potrzebny (oprcz numeru karty i
daty jej wanoci) rwnie kod CVV (trzy cyfry nadrukowane z tyu
karty)

Jak to sie robi? Czy ja tez moge tak placic ale uczciwie SWOJA karta? (Poniewaz logowanie sie do konta internetowego banku, podawanie tych kodow TAN jest delikatnie mowiac... upierdliwe)

Albo kto w sklepie zapamita/sfotografowa numery karty, albo
skorzysta kto, kto w domu ma swobodny dostp do Twojej karty. Przykre,
ale si zdarza. Jeli wykluczasz tak moliwo, to ktry sklep jest
trefny. Zakadam, e nigdy i niegdzie inie zostawiasz portfela z kart
bez dozoru...

BARDZO CI DZIEKUJE!!! Jak na razie Twoja odpowiedz najwiecej mi dala :)

Z reklamacj (moim zdaniem odrzuc)

A czy chociaz mozna ich jakos zmusic aby podali szczegoly operacji umozliwiajace zidentyfikowanie tego kto to zrobil?
Jakies IP wraz z dokladnymi danymi technicznymi?
Przyznam, ze owo dwiescie zlotych ma dla mnie dalece mniejsza wage niz to aby poznac komu moge ufac a komu nie... :(

Data: 2014-10-27 11:14:40
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 27 Oct 2014 02:24:50 -0700 (PDT), viazenza@gmail.com napisał(a):

Jak to sie robi? Czy ja tez moge tak placic ale uczciwie SWOJA karta?
(Poniewaz logowanie sie do konta internetowego banku, podawanie tych
kodow TAN jest delikatnie mowiac... upierdliwe)

To po co korzystasz z usług takiego banku? Są inne, z mniej upierdliwymi
metodami logowania się.

W niektórych też możesz włączyć 3D Secure dla kart, wtedy będziesz
dodatkowo potwierdzać operacje internetowe. To też jest męczące, choć na
własne życzenie.

A czy chociaz mozna ich jakos zmusic aby podali szczegoly operacji umozliwiajace zidentyfikowanie tego kto to zrobil?
Jakies IP wraz z dokladnymi danymi technicznymi?

Bank nie ma tych danych, on dostał tylko zlecenie obciążenia karty z
portalu randkowego. To tam musisz uderzać po szczegóły.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-10-27 15:17:38
Autor: Imka
napisał(a):

Da się. Nie każdą, ale jak widać akurat Twoją się dało.

Jak sprawdzic czy akurat z moja z mojego banku da sie lub nie?

Zeznać na grupie jaki to bank, może ktoś się odezwie i powie.
Albo zadzwonić na infolinię banku.

[...]

Oczywiście (cały czas przy założeniu że kwestionowana operacja na koncie
jest operacją pochodzącą z karty).
Jeśli - excusez le mot - złodziejowi się udało, to dlaczego Tobie
miałoby się nie udać?
Ale tak na marginesie - mam nadzieję, że w TEJ chwili TA karta już jest
zastrzezona?

(Poniewaz logowanie sie do konta internetowego banku, podawanie tych kodow TAN jest delikatnie mowiac... upierdliwe)

Płatność kartą to podanie imienia, nazwiska, 16 cyfr numeru karty, daty
ważności i (przeważnie) trzycyfrowego kodu CVV.
Jeśli do karty włączony jest 3D Secure, to dodatkowo przyjdzie SMS i
trzeba będzie wklepać kod z SMS-a. Więc nie wiem co jest bardziej
upierdliwe :)

(BTW - nie wiem czy do debetówek też jest 3D Secure.)

A czy chociaz mozna ich jakos zmusic aby podali szczegoly operacji umozliwiajace zidentyfikowanie tego kto to zrobil?
Jakies IP wraz z dokladnymi danymi technicznymi?

Bank nie ma takich wiadomości. To lezy w gestii kontrahenta który
wystawił takie obciążenie - w tym przypadku portalu randkowego. To z
nimi trzeba by się kontaktowac.

Przyznam, ze owo dwiescie zlotych ma dla mnie dalece mniejsza wage niz to aby poznac komu moge ufac a komu nie... :(

O?
Jesli masz więcej niż jednego kandydata do tego fraudu, to szczerze
współczuję...

--
Imka

Data: 2014-10-27 18:39:53
Autor: Dominik & Co
Dnia 27.10.2014 Imka <spamtrapimki@gazeta.pl> napisał/a:

[...]

Jest. Choćby BNP Paribas (ten od niesławnej pamięci promocji tabletowej) ma.

