Waga elektroniczna do roweru

Data: 2009-04-28 14:27:55
Autor: Kuba Stasiak
Waga elektroniczna do roweru
Witam. Chciałbym zważyć swoje części rowerowe. Fajnie jakby dało się też zważyć ramę, czyli zakres wagi powinen być tak do 3kg i styka. Czego uzywacie i jest ok. Ja upatrzyłem coś takiego:

http://www.allegro.pl/item612462747.html

z opisu wygląda ok, ale cena nie przemawia za jakością i dokładnością pomiarów. Zaznaczam, że chciałbym aby faktycznie błąd był rzędu jednego grama.

--
http://inimicus.bikestats.pl/

Data: 2009-04-28 15:00:07
Autor: Wooyek
Użytkownik "Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:gt6so8$2th$1news.onet.pl...
[...]

Używam identycznej i jest bardzo fajna. Czasem ważę paczki przed wysłaniem i pomiar na poczcie zwykle pokrywa się co do grama. Kupowałem licząc na dokładność rzędu 5-10 g i chwalę sobie.

Jak Ci zależy na *pewności* pomiaru z dokładnością do 1 g, to kup coś markowego - jakieś Soehnle chociaż.

Data: 2009-04-28 06:26:14
Autor: Saurus
Waga elektroniczna do roweru
A może ktoś ma doświadczenie z wagami wędkarskimi, takimi tanimi do
20kg, do ważenia całego roweru?

Data: 2009-04-28 10:39:36
Autor: zbrochaty
Waga elektroniczna do roweru
A może ktoś ma doświadczenie z wagami wędkarskimi, takimi tanimi do
20kg, do ważenia całego roweru?

Wez i skup sie chwile ...
Zwykla, dokladna waga łazienkowa. np. Soehnle jak ktos juz zauwazyl.
Wazysz sie sam, a potem wazysz sie trzymajac rower w rece. Czy musze
mówic co nalezy zrobic z dwoma odczytanymi wynikami?
Zbrochaty

Data: 2009-04-28 11:22:32
Autor: Saurus
On 28 Kwi, 19:39, zbroch...@gmail.com wrote:
[...]

Trzeba jeszcze mieć dokładną wagę łazienkową. Moja ma rozrzut 2-3kg w
zależności od tego jak stanę i nie wierzę za bardzo w jej dokładność
do 0.1 kg :P A nowa waga łazienkowa na pewno kosztuje więcej niż
wędkarska (20-30 zł), także weź i skup się chwilę na tym o co pytam.

Data: 2009-04-28 17:01:38
Autor: zbrochaty
[...]

Ano trzeba miec. Soehnle mozesz dostac juz od 100zl. Dokladnie mozesz
zwazyc rower i uzywac ja z cala rodzina na co dzien, zamiast wyrzucac
30zl w bloto na "wage" wedkarska. Sam uzywam Soehnle do
dokladniejszych pomiarow aby sprawdzic, czy i ile  deska
windsurfingowa nabrala wody po uszkodzeniu. Od tego zalezy czy dalej
musze ja suszyc...Waga katalogowa takiej deski to 6.5-9 kg w
zaleznosci od jej rodzaju. Swoja wage o rozdzielczosci 0,1 kg
sprawdzilem b. prosto:
wzialem zgrzewke wody mineralnej, flamaster i poszedlem do apteki, tam
zwazyli mi kazda z 6 but. z dokladnoscia do 1g i zapisali wage na
kazdej butelce. Potem w domu postawilem te 6 butelek i suma 6 pomiarow
aptekarskich dala mi wynik dokladnie w ramach rozdzielczosci 0.1kg
Co Ci wiecej potrzeba? Mozesz sie pokusic o wyliczenie bledu sredniego
czy innych odchylen, ale to jest dzielenie wlosa na czworo, szkoda
czasu lepiej pojezdzic rowerem...
Zbrochaty

Data: 2009-04-28 23:01:40
Autor: amrac
Saurus pisze:
Trzeba jeszcze mieć dokładną wagę łazienkową. Moja ma rozrzut 2-3kg w
zależności od tego jak stanę i nie wierzę za bardzo w jej dokładność
do 0.1 kg
0.1 kg to rozdzielczość a nie dokładność. Odsyłam do google.pl

Data: 2009-04-28 21:38:48
Autor: Ryszard Mikke
zbrochaty@gmail.com napisał(a):
> A mo=BFe kto=B6 ma do=B6wiadczenie z wagami w=EAdkarskimi, takimi tanimi =
do
> 20kg, do wa=BFenia ca=B3ego roweru?

