Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wahania temperatury cieczy chÅ‚odzÄ…cej

Wahania temperatury cieczy chłodzącej

Data: 2013-12-24 00:40:39
Autor: Mateusz Bogusz
Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Witam,

Od kiedy zrobiło się chłodno, zacząłem zauważać pewne zachowanie w wskazówki temperatury cieczy chłodzącej, którego nie pamiętam z poprzednich aut gdzie zawsze wydawało mi się że wskazówka (po nagrzaniu) trzyma się sztywno 90*C

Autko to Octavia 1 z 2006 1.8T

Po nagrzaniu, na postoju z wyłączonym nawiewem (pozycja OFF) sytuacja wygląda tak - http://postimg.org/image/5ur7hifv1/

Po włączeniu climatronica (http://postimg.org/image/9fn30qkel/), już po 1-2min zmienia się na taki stabilny obraz - http://postimg.org/image/x96c5oo99/

Podczas jazdy wskazówka generalnie porusza się w przedziale - http://postimg.org/image/cqbg0mabx/ - jakby grała w ping ponga, raz spadając aby za chwilę znowu wzrastać.

Sprawdziłem na zimnym aucie termostat, wąż do chłodnicy zimny cały czas aż silnik osiągnie 90*C, dopiero wtedy puszcza i staje się ciepły. Ale jak włączę ogrzewanie wnętrza to temperatura delikatnie spada (jak na załączonym obrazie), a wąż staje się chłodniejszy.

Czy to jest prawidłowe zachowanie, bo na razie mamy temperatury w okolicy 0*C, w poprzednim aucie jak stało na jałowym to prędzej czy później chłodnica nawet z grzaniem wnętrza robiła się ciepła.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2013-12-23 17:02:56
Autor: Czeslaw Wisniak
Wahania temperatury cieczy ch³odz±cej
Hej.
Odpowietrz uklad. Pozdro i Wesolych Swiat !

Data: 2013-12-24 07:58:38
Autor:
Wahania temperatury cieczy ch³odz±cej
U mnie dok³adnie tak samo by³o. Okaza³o siê, ¿e ubywa³o p³ynu ch³odz±cego. Jak dola³em sytuacja wróci³a
do normy ... na ok rok. Pó¼niej posz³a UPG, a ¿e sam zmienia³em okaza³o siê, ¿e mechanik celowo nie dokrêci³
jednej szpilki g³owicy. By³a wygiêta i przez to g³owica skrzywiona. Od tej pory staram siê robiæ wszystko sam.

Data: 2013-12-24 13:26:18
Autor: Tomasz Pyra
Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Dnia Tue, 24 Dec 2013 00:40:39 +0100, Mateusz Bogusz napisa³(a):

Po w³±czeniu climatronica (http://postimg.org/image/9fn30qkel/), ju¿ po 1-2min zmienia siê na taki stabilny obraz - http://postimg.org/image/x96c5oo99/

Je¿eli samochód stoi to generuje stosunkowo niewiele ciep³a.
Silny nadmuch ciep³ego powietrza, przy mrozie na zewn±trz potrafi
wych³odziæ silnik o te kilka stopni - to jest normalne, zale¿y od
wydajno¶ci nagrzewnicy.

Podczas jazdy wskazówka generalnie porusza siê w przedziale - http://postimg.org/image/cqbg0mabx/ - jakby gra³a w ping ponga, raz spadaj±c aby za chwilê znowu wzrastaæ.

Kilka C to jeszcze by siê mie¶ci³o w normie, ale to co zaznaczy³e¶ zaczyna
siê od 80C, a to ju¿ wydaje siê byæ trochê du¿y zakres zmian.

Zapytaj na forum marki - bo mo¿e to ok w tym modelu.
A jak nie, to do sprawdzenia poziom p³ynu zapowietrzenie uk³adu, CO2 w
ch³odnicy.

Data: 2013-12-24 13:43:02
Autor: PiteR
Wahania temperatury cieczy ch³odz±cej
na  ** p.m.s **  Mateusz Bogusz pisze tak:

Sprawdzi³em na zimnym aucie termostat, w±¿ do ch³odnicy zimny ca³y
czas a¿ silnik osi±gnie 90*C, dopiero wtedy puszcza i staje siê
ciep³y. Ale jak w³±czê ogrzewanie wnêtrza to temperatura
delikatnie spada (jak na za³±czonym obrazie), a w±¿ staje siê
ch³odniejszy.

