WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ - CELEBRYCI ?

Data: 2010-02-07 13:01:26
Autor: cytryna
WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ - CELEBRYCI ?
TAJEMNICA WESTERPLATTE – czyli wszystko na sprzedaż

Pijany Westerplatczyk sikający na portret marszałka Rydza Śmigłego. Brudny kapitan Franciszek Dąbrowski, wiecznie sięgający po butelkę, czy obrońcy składnicy biegający nago pod ostrzałem Niemców. Tak wyglądają szczegóły scenariusza filmu "Tajemnica Westerplatte", który zamierza nakręcić warszawska wytwórnia Pleograf Film "Tajemnica Westerplatte" ma opowiadać o konflikcie pomiędzy dowodzącym obroną majo-rem Henrykiem Sucharskim a kapitanem Franciszkiem Dąbrowskim. Autorem scenariusza i reżyserem jest Paweł Chochlew, który, jak twierdzą przedstawiciele wytwórni, rekonstruując sie-dem dni obrony miał opierać się na przeprowadzonych przez siebie wywiadach z żyjącymi jeszcze Westerplatczykami, rozmowach z rodzinami i kolegami nieżyjących uczestników obrony. Główną rolę w produkcji zagrać ma Bogusław Linda, w towarzystwie m.in. Pawła Małaszyńskiego i Roberta Więckiewicza. Nad scenografią ma czuwać zdobywca Oskara Allan Starsky. Superprodukcja powinna być gotowa na okrągłą, 70 rocznicę wybuchu wojny.
Prace nad nią owiane są głęboką tajemnicą. Kilka tygodni temu twórcy filmu zwrócili się do Kancelarii Premiera o objęcie patronatu nad "Tajemnicą Westerplatte ". Kancelaria poprosiła o udostępnienie scenariusza, który przeanalizował zespół historyków. - Po zapoznaniu się z opinią specjalistów odnosimy się do tego projektu niezwykle krytycznie. Scenariusz nie ma nic wspól-nego z prawdą historyczną. To fikcja literacka, która w dodatku uderza w godność i honor pol-skiego żołnierza - mówi szef gabinetu premiera, minister Sławomir Nowak. - Budujemy Muzeum Pola Bitwy Westerplatte, aby przypomnieć niezwykłe znaczenie Polskich Termopili dla losów całego świata. Dlatego w żadnym razie nie podpiszemy się pod czymś co sugeruje, że obrońcy Westerplatte nadużywali alkoholu i zachowywali się, delikatnie mówiąc, więcej niż nieodpowie-dzialnie i niekulturalnie.

Udało się nam dotrzeć do jednej z opinii na temat scenariusza "Tajemnicy Westerplatte", wysta-wionej przez jednego z członków zespołu ekspertów - Mariusza Wójtowicza Podhorskiego. Według niej scenariusz to brutalny atak na legendę Westerplatte, mający zniszczyć i zhańbić walczących tam żołnierzy. Zdaniem Podhorskiego "Tajemnica Westerplatte" ma jednoznacznie an-typolski charakter. Nie mówiąc już o tym, że ponad 80 proc. fabuły to kompletna fikcja.

- Pijany obrońca obsikujący portret marszałka Rydza Śmigłego, żołnierze kradnący żywność z magazynów i biegający nago pod ostrzałem. Brudny i podpity kapitan Franciszek Dąbrowski wymachujący pistoletem i pociągający z ukrytej w kieszeni płaszcza butelki wódki. Polscy żołnierze sikający ze strachu w spodnie, czy w obleśny sposób liżący pornograficzne karty. Tak wyglądają fragmenty scenariusza. Wydaje mi się, że niestosowne byłoby to nawet komentować - mówi Wójtowicz Podhorski.

Próbowaliśmy o scenariuszu porozmawiać z jego twórcą Pawłem Chochlewem, ale odmówił komentarza.

Swoją opinię na temat "Tajemnicy Westerplatte" wyraziła za to córka kapitana Dąbrowskiego, Elżbieta Chojka - Dąbrowska. - Nikt z twórców filmu nie kontaktował się ani ze mną, ani - z tego co wiem- z rodzinami innych Westerplatczyków. Twórcy filmu powinni spodziewać się oficjalnego protestu ostatnich żyjących Westerplatczyków, ich rodzin i przynajmniej kilkunastu procesów.

Za kilka złotych gotowi na wszystko - oto celebryci ze światka filmowego. Obrzydzenie bierze na widok takich ludzi (Bogusław Linda (Sucharski Henryk), Robert Żołędziewski (kapitan Franiciszek Dąbrow-ski), Jan Wieczorkowski (porucznik Leon Pająk), Przemysław Cypryański (porucznik Zdzisław Kręgielski), Mirosław Zbrojewicz (chorąży Jan Gryczman), Ryszard Kotys (sanitariusz Karol Szwedowski), Jan Englert (podpułkownik Wincenty Sobociński), Andrzej Grabowski, Jakub Kamieński, Kazimierz Mazur, Robert Wabich, Bartłomiej Magdziarz, Jerzy Połoński, Sławomir Zapała (strzelec Antoni Ozorowski), Audrius Brużas (porucznik Stefan Grodecki), Marcin Janos Krawczyk, Piotr Adamczyk (kapitan Mieczysław Słaby, lekarz), Lubomiras ).
(z Internetu)

Data: 2010-02-07 13:18:30
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ - CELEBRYCI ?

"cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> schrieb im Newsbeitrag
TAJEMNICA WESTERPLATTE &#8211; czyli wszystko na sprzedaż

[...]

   Genialne w tej sprawie jest to, ze oto Polacy za polskie pieniadze
   opluwaja samych siebie - zyjemy w jakims jebanym rzydowskim
   getcie utworzonym dla nadwislanskich tubylcow.  O to, kim sa
   odtworcy rol w tym filmie nie warto nawet pytac - to ludzkie smieci.

   AR

Data: 2010-02-07 15:53:18
Autor: awe
WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ - CELEBRYCI ?
http://www.dziennik.pl/kultura/film/233217.html
Po chwili: "Nawet gdyby ten film nie dział się na Westerplatte, to ja też mówię <nie>. Nie atakowi na polskość, na patriotyzm. To jest piąta kolumna. Gdyby Chochlew napisał swój scenariusz tuż po wojnie, od niepodległościowej konspiracji dostałby wyrok i kulkę. Jako zdrajca".
awe

Data: 2010-02-07 17:26:57
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-07 15:53, awe pisze:
[...]

Tak awe, schowaj głowę w piasek i żyj w swoim świecie złudzeń. Nie przyjmuj do wiadomości że Rydz Śmigły był znienawidzony przez większość Polskiej armii.
  Że Twoje wyobrażenie o żołnierzach jest takie że chciałbyś ich widzieć na linii frontu takich samych jak na paradzie.
Aż tak bardzo wolisz oglądać fikcję reżyserska, zamiast  rzeczowego filmu?

Data: 2010-02-07 17:40:38
Autor: cytryna
> [...]

Aż tak bardzo wolisz oglądać fikcję reżyserska, zamiast  rzeczowego filmu?

I pomyśleć tylko, że był w Polsce tak straszny czas,że celebrytom za udział w takich filmach golono gowy do gołej skóry, a co bardziej gorliwi wędrowali na spotkanie z Igo Symem. To w tamtych czasach kiedy wyswieltlano "rzeczowe filmy"
lud warszawski szeptał znane hasło:"tylko świnie siedzą w kinie". Oczywiście "patriotów" z KPP, AL, GL, KPZU, KPZB, PPR, ZPP takie brednie nie dotyczyły. Oni walczyli o chlew a wyszedł chochlew.

Data: 2010-02-07 21:29:38
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-07 17:40, cytryna pisze:
[...]

Ty pewnie jak zobaczysz film nie odpowiadający swoim wyobrażeniom zaraz nazywasz antypolskim?

Data: 2010-02-07 18:18:25
Autor: cyc

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hkmpki$3ta$1news.onet.pl...
[...]

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

Tym razem ave ma racje a nie Ty .
Rzecz nie jest w tym ile prawdy film ten bedzie niosl , rzecz w tym aby nie brukac wzorce bo kazden narod potrzebuje  autorytetow a te rodza sie tylko z legend a nie z szarej rzeczywistosci . Zbrukac mozna kazdego , kazden autorytet  . Z rownym powodzeniem moznaby pisac paszkwile na JPII-go , jak i Pilsudskiego , na Kosciuszke i Pulaskiego  szukajac w ich zyciorysach "hakow" , ktore chcacy najpewniej by znalezli i tez pisaliby prawde , chodzi jednak o to wzroce tworzyc a nie odzierac z autorytetu tych , ktorzy sie na nie nadaja !.
Kazden general kiedys chodzil rozczochrany i w brudnych gaciach , kazden prezydent chodzil do wychodka i pierdzial ale czy trzeba o tym pisac , mowic i tworzyc filmy ? .
Jesli trzymac sie Twoich zalozen to zapewniam Cie , ze na swiecie nie byloby zadnego czlowieka ,  ktory nadawalby sie na pomnik a jednak pomniki istnieja i to ile i to jak wiele ludzi honoruja !!.
W rozliczaniu zycia czlowieka i jego postaw licza sie bowiem nie tylko jego slabosci ale przedewszystkim sila tego co z zycia swojego byl w stanie uczynic , nawet jesli bylby to tylko krotki fragnenbt tego zycia a Westerplatczycy heroizmem  dwoch tygodni dali powod do tego aby stac na pomnikach mimo , ze kto wie czy nie byli wsrod nich i pijacy a moze i tacy co bili zony , przeklinali w tym to  , ze musza walczyc zamiast siedziec w cieplym domu przy zonie i dzieciach .
Gdyby trzymac sie kanonow o jakich piszesz , to pojecie bohaterstwa byloby pustym slowem jako , ze wiekszosc bohaterskich czynow bylo albo dzielem przypadku albo rodzily sie w jednej chwili w wyniku determinacji lub szoku .
Nie wolno brukac heroizmu , bohaterstwa i legend narodu , nawet jesli mialby ktos operowac prawda bo to wlasnie one go scalaja i tworza fundamenty patriotyzmu  .

cyc

Data: 2010-02-07 19:17:14
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hkmsl8$b96$1news.onet.pl...
[...]

A wyjątkiem od tych reguł jest Wałęsa?

Data: 2010-02-07 19:19:40
Autor: awe
WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ - CELEBRYCI ?
Data: 2010-02-07 21:54:37
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-07 18:18, cyc pisze:
[...]

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym
kierunku..

[...]

Zupełnie się z Tobą nie zgadzam, - nikt nie odmawia bohaterstwa i heroizmu westerplatczykom. Ale pokazywanie obrony tej placówki jako idylli mija się z celem. - Pięknie ogoleni żołnierze, żadnych kłótni.. Takie coś pachnie "lipą" na kilometr. Widzowi mogą tylko nabrać podejrzeń.

Wiesz nawet Clint Eastwood nagrał w "Iwo Jima" scenę w której amerykańscy żołnierze rozstrzeliwują japońskich jeńców.  O  Twórczości Olivera Stone`a nawet chyba nie muszę pisać.. I czy im ktoś w USA zarzuca brak patriotyzmu?

Data: 2010-02-08 14:29:41
Autor: cyc

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hkn9al$i45$1news.onet.pl...
[...]

Nie zgadzassz sie ? . No coz wlasnie dlatego , ze istnieja tacy jak Ty , ktorzy " sie nie zgadzaja " postrzegani jestesmy w swiecie jako narod klotliwy , bez honoru i pyskaty .
Przyklad Ameryki , ktory podales jest zupelnie nietrafiony . Nikt tak jak jankesi nie dba o swoj wizerunek w swiecie .

cyc

cyc

Data: 2010-02-08 05:52:26
Autor: zbig
On 8 Lut, 14:29, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
ni jestesmy w swiecie jako narod
klotliwy , bez honoru i pyskaty .
Przyklad Ameryki , ktory podales jest zupelnie nietrafiony . Nikt tak jak
jankesi nie dba o swoj wizerunek w swiecie .
To o czym piszesz jest prawdą tyle, że taki Amerykanin nieczego nie
zrozumiałby z waszej poprypanej dyskusji. Co ma wspólnego patriotyzm z
twórczościa filmowców.Ameryka to kraj wolny i nikomu by do głowy nie
przyszło, aby roztrząsać poczucie dumy narodowej na kanwie twórczości
filmowej. W Ameryce powstają dziesiątki, jeśli nie setki filmów,
których twórcy nie padają na kolana przed gwieździstym sztandarem. Te
filmy, które wymienił Jadrys to tylko czubek góry lodowej
 A "1941" - zwariowana, prześmiewcza komedia Spielberga. U nas jej
twórce zlinczowanoby chyba. Chyba w żadnym filmie w taki sposób nie
przedstawiono Amerykanów jako kompletnych debili.
Wszystkie niemal filmy Stone'a, Szeregowiec Ryan,Niebieski żołnierz,
Johnny poszedł a wojnę , Czas Apolkalipsy,Hair wszystko filmy
antywojenne z wielkim ładunkiem goryczy, no właśnie, do kogo? Do
polityków najczęściej, ale też do zwykłych Amerykanów , mięsa
armatniego, tchórzliwych dowódców ale i zwykłych zbrodniarzy
wojennych, których w każdej wojnie, po każdej stronie jest cała masa.