Wez i skup sie chwile ...
Zwykla, dokladna waga =B3azienkowa. np. Soehnle jak ktos juz zauwazyl.
Wazysz sie sam, a potem wazysz sie trzymajac rower w rece. Czy musze
m=F3wic co nalezy zrobic z dwoma odczytanymi wynikami?

A ja idę do weterynarza i stawiam rower na wadze dla psów.
Ale wątkodawca chciał ważyć części osobno i potrzebuje
czegoś dokładniejszego chyba...

Data: 2009-04-28 23:02:28
Autor: amrac
zbrochaty@gmail.com pisze:
[...]

A nie prościej stanąć na wadzę i dopiero wtedy ją włączyć (następuje zerowanie) po czym wziąć do rąk rower? Nie trzeba będzie nawet nie mówić   bo będzie tylko jeden pomiar:P

Data: 2009-04-28 21:04:31
Autor: Rafał Wawrzycki
Waga elektroniczna do roweru
Dnia 28 kwi 2009 w liście [news:859c055a-c1ea-433f-af1a-
45d3e49e0d8c@l16g2000pra.googlegroups.com] Saurus [Saurus8@gmail.com] napisał(a):

A może ktoś ma doświadczenie z wagami wędkarskimi, takimi tanimi do
20kg, do ważenia całego roweru?

Jak najbardziej. Moja ma tolerancję ok. 20 gramów, więc nie jest źle. Na przykład do ważenia paczki z rowerem przez wejściem do samolotu wystarczy.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-04-28 23:01:18
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-28, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:
[...]

Hehe.

Mi się udało swego czasu zapakować "na oko" (porównując z trzema
baniakami 5l napełnionymi wodą) tak, że byłem dokładnie 200g poniżej
limitu. Kobieta przy odbiorze bagażu nie chciała uwierzyć. :)

Data: 2009-04-28 23:06:06
Autor: amrac
Kuba Stasiak pisze:
[...]

ja kupiłem swego czasu za ok 70 zł z przesyłką wagę kuchenną Eldom WKN20S. Ponoć ma 2 lata gwarancji polskiej. Większej bezwładności nie stwierdziłem, czasem się waha o 1 g zatem zakładam że jest "dokładna". Acha, dobrze jest coś położyć na wadzę i dopiero ją "tarować", dlaczego to odsyłam do teorii miernictwa.

Data: 2009-04-28 23:06:39
Autor: Marcin
Waga elektroniczna do roweru
Ja upatrzyłem coś takiego:

http://www.allegro.pl/item612462747.html

Waga z linku to niestety straszne dziadostwo. Miałem kilka sztuk takich wag (ze znajomej firmy, handlującej wagami szły do wywalenia) - i różnice między wskazaniami poszczególnych modeli to kilka gram. Wag nie da się skalibrować, wskazanie pływa, etc. Jeśli potrzebne Ci wskazania "co jest cięższe a co lżejsze", albo zależy Ci na dokładności rzędu 10 gram to możesz się w to bawić, wyższych wymagań taka waga nie spełni.
Niestety, dobra waga o udźwigu powiedzmy 6 kg i dokładności 1 g to około 300 zł. Poniżej tej kwoty to lekka loteria....

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-04-29 00:15:40
Autor: dsoto

Kuba Stasiak napisał(a):
Witam. Chciałbym zważyć swoje części rowerowe. Fajnie jakby dało się też
zważyć ramę, czyli zakres wagi powinen być tak do 3kg i styka. Czego
uzywacie i jest ok.

Hmm, trochę oryginalny powód żeby kupić wagę. Zważysz i co dalej z nią
zrobisz ? ;) Chyba, że zamierzasz zrobić konkurencję dla
rowerowawaga.pl :)
 Ja mam jakiegoś "chińczyka" (DIPSEA) do 250 g i rzekomej dokładności
0,1 g. Pokazuje jak chce i najlepiej ją resetować po kilku pomiarach.
Pytasz natomiast o wagę do 3 kg. Mam SOEHNLE do 5 kg (używana, kupiona
na Allegro za parę dych) która ma parametry do 2kg dokładność 2 g i
2-5 kg dokładność 5g. Nie kalibrowałem jej z ciężarkami, ale wygląda
na to iż spełnia te parametry. Gubi się na malutkich różnicach tzn,
położysz coś co waży kilka gramów i dorzucisz potem dwa - wynik się
nie zmieni, ale jak położysz obydwa ponownie, to będzie pokazywać
więcej.
Ogólna zasada jest taka - im większy zakres tym mniejsza dokładność,
chyba że wag bardzo dokładna o dużym zakresie - parę tysiaków może
kosztować ;)

Waga elektroniczna do roweru