Wakacje 2015 - Dolomity

Data: 2015-08-15 23:09:38
Autor: Jacek G.
Wakacje 2015 - Dolomity
Wrzuciłem fotorelację z moich tegorocznych wakacji w Dolomitach. Wyjazd był tylko częściowo rowerowy, tym niemniej rowery też były. W założeniach miało być więcej wycieczek rowerowych, ale pogoda nie była zbyt pewna, a ponadto zaplanowane trasy okazały się bardziej wymagające niż się spodziewałem. Nawet wydawałoby się proste, dolinne drogi wymagały sporo wysiłku ze względu na duże przewyższenia i nawierzchnię z luźnego, grubego szutru, przypominającego bardziej tłuczeń.
No, ale Dolomity czy z roweru, czy pieszo jak zawsze piękne.

www.jacekgin.net63.net/Relacje/Dolomity%202015/index.html

(Uwaga! zdjęć jest dużo - 180, ale zważywszy, że to prawie 2-tygodniowy wyjazd, a niektórzy wrzucają taką ilość z weekendu, to mam nadzieję, że nie przesadziłem zbytnio).

WkrĂłtce przygotujÄ™ relacjÄ™ z drugiego, krĂłtszego wyjazdu w Morawski Kras - tym razem bardziej rowerowego.
--
Jacek G.

Data: 2015-08-16 15:42:03
Autor: AL
Wakacje 2015 - Dolomity
On 2015-08-15 23:09, Jacek G. wrote:
[...]

gratulujÄ™ fajnej wyprawy.

Czy osprzęt w postaci uprzęży i kasków jest własny czy otrzymuje się go przed wejściem na szlak?
zdjęcia: 125-129

Data: 2015-08-16 17:58:56
Autor: Jacek G.
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu 2015-08-16 15:42, AL napisał(a)::
On 2015-08-15 23:09, Jacek G. wrote:
[...]

Wyprawą bym tego nie nazwał. Takie tam wczasy ;)

Czy osprzęt w postaci uprzęży i kasków jest własny czy otrzymuje się go
przed wejściem na szlak?
zdjęcia: 125-129
Sprzęt własny. Szczerze mówiąc nie wiem czy da się gdzieś tam go wypożyczyć, ale na pewno nie przy wejściu na szlak. W Dolomitach jest mnóstwo ferrat o różnym stopniu trudności. My tym razem nie nastawialiśmy się na ferraty, ale sprzęt od wypadku wzięliśmy.
--
Jacek G.

Data: 2015-08-17 08:25:02
Autor: bans
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu 2015-08-15 o 23:09, Jacek G. pisze:

(Uwaga! zdjęć jest dużo - 180, ale zważywszy, że to prawie 2-tygodniowy
wyjazd, a niektórzy wrzucają taką ilość z weekendu, to mam nadzieję, że
nie przesadziłem zbytnio).

Dam rade ;)
Czy te zdjęcia są bardzo duże? Bo bardzo długo się ładują, czasem mija 1-2 sekundy zanim pokaże się następne. A łącze mam szybkie.

--
bans

Data: 2015-08-16 23:44:17
Autor: Jacek G.
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu poniedziałek, 17 sierpnia 2015 08:25:04 UTC+2 użytkownik bans napisał:
> [...]

> (Uwaga! zdjęć jest dużo - 180, ale zważywszy, że to prawie 2-tygodniowy
> wyjazd, a niektórzy wrzucaj± tak± ilo¶ć z weekendu, to mam nadzieję, że

Dam rade ;)
Czy te zdjęcia s± bardzo duże? Bo bardzo długo się ładuj±, czasem mija 1-2 sekundy zanim pokaże się następne. A ł±cze mam szybkie.
Te w normalnym formacie 1240x840, ok 200 kB, panoramy oczywi¶cie s± odpowiednio większe. Może serwer, na którym to leży miał/ma jaki¶ gorszy dzień. U mnie aktualnie czasy ładowania s± akceptowalne.
--
Jacek G.