Data: 2010-02-08 17:33:45
Autor: cyc

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:a48a8b1c-1de4-4b84-9485-8a47327e3b82u9g2000yqb.googlegroups.com...
On 8 Lut, 14:29, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
[...]

Ameryka moze w zakresie o ktorym mowimy pozwolic sobie na wszystko . Wynika to z tego , ze ich historia to ledwie epizod w wielowiekowej historii jaka ma za soba reszta swiata a szczegolnie  Polska . My nie jestesmy zlepkiem swiatowych kultur , tak samo jak nie jestesmy krajem stworzonym przez awanturnikow .
Mamy zaszczyt byc obywatelami  krajem , ktory wie od tysiecleci co to ojczyzna i ktory od wiekow musial walczyc o swoja tozsamosc co wyrobilo u nas szczegolny rodzaj honoru , honoru ktory nie jest oparty na materialnych preferencjach  i dla ktorego patriotyzm to nie John Weyn strzelajacy do koniokradow .
Pisalem kiedys b. krytycznie na temat "Katynia " Wajdy ale moje krytyczne refleksje nie dotyczyly tresci  , tylko formy w jakiej zostaly zaprezentowane . Dzisiaj  moj krytycyzm zasadza sie odwrotnie , nie na formie , ktorej poki co nie znam , tylko na tresci , ktora jest obrazoborcza a ktora wobec naszych doswiadczen powinna dla Polaka stanowic fundament naszego patrityzmu . Co zostanie z niego jesli poddamy permanentnej wywisekcji wszystkie nasze autorytety w tym zakresie a zapewniam , ze wsrod wswzystkich wielkich w naszej historii nie ma idealow .

cyc
Co

Data: 2010-02-08 17:45:13
Autor: cyc

On 8 Lut, 14:29, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
[...]

W uzupelnieniu !.
Uzyty przez Ciebie argument o amerykanskim krytycznym spojrzeniu na rzeczywistosc opisywana filmami , czy literatura  jest o tyle nietrafny , ze ta nigdy nie odnosi sie do uznanych przez Ameryke autorytetow , czy opisujacych historycznych , narodowych watkow chyba , ze jest to zwariowana komedia  ale i u nas takich nie brakuje . To co chce zaprezentowac film o ktorym mowimy , to wyrazny antypolski akcent , tak i sam jak niewatpliwe z punktu widzenia literackiego dzielo Kosinskiego " Malowane Ptaki " .
Tam tez autor opisuje rzeczywistosc , tyle , ze zrownuje ja z powszechnoscia !.

cyc

Data: 2010-02-08 22:50:14
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-08 14:29, cyc pisze:

[...]

Nie zgadzam się z nagrywaniem filmów idealizujących różne sprawy... tylko tyle.

Największym atutem wizerunku Ameryki jest to że tam się nie potępia kogoś kto myśli inaczej.

Data: 2010-02-07 19:17:12
Autor: awe
[...]

-- -- -- -- -- -- --
To nie jest prawda. Rzeczywistosc wygladala zupelnie inaczej. Rydza Smiglego osobaczyli komunisci po wojnie i tak zostalo. Wiekszosc ludzi - takich jak ty  faktycznie moze tak myslec i miec takie wyobrazenie o sytuacji. Coz na zachodzie europy do tej pory niekiedy panuje opinia ze tu w PL to syberia i biale niedzwiedzie.
Cala sprawa zwiazana z wrzesniem 39 roku jest bardziej skomplikowana.
awe

Data: 2010-02-07 21:59:33
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-07 19:17, awe pisze:
[...]

