WO¦P

Data: 2015-12-27 07:30:31
Autor: dante
WO¦P
Dnia Sat, 26 Dec 2015 20:53:32 -0800 (PST), jsen@op.pl napisał(a):

chciałbym poruszyć tu temat WOŚP.
co o tym sÄ…dzicie?
bez żadnej takiej politycznej przynależności,
ale jako zwykli ludzie.
co jest w tym tak, a co nie tak.
naprawdę proszę piać z siebie;
być może was coś zachwyca,
być może bulwersuje.
czy przyklasnąć i podąć piątkę,
czy może sobie rąk nie brudzić?
jak to jest w sumieniach waszych, uczciwie.

prosiłbym o rozważne, nieadorackie ani nie odżegnujące od czci wypowiedzi.

jacek

Ależ o czym tu pisać
najzwyklejszy geszeft
a gojce "klaskajÄ… Rubika".

Data: 2015-12-26 22:44:47
Autor: jsen
WO¦P

Ależ o czym tu pisać
najzwyklejszy geszeft
a gojce "klaskaj± Rubika".

ojejku, ojejku, dante
(te ojejku to sobie wzi±łem z młodzieży, nie narodowo¶ći,
bo nawet fajnie my¶li oddaje)
rozwiń o tym Rubiku proszę
bo pie¶ni naprawdę pod anielskie momentami podchodz±ce,
choć wiem, że on jest z nieumarłych,
co żaden przytyk, ni żadna chwała.
prosiłbym więc napisz co¶ więcej.

jacek

Data: 2015-12-27 08:21:20
Autor: dante
WOĹšP
Dnia Sat, 26 Dec 2015 22:44:47 -0800 (PST), jsen@op.pl napisał(a):

Ależ o czym tu pisać
najzwyklejszy geszeft
a gojce "klaskajÄ… Rubika".

ojejku, ojejku, dante
(te ojejku to sobie wziąłem z młodzieży, nie narodowośći,
bo nawet fajnie myśli oddaje)
rozwiń o tym Rubiku proszę
bo pieśni naprawdę pod anielskie momentami podchodzące,
choć wiem, że on jest z nieumarłych,
co żaden przytyk, ni żadna chwała.
prosiłbym więc napisz coś więcej.

jacek

Cieszę się że nie masz wątpliwości co do istoty geszeftu.

A co do "klaskania Rubika"
to zespół czynności polegający na szeroko pojętym naśladownictwu
To taka lemingoza podniesiona do kwadratu
bo żeby móc "klaskać Rubika"
to jeszcze za to płacą.

Na "klaskania Rubika" nie mogą się doczekać wszelkiej maści
"prezydęty" i "burmiszcze"
miast, miasteczek i wsi
GdyĹĽ kaĹĽda okazja jest dobra
do turbolansu
oczywiście za pieniądze lemingów.
Czyli mamy takÄ… sytuacjÄ™
lemingi płacą podatki
a taki „burmiszcz” je wydaje na geszeft Jąkały
i na imprezÄ™ pod niebem.
Na imprezÄ™ przychodzÄ… lemingi
i jeszcze płacą.

Przypomina to sytuacjÄ™ w pewnej
miejscowości w górach…
gdzie ksiądz zażądał od każdej
rodziny 50 pln na kościół (400 rodzin)
-taki lokalny podatek… od głupoty.
A parafianki przychodzÄ… co niedzielÄ™
z własnymi środkami czystości
i sprzątają ten kościół
A ksiÄ…dz co roku zmienia samochĂłd.

Wiesz ile kosztuje 1 godzina
pracy policjanta, straĹĽaka, straĹĽnika miejskiego
karetki pogotowia, ochrony?
Ale tego nie ma w rozliczeniach
no bo kurwa po co?

Widziałeś gdzieś „natrętów z puszkami”
od „Szlachetnej Paczki”?
Pewno nie.
A wiesz ile zebrali?
Bańkę więcej od Jąkały.

Sajonara.

Data: 2015-12-27 13:22:31
Autor: dante
WOĹšP
Dnia Sun, 27 Dec 2015 08:21:20 +0100, dante napisał(a):

[...]

Zapomniałem dodać
ĹĽe te 50 pln
to miesięcznie.

Data: 2016-01-07 16:06:18
Autor: jsen
WO¦P
W dniu niedziela, 27 grudnia 2015 08:22:03 UTC+1 użytkownik dante napisał:

> [...]
> bo nawet fajnie my¶li oddaje)
> rozwiń o tym Rubiku proszę
> bo pie¶ni naprawdę pod anielskie momentami podchodz±ce,

Cieszę się że nie masz w±tpliwo¶ci co do istoty geszeftu.

miałem, bo różne słuchy chodziły.
ale dzi¶ pozbyłem się ostatnich złudzeń;
poogl±dałem na youtube inne materiały,
poza tym z całym procesem Wielguckiego,
no i cóż tu powiedzieć?

Na "klaskania Rubika" nie mog± się doczekać wszelkiej ma¶ci
"prezydęty" i "burmiszcze"
miast, miasteczek i wsi
Gdyż każda okazja jest dobra
do turbolansu
oczywi¶cie za pieni±dze lemingów.
Czyli mamy tak± sytuację
lemingi płac± podatki
a taki "burmiszcz" je wydaje na geszeft J±kały
i na imprezę pod niebem.
Na imprezę przychodz± lemingi
i jeszcze płac±.

a burmistrzunio punkty sobie łapie, he,he.

Przypomina to sytuację w pewnej
miejscowo¶ci w górach...
gdzie ksi±dz zaż±dał od każdej
rodziny 50 pln na ko¶ciół (400 rodzin)
-taki lokalny podatek... od głupoty.
A parafianki przychodz± co niedzielę
z własnymi ¶rodkami czysto¶ci
i sprz±taj± ten ko¶ciół
A ksi±dz co roku zmienia samochód.

nie widzę nic zdrożnego w zbieraniu datkow na ko¶ciół,
czy prace społeczne przy nim, a je¶li kto¶ do niego chodzi,
to nawet normalne. nienormalne w tym przypadku jest to, że ksi±dz wydaje tę kasę na coroczne zmienianie samochodów.
zreszt± moim zdaniem, to do¶ć męcz±cy proceder,
bo rozpracujesz i przyzwyczaisz się do jednej maszyny,
a tu ci coraz now± podprowadzaj±:)
i trzeba uczyć się od nowa:)
e tam, co to za życie.

Wiesz ile kosztuje 1 godzina
pracy policjanta, strażaka, strażnika miejskiego
karetki pogotowia, ochrony?

nie wiem, ale wiem że za dużo;)
oni zawsze tak jako¶ poprzeliczaj±,
że normalny człowiek czy firma prywatna
zadowolona byłaby z połowy tej kwoty.

Ale tego nie ma w rozliczeniach
no bo kurwa po co?

bo i w rozliczeniach być nie powinno,
skoro nie jest to koszt fundacji.
jednakże przy obliczeniach wewnętrznych
danej, działaj±cej z poczuciem misji społecznej, organizacji,
takie zestawienie powinno być pierwsze, które należy wykonać
przed podjęciem jakiejkolwiek akcji charytatywnej; bo cóż z tego, jak wiele milionów zebrali¶my, je¶li miałoby okazać się, że czym więcej zbierzemy,
tym więcej wydamy na obsługę całej imprezy jako społeczeństwo?

Widziałe¶ gdzie¶ "natrętów z puszkami"
od "Szlachetnej Paczki"?
Pewno nie.

szlachetna paczka jest szlachetna; przez ładnych parę lat
sam nawet robiłem po 20-30 paczek (ale takich niedrogich,
ze słodyczami - żeby zaraz nie było...)i rozwoziłem
po takich tam "wiejskich slumsach". teraz, kiedy w tv
bębni się o akcji (nie, nie mówię, że to Ľle, nawet dobrze),
jako¶ przeszła mi ochota. poza tym nie bardzo jest sens,
bo trzeba byłoby nowe telewizory, pralki czy lodówki wozić
i to najlepiej z górnej półki, żeby obdarowany był szczę¶liwy..
nie to, co 20 lat temu...

A wiesz ile zebrali?
Bańkę więcej od J±kały.

ojej, Caritas Polska zbiera w ci±gu roku kilkana¶cie razy więcej
niż owsiakowe 50 mln i ma skuteczno¶ć ponoć 90%. a na sprzętach
w szpitalu nie zobaczysz ich logo. wiesz czemu?
nie, nie dla tego, że do szpitali np. łóżek terapeutycznych nie kupuj±,
ale nie mog± nakleić nalepki, bo jest na niej krzyż, a krzyż to wiadomo:
symbol religijny - no pewnie, jeszcze jaki¶ pacjent zawału by przez to
dostał.
swoj± drog± trochę zastanawiaj±ce, bo PCK ma bardzo podobny symbol,
ciekawe, czy im by pozwolili.

dodam tylko, że nie po to piszę, aby jako¶ tam Caritas promować,
bo z 10 lat temu też była u nas w diecezjalnym niemiła sytuacja.
zreszt± w GOPS-ie też, choć nagrody ogólnopolskie za pomoc zdobywali.

dzięki za nakierowania,
jacek

WO¦P