Data: 2012-08-20 13:25:52 | |
Autor: Robert Ostrowski | |
Wadliwa ścieżka | |
Może olać śmieszkę jeśli ona nie nadaje się do ruchu czyli zagraża
bezpieczeństwu twojemu bądż innemu użytkownikowi drogi. Do takich wyjątków zaliczyłbym... - parkowanie samochodów na DDR - brak ciągłości DDR czyli brak oznaczonych przejazdów dla rowerzystów - nierówne płyty chodnikowe lub zbyt wielkie szczeliny pomiedzy płytami - istnienie schodów na DDR - nieoznakowane roboty drogowe na DDR - nieodśnieżone DDR -- |
|
Data: 2012-08-20 16:03:31 | |
Autor: Piotr Skrzynkowski | |
Wadliwa ĹcieĹźka | |
W dniu 2012-08-20 15:25, Robert Ostrowski pisze:
MoĹźe olaÄ ĹmieszkÄ jeĹli ona nie nadaje siÄ do ruchu... W konsekwencji dostanÄ mandat za 50 zĹ albo sÄ d stwierdzi, Ĺźe jak nie mogĹem jechaÄ, to naleĹźaĹo prowadziÄ, czy coĹ rĂłwnie bzdurnego... Szukam drogi jak administracyjnie wymĂłc naprawÄ ĹcieĹźki lub zmianÄ jej rodzaju na nieprzymusowy. -- PS |
|
Data: 2012-08-20 16:16:46 | |
Autor: Menel | |
Wadliwa ścieżka | |
Piotr Skrzynkowski <piotrbez@spamuskrzynkowski.com> napisał(a):
W dniu 2012-08-20 15:25, Robert Ostrowski pisze: art 71 kodeksu wykroczeń, w razie zatrzymania przez policję podpierać się art 16 -- |
|
Data: 2012-08-20 18:35:36 | |
Autor: MadMan | |
Wadliwa ĹcieĹźka | |
Dnia Mon, 20 Aug 2012 16:03:31 +0200, Piotr Skrzynkowski napisał(a):
Szukam drogi jak administracyjnie wymóc naprawę ścieżki lub zmianę jej rodzaju na nieprzymusowy. Jeśli wybudowana po 99 roku to zbadaj parametry techniczne - szerokość, uskoki poprzeczne, skrajnię itp. i porównaj z odpowiednim rozporządzeniem. Jeśli nie spełnia warunków - pisz do zarządcy o zmianę w chodnik lub nieobowiązkowy ciąg pieszo-rowerowy (C-16 + T-22). Jak nie podziała to pisz do odpowiedniego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, tam powinno podziałać. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2012-08-21 08:52:52 | |
Autor: Piotr Skrzynkowski | |
Wadliwa ĹcieĹźka | |
W dniu 2012-08-20 18:35, MadMan pisze:
JeĹli wybudowana po 99 roku to zbadaj parametry techniczne A co w przypadku jeĹli jest starsza? JeĹli nie speĹnia warunkĂłw - pisz do zarzÄ dcy Jak ustaliÄ kto nim jest? -- PS |
|
Data: 2012-08-21 14:46:45 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Wadliwa ĹcieĹźka | |
Piotr Skrzynkowski, Tue, 21 Aug 2012 08:52:52 +0200, pl.rec.rowery:
Jeśli nie spełnia warunków - pisz do zarządcy Sprawdzić (na przykład w internecie), czy istnieje Gminny Zarząd Dróg i Mostów...? -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2012-08-21 11:27:46 | |
Autor: cytawa | |
Wadliwa ścieżka | |
Robert Ostrowski pisze:
Może olać śmieszkę jeśli ona nie nadaje się do ruchu czyli zagraża Jezdzilem troche w wakacje po Mazurach Zachodnich i Zulawach. Z jednej strony pocieszajace jest, ze w kwestii drogowo-rowerowej cos sie dzieje. Jest wyznaczonych i dobrze opisanych duzo drog polecanych na wycieczki rowerowe. Sa wyznaczane DDR wzdluz jezdni. Ale moim zdaniem bardzo czesto wprowadzaja one zamet i sa wrecz niebezpieczne. Proste przyklady. Ilawa, Sztum. Prawie nigdy DDR nie zaczyna sie i nie konczy logicznie. Jade sobie jezdnia i nagle pojawia sie na chodniku czerwonokostkowa DDR. I co, mam zejsc z roweru, przeniesc rower ponad zywoplotem lub(i) trawnikiem.? Albo nagle konczy sie i dalej jest chodnik. Formalnie nie wolno mi po nim jechac. Nie mowie juz o niegladkich przejsciach i przejazdach. Nie sposob jechac z predkoscia wieksza niz 10 km/godz. W centrach (Ilawa) sciezki sa tak kreto poprowadzone i tak kolizyjnie z ruchem pieszym, ze wrecz sa niebezpieczne. Jechalismy narawde wolno wieksza grupa po czyms takim i niestety nie uniknelismy wywrotki naszej kolezanki. Nie do konca z jej winy. A juz koszmarem niebezpiecznym jest odsuwanie DDR od jezdni w okolicach skrzyzowan. Rower wtedy znika z pola widzenia kierowcy jadacemu po jezdni i nagle wjezdza tuz przed nim na przejezdzie. Kto ma wtedy pierwszenstwo? Osobiscie bardzo czesto olewalem te DDR i jechalem normalnie jezdnia. Bylo to zdecydowanie szybciej, logiczniej i bezpieczniej. Odnosze wrazenie, ze najbezpieczniejszym rozwiazaniem jest wyznaczanie pasow dla rowerow w obrebie jezdni. W Berlinie to swietnie funkcjonuje. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-08-21 14:47:45 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Wadliwa ścieżka | |
cytawa, Tue, 21 Aug 2012 11:27:46 +0200, pl.rec.rowery:
Nie mowie juz o niegladkich przejsciach i przejazdach. Nie sposob jechac z predkoscia wieksza niz 10 km/godz. Sprawdzić, czy Jacek Karnowski nie maczał palców w projektowaniu. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|