Data: 2015-08-18 19:31:35
Autor: jg
Wakacje 2015 - Dolomity
Dnia Mon, 17 Aug 2015 08:25:02 +0200, bans napisał(a):

[...]

bo przegladasz bez szacunku, na lapucapu... widac, ze nastepne sie zaciaga,
w czasie jak ogladasz biezace. jesli na kazde zdjecie poswiecisz te 2 sek.
to masz nastepne od reki...

--
jg

Data: 2015-08-17 12:44:13
Autor: Andrzej Ozieblo
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu 2015-08-15 o 23:09, Jacek G. pisze:
Wrzuciłem fotorelację z moich tegorocznych wakacji w Dolomitach. Wyjazd
był tylko częściowo rowerowy, tym niemniej rowery też były.

Jak zwykle u Ciebie, swietne zdjecia. I znow poczulem nutke zazdrosci. ;)

Data: 2015-08-18 04:33:21
Autor: Jacek G.
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu poniedziałek, 17 sierpnia 2015 12:44:24 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
> [...]
> był tylko czę¶ciowo rowerowy, tym niemniej rowery też były.

Jak zwykle u Ciebie, swietne zdjecia. I znow poczulem nutke zazdrosci. ;)

Dzięki. Andrzeju, nie ma co zazdro¶cić, trza pojechać ;) Ja z kolei trochę żałuję, że do¶ć mało rowerowy był ten wyjazd, ale z różnych względów tak wyszło.
A je¶li kto¶ faktyczne wybierałby się w Dolomity na rowery, to mogę polecić parę linków. Tu folderek z mapk± i opisem tras w okolicach Cortiny:
http://issuu.com/cortinaturismo/docs/20150610_cartina_mtb_7fb3e5f009eabf

zielone - trasy b. łatwe, niebieskie nieco trudniejsze, czerwone - ¶rednio trudne i czarne - trudne. Przy czym fajnie, że stopnie trudno¶ci dotycz± nie całych tras, ale ich fragmentów. Z praktyki mogę powiedzieć, że chodzi zarówno o trudno¶ci kondycyjne jak i techniczne - tu już rozdziału nie ma. Np. czarny odcinek na trasie nr 12, którym jechali¶my, to szutrowa droga, ale o sporym nachyleniu i luĽnym podłożu.. Na innych trasach mog± to być jednak trudno¶ci typowo techniczne.

Tu z kolei też fajna strona z przykładami tras (nie tylko z Dolomitów):
http://www.themtbbiker.com/dolomiti.html
i następne:
http://www.mtb-dolomites.com/eng/dolomiten.htm
http://www.three-peaks.info/en/activities/summer-in-the-dolomites/cycling-and-mountain-biking.html

Możliwo¶ci jest jak widać sporo, choć większo¶ć jednak dla do¶ć zaawansowanych rowerzystów.
--
Jacek G.

Data: 2015-08-18 15:10:44
Autor: Andrzej Ozieblo
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu 2015-08-18 o 13:33, Jacek G. pisze:

Jak zwykle u Ciebie, swietne zdjecia. I znow poczulem nutke zazdrosci. ;)

Dzięki. Andrzeju, nie ma co zazdro¶cić, trza pojechać ;)

Dobrze byloby, ale rozne okolicznosci przeszkadzaja. Stad ta "zazdrosc". I rowerowa Prowansja tez mi sie marzy. Jesli kiedys wybierze sie w tamte strony nie omieszkam poszukac Twoich wskazowek.

Ja tez troche porowerowalem, jak zwykle nad naszym morzem w moim ulubionym zakatku. Jesli mialbym wskazac miejsca, ktore najbardziej lubie  w szerokim tego slowa znaczeniu to wlasnie tamte tereny. Nie tyle samo morze, ono tez, ale pobliski interior, gdzie piekna, wciaz jeszcze malo skazona przyroda miesza sie ze sladami dawnych mieszkancow i pokrecona wspolczesnoscia obecnych. Troche zdjec: https://picasaweb.google.com/lh/photo/kyCuqylnaA9iy9GDMTLx79MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Data: 2015-08-18 21:17:03
Autor: Jacek G.
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu 2015-08-18 15:10, Andrzej Ozieblo napisał(a)::
Ja tez troche porowerowalem, jak zwykle nad naszym morzem w moim
ulubionym zakatku. pokrecona wspolczesnoscia obecnych. Troche zdjec:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/kyCuqylnaA9iy9GDMTLx79MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Dawno nie byłem nad polskim morzem, ale porównuj±c Twoje zdjęcia z tak
ostatnio słynnym "parawaningiem" na polskich plażach, to faktycznie
wyj±tkowo pusty i fajny kawałek wybrzeża.
--
Jacek G.

Data: 2015-08-19 09:24:23
Autor: Andrzej Ozieblo
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu 2015-08-18 o 21:17, Jacek G. pisze:

Dawno nie byłem nad polskim morzem, ale porównuj±c Twoje zdjęcia z tak
ostatnio słynnym "parawaningiem" na polskich plażach, to faktycznie
wyj±tkowo pusty i fajny kawałek wybrzeża.

Ten link jest lepszy: https://picasaweb.google.com/106402062066492466034/SmoDzinskiLas2015?authuser=0&feat=directlink

Naprawde tam jest pusto, moze z wyjatkiem jednego, glownego zejscia w Czolpinie, bo ruch ogranicza Park Slowinski. Do tego nie da sie podjechac samochodem pod sama plaze. Od zatloczonego, stosunkowo malego parkingu do plazy jest ponad 1 km. W okolicy nie ma kramow, dyskotek, spa i aquaparkow. Ale parawany nawet tam sie przydaja, bo czasem konkretnie wieje.

Wracajac do Twoich relacji. Mnie nie przeszkadza duza liczba zdjec w jednym watku. Ale to sprawa indywidualna. Czego mi brakuje, o czym juz chyba pisalem, to kawalka relacji slownej, powiedzmy 0.5 - 1 strony A4 tekstu. Ogolnej, czyli impresje, opinie, odczucia, wnioski. Mozna sie w niej odniesc do pszczegolnych zdjec, np. linkami, choc niekoniecznie. A po niej byloby to, co juz jest, czyli fotki z opisami. Picasaweb umozliwial krotki opis po prawej stronie, ale juz w wersji google+ (goole przejelo picasaweb) - nie. Podobnie w wersji moglilnej na smartfonie. Dlaczego? Ludzie przestali czytac? :) Mozna sobie poradzic dajac dlugi opis przy pierwszym zdjeciu, ale to nie to.

Data: 2015-08-20 05:50:40
Autor: Jacek G.
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu ¶roda, 19 sierpnia 2015 09:24:38 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
Wracajac do Twoich relacji. ... Czego mi brakuje, o czym juz chyba pisalem, to kawalka relacji slownej, powiedzmy 0.5 - 1 strony A4 tekstu.
Cóż - s± różne formy prezentacji - w jednych przeważa obraz, w innych tekst. Ja wybrałem typow± fotorelację uzupełnion± tekstem. W przeciwnym przypadku lepsz± form± byłby jaki¶ blog, ale nie bardzo chce mi się w to bawić. Tekstowe relacje z ciekawszych wyjazdów też powstaj±, ale na potrzeby mojego ¶rodowiska w postaci artykułów do klubowej gazetki (jak się postarać, to można znaleĽć w sieci). Jakby¶ kiedy¶ potrzebował konkretnych opisów, to daj znać, wówczas wskażę gdzie ich szukać.
--
Jacek G.