A np. 3D Secure w wykonaniu PKO BP polega na tym, że aby potwierdzić transakcję
kartą via net musisz się _zalogować_ do ichniejszego serwisu transakcyjnego
(iPKO czy jak mu tam) :-P

Dlatego też odpuściłem sobie zakupy przez net kartą służbową, choć często
byłoby wygodniej.

--
Dominik & kąpany (via debianowy slrn)

Data: 2014-10-28 02:03:53
Autor: viazenza
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
On Monday, October 27, 2014 3:17:43 PM UTC+1, Imka wrote:
Zezna na grupie jaki to bank, moe kto si odezwie i powie.

Ale to chyba podpada pod paragraf o tzw. "pomowienie"?

Ale tak na marginesie - mam nadziej, e w TEJ chwili TA karta ju jest
zastrzezona?

Owszem, czeka mnie dwa tygodnie oczekiwania na nowa...

Patno kart to podanie imienia, nazwiska, 16 cyfr numeru karty, daty
wanoci i (przewanie) trzycyfrowego kodu CVV.
Jeli do karty wczony jest 3D Secure, to dodatkowo przyjdzie SMS i
trzeba bdzie wklepa kod z SMS-a. Wic nie wiem co jest bardziej
upierdliwe :)

Wiesz, ale w przypadku serwisow zagranicznych (np. rezerwacja hotelu) to tradycyjnym przelewem z Internetowego konta w banku chyba nawet nie da sie?
 Prawda? Albo bank pobiera dodatkowe oplaty za przelew tzw. "miedzynarodowy"
albo po prostu hotel itp. nie daje takiej opcji zeby rezerwowac przy pomocy
 przelewu (z serwisu transakcyjnego banku klienta) lecz zada podania wlasnie
numeru karty kredytowej etc. Intersuje mnie to bo karty kredytowej z zasady nie chce a przy takich opcjach np. hoteli czulam sie dotad dyskryminowana. Obecnie tymczasem dowiaduje sie, ze chyba to co dotyczy kart kredytowych - ROZWNIEZ dotyczy kart debetowych?

Bank nie ma takich wiadomoci. To lezy w gestii kontrahenta ktry
wystawi takie obcienie - w tym przypadku portalu randkowego. To z
nimi trzeba by si kontaktowac.

Lecz na razie przy wczorajszej mojej wizycie w lokalnym oddziale banku nie moglam nawet otrzymac informacji na czyje konto wedrowaly pieniadze - to chyba bank moze! Czyz nie?
(Nazwa wspomnianego portalu randkowego widniala w opisie operacji, ale to zbyt
ogolna informacja i nie wiadomo czy prawdziwa - przeciez mozemy w opisach
 transakcji wpisywac w zasadzie co nam sie tylko podoba, czyz nie?)
Jesli masz wicej ni jednego kandydata do tego fraudu, to szczerze
wspczuj...

Przyznam szczerze, ze pojecia nie mam kto mogl to zrobic! Wiec tym bardziej spodziewam sie malego SZOKU po tym jak sie o tym dowiem.

Data: 2014-10-27 12:16:57
Autor: Dbrowski
W dniu 2014-10-27 09:46, Imka pisze:

Poniewa do zakupw przez internet jest potrzebny (oprcz numeru karty i
daty jej wanoci) rwnie kod CVV (trzy cyfry nadrukowane z tyu
karty), to odpada skimming w bankomacie.

Nie zawsze. Robiem przez internet rezerwacj w hotelu w Kownie. Musiaem poda tylko podstawowe dane karty bez kodu CVV. Wyjazd nie doszed do skutku, rezerwacj anulowaem ale hotel i tak pobra z karty opat manipulacyjn.

Data: 2014-10-27 15:00:48
Autor: Imka
Dnia Mon, 27 Oct 2014 12:16:57 +0100, Dąbrowski napisał(a):

Ponieważ do zakupów przez internet jest potrzebny (oprócz numeru karty i
daty jej ważności) również kod CVV (trzy cyfry nadrukowane z tyłu
karty), to odpada skimming w bankomacie.

Nie zawsze. Robiłem przez internet rezerwację w hotelu w Kownie. Musiałem podać tylko podstawowe dane karty bez kodu CVV. Wyjazd nie doszedł do skutku, rezerwację anulowałem ale hotel i tak pobrał z karty opłatę manipulacyjną.

