Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Wada pojazdu

Wada pojazdu

Data: 2009-04-04 12:03:16
Autor: aro1979
Wada pojazdu
Witam
Auto kupione w salonie w kwietniu 2007! Gwarancja na pojazd 24 miesiące. Od momentu wyjazdu z salonu efekt drżących drzwi prawych przesuwnych! ASO walczy z tym co miesiąc coś tam dokręcając. Pomaga na tydzień. Przy kolejnych wizytach słysze tylko komentarze że kończą im się pomysły zo z tym zrobić a irytujące drżenie drzwi pozostaje. Gwarancja się kończy pod koniec kwietnia. Jak wyegzekwować od salonu/producenta gwarancyjne usunięcie wady pojazdu!

Data: 2009-04-04 12:15:11
Autor: Robert Tomasik
Wada pojazdu
Użytkownik "aro1979" <aro1979@niematego.o2.pl> napisał w wiadomości news:gr7bqb$pah$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
Auto kupione w salonie w kwietniu 2007! Gwarancja na pojazd 24 miesiące.
Od  momentu wyjazdu z salonu efekt drżących drzwi prawych przesuwnych!
ASO  walczy z tym co miesiąc coś tam dokręcając. Pomaga na tydzień. Przy kolejnych wizytach słyszę tylko komentarze że kończą im się pomysły zo z
tym  zrobić a irytujące drżenie drzwi pozostaje. Gwarancja się kończy
pod koniec  kwietnia. Jak wyegzekwować od salonu/producenta gwarancyjne
usunięcie wady  pojazdu!

Złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową :-) To rażąco wzmaga zapał do naprawy.

Data: 2009-04-04 12:21:41
Autor: aro1979
Wada pojazdu

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr7c7e$87m$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "aro1979" <aro1979@niematego.o2.pl> napisał w wiadomości news:gr7bqb$pah$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
Auto kupione w salonie w kwietniu 2007! Gwarancja na pojazd 24 miesiące.
Od  momentu wyjazdu z salonu efekt drżących drzwi prawych przesuwnych!
ASO  walczy z tym co miesiąc coś tam dokręcając. Pomaga na tydzień. Przy kolejnych wizytach słyszę tylko komentarze że kończą im się pomysły zo z
tym  zrobić a irytujące drżenie drzwi pozostaje. Gwarancja się kończy
pod koniec  kwietnia. Jak wyegzekwować od salonu/producenta gwarancyjne
usunięcie wady  pojazdu!

Złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową :-) To rażąco wzmaga zapał do naprawy.

NA jakie paragrafy się powołać? Niezgodnośc towaru z umową czyli wymiana elementu na nowy czy wymiana pojazdu na model bez wady?

Data: 2009-04-04 12:26:13
Autor: Robert Tomasik
Wada pojazdu
Użytkownik "aro1979" <aro1979@niematego.o2.pl> napisał w wiadomości news:gr7cff$ifc$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w
wiadomości  news:gr7c7e$87m$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "aro1979" <aro1979@niematego.o2.pl> napisał w wiadomości news:gr7bqb$pah$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
Auto kupione w salonie w kwietniu 2007! Gwarancja na pojazd 24 miesiące.
Od  momentu wyjazdu z salonu efekt drżących drzwi prawych przesuwnych!
ASO  walczy z tym co miesiąc coś tam dokręcając. Pomaga na tydzień.
Przy  kolejnych wizytach słyszę tylko komentarze że kończą im się
pomysły zo z tym  zrobić a irytujące drżenie drzwi pozostaje.
Gwarancja się kończy pod koniec  kwietnia. Jak wyegzekwować od
salonu/producenta gwarancyjne usunięcie wady  pojazdu!
Złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową :-) To rażąco wzmaga zapał do naprawy.
NA jakie paragrafy się powołać? Niezgodnośc towaru z umową czyli wymiana elementu na nowy czy wymiana pojazdu na model bez wady?

Teoretycznie nowy pojazd, jeśli nie dadzą racy naprawić. Znam jedną osobę, która coś takigo wygrała.

Data: 2009-04-04 20:31:43
Autor: Marcin Debowski
Wada pojazdu
Dnia 04.04.2009 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał/a:
Teoretycznie nowy pojazd, jeśli nie dadzą racy naprawić. Znam jedną osobę, która coś takigo wygrała.

Serio? Przy takiej dysproporcji kosztów naprawy do ceny pojazdu? Prawnikiem nie jestem, ale czy to nie podpada pod jakiś art. 5 kc?

--
Marcin

Data: 2009-04-04 18:21:33
Autor: Tomasz Pyra
Wada pojazdu
Marcin Debowski pisze:
Dnia 04.04.2009 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał/a:
Teoretycznie nowy pojazd, jeśli nie dadzą racy naprawić. Znam jedną osobę, która coś takigo wygrała.

Serio? Przy takiej dysproporcji kosztów naprawy do ceny pojazdu?

No skoro firma się dwoi i troi i nie daje rady naprawić to widocznie koszt naprawy nie jest taki mały, a naprawa nie jest taka prosta.

