WLan 802.11 n

Data: 2009-04-10 08:33:55
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
WLan 802.11 n
Witam!

Szukam dla siebie jakiegoś notebooka i znalazłem ciekawy model, ale w opisie karty Wifi znajduje się "Wireless 802.11n LAN". Przyzwyczaiłem się do tego, że w większość notebooków obsługuje standard 802.11 a/b/g. Niestety nie mam większego doświadczenia z wifi i niespecjalnie wiem, co oznaczają literowe wersje standardu. Czy jest możliwe, że będę miał jakieś problemy z połączeniem się z hotspotami lub z routerem wifi przy pomocy tej karty sieciowej?

Pozdrawiam -- Spook.

Data: 2009-04-10 10:44:18
Autor: Andrzej Libiszewski
WLan 802.11 n
Dnia Fri, 10 Apr 2009 08:33:55 +0200, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

[...]

Nie. 802.11n jest zgodny w dół z wersjami "b" i "g" w których typowo
pracują hotspoty.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-04-10 13:38:10
Autor: MC
WLan 802.11 n
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:1gd45mxqek5su.bwx7fi5a84yf.dlg40tude.net...
[...]

Tak podają producenci, ale to nie jest cała prawda.

Data: 2009-04-10 16:22:41
Autor: Jacek
WLan 802.11 n
A jaka jest cala?

Data: 2009-04-11 10:17:46
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
WLan 802.11 n
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:grnaui$1b8$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jak to rozumieć?

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!

Data: 2009-04-11 15:46:35
Autor: Jacek
WLan 802.11 n
Dnia Sat, 11 Apr 2009 10:17:46 +0200, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

[...]

Odpowiedz kolegi MC przypomina mi odpowiedzi mojego kolegi z pracy. Na
wszelkie stwierdzenia on zawsze odpowiadal "nie do konca", nie tlumaczac w
czym rzecz.
Wydaje mi sie, ze ludzie, ktorzy nie maja za wiele do powiedzenia, uzywaja
takich sloganow, jak "nie do konca", "to nie jest cala prawda", "tutaj bym
sie spieral" itd., ale pytajac ich co maja na mysli, jakies ich racje, nie
umieja powiedziec o co im dokladnie chodzi.
I mysle, ze MC tez nie wie.

Pozdrawiam.

Data: 2009-04-11 15:49:58
Autor: kffiatek
WLan 802.11 n
W dniu 2009-04-11 15:46, Jacek pisze:

Tak podają producenci, ale to nie jest cała prawda.

Jak to rozumieć?

I mysle, ze MC tez nie wie.

Ale zaistniał:) i teraz 4 osoby się zastanawiają co miał na myśli:P

--
kffiatek

Data: 2009-04-11 23:01:27
Autor: MC
WLan 802.11 n
Użytkownik "kffiatek" <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał w wiadomości news:grq762$6id$1news.dialog.net.pl...
[...]

Zastanawiają się zamiast zwyczajnie poszukać w sieci.

Data: 2009-04-11 23:57:10
Autor: Mikolaj Tutak
WLan 802.11 n
MC wrote:

[...]

Ja tez sie zastanawiam i przy okazji szukam sieci. Wszystko jest ok.

      Mikolaj

Data: 2009-04-17 23:07:33
Autor: MC
WLan 802.11 n
Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w wiadomości news:grr48s$7q3$1nemesis.news.neostrada.pl...
MC wrote:

[...]

To słabo szukasz. Internet jest pełen takich opowieści jak ta:

"We installed a Linksys WRT300N router in a business.
Our laptops were "B&G" and were constantly having connection issues.
I reconfigured the router to to turn off the "N" features and use "B&G" only.
Wireless signal was awesome after that change
Maybe it was the goofy antenna on the WRT300N."

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-24761_18_0.html.

Data: 2009-04-18 15:27:53
Autor: Mikolaj Tutak
WLan 802.11 n
MC wrote:

[...]

No i czego to dowodzi bo nie zabardzo rozumiem? Generalnie technologia 802.11 jest problemogenna wprowadzenie standardu "N" nic nie zmieniło pod tym wzgledem. Wspołczesne routerni "N" pewnie maja badziewiaste antenki i sie troche ludziki zdziwiły, tyle, że to nie wina samego "N".

      Mikolaj

Data: 2009-04-18 15:48:44
Autor: MC
WLan 802.11 n
Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w wiadomości news:gscl20$q69$1nemesis.news.neostrada.pl...
MC wrote:

[...]

Niezupełnie. B i G się świetnie dogadują, przynajmniej na bliskie odległości i ewentualne problemy dotyczą czegoś innego, a nie samej łączności. Nie ma takich przypadków, że ruter pracujący w trybie G nie dogaduje się z urządzeniem potrafiącym tylko B. Z "N" jest zdecydowanie więcej problemów ze wsteczną kompatybilnością właśnie na poziomie radia. Niezależnie od kłopotów innej natury.

Data: 2009-04-18 16:12:45
Autor: Mikolaj Tutak
WLan 802.11 n
MC wrote:

[...]

No to mało wiesz, bo routery "G" zwlaszcza te wczesne tez mialy problemy aby sie dogadywać z "B". Tylko to nie jest wina standardu tylko jego implementacji, z czasem (wraz z poprawionym firmware) wszystko zaczelo dzialac jak powinno.

      Mikolaj

Data: 2009-04-18 16:59:59
Autor: MC
WLan 802.11 n
Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w wiadomości news:gscnm5$gq$1nemesis.news.neostrada.pl...
MC wrote:

[...]

Nie rozmawiamy o historii wielki nauczycielu. Nie twierdziłem też nigdy, że to wina standardu.

Data: 2009-04-18 23:41:20
Autor: Mikolaj Tutak
WLan 802.11 n
MC wrote:

[...]

W ogole malo co stwierdziles. "Tak podają producenci, ale to nie jest cała prawda." Prawda jest taka ze rozne problemy wystepuja we wszystkich kombinacjach "B"-"G"-"N", wprowadzenie "N" jakos specjalnie nie nasililo tego zjawiska.

      Mikolaj

Data: 2009-04-18 18:24:07
Autor: Colin
WLan 802.11 n
MC wrote:
[...]

Ale karta 802.11n zawsze się połączy z AP 802.11g.
Problem z kompatybilnością jest tylko w drugą stronę.

Data: 2009-04-11 19:56:34
Autor: Mikolaj Tutak
WLan 802.11 n
Jacek wrote:

[...]

W moim Asusie EEE PC 901 jest karata Azurewave wlasnie 802.11n i jakos nie zauwazylem specjalnych "niekompatybilnosci".

      Mikolaj

Data: 2009-04-11 23:00:11
Autor: MC
WLan 802.11 n
Użytkownik "Jacek" <adres@moj.pl> napisał w wiadomości news:tp39ut3z9efc.v09s3szv59pq.dlg40tude.net...
[...]

Zamiast się madrzyć wystarczyłoby chociażby oba standardy wlkikać do Gooogle'a i pojawi się na przykład to:
http://www.networld.pl/news/132260/Sieci.802.11n.i.problem.zgodnosci.html

Data: 2009-04-11 23:59:41
Autor: Mikolaj Tutak
WLan 802.11 n
MC wrote:

I mysle, ze MC tez nie wie.

Zamiast się madrzyć wystarczyłoby chociażby oba standardy wlkikać do
Gooogle'a i pojawi się na przykład to:
http://www.networld.pl/news/132260/Sieci.802.11n.i.problem.zgodnosci.html

No i co z tego? Jak masz karte b/g to ona tez sie nie dogada z a. Podobnie jak kupisz n na pasmo 2.4GHz to nie pogadasz na pasmie 5GHz. Jakos specjalnie Cie to boli?!

      Mikolaj

Data: 2009-04-12 12:23:06
Autor: Andrzej Libiszewski
WLan 802.11 n
Dnia Sat, 11 Apr 2009 23:00:11 +0200, MC napisał(a):

[...]

A pisałem gdzieś o zgodności ze standardem 802.11a w warunkach polskich czy
tylko o b i g?

Data: 2009-04-17 23:12:08
Autor: MC
WLan 802.11 n
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:bmo3301gtuzt.1h3uw0d9z6ng7$.dlg40tude.net...
[...]

Ja też nie pisałem o "a".

Data: 2009-04-17 22:25:51
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
WLan 802.11 n
Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <wojciech.sura-no@spam-poczta.medi.com.pl> napisał w wiadomości news:grmpdm$dpv$1inews.gazeta.pl...
(...)

Mam już tego notebooka; połączenie z routerem wifi b/g bez żadnych problemów.

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!