Zabrakło tam słówka 'przeważnie' ;)

Nieno, wiem że wyjątki istnieją (w sumie chyba wcale nie w ilości
marginalnej). Wątkotwórczyni powinna się cieszyć, że ktoś nie kupił
dziesięciu Kindli na Amazonie - też nie wymagają CVV... ;->

--
Imka

Data: 2014-10-28 02:13:53
Autor: viazenza
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
On Monday, October 27, 2014 3:00:53 PM UTC+1, Imka wrote:
Nieno, wiem e wyjtki istniej (w sumie chyba wcale nie w iloci
marginalnej). Wtkotwrczyni powinna si cieszy, e kto nie kupi
dziesiciu Kindli na Amazonie - te nie wymagaj CVV... ;->

A wiec JAK zabezpieczac sie przed tym? Widac, ze zamazanie kodu CVV na odwrocie karty to za malo?
Ktos tak tutaj zasugerowal: czemu by nie zapisac sobie gdzies tego kodu a potem
 go zamazac? Jak sie kiedys okaze potrzebny to siegnac do notatek...

A moze by tak samo zamazac jakos i numer karty na niej, albo date waznosci
 (np. zamalowac lakierem do paznokci) i tez w razie potrzeby siegac do notatek?

Wlasciwie nie rozumiem po co tak niebezpieczne informacje widnieja wielkimi
 literami wytloczone na karcie? Powinny banki podawac je osobno w sekretnej kopercie, np. razem z PINem.
(Powinno sie jakos oddzielic sama karte jako FIZYCZNE medium do wkladania do
 bankomatow tudziez terminali platniczych - od INFORMACJI o sporej wadze jak sie okazuje...)

Data: 2014-10-28 05:24:01
Autor: jj
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
A wiec JAK zabezpieczac sie przed tym?

Ja ustawiam na 0z limit transakcji internetowych i telefonicznych. Jak mam co do zapacenia/kupienia to zmieniam limit, pac i wracam na 0z. Tpe i niewygodne, ale skuteczne.

Data: 2014-10-28 18:18:25
Autor: osa
W dniu 2014-10-28 13:24, jj pisze:
A wiec JAK zabezpieczac sie przed tym?

Ja ustawiam na 0z limit transakcji internetowych i telefonicznych
To jest limit autoryzacyjny, a moe przyj od razu obcienie rachunku - bez wczeniejszej autoryzacji (blokady na rachunku).

Data: 2014-10-29 01:09:23
Autor: jj
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
To jest limit autoryzacyjny, a moe przyj od razu obcienie rachunku - bez wczeniejszej autoryzacji (blokady na rachunku).

Chyba nie rozumiem. Jak moe przyj obcienie rachunku bez autoryzacji? Czy ustawienie limitw kwotowych i ilociowych na zero nie zablokuje cakowicie moliwoci obcienia rachunku i uycia karty?

Data: 2014-10-29 17:31:07
Autor: osa
W dniu 2014-10-29 09:09, jj pisze:
[...]

Rozumiesz... tak wanie jest. Limity autoryzacyjne maj chroni sprzedawcw, dajc im moliwo (a nie obowizek) sprawdzenia czy uytkownik karty jest wypacalny. Sprzedawca moe przyj na wiar, e rodki na karcie o numerze X s i bez robienia autoryzacji (blokady) bezporednio wysa do banku obcienie takiej karty. Zgodnie z regulaminem bank obcia rachunek karty. Tyle.

Data: 2014-10-31 14:51:03
Autor: Krzysztof Halasa
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
osa <woytek18@poczta.fm> writes:

Rozumiesz... tak właśnie jest. Limity autoryzacyjne mają chronić
sprzedawców, dając im możliwość (a nie obowiązek) sprawdzenia czy
użytkownik karty jest wypłacalny. Sprzedawca może przyjąć na wiarę, że
środki na karcie o numerze X są i bez robienia autoryzacji (blokady)
bezpośrednio wysłać do banku obciążenie takiej karty. Zgodnie z
regulaminem bank obciąża rachunek karty. Tyle.

To jest prawda, ale bardzo teoretyczna. W praktyce sprzedawcy
internetowi (i inni, którzy nie widzą karty na oczy) zawsze dokonują
autoryzacji.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-10-31 17:15:52
Autor: osa
[...]

Racja, ale taki złodziej jak będzie chciał ukraść środki to przecież autoryzacji nie zrobi tylko od razu obciążenie. A ludziom (spoza p.b.b. ;) ) to się wydaje ze jak mają limity na 0 to nic im nie grozi.

Data: 2014-10-31 19:01:59
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Złodziej nie ma wielkich możliwości dokonania obciążenia bez
autoryzacji. Takie możliwości ma (w części przypadków) sprzedawca, ale
to jest wtedy całkowicie jego ryzyko. Natomiast złodziejowi nikt
pieniędzy "na piękne oczy" nie wypłaci, ani żadnego towaru też tak nie
wyda. A jak terminal dojdzie jeszcze, że ta seria kart jest zaznaczona
w bazie jako chipowa, a ktoś będzie chciał zeskimowaną kartą (tylko
magnetyczną z odpowiednim "kodem obsługi") coś kombinować, to może nawet
wyświetli informację o próbie fraudu.

Oczywiście postępowanie banku po reklamacji ewidentnego fraudu
obciążającego sprzedawcę to jest niekoniecznie pewna sprawa, ale
podobnie niepewne mogą być działania banku nawet bez żadnych fraudów.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-11-01 09:13:31
Autor: Marek
On Fri, 31 Oct 2014 17:15:52 +0100, osa <woytek18@poczta.fm> wrote:
[...]

Co im grozi? Mógłbyś rozwinąć? Czy ta możliwość obciążenia też dotyczy kart "internetowych" rozładowanych do 0?

--
Marek

Data: 2014-11-01 10:14:59
Autor: osa
W dniu 2014-11-01 09:13, Marek pisze:

Co im grozi? Mógłbyś rozwinąć? Czy ta możliwość obciążenia też dotyczy
kart "internetowych" rozładowanych do 0?

Tak, karta to karta. Nawet internetowa rozładowana może zostać obciążona i powstanie na niej debet... bo niby czemu nie miałoby się tak stać ;) Dlatego te wszystkie 'bezpieczne' karty internetowe uważam za jeden z sukcesów marketingu... przekonali klientów że są bezpieczne, a tak na prawdę niewiele różnią się od zwykłych plastików - po prostu inne konto jest obciążane (a czasem minusowane).

Data: 2014-11-01 23:18:41
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Normalnie, bank może po otrzymaniu obciążenia zrobić automatycznie
chargeback tylko z tego powodu, że sprzedawca nie uzyskał wcześniej
autoryzacji. Klient nawet nie zobaczy tego debetu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-11-01 23:37:01
Autor: osa
[...]

Może i może... ale jakoś trudno mi uwierzyć w dobroć banku. stawiam że chargeback'i są robione dopiero jak klient pyszczy że to nie on zrobił transakcję... ale może ja po prostu nie wierzę w dobroć banków ;)

Data: 2014-11-02 15:11:54
Autor: J.F.
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
Dnia Sat, 01 Nov 2014 23:37:01 +0100, osa napisa(a):
osa <woytek18@poczta.fm> writes:
Tak, karta to karta. Nawet internetowa rozadowana moe zosta
obciona i powstanie na niej debet... bo niby czemu nie miaoby si
tak sta ;)
Normalnie, bank moe po otrzymaniu obcienia zrobi automatycznie
chargeback tylko z tego powodu, e sprzedawca nie uzyska wczeniej
autoryzacji. Klient nawet nie zobaczy tego debetu.
Moe i moe... ale jako trudno mi uwierzy w dobro banku. stawiam e chargeback'i s robione dopiero jak klient pyszczy e to nie on zrobi transakcj... ale moe ja po prostu nie wierz w dobro bankw ;)

Jak bank bedzie mial za duzo reklamacji do zalatwienia, to zobaczysz
ze tak zrobi. Nie akceptujemy obciazen z Wietamu/Rumuni/firmy XXX.

Raz zobaczylem - sklep jakos dwa razy obciazyl, o czym sie
dowiedzialem z wyciagu - dwa obciazenia i jeden zwrot. Moze wina gdzies w banku i inni zdazyli zglosic.

J.

Data: 2014-11-02 15:59:19
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

To nie żadna dobroć, tylko po prostu bank nie potrzebuje ryzykować
i np. szukać kasy w zdebetowanej karcie przedpłaconej, jeśli może jednym
prostym ruchem odebrać ją sprzedawcy.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-11-02 16:33:29
Autor: xbartx
W dniu 02.11.2014 o 15:59, Krzysztof Halasa pisze:

To nie żadna dobroć, tylko po prostu bank nie potrzebuje ryzykować
i np. szukać kasy w zdebetowanej karcie przedpłaconej, jeśli może jednym
prostym ruchem odebrać ją sprzedawcy.

Też mi się tak wydaje, tym bardziej że pilnowanie takiej prostej reguły autoryzacja<>obciążenie robi pewnie automat i w banku nawet nikt nie wnika w to, ewentualnie później gdzieś w raportach ktoś się nad tym pochyli, jeżeli już.

Xenocide

Data: 2014-11-02 16:41:56
Autor: J.F.
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
Dnia Sun, 02 Nov 2014 15:59:19 +0100, Krzysztof Halasa napisa(a):
[...]

To nie adna dobro, tylko po prostu bank nie potrzebuje ryzykowa
i np. szuka kasy w zdebetowanej karcie przedpaconej, jeli moe jednym
prostym ruchem odebra j sprzedawcy.

Ale od transakcji jest prowizja, a od debetu tez jest prowizja :-)

Tylko ze jak sprzedawca bedzie mial co chwile pieniadze cofane z
powodu debetu, to bardzo szybko zrezygnuje z obslugi kart. Wiec albo autoryzuje, albo jemu nie cofaja ...

J.

Data: 2014-11-02 00:48:54
Autor: Marek
On Sat, 01 Nov 2014 10:14:59 +0100, osa <woytek18@poczta.fm> wrote:
Tak, karta to karta. Nawet internetowa rozładowana może zostać
obciążona
i powstanie na niej debet... bo niby czemu nie miałoby się tak stać
;)

I sugerujesz, że byłby problem z  reklamacją, gdyby klient zobaczywszy ów debet zadzwonił do banku i zapytał jakim prawem skoro karta była rozładowana WŁAŚNIE dla "bezpieczeństwa"?

--
Marek

Data: 2014-11-02 10:32:16
Autor: osa
W dniu 2014-11-02 00:48, Marek pisze:
[...]

Myślę że argument, że karta była rozładowana to żaden argument - może to być stara transakcja, do której blokada była kiedyś i wygasła. Rozładowanie karty zwiększa jej 'bezpieczeństwo' ale niczego nie gwarantuje.

Jedynie oświadczenie że ów transakcji klient nie dokonał spowodowałoby rozpoczęcie procedury reklamacyjnej.

Data: 2014-11-02 10:56:00
Autor: Akarm
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
W dniu 2014-11-02 o 10:32, osa pisze:
w transakcji

Co za babol! Klawiatura szwankuje? Czytaj posty przed wysaniem.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2014-11-02 11:04:22
Autor: mx
On 02/11/2014 10:56, Akarm wrote:
W dniu 2014-11-02 o 10:32, osa pisze:
w transakcji

Co za babol! Klawiatura szwankuje? Czytaj posty przed wysaniem.

Lepiej? ;)
Jedynie owe owiadczenie, e transakcji owej w klient nie dokona, spowodowaoby rozpoczcie owej procedury.

Data: 2014-11-02 02:23:04
Autor: az.anonim
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
W dniu niedziela, 2 listopada 2014 11:04:45 UTC+1 uytkownik mx napisa:
Jedynie owe owiadczenie, e transakcji owej w klient nie dokona, spowodowaoby rozpoczcie owej procedury.

Co do procedury reklamacyjnej: w Millennium zwlekaj do ostatniej chwili. Za kilka dni min dokladnie 3 miesice od momentu zgoszenia przeze mnie reklamacji dotyczcej nieutoryzowanej transakcji kart.

Oczywicie wszystko przez to, e bank nie zamierza paci tylko chce wycygani zwrot od operatora karty a ten (VISA) robi wszystko eby reklamacji nie uzna. Miesic temu dostaem dziwny telefon z banku z zapytaniem czy podtrzymuj swoj reklamacj bo "podmiot zewntrzny" dostarczy skan z UPS gdzie adresatem przesyki za ktr pacono moj kart jestem wanie ja. No to trzeba byo im wytumaczy e kto przecie mg si za mnie poda, na co bank powiedzia: "aha..." i kaza czeka kolejny miesic na rozpatrzenie przez "podmiot zewntrzny" odwoania, ktre miao zoy Millennium. Bo przecie dostarczone im pierwszego dnia potwierdzenie zoenia zawiadomienia o popenieniu przestpstwa nie jest jednoznaczne...

Tak wic w ten sposb wyglda ciemna strona uytkowania karty, o ktrej banki nie chc mwi. Z oczywistych wzgldw wol mydli oczy bezpieczestwem i wygod...

Data: 2014-11-02 11:46:26
Autor: Akarm
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
> W dniu niedziela, 2 listopada 2014 11:04:45 UTC+1 uytkownik mx napisa:
owe owiadczenie

A tutaj poprawiacz popisa si nieuctwem. :D

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2014-11-02 17:21:32
Autor: Krzysztof Halasa
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
"az.anonim" <marek.horst@gmail.com> writes:

Oczywiście wszystko przez to, że bank nie zamierza płacić tylko chce
wycyganić zwrot od operatora karty a ten (VISA) robi wszystko żeby
reklamacji nie uznać.

