WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizacjê

Data: 2012-05-19 13:31:31
Autor: Andrzej Libiszewski
WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizacjê
W dniu 2012-05-19 02:17, Pszemol pisze:
Czy WM i Android posiadaj± przypomnienia oparte o ustawion±
wcze¶niej lokalizacjê telefonu a je¶li tak, to która ich wersja?

Jak wygl±da obs³uga takich przypomnieñ w oryginale
(znaczy siê bez applikacji z Marketu) co mo¿na ustawiæ aby
siê dzia³o gdy np. przyjadê do domu albo wyjdê z domu?

Znaczy jak tak± rzecz zapewnia aplikacja, to ju¿ nie jest oryginalna tylko bezczelna kopia?

A przecie¿ podej¶cie "there is an app for that" nie powinno byæ ci obce

Kto¶ móg³by to podsumowaæ nieco bli¿ej osobno dla WM
i osobno dla Androida?

Pewnie móg³by, ale po co?

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2012-05-19 12:21:05
Autor: Pszemol
WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizacjÄ™
Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> wrote:
W dniu 2012-05-19 02:17, Pszemol pisze:
Czy WM i Android posiadajÄ… przypomnienia oparte o ustawionÄ…
wcześniej lokalizację telefonu a jeśli tak, to która ich wersja?

Jak wygląda obsługa takich przypomnień w oryginale
(znaczy się bez applikacji z Marketu) co można ustawić aby
się działo gdy np. przyjadę do domu albo wyjdę z domu?

Znaczy jak taką rzecz zapewnia aplikacja, to już nie jest oryginalna tylko bezczelna kopia?

Moze zlego slowa uzylem... Nie oryginalne tylko "prosto z pudelka".

A przecież podejście "there is an app for that" nie powinno być ci obce

Po prostu chce porównać system operacyjny z garniturem dołączonych do niego
przez fabryke aplikacji a nie znam applikacji dla iOS więc chce porównywac
je bez aplikacji z marketu/appstore...

Ktoś mógłby to podsumować nieco bliżej osobno dla WM
i osobno dla Androida?

Pewnie mógłby, ale po co?

Na potrzeby ciekawej dyskusji?
Dla popularyzowania ciekawego ficzerka smartfonow?

Data: 2012-05-19 14:34:48
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2012-05-19 14:21, Pszemol pisze:
[...]

A dlaczego akurat musi to być funkcja prosto z pudełka?

[...]

Ale dlaczego? To co jest instalowane zalezy przecież od producenta, operatora, więc jaki to miałoby mieć sens?

Phy

Data: 2012-05-19 09:04:36
Autor: Pszemol
"Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> wrote in message news:4fb79371$0$1211$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W porzÄ…dku - poddajÄ™ siÄ™!
Opiszcie więc jak działają przypomnienia w Twoim telefonie
z dowolną aplikacją której używacie.

Data: 2012-05-19 19:07:41
Autor: ToMasz
[...]

prosto z pudełka - coraz mniej. Dlaczego? bo ludzie chcą mieć - (to łatwe) a nie chcą używać ( to trudneijsze)
Popatrz na posty na tej grupie. telefon z wi fi - po cholere? Wi fi bez systemu i ekranu mało ma zastosowań. telefon z gps. po co? bez nawigacji? Telefon z dobyrm aparatem - 12 mpix w telefonie daje takie zdjecia jak 2 w minolcie z1.
Tak więc jaki jest sens ekonomiczny pchania oprogramowania w telefon w pudełku? Namiastka nawigacji, facebok, twiter, jakaśtam przeglądarka, youtube i spadaj.

Programy o które pytasz, lepiej działają pod androidem, bo o ile wiem, mogą położenie telefonu określać dzięki sieciom wifi - jest to dokładniejsze niż po BTS na przykład. To wszystko zależy jednak od konkretnego przypadku.

ToMasz

Data: 2012-05-19 14:45:55
Autor: Pszemol
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:jp8k0u$5s$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czyli Android prosto z pudełka nie ma w ogóle przypomnień po lokacji?
Jak Samsung wypuszcza high endowe telefony Galaxy II S lub III S to
one nie mają takich przypomnień po lokalizacji wyjęte prosto z pudełka?

Data: 2012-05-20 09:09:59
Autor: ArekM
[...]

Nie, nie ma ...
Tak jak iP nie ma zdecydowanie bardziej przydatnych rzeczy od tych przypomnień, zaraz po wyjęciu z pudełka, ktore z kolei maja wspomniane telefony. Czy to jakis problem, jesli aplikacje trzeba sobie doinstalowac?

--
PZDR!
SGSII/iP4S

Data: 2012-05-20 08:08:09
Autor: Pszemol
"ArekM" <arkadiusz_matuszak@jakismail.com> wrote in message news:jpa5c5$rf0$1inews.gazeta.pl...
[...]

A jak siÄ™ nazywa aplikacja z przypomnieniami lokacyjnymi na Androida?
Czy jest taka aplikacja dla Windows Mobile (WM)?

Data: 2012-05-20 18:49:17
Autor: ArekM
WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizac jÄ™
..
[...]

Można sobie poszukac - troche tego jest:
https://play.google.com/store?hl=pl

Ja nic nie polece bo nie uzywam - jakos nie widze zastosowania w _swoim_ zyciu takiego cuda.

--
Pzdr!
SGSII/iP4S

Data: 2012-05-20 21:47:03
Autor: Skrypëk
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Na WM już nawet marketu nie ma. Po co nieboszczyka kopiesz?

Data: 2012-05-20 08:33:29
Autor: Michal Tyrala
On Sun, 20 May 2012 09:09:59 +0200, ArekM wrote:
> Czyli Android prosto z pude³ka nie ma w ogóle przypomnieñ po lokacji?
> Jak Samsung wypuszcza high endowe telefony Galaxy II S lub III S to
> one nie maj± takich przypomnieñ po lokalizacji wyjête prosto z pude³ka?

 Nie, nie ma ...
 Tak jak iP nie ma zdecydowanie bardziej przydatnych rzeczy od tych  przypomnieñ, zaraz po wyjêciu z pude³ka, ktore z kolei maja wspomniane  telefony. Czy to jakis problem, jesli aplikacje trzeba sobie doinstalowac?

A tak zupelnie na boku, ma ktos jakis w miare rozsadny pomysl do czego
taki myk siê moze przydac? (poza wzniecaniem iPianobicia na newsach ;))

--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-05-20 08:07:32
Autor: Pszemol
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnjrhb2p.j8m.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
> [...]

A tak zupelnie na boku, ma ktos jakis w miare rozsadny pomysl do czego
taki myk siê moze przydac? (poza wzniecaniem iPianobicia na newsach ;))

Napisa³em obok piêæ rzeczywistych przyk³adów jak ja tego u¿ywam
u siebie.

Data: 2012-05-19 19:31:36
Autor: Maciej Bebenek
[...]

iOS sobie radzi co najmniej tak samo dobrze z namierzaniem po WiFi.

Data: 2012-05-19 15:31:23
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:820422091359144866.624764maciej_pmt-tpsa.waw.plnews.home.net.pl...
[...]

A w jaki sposób może telefon sobie używać wifi do namierzania lokacji?

SwojÄ… drogÄ… przypomnienia po lokalizacji sÄ… w iOS dopiero od wersji 5
i działają tylko gdy się uruchomi synchronizację przypomnień z iCloud.

Data: 2012-05-19 22:19:06
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Spróbuj sobie wymyśleć, szczególnie w sytuacji gdy jesteś np. w biurowcu z
żelbetu z metalizowanymi szybami,, na którymś z wyższych pięter. Sygnał
sieci komórkowych jeśli dochodzi, to słabo, a odbiornik GPS na pewno nic
nie odbierze.

SwojÄ… drogÄ… przypomnienia po lokalizacji sÄ… w iOS dopiero od wersji 5
i działają tylko gdy się uruchomi synchronizację przypomnień z iCloud.

A możesz powiedzieć, po cholerę w ogóle coś takiego? Jakiś przykład z
życia, bo moja wyobraźnia zawodzi ;-)

Data: 2012-05-19 17:32:48
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:343620233359155039.300188maciej_pmt-tpsa.waw.plnews.home.net.pl...
[...]

Ale pytanie nie brzmiało "dlaczego telefon nie może używać BTS na
górnych piętrach w wieżowcu" tylko w jaki sposób może używać wifi
do namierzania swojej lokalizacji...
Skąd taki biedny routerek Linksysa jaki mam obok telewizora będzie
wiedział gdzie jest, skoro nie ma żadnego GPSa ani nikt mu nie
powiedział gdzie jest... A skoro routerek Linksysa, dostarczający
mojemu iPhone wifi nie wie, to skąd iPhone będzie wiedział ?

[...]