Czy człowiek (naczelny wódz) uciekający z kraju zostawiając armię na łasce losu potrzebuje "obsobaczania"?

Data: 2010-02-07 23:38:24
Autor: awe

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hkn9jr$j0e$1news.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Jaka armie? W chwili wejscia sowietow dalsza walka nie miala juz zadnego strategicznego sensu. Kto mogl uciekal na wegry i rumunie, a kto mogl przedostwal sie na Litwe i do republik nadbaltyckich.

awe

Data: 2010-02-08 22:58:32
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-07 23:38, awe pisze:
[...]

No tak, jakżeż wojna byłaby nie skomplikowana gdyby nie było wrogów na niej... Armia to nie burdel który można zostawić na łasce losu przy każdej okazji.
Dlaczego nie opracowano planów ewakuacyjnych?

Data: 2010-02-08 01:57:07
Autor: Andrzej Kokakolski
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
> [...]
> awe
>
>    Czy człowiek (naczelny wódz) uciekający z kraju zostawiając armię na łasce losu potrzebuje "obsobaczania"?

W momencie bitwy na Westerplatte a takze kapitulacji zalogi tej placowki
Rydz-Smigly byl jeszcze w Kraju. Czyzby ow sikajacy na portret Naczelnego Wodza pijany zolnierz byl jasnowidzem i przewidzial przebieg zdarzen?

Rezyser tego filmu wydaje sie byc miernota, ktora chce uzyskac rozglos
poprzez prowokacyjna i skandaliczna produkcje, ktora z prawda historyczna niewiele ma wspolnego. Pan zas jest niedouczonym i zdemoralizowanym typem zepsutym przez ideologie komunistyczna.

AK

Data: 2010-02-08 23:04:01
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-08 02:57, Andrzej Kokakolski pisze:

[...]

Rydz Śmigły nie był popularny w armii  na długo przed wybuchem wojny.

Powiedz mi szczerze, - wolisz słyszeć/widzieć prawdę, czy wolisz chować głowę w piasek i udawać że wszystko jest w porządku?

Data: 2010-02-07 13:40:23
Autor: sofu

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości
[...]

Do kompletu brakuje tam kilku "modnych" elementów.:
Niemieccy żołnierze w pięknie sie prezentujacych mundurach powinni krzyczeć
przyjaźnie po polsku -  Chodzcie do Europy!
W odpowiedzi pijani, brudni, obrzygani, w łachmanach polscy żołnierze
powinni bezwładnie strzelać w kierunku "Europejczyków".
Przy tym obowiązkowo powinni wykrzykiwac jakieś antyeuropejskie i
antysemickie hasła. Dobrze by bylo tez aby polskie bunkry pokryte były
napisami w stylu: Żydzi raus! lub Żydzi do gazu!
Powinni obowiazkowo zaistnieć tam tez postepowcy kochający sie innaczej.
Powinno sie ukazać pedała, apelujacego do dzikiej polskiej hordy
o zaprzestania strzelania do Niemców, gdyz ci chca tylko przynieśc im
europejska kulture i cywilizacje. W odpowiedzi jeden  szczegolnie odrazajacy
bandyta w polskim mundurze porucznika przebija pedałowi dupe
bagnetem...........
Myślę, że to by było bardzo dobrze odebrane przez wiele środowisk na świecie
przyczyniając sie do miedzynarodowego sukcesu (w tym tez kasowego) filmu.

sofu

Data: 2010-02-08 10:26:20
Autor: cytryna
[...]

Można jeszcze barwniej przedstawić ów obraz. Na czele obrzyganych łachmaniarz
bieży artyska Nieznalska ze swoja "kultową" instalacją, tuż za nią Liebling w otoczeniu młodych dziewic, kandydatek do perforacji, której masowo dopuszczali się szczacze portretowi-byli także szczacze kropielnicowi równie jurni-jednym słowem taki barwny (cho)chlew zwany Westerplatte. Sponsorzy GWna już doznają orgazmu-jakie piękne poniżenie znienawidzonych "dłużników" (65 mld $ odsetki).

Data: 2010-02-07 20:29:19
Autor: matusm

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:6617.0000032a.4b6eab96newsgate.onet.pl...
[...]

Pozdrowienia