Data: 2009-06-14 20:08:55 | |
Autor: Artur | |
WÄĹźsze opony | |
niedziela, 14 cze, Jacek:
Jeżdżę w 90% po asfalcie i chciałbym zmienić opony na takie, które Najważniejsze żeby opona była gładka na środku - czyli slick albo semi-slick. Rozmiar optymalny na koło 26" to wg mnie ok. 1,75. Na pewno poczujesz dużą różnicę w porównaniu do "marketowej" opony. Jeżeli chodzi o konkretne modele, to polecam opony turystyczne Continentala (Travel Contact, Contact) albo Schwalbe (Marathon) - wytrzymają wiele tys. km z minimalną szansą na gumę a toczą się świetnie, w lekkim terenie też spokojnie pojeździsz. Ewentualnie będziesz musiał trochę dołożyć do tych 120zł, ale moim zdaniem zdecydowanie opłaca się - nawet przeliczając tylko koszt gum na kilometr. |
|
Data: 2009-06-15 11:24:29 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Węższe opony | |
"Artur" <arturrad@REMOVEgmail.com> wrote in message news:h13lcn$sni$1news.task.gda.pl...
Jeżeli chodzi o konkretne modele, mam Contacta (chyba Travel, ale nie jestem pewien) - na przód i Marathona - na tył. Obydwa 26x1,75, ale Conti jakby ciut węższy. Na mokrym asfalcie wydaje się trzymać znacznie lepiej oid Marathona. Za to ma limit ciśnienia zaledwie na 3,5atm! Na tylną oponę dla średniociężkiego osobnika albo pod sakwy to zdecydowanie za mało przy tej szerokości. Jeszcze jeden potencjalny minus - pasek do dynama w Conti jest taki dość specyficzny, w deszczu niestety sprawuje się jakby gorzej od klasycznego - za to opona nadrabia trakcją na mokro. Oponki fajne, cicho się toczą, patrząc po sporej ilości nacięć w oponie i stosunkowo niewielkiej liczbie gum - wkładka antyprzebiciowa w obydwu jest całkiem skuteczna. W błocie i na piasku wiadomo - tak sobie, przydałoby się coś z klockami po bokach, a najlepiej ciut szerszego. pozdr |
|
Data: 2009-06-15 03:30:08 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Węższe opony | |
On 15 June, 10:24, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote: "Artur" <artur...@REMOVEgmail.com> wrote in message tez polecam - uzywam Continental CityContact, cisnienie max to 56 psi, wiec pompuje do 50 tyl i 40 przod. Po 'suchym' terenie daja rade - korzenie, kamienie, glina. Po mokrym terenie nie jezdzilem, bo jakos ostatnio tylko do pracy a po pracy tylko po asfalcie jezdze. Aha, 26x1.75, duzo opinii slyszalem o tym jak waska opone mozna wlozyc w felge, ale osobiscie nie zszedlbym ponizej 1.5 chyba. |
|
Data: 2009-06-15 17:20:51 | |
Autor: Artur | |
WÄĹźsze opony | |
poniedziałek, 15 cze, Wojtek Paszkowski:
mam Contacta (chyba Travel, ale nie jestem pewien) - na przód i Marathona - na tył. Obydwa 26x1,75, ale Conti jakby ciut węższy. Na mokrym asfalcie wydaje się trzymać znacznie lepiej oid Marathona. Za to ma limit ciśnienia zaledwie na 3,5atm! To dziwne, znajomy ma Travel Contacta i nabijał ją mocno. Taką: http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=komponenty&pid=397 Na stronie jest max 5.5 bara dla tej wersji. Może pomyliłeś nazwy, bo u Continentala wszystkie turystyki to Contacy, z różnymi przedrostkami. Ja właśnie założyłem Sport Contact 700x28 @ 7bars, żeby w końcu wyprzedzić SKMkę w drodze do pracy :). |