W dwuletnim Dukato je¶li w³±czê ogrzewanie zawsze spadnie trochê temperatura wskazywana. Nieistotne czy przejecha³em 20km czy 200km.

W passacie B5 temperatura spada i wraca przez przez jakis czas z 5km ale po 20km stoi pionowo przy ogrzewaniu nawet na full.

Zmierz sobie temp p³ynu termometrem bo mo¿e siê okazaæ ¿e masz naprawdê 80st. Wtedy wskazanie bêdzie wypadaæ z zakresu bezw³adno¶ci "wskazówki" która wynosi chyba od 85 do 100 (przynajmniej w passacie).

--
    Piter

Data: 2013-12-24 14:01:15
Autor: gobo
Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Hej,
To nie ten sam silnik, co był w Audi A4 i VW B5 - 1.8 20-zaworowy? Jeśli tak, to na 100% termostat - problem znany w silniku od lat, poruszany w setkach wątków - poszukaj nawet na forum Audi A4. Co gorsza właściwie tylko oryginał rozwiązuje problem.
Zamawiałem go w Skodzie (jeździłem wtedy A4) i płaciłem coś około 110zł.
Po wymiana wskazówka stała jak zaczarowana na połowie skali bez względu na mrozy, czy upały.
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2013-12-25 13:26:41
Autor: Mateusz Bogusz
Wahania temperatury cieczy chłodzącej
To nie ten sam silnik, co był w Audi A4 i VW B5 - 1.8 20-zaworowy? Jeśli
tak, to na 100% termostat - problem znany w silniku od lat, poruszany w
setkach wątków - poszukaj nawet na forum Audi A4. Co gorsza właściwie
tylko oryginał rozwiązuje problem.

To ten silnik, wersja AUM. I chyba też stwierdzam że to wina termostatu, po zabawie z komputerem. A oto wyniki:

Podpowiedźcie mi co oznacza ta druga temperatura zaznaczona kolorem niebieskim (27*C)? - http://oi44.tinypic.com/ab0zko.jpg (program Polski VAG) - podczas jazdy spadało do ~18*C, gdy na zewnątrz jest 9*C (temperatura powierza wpadającego do silnika?).

Pierwsze (78*C) zakładam, że to temperatura cieczy chłodzącej, bo mniej więcej się pokrywało ze wskaźnikiem, tylko teraz.

1. Gdy wskazówka na konsoli doszła do 90*C, otworzył się termostat (wąż do tej pory zimny, zaczął robić się gorący), w tym czasie komputer wskazywał dopiero 75*C

2. Na postoju gdy wyłączę grzanie w środku (albo przygazuje 2k rpm), temperatura dojdzie do 95*C (odczyt z komputera, na konsoli ciągle wskazywał 90-91*C) i załączają się wentylatory chłodnicy (oba, mały i duży).

3. Gdy jadę temperatura spada i podczas całej jazdy ~20km, oscyluje w granicach 70*C (odczyt z komputera +- 3*C), a wskazówka na konsoli zaczyna wtedy swój taniec o tę jedną kreskę w tę i z powrotem.

Czy wskazówka na konsoli ma aż taką bezwładność? Przy 50*C (na komputerze) równolegle na konsoli właśnie drgnęła do góry (też pokazując dopiero co 50*C), ale na konsoli pokazywało już 90*C w momencie dopiero kiedy komputer wskazywał 75*C.

Na mój rozum, to termostat otwiera / zamyka się w okolicy 70*C i należy go wymienić. Tylko że do tej pory myślałem że termostat może się zepsuć tylko na dwa sposoby - nie domyka się, albo nie otwiera.

  --
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2013-12-25 13:59:47
Autor: gobo
Wahania temperatury cieczy chłodzącej
hej,
U mnie objawy miałem takie, że jeżdżąc w mieście i stojąc w korkach temperatura trzymała się idealnie środka wskaźnika. Wystarczyło jednak chwilę przejechać, lub wyjechać poza miasto, by spadała do 75 stopni. Brałem pod uwagę zapowietrzenie układu lub coś z pompą wody, ale to nie miało sensu - po wątkach na forach postanowiłem zacząć właśnie od termostatu, bo okazywał się on bolączką tego modelu.

Wahania temperatury cieczy chłodzącej

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona