Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wadliwe ko³o pasowe?

Wadliwe ko³o pasowe?

Data: 2011-09-20 13:52:56
Autor: Agent
Wadliwe ko³o pasowe?
Witam,
Nadal walczê z  porannym piszczeniem paska o któym pisa³em kilka postów ni¿ej. Problem wystêpuje tylko po d³u¿szym postoju i przypomina trochê cykanie cykad :). Po ok. 5 minutach jazdy cichnie. Pasek wymieni³em na nowy Bando (na starym objaw identyczny), rolka sprawdzona i dobra, napinacz trzyma mocno. Sprzêg³o i ³o¿ysko na alternatorze sprawdzone i dobre. Zaczynam podejrzewaæ ko³o pasowe wa³u. Ko³o ma wk³adkê gumow±. Wg teorii mechanika gdy auto d³u¿szy czas stoi to dziêki dzia³aniu sta³ej si³y pochodz±cej od naci±gu paska guma pomiêdzy ko³ami siê nieco ¶ciska co powoduje delikatny owal ko³a. Po zapaleniu w³a¶nie ten owal powoduje chwilowe du¿e przyspieszenia na pasku i mikrou¶lizgi. Po krótkiej je¼dzie owal siê wyrównuje i piski siê stopniowo uciszaj± i milkn±. Diagnozê mo¿e potwierdzaæ to ¿e ko³o niedawno by³o zdejmowane podczas wymiany rozrz±du. Chcia³bym poznaæ Wasz± opiniê na moj± teoriê i czy kto¶ ju¿ mia³ podobny przypadek. Ko³o jest do¶æ kosztowne (nowe ok. 800-1000 z³) i nie chcia³bym w ciemno strzelaæ

Data: 2011-09-20 16:12:59
Autor: J.F
Wadliwe ko³o pasowe?
U¿ytkownik "Agent"  napisa³ w wiadomo¶ci
Nadal walczê z  porannym piszczeniem paska o któym pisa³em kilka postów ni¿ej. Problem wystêpuje tylko po d³u¿szym postoju i przypomina trochê cykanie cykad :).  Zaczynam podejrzewaæ ko³o pasowe wa³u. Ko³o ma wk³adkê gumow±.

Wkladke czy kolo w srodku stalowe, a obleczone guma/plastikiem ?

Wg teorii mechanika gdy auto d³u¿szy czas stoi to dziêki dzia³aniu sta³ej si³y pochodz±cej od naci±gu paska guma pomiêdzy ko³ami siê nieco ¶ciska co powoduje delikatny owal ko³a. Po zapaleniu w³a¶nie ten owal powoduje chwilowe du¿e przyspieszenia na pasku i mikrou¶lizgi.

IMO zmysla.

Aczkolwiek u mnie z rana tez cos piszczalo, a potem to obleczenie/bieznia spadla.
Ale to bylo Daewoo ... Ople chyba maja podobna konstrukcje, tylko tam nie spada :-)

Chcia³bym poznaæ Wasz± opiniê na moj± teoriê i czy kto¶ ju¿ mia³ podobny przypadek. Ko³o jest do¶æ kosztowne (nowe ok. 800-1000 z³) i nie chcia³bym w ciemno strzelaæ

Moze sie po prostu nie przejmuj ... tylko kup assistance :-)

J.

Data: 2011-09-20 16:43:52
Autor: to
Wadliwe ko³o pasowe?
begin Agent
Koło jest dość kosztowne (nowe ok.
800-1000 zł) i nie chciałbym w ciemno strzelać

Jajowate koło pasowe to opcja bardzo mało prawdopodobna, wtedy po pierwsze miałbyś duże wibracje, bo wyważenie układu korbowo-tłokowego wzięłoby w łeb. Ktoś w ogóle słyszał o takim przypadku w normalnym samochodzie?

Najbardziej prawdopodobny jest jakiś wyciek w okolicach paska, co go brudzi, ale po chwili jazdy odparowuje i już nie piszczy, ew. jednak niezbyt sprawny napinacz, który napina za słabo.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-20 20:04:52
Autor: J.F
Wadliwe koło pasowe?
Użytkownik "to"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4e78c2c8$0$2440$65785112@news.neostrada.pl...
Jajowate koło pasowe to opcja bardzo mało prawdopodobna, wtedy po
pierwsze miałbyś duże wibracje, bo wyważenie układu korbowo-tłokowego
wzięłoby w łeb. Ktoś w ogóle słyszał o takim przypadku w normalnym
samochodzie?

Uklad korbowo tlokowy jest niewywazony z natury, dlatego ma takie wielkie panewki.
I pracuje nierownomiernie, wiec takiego drobiazgu bys wcale nie zauwazyl :-)

Poza tym symetrycznie elipsoidalne kolo pozostaje wywazone.

J.

Data: 2011-09-24 00:52:44
Autor: to
Wadliwe ko³o pasowe?
begin J.F
Uklad korbowo tlokowy jest niewywazony z natury, dlatego ma takie
wielkie panewki.

Kwestia definicji "wyważenia". Po coś się wał dodatkowo doważa w wysilonych silnikach.

I pracuje nierownomiernie, wiec takiego drobiazgu bys wcale nie zauwazyl
:-)

Wręcz przeciwnie. :)

Poza tym symetrycznie elipsoidalne kolo pozostaje wywazone.

Jakby się zniekształciło od stania, to raczej nie symetrycznie.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-20 19:18:13
Autor: ToMasz
Wadliwe ko³o pasowe?
W dniu 20.09.2011 13:52, Agent pisze:
Witam,
Nadal walczê z porannym piszczeniem paska o któym pisa³em kilka postów
ni¿ej. Problem wystêpuje tylko po d³u¿szym postoju i przypomina trochê
cykanie cykad :). Po ok. 5 minutach jazdy cichnie. Pasek wymieni³em na
nowy Bando (na starym objaw identyczny), rolka sprawdzona i dobra,
napinacz trzyma mocno. Sprzêg³o i ³o¿ysko na alternatorze sprawdzone i
dobre. Zaczynam podejrzewaæ ko³o pasowe wa³u. Ko³o ma wk³adkê gumow±. Wg
teorii mechanika gdy auto d³u¿szy czas stoi to dziêki dzia³aniu sta³ej
si³y pochodz±cej od naci±gu paska guma pomiêdzy ko³ami siê nieco ¶ciska
co powoduje delikatny owal ko³a. Po zapaleniu w³a¶nie ten owal powoduje
chwilowe du¿e przyspieszenia na pasku i mikrou¶lizgi. Po krótkiej
je¼dzie owal siê wyrównuje i piski siê stopniowo uciszaj± i milkn±.
Diagnozê mo¿e potwierdzaæ to ¿e ko³o niedawno by³o zdejmowane podczas
wymiany rozrz±du. Chcia³bym poznaæ Wasz± opiniê na moj± teoriê i czy
kto¶ ju¿ mia³ podobny przypadek. Ko³o jest do¶æ kosztowne (nowe ok.
800-1000 z³) i nie chcia³bym w ciemno strzelaæ

pasek przenosi "si³ê" z jednego ko³a na drugie (lub wiecej) jest on zaprojektowany do przenoszenia takiej, albo mniejszej si³y. je¶li si³a jest wiêksza ni¿ go zaprojektowano, bêdzie mia³ du¿y u¶lizg i piszcza³, potem pêknie. Mo¿e istniej powód który czasowo mocno obci±¿a pasek, mo¿e akumulator zdycha i w piewszej fazie alternator "daje" wszyskto z siebie zeby go do³adowaæ? Gdybam oczywi¶cie. JE¶li jednak jeste¶ w 100% pewien ze wszystkie ko³a opiête paskiem chodz± lu¼no, to we¼ pskiknij go jakim¶ sprayem do pasków i zapomnij. jak niemasz, to sproszkuj kalafonie do lutownia na py³ jak m±ka i posyp go troszkê (2 razy tyle co soli na kanapkê) (kalafonie drastycznie zmniejszy u¶lizgi.)

ToMasz

Data: 2011-09-20 20:21:06
Autor: Olo
Wadliwe ko³o pasowe?
On 2011-09-20 13:52, Agent wrote:
 Wg
teorii mechanika gdy auto d³u¿szy czas stoi to dziêki dzia³aniu sta³ej
si³y pochodz±cej od naci±gu paska guma pomiêdzy ko³ami siê nieco ¶ciska
co powoduje delikatny owal ko³a. Po zapaleniu w³a¶nie ten owal powoduje
chwilowe du¿e przyspieszenia na pasku i mikrou¶lizgi. Po krótkiej
je¼dzie owal siê wyrównuje i piski siê stopniowo uciszaj± i milkn±.

ja pierrr....

Data: 2011-09-20 23:06:08
Autor: J_K_K
Wadliwe ko³o pasowe?
W dniu 2011-09-20 13:52, Agent pisze:
Problem wystêpuje tylko po d³u¿szym postoju i przypomina trochê
cykanie cykad :)

Mia³em tak przy ~55 kkm w Astrze F 1.4 16V.
Zaczyna³ siê strzêpiæ pasek, ale rozrz±du.
Winne faktycznie by³o ¼le wykonane ko³o
(przemilczana tajemnica Opla).

--
Pzdr

JKK

Wadliwe ko³o pasowe?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona