WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizację

Data: 2012-05-19 20:50:34
Autor: atm
WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizację

Jak wygląda obsługa takich przypomnień w oryginale
(znaczy się bez applikacji z Marketu) co można ustawić aby
się działo gdy np. przyjadę do domu albo wyjdę z domu?

Ten ficzer w iOS na papierze wyglada bardzo fajnie, jednak pierwsza wersja wg tego opisu byla bardzo czasochlonna przy wprowadzaniu tego
typu przypomnienia:
http://techcocktail.com/apple-ios-5-location-based-reminders-2011-10#.T7eZIsXrlEI
Czy cos sie tutaj uproscilo?

Data: 2012-05-19 15:40:47
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:jp8q1u$bth$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zauważ, że w tym przykładzie masz wprowadzanie dwu rzeczy naraz.
Oprócz właściwego przypomnienia wprowadzasz też nowy kontakt.

W przypadku ustawiania przypomnienia przy posiadanym już kontakcie
procedura jest dużo prostsza i nie wiem jak można to "uprościć".

Czy możesz coś zaproponować w sprawie uproszczenia?  :-)

Data: 2012-05-19 22:50:15
Autor: atm
On 2012-05-19 22:40, Pszemol wrote:
[...]

1. Po prostu wpisac adres w odpowiednim polu z opcjonalnym promieniem wlaczenia alarmu.
2. Wskazac na mapie, ktora wywolalbym z okna ustawienia remindera.

Z tego co zrozumialem pobieznie przegladajac zamieszczony wczesniej artykul, zeby dodac przypomnienie z lokalizacja, musze wczensiej stworzyc kontakt z lokalizacja. Czy tak jest faktycznie?

Data: 2012-05-19 17:34:49
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:jp912b$5t0$1node1.news.atman.pl...
On 2012-05-19 22:40, Pszemol wrote:
[...]

Tak jest w mojej wersji 5.0.1 - jestem jednak dwie wersje do tyłu, może
coś się w tym zakresie zmieniło.

A teraz - jak się to dzieje w Androidzie? Wskazujesz miejsce i promień
rażenia na mapie? Podajesz adres? Jakie funkcje alarmu możesz ustawić?
Czy jest to w telefonie z pudełka czy trzeba coś dograć z Marketu?

Data: 2012-05-20 10:03:08
Autor: atm
[...]

Nie sadze, zeby ten ficzer byl w Androidzie na dziendobry.
Nie przylozylem sie do jego szukania. Wynika to z glupiej polityki
sprzedawania wodki z zagryzka: mamy dla Ciebie super ekstra szybki
AGPS, mowi Google....ale jesli go wlaczysz - automatycznie bedziesz nam podawal swoja lokalizacje niezaleznie czy masz wlaczony jakis program satnav czy nie. Sam GPS w telefonach, wiadomo ze potrzebuje troche czasu i odpowiedniej widocznosci, zeby sie odnalezc.

Data: 2012-05-20 08:09:41
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:jpa8fv$nne$1node2.news.atman.pl...
[...]

Panowie - ale to nie jest Twoja lokalizacja... To jest lokalizacja
anonimowego telefonu X potrzebna choćby do oznaczenia
pobliskich sieci wifi do późniejszego użycia ich do lokalizacji
jak GPS nie będzie możliwy do zafiksowania...

Data: 2012-05-20 11:31:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 20 May 2012 10:03:08 +0200, atm napisał(a):

[...]

To akurat nie jest wielki problem, zwłaszcza, że wiąże się z bazą danych,
która ani się w telefonie nie zmieści, ani telefon nie ma odpowiedniej
mocy, żeby ją obrabiać. Nawet pokazywanie reklam w zamian, to nie jest taki
wielki problem.
Problemem jest to, że do włączenia tej funkcji niezbędne jest wyrażenie
zgody na używanie tych danych w zasadzie bez żadnych ograniczeń i żadnej
kontroli nad tym.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2012-05-20 10:26:03
Autor: ArekM
[...]

Generalnie to jest dosc proste w zyciu - jedyne co ja bym zrobił to "odłączenie" tej lokalizacji od kontaktu.

--
PZDR!
SGSII/iP4S

WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizację