Wada wzroku a prawo jazdy

Data: 2012-06-12 23:30:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wada wzroku a prawo jazdy
Arek, Tue, 12 Jun 2012 12:21:40 +0000 (UTC), pl.misc.samochody:
Będę niedługo robił na stare lata, prawo jazdy. Mam wadę wzroku, noszę −3,0
dioptrii, czy jest szansa uzyskać bezterminowe prawko? Wiem że dawniej takie
dawali, bo mama takie ma a gdy robiła miała wadę wzroku.

"Dobry" lekarz wypisze Ci bezterminowe...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-14 15:11:18
Autor: Grzesiek
Wada wzroku a prawo jazdy
> [...]
> dawali, bo mama takie ma a gdy robiła miała wadę wzroku.

"Dobry" lekarz wypisze Ci bezterminowe...

obyś nie został przejechany przez takiego co mu "dobry lekarz" dał prawko...

Data: 2012-06-14 17:32:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wada wzroku a prawo jazdy
Dnia 14.06.2012 Grzesiek <sztajner83@NOSPAM.gazeta.pl> napisał/a:
> [...]

"Dobry" lekarz wypisze Ci bezterminowe...

obyś nie został przejechany przez takiego co mu "dobry lekarz" dał prawko...

Jak już zostanie przejechany to mu nie będzie robiło różnicy, czy w
prawie jazdy sprawcy jest data ważności czy też jej nie ma... Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-06-14 18:49:52
Autor: Artur Maśląg
Wada wzroku a prawo jazdy
[...]

Fakt, niemniej badanie lekarskie to często "żart" i to w obie strony
- najwyższa pora, by to było w końcu normalne, a nie normalne inaczej.
Ludzie, którzy nie powinni mieć bezterminowych (ba, nawet takich na 5
lat) mają bezterminowe, ludziom z wadami, które nie są problem przy
spełnieniu odpowiednich wymagań, niektórzy lekarze potrafią nie dać
zgody itd., tymczasem za naszą "lepszą" granicą bez problemu dostaje
się pozytywny wynik badań. IMHO nie powinno być bezterminowych
badań (a co za tym idzie ważności uprawnień), ponieważ to bzdura.
Wzrok to w sumie pewnie pikuś, ponieważ bez korekty to się naprawdę
ciężko jeździ (wiem coś o tym), ale jest mnóstwo schorzeń, które mogą
mieć zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo (np. cukrzyca), a ludzie się
nie badają, nie leczą, ale jeżdżą. Podobnie z różnymi okresowymi
"schorzeniami" - np. złamanie, leczenie pewnymi lekami. Lekarz
powinien czasowo zawieszać uprawnienia. W Polsce tak niestety nie
jest nie jest i zdaje się długo nie będzie.

Data: 2012-06-14 20:46:50
Autor: John Kołalsky
Wada wzroku a prawo jazdy

Użytkownik "Grzesiek" <sztajner83@NOSPAM.gazeta.pl>

> [...]

"Dobry" lekarz wypisze Ci bezterminowe...

obyś nie został przejechany przez takiego co mu "dobry lekarz" dał prawko...

To by chyba musiał w ogóle nie widzieć by z tego powodu przejechać

Wada wzroku a prawo jazdy