Węższe opony

Data: 2009-06-14 20:08:55
Autor: Artur
Węższe opony
niedziela, 14 cze, Jacek:
Jeżdżę w 90% po asfalcie i chciałbym zmienić opony na takie, które
mają mniejsze opory toczenia. Obecnie mam chińskie 26'' x 2,10 z dość
grubym bieżnikiem "terenowym". Czy Schwalbe semi slick Hurricane 26''
x 2,0 będą ok? A może jakieś inne, jeszcze węższe, np 1,75? Budżet do
120 zł za 2 szt.

Najważniejsze żeby opona była gładka na środku - czyli slick albo semi-slick.
Rozmiar optymalny na koło 26" to wg mnie ok. 1,75. Na pewno poczujesz dużą
różnicę w porównaniu do "marketowej" opony. Jeżeli chodzi o konkretne modele,
to polecam opony turystyczne Continentala (Travel Contact, Contact) albo Schwalbe
(Marathon) - wytrzymają wiele tys. km z minimalną szansą na gumę a toczą się
świetnie, w lekkim terenie też spokojnie pojeździsz. Ewentualnie będziesz
musiał trochę dołożyć do tych 120zł, ale moim zdaniem zdecydowanie opłaca się
- nawet przeliczając tylko koszt gum na kilometr.

Data: 2009-06-15 11:24:29
Autor: Wojtek Paszkowski
Węższe opony
"Artur" <arturrad@REMOVEgmail.com> wrote in message news:h13lcn$sni$1news.task.gda.pl...

[...]

mam Contacta (chyba Travel, ale nie jestem pewien) - na przód i Marathona - na tył. Obydwa 26x1,75, ale Conti jakby ciut węższy. Na mokrym asfalcie wydaje się trzymać znacznie lepiej oid Marathona. Za to ma limit ciśnienia zaledwie na 3,5atm! Na tylną oponę dla średniociężkiego osobnika albo pod sakwy to zdecydowanie za mało przy tej szerokości. Jeszcze jeden potencjalny minus - pasek do dynama w Conti jest taki dość specyficzny, w deszczu niestety sprawuje się jakby gorzej od klasycznego - za to opona nadrabia trakcją na mokro.

Oponki fajne, cicho się toczą, patrząc po sporej ilości nacięć w oponie i stosunkowo niewielkiej liczbie gum - wkładka antyprzebiciowa w obydwu jest całkiem skuteczna. W błocie i na piasku wiadomo - tak sobie, przydałoby się coś z klockami po bokach, a najlepiej ciut szerszego.

pozdr

Data: 2009-06-15 03:30:08
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Węższe opony
On 15 June, 10:24, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:
"Artur" <artur...@REMOVEgmail.com> wrote in message

> [...]

całkiem skuteczna. W błocie i na piasku wiadomo - tak sobie, przydałoby się
coś z klockami po bokach, a najlepiej ciut szerszego.

tez polecam - uzywam Continental CityContact, cisnienie max to 56 psi,
wiec pompuje do 50 tyl i 40 przod. Po 'suchym' terenie daja rade -
korzenie, kamienie, glina. Po mokrym terenie nie jezdzilem, bo jakos
ostatnio tylko do pracy a po pracy tylko po asfalcie jezdze. Aha,
26x1.75, duzo opinii slyszalem o tym jak waska opone mozna wlozyc w
felge, ale osobiscie nie zszedlbym ponizej 1.5 chyba.

Data: 2009-06-15 17:20:51
Autor: Artur
Węższe opony
poniedziałek, 15 cze, Wojtek Paszkowski:
[...]

To dziwne, znajomy ma Travel Contacta i nabijał ją mocno. Taką:
http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=komponenty&pid=397 Na stronie
jest max 5.5 bara dla tej wersji. Może pomyliłeś nazwy, bo u Continentala
wszystkie turystyki to Contacy, z różnymi przedrostkami.

Ja właśnie założyłem Sport Contact 700x28 @ 7bars, żeby w końcu wyprzedzić
SKMkę w drodze do pracy :).

Węższe opony