1) Chcesz aby Ci telefon przypomniał że jak skończysz jeździć na rowerze
i wyjedziesz z parku to w drodze do domu kupić trzeba np. winko/piwko :-)
Nie wiesz kiedy skończysz jazdę na rowerze, nie ma więc jak ustawić
przypomnienia względem czasu. Ustawiasz względem opuszczenia obszaru.

2) Trenujesz w pewnym parku rundki na rowerze... Ale często w połowie
jazdy orientujesz się, że nie włączyłeś programu Endomodo na iPhone
i nie zarejestrowałeś sobie dzisiejszej trasy z dzisiejszym rekordem :-)
Ustawiasz sobie przypomnienie że jak tylko znajdziesz się w tym parku
to Ci telefon przypomni abyś włączył Endomodo.

3) Odwiedzasz kolegę, ciągle zapominasz od niego odebrać tej swojej
ulubionej płyty BD-DVD z "Planet Earth" co mu pożyczyłeś miesiąc temu.
Ustawiasz więc przypomnienie że "jak kiedyś znowu go odwiedzę to
niech mi telefon przypomni". Nie wiem kiedy go odwiedzę, więc
ustawienie względem czasu/daty nie ma sensu. Ustawiam więc
przypomnienie z jego adresem...

4) Jadąc do sklepu akwarystycznego z morskimi rybkami widziałeś po
drodze fajny sklep z jedzeniem włoskim ale nie miałeś już czasu tam
wstąpić bo spieszyłeś się na jakieś spotkanie. Sklep jest dosyć daleko
od domu więc nie ma sensu tam specjalnie jechać - planujesz więc że
jak następnym razem wstąpisz do tego akwarystycznego wstąpisz też
do spożywczego - może mają fajne makarony, albo jakiś egzotyczny
olej z oliwek :-) Nie ma sensu przypomnienie względem czasu bo nie
wiesz kiedy znów będziesz jechał po mrożone żarcie dla rybek - ustawiasz
więc przypomnienie z adresem sklepu z rybkami - jak się znajdziesz w
jego okolicy ponownie telefon przypomni Ci o włoskim spożywczaku.

5) Z roboty wysyłają Cię w lipcu na delegację do Indii... Szef prosi Cię
abyś przyniósł paszport aby Ci zrobili wizę... Już trzeci raz zapominasz
wziąć paszportu ze sobą do biura i przypominasz sobie o tym dopiero
w pracy... :-) Ustawiasz sobie przypomnienie na dotarcie do domu że
masz wrzucić paszport do auta. Nie wiesz kiedy będziesz w domu, może
jeszcze dziÅ› na luncz wyskoczysz, a może dopiero po robocie -  o byle
której godzinie to telefon Ci przypomni o paszporcie.

Nie wiem jak to zadziałało na Twoją wyobraźnię - podoba Ci się?
Ja nie wysilałem swojej wyobraźni - to jest przykład jak ja użyłem
tego ficzerka w swoim iPhone na przestrzeni ostatnich jakichÅ› 2 tygodni.

Data: 2012-05-19 18:45:29
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:jp8lg0.5so.0poczta.onet.pl...
[...]

Sam sobie odpowiedziałem szukając w sieci:
http://www.zdnet.com/blog/networking/how-google-8211and-everyone-else-8211gets-wi-fi-location-data/1664
W sumie bardzo sprytne.

Data: 2012-05-21 00:11:38
Autor: John Kołalsky
WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizac jÄ™

Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>

Masz coś zrobić po powrocie do domu

Data: 2012-05-21 00:16:28
Autor: Skrypëk
John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:
[...]

Większość ludzi po prostu ustawi sobie alarm na konkretnę godzinę. Tak samo jak robiło się to w Outlokach i telefonach komórkowych od kilkunastu lat.

Data: 2012-05-21 07:16:36
Autor: Pszemol
"Skrypëk" <škrypëk@pûbliçenëmy.pl> wrote in message news:4fb96d2c$0$31764$c3e8da3$52450513news.astraweb.com...
[...]

Większość ludzi nawet nie użyje smartfona - a niektórzy, na dalekiej Syberii,
nawet telefonu komórkowego mieć nie będą... Ale co z tego wynika?
Czyżbyś sugerował że to źle że taka możliwość istnieje? Nikt Cię zmuszać
do jej używania nie będzie przecież... A dla kogoś może mieć to wartość aby
przypomnienie nie pojawiło się w określonej godzinie tylko określonym miejscu.

Data: 2012-05-21 16:47:50
Autor: Skrypëk
[...]

Jest mi to zupełnie obojętne.

A dla kogoś może mieć to wartość aby
przypomnienie nie pojawiło się w określonej godzinie tylko określonym
miejscu.

Ale generalnie nobody gives a shit.

Data: 2012-05-21 11:58:13
Autor: Pszemol
"Skrypëk" <škrypëk@pûbliçenëmy.pl> wrote in message news:4fba5584$0$31785$c3e8da3$52450513news.astraweb.com...
Ale generalnie nobody gives a shit.

I tu siÄ™ mylisz - Ty jeden Skrypek to nie "everybody"
więc to że Ty nie dbasz nie znaczy że nikt nie dba...

I po co w ogóle bierzesz głos w temacie który Cię
podobno nie interesuje? Najwyraźniej Cię temat
jednak zainteresował bo inaczej by cie tu nie było :-)

Data: 2012-05-21 20:25:03
Autor: Skrypëk
WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizac jÄ™
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
"Skrypëk" <škrypëk@pûbliçenëmy.pl> wrote in message
Ale generalnie nobody gives a shit.

I tu siÄ™ mylisz

Udowodnij. Bo ja widzę, że nikt z tego nie korzysta. Nawet androidziarze, którzy lubią wszystko mieć przekombinowane, jakoś ten bajer przegapili. Tylko że nie wypada im tego wprost powiedzieć, więc się wiją jak cipy w occie, że "brak funkcji fabrycznych jest zaletą". W sumie to ci się udało, gratuluję.

I po co w ogóle bierzesz głos w temacie który Cię
podobno nie interesuje? Najwyraźniej Cię temat
jednak zainteresował bo inaczej by cie tu nie było :-)

Temat jak temat, zainteresowało mnie o co flejm jest, bo flejmy lubię.

Data: 2012-05-19 20:35:51
Autor: Waldek Godel
WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizac jê
Dnia 19 May 2012 20:31:36 +0100, Maciej Bebenek napisa³(a):

iOS sobie radzi co najmniej tak samo dobrze z namierzaniem po WiFi.

Jak sobie iOS radzi, to siê oka¿e jesieni±, jak wyjdzie iOS6, póki co
za³atwia to dla nich Google.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Trole sa niekonsekwetne.... " - Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2012-05-19 22:49:40
Autor: Maciej Bebenek
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote:
Dnia 19 May 2012 20:31:36 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

iOS sobie radzi co najmniej tak samo dobrze z namierzaniem po WiFi.

Jak sobie iOS radzi, to się okaże jesienią, jak wyjdzie iOS6, póki co
załatwia to dla nich Google.

To się okaże, że taka funkcja jest w ogóle niepotrzebna, i że nigdy jej nie
było :-P

Data: 2012-05-19 17:36:27
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:346279885359156952.936371maciej_pmt-tpsa.waw.plnews.home.net.pl...
[...]

Nie rozumiem dowcipu... Przecież ta funkcja już jest od wersji 5.0 iOS.

Data: 2012-05-19 23:19:53
Autor: Waldek Godel
WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizac jê
Dnia 19 May 2012 23:49:40 +0100, Maciej Bebenek napisa³(a):

To siê oka¿e, ¿e taka funkcja jest w ogóle niepotrzebna, i ¿e nigdy jej nie
by³o :-P

Eeee.. nie s±dzê. Nie po to zainwestowali kasê za dewocjonalia w trzy
firmy, ¿eby teraz by³a niepotrzebna. Zreszt± s± ju¿ pierwsze fotki jak to
ma wygl±daæ, znów bêdzie amejzing i takie tam.
Paradoksalnie to zrobi dobrze tez Google Maps w iOS, mo¿e siê poka¿e jako
normalna, normalnie aktualizowana aplikacja a nie czê¶æ systemu

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Pawe³

Data: 2012-05-19 21:06:43
Autor: ToMasz
W dniu 19.05.2012 21:31, Maciej Bebenek pisze:
[...]

i w związku z tym.... (śmiało)

ToMasz

Data: 2012-05-21 01:00:24
Autor: Krystek
W dniu 2012-05-19 21:31, Maciej Bebenek pisze:
[...]

Nokia też. W opcjach GPS-a mam możliwość włączenia/wyłączenia wspomagania z: BTS (Bazująca na sieci), wspomaganie GPS (A-GPS), serwera lokalizacji (Internet), WiFi oraz zewnętrznego odbiornika GPS podłączonego przez Bluetooth. I są to ustawienia konfiguracyjne telefonu (Metody pozycjonowania), a nie wbudowanej aplikacji Nokia (Ovi) Maps.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizacjê