Data: 2011-09-20 13:52:56 | |
Autor: Agent | |
Wadliwe ko³o pasowe? | |
Witam,
Nadal walczê z porannym piszczeniem paska o któym pisa³em kilka postów ni¿ej. Problem wystêpuje tylko po d³u¿szym postoju i przypomina trochê cykanie cykad :). Po ok. 5 minutach jazdy cichnie. Pasek wymieni³em na nowy Bando (na starym objaw identyczny), rolka sprawdzona i dobra, napinacz trzyma mocno. Sprzêg³o i ³o¿ysko na alternatorze sprawdzone i dobre. Zaczynam podejrzewaæ ko³o pasowe wa³u. Ko³o ma wk³adkê gumow±. Wg teorii mechanika gdy auto d³u¿szy czas stoi to dziêki dzia³aniu sta³ej si³y pochodz±cej od naci±gu paska guma pomiêdzy ko³ami siê nieco ¶ciska co powoduje delikatny owal ko³a. Po zapaleniu w³a¶nie ten owal powoduje chwilowe du¿e przyspieszenia na pasku i mikrou¶lizgi. Po krótkiej je¼dzie owal siê wyrównuje i piski siê stopniowo uciszaj± i milkn±. Diagnozê mo¿e potwierdzaæ to ¿e ko³o niedawno by³o zdejmowane podczas wymiany rozrz±du. Chcia³bym poznaæ Wasz± opiniê na moj± teoriê i czy kto¶ ju¿ mia³ podobny przypadek. Ko³o jest do¶æ kosztowne (nowe ok. 800-1000 z³) i nie chcia³bym w ciemno strzelaæ |
|
Data: 2011-09-20 16:12:59 | |
Autor: J.F | |
Wadliwe ko³o pasowe? | |
U¿ytkownik "Agent" napisa³ w wiadomo¶ci
Nadal walczê z porannym piszczeniem paska o któym pisa³em kilka postów ni¿ej. Problem wystêpuje tylko po d³u¿szym postoju i przypomina trochê cykanie cykad :). Zaczynam podejrzewaæ ko³o pasowe wa³u. Ko³o ma wk³adkê gumow±. Wkladke czy kolo w srodku stalowe, a obleczone guma/plastikiem ? Wg teorii mechanika gdy auto d³u¿szy czas stoi to dziêki dzia³aniu sta³ej si³y pochodz±cej od naci±gu paska guma pomiêdzy ko³ami siê nieco ¶ciska co powoduje delikatny owal ko³a. Po zapaleniu w³a¶nie ten owal powoduje chwilowe du¿e przyspieszenia na pasku i mikrou¶lizgi. IMO zmysla. Aczkolwiek u mnie z rana tez cos piszczalo, a potem to obleczenie/bieznia spadla. Ale to bylo Daewoo ... Ople chyba maja podobna konstrukcje, tylko tam nie spada :-) Chcia³bym poznaæ Wasz± opiniê na moj± teoriê i czy kto¶ ju¿ mia³ podobny przypadek. Ko³o jest do¶æ kosztowne (nowe ok. 800-1000 z³) i nie chcia³bym w ciemno strzelaæ Moze sie po prostu nie przejmuj ... tylko kup assistance :-) J. |
|
Data: 2011-09-20 16:43:52 | |
Autor: to | |
Wadliwe ko³o pasowe? | |
begin Agent
Koło jest dość kosztowne (nowe ok. Jajowate koło pasowe to opcja bardzo mało prawdopodobna, wtedy po pierwsze miałbyś duże wibracje, bo wyważenie układu korbowo-tłokowego wzięłoby w łeb. Ktoś w ogóle słyszał o takim przypadku w normalnym samochodzie? Najbardziej prawdopodobny jest jakiś wyciek w okolicach paska, co go brudzi, ale po chwili jazdy odparowuje i już nie piszczy, ew. jednak niezbyt sprawny napinacz, który napina za słabo. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-20 20:04:52 | |
Autor: J.F | |
Wadliwe koło pasowe? | |
Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e78c2c8$0$2440$65785112@news.neostrada.pl...
Jajowate koło pasowe to opcja bardzo mało prawdopodobna, wtedy po Uklad korbowo tlokowy jest niewywazony z natury, dlatego ma takie wielkie panewki. I pracuje nierownomiernie, wiec takiego drobiazgu bys wcale nie zauwazyl :-) Poza tym symetrycznie elipsoidalne kolo pozostaje wywazone. J. |
|
Data: 2011-09-24 00:52:44 | |
Autor: to | |
Wadliwe ko³o pasowe? | |
begin J.F
Uklad korbowo tlokowy jest niewywazony z natury, dlatego ma takie Kwestia definicji "wyważenia". Po coś się wał dodatkowo doważa w wysilonych silnikach. I pracuje nierownomiernie, wiec takiego drobiazgu bys wcale nie zauwazyl Wręcz przeciwnie. :) Poza tym symetrycznie elipsoidalne kolo pozostaje wywazone. Jakby się zniekształciło od stania, to raczej nie symetrycznie. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-20 19:18:13 | |
Autor: ToMasz | |
Wadliwe ko³o pasowe? | |
W dniu 20.09.2011 13:52, Agent pisze:
Witam, pasek przenosi "si³ê" z jednego ko³a na drugie (lub wiecej) jest on zaprojektowany do przenoszenia takiej, albo mniejszej si³y. je¶li si³a jest wiêksza ni¿ go zaprojektowano, bêdzie mia³ du¿y u¶lizg i piszcza³, potem pêknie. Mo¿e istniej powód który czasowo mocno obci±¿a pasek, mo¿e akumulator zdycha i w piewszej fazie alternator "daje" wszyskto z siebie zeby go do³adowaæ? Gdybam oczywi¶cie. JE¶li jednak jeste¶ w 100% pewien ze wszystkie ko³a opiête paskiem chodz± lu¼no, to we¼ pskiknij go jakim¶ sprayem do pasków i zapomnij. jak niemasz, to sproszkuj kalafonie do lutownia na py³ jak m±ka i posyp go troszkê (2 razy tyle co soli na kanapkê) (kalafonie drastycznie zmniejszy u¶lizgi.) ToMasz |
|
Data: 2011-09-20 20:21:06 | |
Autor: Olo | |
Wadliwe ko³o pasowe? | |
On 2011-09-20 13:52, Agent wrote:
Wg ja pierrr.... |
|
Data: 2011-09-20 23:06:08 | |
Autor: J_K_K | |
Wadliwe ko³o pasowe? | |
W dniu 2011-09-20 13:52, Agent pisze:
Problem wystêpuje tylko po d³u¿szym postoju i przypomina trochê Mia³em tak przy ~55 kkm w Astrze F 1.4 16V. Zaczyna³ siê strzêpiæ pasek, ale rozrz±du. Winne faktycznie by³o ¼le wykonane ko³o (przemilczana tajemnica Opla). -- Pzdr JKK |