Data: 2015-08-19 08:42:10
Autor: kawoN
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu 18.08.2015 o 15:10, Andrzej Ozieblo pisze:
Nie tyle
samo morze, ono tez,

Ono jest tam najpiękniejsze z wielu względów :)
Także tego co jest przy morzu bo przecież
można też być miło¶nikiem morza przy ruchliwej drodze :)

pozdr.
kawoN

Data: 2015-08-18 12:10:08
Autor: Titus Atomicus
Wakacje 2015 - Dolomity
In article <55cfaa73$0$8389$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl> wrote:

Wrzuciłem fotorelację z moich tegorocznych wakacji w Dolomitach. Wyjazd był tylko czę¶ciowo rowerowy, tym niemniej rowery też były. [...]
www.jacekgin.net63.net/Relacje/Dolomity%202015/index.html

(Uwaga! zdjęć jest dużo - 180, ale zważywszy, że to prawie 2-tygodniowy wyjazd, a niektórzy wrzucaj± tak± ilo¶ć z weekendu, to mam nadzieję, że nie przesadziłem zbytnio).
Relacja ciekawa, ale ze wzgldu na te 180 zdjec ja bym jednak podziel ja na dwie czesci...

--
TA

Data: 2015-08-18 04:29:07
Autor: Jacek G.
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 12:10:12 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

> [...]
Relacja ciekawa, ale ze wzgldu na te 180 zdjec ja bym jednak podziel ja na dwie czesci...
Można by, ale ponieważ w relacjach z poprzednich wakacji przyj±łem już zasadę niedzielenia galerii na czę¶ci, ale za to ograniczenia ilo¶ci zdjęć do maks. ok. 200, więc raczej nie będę tego zmieniał. --
Jacek G.

Data: 2015-08-18 19:36:47
Autor: jg
Wakacje 2015 - Dolomity
Dnia Tue, 18 Aug 2015 12:10:08 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

Relacja ciekawa, ale ze wzgldu na te 180 zdjec ja bym jednak podziel ja na dwie czesci...

no i niby czemu mialoby to sluzyc? ja przerwalem wczoraj na losowym
zdjeciu, bo mialem kupe do zrobienia, a dzis sobie dokonczylem bez utraty
watku i pomylenia glownych bohaterow...

--
jg

Data: 2015-08-18 22:46:39
Autor: Titus Atomicus
Wakacje 2015 - Dolomity

napisał(a):

> Relacja ciekawa, ale ze wzgledu na te 180 zdjec ja bym jednak podzielil ja > na dwie czesci...

no i niby czemu mialoby to sluzyc? .

Lepszej prezentacji...
--
TA

Data: 2015-08-19 14:58:22
Autor: abn140
Wakacje 2015 - Dolomity

zdjeciu, bo mialem kupe do zrobienia, a dzis sobie dokonczylem bez utraty
eeeee, znaczy sie 'duzo' czy 'uwolnic orke'
:-)

Data: 2015-08-20 05:41:49
Autor: Jacek G.
Wakacje 2015 - Dolomity
W dniu sobota, 15 sierpnia 2015 23:09:09 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:

Wkrótce przygotuję relację z drugiego, krótszego wyjazdu w Morawski Kras - tym razem bardziej rowerowego.
Zgodnie z zapowiedzi±:
www.jacekg.netai.net/Relacje/Lato%202015/Morawski%20Kras

Morawski Kras, to rejon w Czechach, na północ od Brna o pagórkowatym charakterze, zbudowany z wapieni i w zwi±zku z tym pełen wszelakich form krasowych takich jak jaskinie, w±wozy, skałki. Nasz wyjazd, to: 4 dni (przedłużony weekend), 4 niezbyt długie trasy rowerowe poł±czone ze zwiedzaniem dwóch jaskiń, zamku i paru innych obiektów.
I jeszcze praktyczne ostrzeżenie - w Czechach wzięli się za remonty dróg wszelakich od autostrad po drogi lokalne, w zwi±zku z czym jest masę korków objazdów itp. utrudnień.
--
Jacek G.

Wakacje 2015 - Dolomity