Nie ma czegoś takiego jak "operator karty". Jest wystawca karty (zwykle
bank) oraz agent karciany (często także bank itp). Generalnie, pozycja
wystawcy karty jest korzystniejsza niż sprzedawcy i jego agenta.

Miesiąc temu dostałem dziwny telefon z banku z zapytaniem czy
podtrzymuję swoją reklamację bo "podmiot zewnętrzny" dostarczył skan z
UPS gdzie adresatem przesyłki za którą płacono moją kartą jestem
właśnie ja.

Czyli acquirer zażądał od sklepu kwitów, sklep dostarczył co akurat
miał, chwilowo nie jest to pewnie nawet dowód dostarczenia przesyłki
klientowi, nawet zakładając że np. nie jest podrobiony (różne rzeczy
sprzedawcom przychodzą do głowy gdy chargeback zajrzy w oczy).

Teraz sklep pewnie musi wyciągnąć od UPS dowód odbioru przesyłki,
podpisany przez odbiorcę (np. elektronicznie).

Aczkolwiek z tym skanem to nietypowa sprawa, skąd sprzedawca znał Twoje
dane i jakie dane to były? Imię i nazwisko, adres?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-11-02 12:20:28
Autor: az.anonim
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
Myl, e sprzedawca nie zrobi waka tylko kto zeskanowa moj kart (nie pasek tylko zdjcie dwch stron) i zamwi towar na moje imi i nazwisko z dostaw gdzie w Hiszpanii. Transakcja posza online wic bez kodu PIN. Od tego momentu zrobiem si przewrazliwiony i jak kto oglda wnikliwie moja kart to wzbudza to moje podejrzenia. Niby moe sprawdzac podpis na drugiej stronie ale moe te zapamietywac kod CVV. Do tego szybk fotka pierwszej strony i ma moje pienidze na wycignicie rki.

Data: 2014-11-02 23:21:45
Autor: Krzysztof Halasa
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
"az.anonim" <marek.horst@gmail.com> writes:

Myślę, że sprzedawca nie zrobił wałka tylko ktoś zeskanował moją kartę
(nie pasek tylko zdjęcie dwóch stron) i zamówił towar na moje imię i
nazwisko z dostawą gdzieś w Hiszpanii. Transakcja poszła online więc
bez kodu PIN.

Od tego momentu zrobiłem się przewrazliwiony i jak ktoś ogląda
wnikliwie moja kartę to wzbudza to moje podejrzenia. Niby może
sprawdzac podpis na drugiej stronie ale może też zapamietywac kod CVV.
Do tego szybką fotka pierwszej strony i ma moje pieniądze na
wyciągnięcie ręki.

Nie myślisz chyba że tacy ludzie "zapamiętują kody CVV(2)"?
Jacyś amatorzy, może tak, ale oni wpadną przy pierwszej okazji.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-11-03 09:40:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości
[...]

Dlaczego mieliby wpasc ?
Tych z Hiszpanii nie zlapia, a nawet jak zlapia, to nic nie powiedza, dostawali dane e-mailem i tyle.

Owszem, jakby sie komus chcialo, to moze by i po nitce do klebka doszedl ... albo chlopaki maja troche rozumu i nie dojdzie ...

J.

Data: 2014-11-11 14:51:59
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Nie myślisz chyba że tacy ludzie "zapamiętują kody CVV(2)"?
Jacyś amatorzy, może tak, ale oni wpadną przy pierwszej okazji.

Dlaczego mieliby wpasc ?

Bo ich "skorelują".
Chyba że nie zrobią tego dużo, ale to chyba optymistyczne założenie.

Owszem, jakby sie komus chcialo, to moze by i po nitce do klebka
doszedl ... albo chlopaki maja troche rozumu i nie dojdzie ...

Jeśli mają rozum to nie robią tego w sposób absurdalny.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-11-02 12:38:02
Autor: az.anonim
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
To oczywicie w duym uproszczeniu, bo inna grupa oszustw zajmuje si organizacj zczytywania danych z kart, chociaby poprzez zatrudnianie do tego pracownikw recepcji w hotelach, a inna grupa kupuje na forach cardingowych cae paczki z danymi kart i organizuje ich spienianie.. Szkoda e klienci Millennium nie mog bardziej zabezpieczy si przed fraudami online, wystarczyoby da moliwo ustawienia limitw na transakcje online lub kadorazowego wymuszenia secure3d z potwierdzeniem SMS. To taka sama sytuacja jak z allegro: dwuskladnikowe uwierzytelnianie wyeliminowaloby przejmowanie kont i podszywanie si pod sprzedajcych ale grupie allegro zaley na zwikszaniu sprzeday tak jak bankom zaley na zwikszaniu liczby transakcji. I jedni i drudzy yj z prowizji...

Data: 2014-11-02 23:37:27
Autor: Krzysztof Halasa
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
"az.anonim" <marek.horst@gmail.com> writes:

To oczywiście w dużym uproszczeniu, bo inna grupa oszustów zajmuje się
organizacją zczytywania danych z kart, chociażby poprzez zatrudnianie
do tego pracowników recepcji w hotelach,

No ale to jest proste do wykrycia i organizacje od dawna to robią.
W supermarketach łatwiej, i więcej ludzi.

Szkoda że klienci Millennium nie mogą bardziej zabezpieczyć się przed
fraudami online, wystarczyłoby dać możliwość ustawienia limitów na
transakcje online lub każdorazowego wymuszenia secure3d z
potwierdzeniem SMS.

Zdaje się że takie coś miało tam być?

To taka sama sytuacja jak z allegro: dwuskladnikowe uwierzytelnianie
wyeliminowaloby przejmowanie kont i podszywanie się pod sprzedających
ale grupie allegro zależy na zwiększaniu sprzedaży tak jak bankom
zależy na zwiększaniu liczby transakcji. I jedni i drudzy żyją z
prowizji...

Ale ani jedni ani drudzy z pewnością nie żyją z prowizji od fraudów.
Problem w tym, że decyzje podejmują "księgowi" a nie specjaliści od
bezpieczeństwa.
Tzn. byłbym daleki od tego, by tylko ci ostatni podejmowali decyzje -
mielibyśmy wtedy Fort Knox w każdym miejscu. Ale powinno to być
bardziej wyrównane, jedni i drudzy powinni mieć wpływ na decyzje.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-11-04 16:55:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3bnoplgj7.fsf@intrepid.localdomain...
[...]

Czekaj, a Visa i MasterCard to co sa ?

[...]

Zazwyczaj daje sie z kurierem umowic telefonicznie na inny adres dostawy, a telefon do karty przypisany nie jest  :-)
Ale to zawsze jakis slad.

J.

Data: 2014-11-11 14:54:21
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Zależy w jakim sensie. Ale tu chodzi raczej o organizację, której banki
itp. są członkami.

Zazwyczaj daje sie z kurierem umowic telefonicznie na inny adres
dostawy, a telefon do karty przypisany nie jest  :-)

No tak, ale adres (zakładam że poprawny) trzeba jakoś wykombinować.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-10-27 15:35:32
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości
CO MAM ROBIC?
DB?
napisz reklamację, nie ma co panikować, takie sytuacje się zdarzają

Tak jest.

+ zastrzeż kartę z kodami!

Jest sens ?
Platnosc prawdopodobnie byla bez tego kodu, co powinno wystarczyc do reklamacji.

Dobre jest tu PKO BP/inteligo - karty sa zdrapkami, bank mowi za kod podano ... ale ktory, bo widac ktore jeszcze nie zdrapane i nie widoczne.
I juz klient ma lepsza pozycje.

J.

Data: 2014-10-27 17:14:08
Autor: Zenek
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:544e5834$0$11145$65785112news.neostrada.pl...
Uytkownik "RobertS"  napisa w wiadomoci
CO MAM ROBIC?
DB?
napisz reklamacj, nie ma co panikowa, takie sytuacje si zdarzaj

Tak jest.

+ zastrze kart z kodami!

[...]

Moje wraenie jest takie, e pytajcy chce uzyska jak najwicej informacji
jak przekrci innych na taki numer a nie co zrobi w takim przypadku.
Gdyby co takiego zaistniao, to pierwsze kroki zawsze do banku, a nie na grupy dyskusyjne.

Zenek -- -
Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-10-28 01:44:35
Autor: viazenza
On Monday, October 27, 2014 5:13:33 PM UTC+1, Zenek wrote:
[...]

Twoj sceptycyzm jest porazajacy! ;)

Wczoraj odwiedzilam miejscowy oddzial tegoz banku.
Wypelnilam formularz do reklamacji i zastrzeglam karte.
Odpowiedz na reklamacje ma zajac dwa tygodnie, na nowa karte tez tylez trzeba poczekac.