Pytanie w czym problem, bo drżące drzwi mogą wynikać z tego że nadwozie jest krzywe i drzwi nie pasują.

Data: 2009-04-04 21:52:59
Autor: Robert Tomasik
Wada pojazdu
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:fi0ka6-mma.ln1ziutka.router...
Dnia 04.04.2009 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał/a:
Teoretycznie nowy pojazd, jeśli nie dadzą racy naprawić. Znam jedną
osobę,  która coś takigo wygrała.
Serio? Przy takiej dysproporcji kosztów naprawy do ceny pojazdu?
Prawnikiem nie jestem, ale czy to nie podpada pod jakiś art. 5 kc?

Najpierw ASO a potem już producent (RENAULT) 11 krotnie naprawiali samochód, w którym co jakiś czas ni z tego, ni z owego po prostu gasł silnik. Co ciekawsze natychmiast dawał się uruchomić ze stacyjki. Uczestniczyłem (jako obserwator) wspólnie z dwoma biegłymi sądowymi nawet w takim eksperymencie, w którym w samochodzie był podłączony pod złącze komputer diagnostyczny. Silnik dwa razy zgasł, a komputer nic nie wykrył. Silnik gasł tak średnio 1-2 razy na 100 km. Nie było reguły, czy ciepły, czy zimny. Czasem zgasł kilka razy na przestrzeni 50 km, czasem dawało się przejechać bez problemu 300 km.

Wymienili niemal cały silnik, bo co chwilę były inne pomysły na uzdrowienie sytuacji. W końcu poszło na noże. Po drugiej opinii biegłego sądowego powołanego przez krajowego przedstawiciela marki (to był nawet zespół dwóch biegłych) i piśmie, że idziemy z tym do sądu poszli na ugodę. Zamienili ten już wówczas zdaje się 2 letni samochód na niemal nowy (taki demonstracyjny z salonu, co miał 3 miesiące i 2.000 km przebiegu). Ale podejrzewam, że gdyby nie ugoda, to mogliśmy wygrać ten proces, bo to nie były drżące drzwi.

Data: 2009-04-04 20:29:20
Autor: Marcin Debowski
Wada pojazdu
Dnia 04.04.2009 aro1979 <aro1979@niematego.o2.pl> napisał/a:

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr7c7e$87m$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "aro1979" <aro1979@niematego.o2.pl> napisał w wiadomości news:gr7bqb$pah$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
Auto kupione w salonie w kwietniu 2007! Gwarancja na pojazd 24 miesiące.
Od  momentu wyjazdu z salonu efekt drżących drzwi prawych przesuwnych!
ASO  walczy z tym co miesiąc coś tam dokręcając. Pomaga na tydzień. Przy kolejnych wizytach słyszę tylko komentarze że kończą im się pomysły zo z
tym  zrobić a irytujące drżenie drzwi pozostaje. Gwarancja się kończy
pod koniec  kwietnia. Jak wyegzekwować od salonu/producenta gwarancyjne
usunięcie wady  pojazdu!
Złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową :-) To rażąco wzmaga zapał do naprawy.
NA jakie paragrafy się powołać? Niezgodnośc towaru z umową czyli wymiana elementu na nowy czy wymiana pojazdu na model bez wady?

Na żadne. Stwierdzenie "reklamacja z tyt niezgodności z umową" wystarczy. Zrób im też dowcip i zażądaj w reklamacji wymiany pojazdu. Jesli nie odpowiedzą w ciągu 14 dni to za jakiś czas będziesz miał być może nowy samochód :)

--
Marcin

Data: 2009-04-06 09:32:25
Autor: aro1979
Wada pojazdu

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr7c7e$87m$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "aro1979" <aro1979@niematego.o2.pl> napisał w wiadomości news:gr7bqb$pah$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
Auto kupione w salonie w kwietniu 2007! Gwarancja na pojazd 24 miesiące.
Od  momentu wyjazdu z salonu efekt drżących drzwi prawych przesuwnych!
ASO  walczy z tym co miesiąc coś tam dokręcając. Pomaga na tydzień. Przy kolejnych wizytach słyszę tylko komentarze że kończą im się pomysły zo z
tym  zrobić a irytujące drżenie drzwi pozostaje. Gwarancja się kończy
pod koniec  kwietnia. Jak wyegzekwować od salonu/producenta gwarancyjne
usunięcie wady  pojazdu!

Złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową :-) To rażąco wzmaga zapał do naprawy.

Samochód był kupiony na firmę czy to coś zmienia?

Data: 2009-04-06 11:37:03
Autor: Cavallino
Wada pojazdu
Użytkownik "aro1979" <aro1979@niematego.o2.pl> napisał w wiadomości news:grcbnh$536$1nemesis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr7c7e$87m$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "aro1979" <aro1979@niematego.o2.pl> napisał w wiadomości news:gr7bqb$pah$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
Auto kupione w salonie w kwietniu 2007! Gwarancja na pojazd 24 miesiące.
Od  momentu wyjazdu z salonu efekt drżących drzwi prawych przesuwnych!
ASO  walczy z tym co miesiąc coś tam dokręcając. Pomaga na tydzień. Przy kolejnych wizytach słyszę tylko komentarze że kończą im się pomysły zo z
tym  zrobić a irytujące drżenie drzwi pozostaje. Gwarancja się kończy
pod koniec  kwietnia. Jak wyegzekwować od salonu/producenta gwarancyjne
usunięcie wady  pojazdu!

Złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową :-) To rażąco wzmaga zapał do naprawy.

Samochód był kupiony na firmę czy to coś zmienia?

Tylko tyle, że rękojmi już nie masz. ;-)
Czyli pozostaje Ci gwarancja - a tam wymiany pewnie nie ma w liście opcji.

Data: 2009-04-06 15:54:55
Autor: Marcin Debowski
Wada pojazdu
Dnia 06.04.2009 aro1979 <aro1979@niematego.o2.pl> napisał/a:
Samochód był kupiony na firmę czy to coś zmienia?

Wszystko. Nie masz już żadnej ustawowej ochrony, czyli pozostaje jedynie gwarancja.

--
Marcin

Data: 2009-04-04 14:32:36
Autor: Maseł
Wada pojazdu
aro1979 wrote:
Witam
Auto kupione w salonie w kwietniu 2007! Gwarancja na pojazd 24 miesiące. Od momentu wyjazdu z salonu efekt drżących drzwi prawych przesuwnych! ASO walczy z tym co miesiąc coś tam dokręcając. Pomaga na tydzień. Przy kolejnych wizytach słysze tylko komentarze że kończą im się pomysły zo z tym zrobić a irytujące drżenie drzwi pozostaje. Gwarancja się kończy pod koniec kwietnia. Jak wyegzekwować od salonu/producenta gwarancyjne usunięcie wady pojazdu!

Gwarancja sie nie konczy - bo jest to wada ujawniona przed jej uplywem
(i nieskutecznie usuwana przez gwaranata lub jego przedstawiciela).

Niezgodnosc z umowa tez jest dobrym pomyslem. Czesto tez skutkuje
pisemko do przedstawiciela koncernu samochodowego (a nie do ASO) w
ktorym opisujesz swoj problem...

Pozdro

Maseł

Data: 2009-04-04 18:01:45
Autor: Cavallino
Wada pojazdu
Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:a34dcb62f5a1af207ba9f1cde733ac45masel.cs.put.poznan.pl...
aro1979 wrote:
Witam
Auto kupione w salonie w kwietniu 2007! Gwarancja na pojazd 24 miesiące. Od
momentu wyjazdu z salonu efekt drżących drzwi prawych przesuwnych! ASO
walczy z tym co miesiąc coś tam dokręcając. Pomaga na tydzień. Przy
kolejnych wizytach słysze tylko komentarze że kończą im się pomysły zo z tym
zrobić a irytujące drżenie drzwi pozostaje. Gwarancja się kończy pod koniec
kwietnia. Jak wyegzekwować od salonu/producenta gwarancyjne usunięcie wady
pojazdu!

Gwarancja sie nie konczy - bo jest to wada ujawniona przed jej uplywem
(i nieskutecznie usuwana przez gwaranata lub jego przedstawiciela).

Niezgodnosc z umowa tez jest dobrym pomyslem. Czesto tez skutkuje
pisemko do przedstawiciela koncernu samochodowego (a nie do ASO) w
ktorym opisujesz swoj problem...

Jasne.
I w ten sposób pozbawi się roszczeń wobec sprzedawcy (o ile już to się nie stało).
Do którego jak znam życie nie wystosował jeszcze żadnego pisma.

Gwarancja z której korzysta daje dużo mniejsze uprawnienia.

Data: 2009-04-07 09:17:53
Autor: Maseł
Wada pojazdu
Cavallino wrote:
[...]
Gwarancja sie nie konczy - bo jest to wada ujawniona przed jej uplywem
(i nieskutecznie usuwana przez gwaranata lub jego przedstawiciela).

Niezgodnosc z umowa tez jest dobrym pomyslem. Czesto tez skutkuje
pisemko do przedstawiciela koncernu samochodowego (a nie do ASO) w
ktorym opisujesz swoj problem...

Jasne.
I w ten sposób pozbawi się roszczeń wobec sprzedawcy (o ile już to się
nie stało).
Do którego jak znam życie nie wystosował jeszcze żadnego pisma.

Gwarancja z której korzysta daje dużo mniejsze uprawnienia.

Z gwarancji na ta konkretna usterke korzysta juz od dluzszego czasu.
A druga rzecz z samochodami jest o tyle ciekawiej, ze to jest produkcja
jednostkowa na indywidualne zamowienie klienta a nie jakistam fabryczny
wyrob seryjny...

Pozdro

Maseł

Data: 2009-04-07 10:23:04
Autor: Cavallino
Wada pojazdu
Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Gwarancja z której korzysta daje dużo mniejsze uprawnienia.

Z gwarancji na ta konkretna usterke korzysta juz od dluzszego czasu.

A co ja napisałem?
I nic więcej tą drogą nie wywalczy.

Wada pojazdu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona