Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Wadliwy towar i jego wymiana na nowy

Wadliwy towar i jego wymiana na nowy

Data: 2009-05-29 11:49:07
Autor: marcin.st
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
Witam,

Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa.

Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że
matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent
wymienia sprzęt).

I teraz moje pytanie, czy mogę w jakiś sposób żądać od sklepu (zakup w
lokalu) naprawy lub wymiany laptopa na nowy, wolny od wad? Oczywiście
bez powoływania się na gwarancję, ale właśnie na wadę produktu. Laptop
był częściowo sprawdzony podczas zakupu, bo nie miał systemu, więc nie
można było w pełni podziwiać możliwości monitora. Podejrzewam nawet,
że dopiero po kilku minutach od włączenia już w domu owy czerwony
piksel się pojawił. Niestety jest to zakup na prezent, to sam może bym
nawet się tym nie przejmował.

Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić?

Pozdrawiam,
Marcin Stankiewicz

Data: 2009-05-29 21:28:27
Autor: scream
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
Dnia Fri, 29 May 2009 11:49:07 -0700 (PDT), marcin.st@gmail.com napisał(a):

Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić?

Niestety nic.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-05-29 21:29:26
Autor: cef
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
Użytkownik wrote:

Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa.
Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że
matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent
wymienia sprzęt).

Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić?

Wygenerować więcej uszkodzonych pikseli.

Data: 2009-05-29 22:06:25
Autor: Animka
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
marcin.st@gmail.com pisze:
Witam,

Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa.

Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że
matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent
wymienia sprzęt).

I teraz moje pytanie, czy mogę w jakiś sposób żądać od sklepu (zakup w
lokalu) naprawy lub wymiany laptopa na nowy, wolny od wad? Oczywiście
bez powoływania się na gwarancję, ale właśnie na wadę produktu. Laptop
był częściowo sprawdzony podczas zakupu, bo nie miał systemu, więc nie
można było w pełni podziwiać możliwości monitora. Podejrzewam nawet,
że dopiero po kilku minutach od włączenia już w domu owy czerwony
piksel się pojawił. Niestety jest to zakup na prezent, to sam może bym
nawet się tym nie przejmował.

Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić?

Iść do sklepu i pogadać na ten temat z kierownikiem.


--
animka

Data: 2009-05-30 02:35:36
Autor: marcin.st
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
On 29 Maj, 22:06, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
marcin...@gmail.com pisze:



> Witam,

> Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa.

> Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że
> matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent
> wymienia sprzęt).

> I teraz moje pytanie, czy mogę w jakiś sposób żądać od sklepu (zakup w
> lokalu) naprawy lub wymiany laptopa na nowy, wolny od wad? Oczywiście
> bez powoływania się na gwarancję, ale właśnie na wadę produktu. Laptop
> był częściowo sprawdzony podczas zakupu, bo nie miał systemu, więc nie
> można było w pełni podziwiać możliwości monitora. Podejrzewam nawet,
> że dopiero po kilku minutach od włączenia już w domu owy czerwony
> piksel się pojawił. Niestety jest to zakup na prezent, to sam może bym
> nawet się tym nie przejmował.

> Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić?

Iść do sklepu i pogadać na ten temat z kierownikiem.

--
animka

Napisałem na gg do sklepu i mam odpowiedź, iż:  "niestety w myśl
gwarancji jeden subpixel na matrycy nie jest traktowany jako wada."

Czytając jednak artykuły na necie (w miarę nowe, np
http://umowy.wieszjak.pl/kupno-sprzedaz/74792,Jak-reklamowac-wadliwy-towar.html)
nachodzi mnie wątpliwość związana z wymianą towaru na nowy/naprawą na
podstawie wadliwego towaru realizowanego nie przez gwarancję
producenta ale przez sprzedawcę. Kiedy to się stosuje?

Marcin

Data: 2009-05-30 18:40:32
Autor: Marcin Debowski
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
Dnia 30.05.2009 marcin.st@gmail.com <marcin.st@gmail.com> napisał/a:
Czytając jednak artykuły na necie (w miarę nowe, np
http://umowy.wieszjak.pl/kupno-sprzedaz/74792,Jak-reklamowac-wadliwy-towar.html)
nachodzi mnie wątpliwość związana z wymianą towaru na nowy/naprawą na
podstawie wadliwego towaru realizowanego nie przez gwarancję
producenta ale przez sprzedawcę. Kiedy to się stosuje?

Poszukaj po haśle "niezgodność z umową" ale problem tutaj nie w tytule reklamacji a w tym, że jest to niestety typowa cecha takich wyświetlaczy i jakim byś trybem nie szedł to MZ skończy się to porażką. Jedynie na co mógłbyś ewentualnie liczyć to niedotrzymanie przez sprzedawce terminu ustosunkowania się do reklamacji, ale to wszystko razem do kupy potrwa, a skoro prezent to pewnie czasu za dużo nie masz.

--
Marcin

Data: 2009-05-30 03:59:25
Autor: marcin.st
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
On 30 Maj, 12:40, Marcin Debowski <agate...@INVALID.ml1.net> wrote:
Dnia 30.05.2009 marcin...@gmail.com <marcin...@gmail.com> napisał/a:

> Czytając jednak artykuły na necie (w miarę nowe, np
>http://umowy.wieszjak.pl/kupno-sprzedaz/74792,Jak-reklamowac-wadliwy-...)
> nachodzi mnie wątpliwość związana z wymianą towaru na nowy/naprawą na
> podstawie wadliwego towaru realizowanego nie przez gwarancję
> producenta ale przez sprzedawcę. Kiedy to się stosuje?

Poszukaj po haśle "niezgodność z umową" ale problem tutaj nie w tytule
reklamacji a w tym, że jest to niestety typowa cecha takich wyświetlaczy i
jakim byś trybem nie szedł to MZ skończy się to porażką. Jedynie na co
mógłbyś ewentualnie liczyć to niedotrzymanie przez sprzedawce terminu
ustosunkowania się do reklamacji, ale to wszystko razem do kupy potrwa, a
skoro prezent to pewnie czasu za dużo nie masz.

--
Marcin

cyt.
Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w
niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla
wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z
umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą
właściwością danego towaru.

Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami.. Cóż,
pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w
poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej
prezentacji zakupionego sprzętu. - Sprzedawca uruchomił BIOS i to
wszystko, bo system sam się instaluje po uruchomieniu komputera. W
BIOSie piksela nie widać, a już na czarnym czy niebieskim tle tak...

MS

Data: 2009-05-30 13:08:21
Autor: qwerty
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
Użytkownik <marcin.st@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5683523c-dac3-45e1-adf7-7386eb2d19f1@c36g2000yqn.googlegroups.com...
Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż,
pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w
poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej
prezentacji zakupionego sprzętu. - Sprzedawca uruchomił BIOS i to
wszystko, bo system sam się instaluje po uruchomieniu komputera. W
BIOSie piksela nie widać, a już na czarnym czy niebieskim tle tak...

Toshiba z MM? Akurat u nich tylko takie są. :]

Data: 2009-05-30 20:03:00
Autor: Marcin Debowski
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
Dnia 30.05.2009 marcin.st@gmail.com <marcin.st@gmail.com> napisał/a:
cyt.
Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w
niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla
wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z
umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą
właściwością danego towaru.

No ale nie masz w umowie wyraźnie powiedziane, że ma być 0 wadliwych pikseli.
Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż,
pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w
poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej

Jak masz czas to próbuj. Nic w sumie nie tracisz, a może zyskasz.

--
Marcin

Data: 2009-05-30 10:11:57
Autor: marcin.st
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy
On 30 Maj, 14:03, Marcin Debowski <agate...@INVALID.ml1.net> wrote:
Dnia 30.05.2009 marcin...@gmail.com <marcin...@gmail.com> napisał/a:

> cyt.
> Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w
> niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla
> wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z
> umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą
> właściwością danego towaru.

No ale nie masz w umowie wyraźnie powiedziane, że ma być 0 wadliwych
pikseli.

> Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż,
> pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w
> poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej

Jak masz czas to próbuj. Nic w sumie nie tracisz, a może zyskasz.

--
Marcin

No chyba tak zrobię, choć dla mnie piksel to wada, a kupuję towar bez
wad

Wadliwy towar i jego wymiana na nowy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona