Waga łazienkowa - jaką polecacie?

Data: 2012-06-11 04:28:28
Autor: Artur Dębski
Waga łazienkowa - jaką polecacie?
Witam wszystkich.
Polećcie mi proszę używaną przez was wagę łazienkową
szukam czegoś w wykonaniu ze szklanym "blatem"
i metalowym wykończeniem oraz żeby wyniki jej pomiarów były jak
najbardziej
zbliżone do rzeczywistości.

Mam Zelmera z plastikową obudową która zaczęła tu i ówdzie pękać
poza tym trochę mniej ciekawie wygląda od wagi z przezroczystym
szklanym
"blatem".

Czy sprawdzaliście/porównywaliście pomiary waszych wag z innymi?
Miałem okazję ważyć się na Zelmer, Korona i jeszce jakaś inna marka
- każda pokazywała co innego i to raczej nie była rozbieżność
wynikajaca z ubrania czy ciała z duża ilością wody - rozpiętość
wyników
między wagami wynosiła około 7kg.

Z góry dzięki.

Artur Dębski
--
http://blogit.one.pl

Data: 2012-06-11 13:43:58
Autor: Bbjk
W dniu 2012-06-11 13:28, Artur Dębski pisze:

[...]

Mam wagę Tefal, od dobrych kilku lat jest niezawodna, pomiary wiarygodne i sprawdzane z lekarską, bateria starcza na rok i więcej, podobna do tej:
 http://www.tefal.pl/All+Products/Personal+Care/Personal+scales/Products/Evolis+szklana+PP5000B1/Evolis+szklana+PP5000B1.htm
Teraz na pewno już są wagi z wieloma funkcjami, zmierzą Ci tkankę tłuszczową, % wody itp, moja starsza jest prosta, pokazuje tylko wagę=masę ciała.
--
B.

Data: 2012-06-11 23:39:31
Autor: Tadeusz Jerzy Korsak

Użytkownik "Artur Dębski" <arturdebski@autograf.pl> napisał w wiadomości news:d8e18059-573e-40d6-a9ce-f72fb9b35786q2g2000vbv.googlegroups.com...
[...]

Wystarczy każda waga, byle była produkowana przez japońską firmę Tanita.
Mam dwie, łazienkową z pojedynczym czujnikiem i wakacyjną podróżną (format B5) z czterema czujnikami, różni je czas produkcji - osiem lat i wynik pomiaru - maksymalnie 300 gramów (przy obciążeniu 90 kilogramów).
Obie potrafią zważyć dokładnie kilo cukru.

Pozdrowienia, Tadeusz

Data: 2012-06-12 15:15:58
Autor: Tadeusz Jerzy Korsak
Waga łazienkowa - jaką polecacie?

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:4fd7189e$0$26700$65785112news.neostrada.pl...
Ile kosztuja?

Na Allegro: mała 99.- PLN, duża 89.- PLN
Najtańsza przesyłka 8.90 PLN

Nie mam żadnych powiązań ze sprzedawcą...
Pozdrowienia, Tadeusz

Data: 2012-06-12 17:08:25
Autor: Marek Dyjor
Artur Dębski wrote:
[...]

ja kupiłem w Chibo taką co mierzy tkankę tłuszczową i kostną...

w sumie to sie nawet zepsuła ale w tydzień przyjechą kurierem nowa prosto z Niemcowa...

Data: 2012-06-18 15:20:26
Autor: quent
W dniu 2012-06-12 17:08, Marek Dyjor pisze:
ja kupiłem w Chibo taką co mierzy tkankę tłuszczową i kostną...
w sumie to sie nawet zepsuła ale w tydzień przyjechą kurierem nowa
prosto z Niemcowa...

Po co Wam waga łazienkowa? ;-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-06-19 09:45:04
Autor: quent
Waga łazienkowa - jaką polecacie?
W dniu 2012-06-18 16:42, Marek Dyjor pisze:
po co ci ubranie...

Jeśli chciałeś zadać pytanie to zacznij wielką literą i zakończ znakiem zapytania.
Pytałem po co waga łazienkowa bo IMO to jeden z tych gadżetów, które kupuje się... bo są w sprzedaży! ;-)
Pomijam oczywiście kwestie związane z pilnowaniem wagi ciała z różnych konkretnych powodów - sport, choroba, zawód... itp - o to nie pytam oczywiście.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-06-19 11:34:59
Autor: Chiron
Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:4fe02df4$0$1299$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zgoda- uważam podobnie. Jednak- jeśli ktoś pyta, jaką najlepiej kupić- to IMO bez sensu jest odpowiadać: "apococito?". Więcej- IMO to trochę...niegrzecznie.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-19 12:30:27
Autor: quent
W dniu 2012-06-19 11:34, Chiron pisze:
Zgoda- uważam podobnie. Jednak- jeśli ktoś pyta, jaką najlepiej kupić-
to IMO bez sensu jest odpowiadać: "apococito?". Więcej- IMO to
trochę...niegrzecznie.

Możliwe, że niegrzecznie ale... swojego czasu też chciałem kupić wagę łazienkową i tak od czasu do czasu gdy akurat byłem w jakimś sklepie tego typu to oglądałem sobie takie wagi. Kiedyś jednak przy podobnej okazji, mój przyjaciel, zapytał mnie - po ch... Ci waga łazienkowa? U mnie leży, kurzy się i ciągle ją przestawiam tylko z miejsca na miejsce ;-)

Nigdy nie wiadomo - może i pytający się zreflektuje i kupi sobie coś ciekawszego za tę kwotę ;-)
O ile nie potrzebuje jej naprawdę.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-06-19 14:34:29
Autor: Marek Dyjor
quent wrote:
W dniu 2012-06-18 16:42, Marek Dyjor pisze:
po co ci ubranie...

Jeśli chciałeś zadać pytanie to zacznij wielką literą i zakończ
znakiem zapytania.

To jest usenet, tutaj sie pisze po internetowemu...

Data: 2012-06-19 14:42:13
Autor: quent
W dniu 2012-06-19 14:34, Marek Dyjor pisze:
To jest usenet, tutaj sie pisze po internetowemu...

Daj spokój... zobacz lepiej jaką fajną wagę znalazłem:
http://www.zakatekzdrowia.com.pl/seca-seca-aurea-mechaniczna-luksusowa-waga-osobowa-7957030004-p-15064.html

:-DDD

Gdyby to był zegarek - zrozumiałbym - lans.
Ale to jest waga! Leżąca w kiblu, więc nawet się nie polansujesz. Ale nawet gdyby ktoś zobaczył to... lansować się wagą? :-))
Sorry za to ale jakoś mnie tak dziś ten temat poniósł ;-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-06-19 20:18:13
Autor: Marek Dyjor
quent wrote:
[...]

5 kawałków za mechaniczną wagę :)  z drugiej strony są na świecie ludzie bogaci lub majętni i dlaczego chcesz ich zmuszac do zkaupu zwykłej wagi za 300 zeta.

Data: 2012-07-08 13:57:57
Autor: dziadek2
Waga łazienkowa - jaką polecacie?
W dniu 2012-06-11 13:28, Artur Dębski pisze:
Witam wszystkich.
Polećcie mi proszę używaną przez was wagę łazienkową

Od 5 lat użytkuję wagę na której pisze Bosh. Poprzednio użytkowałem 2 inne wagi. Tanie. Wywaliłem je. Jedna to był Korona.
Oto co ci mogę doradzić.
1. Kup wagę której serwis jest w twoim mieście zamieszkania.
2. Kup wagę z 3 letnią lub dłuższą gwarancją.
3. Nie kupuj najtańszej bo są to najczęściej jednorazówki.
Jak kupowałem swoją najtańsze były po 50 zł. Najdroższe po 300.
W serwisie sprawdziłem jakie są najczęściej naprawiane. Tanie marki odpadły. Kupiłem taką za 200 zł co miała dobrą opinię.
4. Jak testowałem wagi w sklepie co chwila był inny wynik. Poprosiłem sprzedawcę aby się zważył i wybrał taką na której stale będzie taki sam wynik. Wybrał. Na 10 zważeń wszystkie były takie same co do 0,1 kg.
4. Sprawdź jaki najmniejszy ciężar można na niej zważyć. Moja elektroniczna waga kuchenna waży do 3 kg, mechaniczna do 10 kg. Łazienkowa waży od 5 kg. Dobrze aby zakresy zazębiały się.
5. Minęło trochę czasu nim nauczyłem się stać na wadze "nieruchomo" i uzyskiwać powtarzalne wyniki ważenia.
Stawiam wagę w drzwiach ubikacji. Stoję pionowo patrząc na ościeżnicę drzwi do ubikacji. Ręce mam splecione z tyłu i oparte o pośladki. Staram się stać nieruchomo i nie przenosić ciężaru ciała z palców stopy na piętę.
6. Ładunki elektrostatyczne mogą fałszować wyniki pomiarów. Droższe wagi sa odporne na ładunki elektrostatyczne.
7. Po kupieniu wagi sprawdziłem czy dobrze waży krążkami ze sztangi. Ważyła dobrze.
--
dziadek2

Data: 2012-07-08 17:15:00
Autor: JK
W dniu 2012-07-08 13:57, dziadek2 pisze:

6. Ładunki elektrostatyczne mogą fałszować
wyniki pomiarów.

Ładunki działające z siłą rzędu 1 kG?!!!

7. Po kupieniu wagi sprawdziłem czy dobrze
waży krążkami ze sztangi. Ważyła dobrze.

A czym sprawdziłeś krążki?

JK

Data: 2012-07-08 20:51:53
Autor: quent
[...]