Oto cel mojego pisania na tych grupach to dowiedziec sie jak:

-  przede wszystkim, poznac kto mi to zrobil (i dlaczego)?
-  zabezpieczyc sie na przyszlosc przed takimi naduzyciami
-  ewentualnie, sprawniej i szybciej przeprowadzac transakcje przez Internet, szczegolnie z serwisow zagranicznych (przypuszczam, ze zwykly przelew z portalu transakcyjnego swojego banku chyba nie daje mozliwosci azeby np. rezewrowac hotel
w Niemczech czy chocby zaplacic za serwis randkowy zagraniczny - czemu by nie? :))

Moja wizyta w oddziale banku niewiele mi mogla pomoc z zakresu powyzszych punktow.
Nawet nie powiedziano mi na CZYJE konto powedrowaly pieniadze!
Ewentualnie, po otrzymaniu odpowiedzi na reklamacje moge pisac podanie z prosba o wyjawienie szczegolow technicznych kwestionowanych operacji, a wiec droga dluga i kreta...

Data: 2014-10-28 12:56:24
Autor: Nika
W dniu 2014-10-28 o 09:44, viazenza@gmail.com pisze:

-  przede wszystkim, poznac kto mi to zrobil (i dlaczego)?

Midzynarodowy gang z chci niskiego zysku. Co do ustalenia tosamoci przestpcy, zapomnij (i zreszt co Ci z tej wiedzy, pojedziesz do Berlina da zodziejowi w zby?) Kiedy musiaam zoy doniesienie na policji, bo Inteligo nie przyjmowao bez tego zgoszenia reklamacyjnego, po paru miesicach przyszo zawiadomienie o umorzeniu, bo przestpstwo miao miejsce poza granicami kraju, a kwota niska. Ja zreszt nie spodziewaam si, e dla 200 z bd uruchamia Interpol, tylko szkoda mojego czasu, czasu miego pana policjanta, ktry chyba godzin pisa protok i kosztu znaczkw na listy polecone z komendy i prokuratory.

-  zabezpieczyc sie na przyszlosc przed takimi naduzyciami
http://www.totalmoney.pl/artykuly/78186,karty-kredytowe,skimming-- czym-jest-i-jak-sie-przed-nim-chronic,1,1
Dla pewnoci wyjaniam, e chocia w adresie pada sowo "kredytowe", to rady w artykule odnosz si rwnie do kart debetowych.

[...]

Zaoy kart debetow tylko do celw patnoci przez Internet, zasila j tylko przed planowan transakcj - w ten sposb nawet jeeli jej numer wpadnie w niepowoane rce, nie narobi szkd. Mona te ustawi niskie albo zerowe limity na transakcje internetowe, pod warunkiem, e nie masz sklerozy, jak ja - kiedy nie chciaa mi przej transakcja zapaty za bilet lotniczy i dzwoniam z pretensjami na infolini, bo zapomniaam, e mam ustawiony za niski limit.

Ocho. Ja te, jak pierwszy raz padam ofiar fraudu mylaam, e to katastrofa kosmiczna i tylko mi jednej przydarzyo si takie nieszczcie. Zoya reklamacj, oddadz Ci kas i po problemie.

- -
Nika

-- -
Ta wiadomo e-mail jest wolna od wirusw i zoliwego oprogramowania, poniewa ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-10-31 22:31:56
Autor: xbartx
W dniu 28.10.2014 o 09:44, viazenza@gmail.com pisze:

[...]

Tutaj raczej bank nic nie pomoe i musiaaby normalnie zgosi spraw na policj, e Ciebie okradli i wtedy powinno by troch wicej szczegw. Aczkolwiek wydaje mi si e bank powinien uzna reklamacj i zrobi chargeback i wtedy niech si sklep/portal randkowy martwi i dochodzi swojego.

Xenocide

Data: 2014-10-26 21:43:51
Autor: jakson
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
Posiadam wlaczona JEDYNIE opcje potwierdzania karta kodow jednorazowych "TAN"

A jaki to ma zwiazek z karta platnicza?

NIGDY nie przegladalam portalu owego serwisu randkowego - po raz pierwszy dowiedzialam sie o jego istnieniu TERAZ!

Akurat...

CO MAM ROBIC?

Wylacz Caps Locka.

PS
Kompletnie nie ogarniasz tematu, wszystko Ci sie miesza, itd.
Ciesz sie, ze zyjesz i jestes zdrowa.

WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???