'Wakacje z duchami' pietnuje

Data: 2010-04-02 22:38:33
Autor: Titus Atomicus
'Wakacje z duchami' pietnuje
Witam,
Zakupilem 'Wakacje z duchami' na DVD.
Bylo nie bylo - serial mojego dziecinstwa. Przyznam, ze niewiele z niego pamietalem. No moze poza widokiem 'duchow' i zawolania 'Przebacz mi, Brunhildo'. Poza tym - NIC.
No i teraz ledwo to zmeczylem. :-(
Fabula beznadziejna, fatalne dialogi pseudomlodziezowe, ale chyba najgorsza jest gra 'mlodych aktorow'. Dretwi wyjatkowo, z ta Tola na czele. Ciekawe czy obecne dzieci sa w stanie to ogladac?
W kazdym razie film zdecydowanie odstaje od 'Samochodzika i Templariuszy' czy chocby 'Podrozy za jeden usmiech'
Osobne pietno dla postaci granej przez mlodego Golebiowskiego. Toz to pochwala cwaniactwa i knajactwa.
BTW dziwna sprawa - kiedys ogladajac 'Podroz za jeden usmiech' trzymalem z Poldkiem, a smialem sie z Dudusia.
A teraz calkiem odwrotnie.
Pozdrav
TA
[jak zwykle uwaga na crosspost]

Data: 2010-04-02 21:22:08
Autor: Jacek_P
'Wakacje z duchami' pietnuje
W Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisal:
[...]

Zestarzałeś się, wapno się zlasowało w żyłach, doświadczenie zmiażdżyło
twoją spontaniczność, cynizm zastąpił entuzjazm. I tyle... ;P

Miałem podobne odczucia, gdy niedawno sięgnąłem po serię przygód
Tomka Wilmowskiego. W dzieciństwie leciałem po fabule pomijając przypisy,
teraz leciałem po przypisach pomijając fabułę :)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-02 22:23:33
Autor: Smok Eustachy
'Wakacje z duchami' pietnuje
Dnia Fri, 02 Apr 2010 21:22:08 +0000, Jacek_P napisał(a):
/.../

[...]

Zgadzam się, że czasy już nie te co kiedyś.Ale Mechagodzilla dalej wymiata. ja mam teraz inny objaw: nie mogę zdzierżyć nowoczesnych filmów. Niech mi ktoś zaspojleruje, jak się wakacje skończyły?

--
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-04-02 18:46:15
Autor: rs
'Wakacje z duchami' pietnuje
On Fri, 2 Apr 2010 22:23:33 +0000 (UTC), Smok Eustachy
<smok@eustachy.pl> wrote:

Zgadzam się, że czasy już nie te co kiedy¶.Ale Mechagodzilla dalej wymiata. ja mam teraz inny objaw: nie mogę zdzierżyć nowoczesnych filmów. Niech mi kto¶ zaspojleruje, jak się wakacje skończyły?

a mnie tam "zwirek i muchomorek" nadal sie podobaja jak za
szczeniecia, chociaz dopiero po niedawnym odswiezeniu paru odcinkow
wiem, ze kolesie ostro na kwasie jechali. <rs>

Data: 2010-04-03 08:25:40
Autor: Jacek_P
'Wakacje z duchami' pietnuje
W Smok Eustachy napisal:
Ale Mechagodzilla dalej wymiata. ja mam teraz inny objaw: nie mogę zdzierżyć nowoczesnych filmów.

Nowoczesne filmy mają znikomą fabułę i mnóstwo efektów
specjalnych. ZresztÄ… Hollywood juĹĽ od dawna cierpi
na brak sensownych scenariuszy, stÄ…d pasoĹĽytowanie
na filmach europejskich i robienie remake'Ăłw.

Spróbuj sobie przypomnieć jakikolwiek film sci-fi z rozbudowaną psychologicznie fabułą. Pomijam koszmarną realizację Solaris, bo to było jeszcze gorsze od produkcji Tarkowskiego. Jak sięgnę w głąb pamięci, to ostatni film, jaki mi przychodzi na myśl, to 'Saturn 3' z Kirkiem Douglasem i Farrah Fawcett. Nomen omen produkcja brytyjska.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-03 11:08:18
Autor: Gruby
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hp6u24$bl9$1srv.cyf-kr.edu.pl...
W Smok Eustachy napisal:
[...]

BTw, bo sobie przypomniałem: czy były dwie ekranizacje "Lotu pilota Pirxa"?
PlÄ…cze mi siÄ™ po gĹ‚owie coĹ› z Leszkiem Herdegenem, czarno -biaĹ‚e, ale w sieci znalazĹ‚em  tylko ta kolorowa wersje
w kooperacji z enerdowcami

--
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradze
od przyjaciół Boże strzeż, z wrogami sobie poradze

Data: 2010-04-03 13:05:24
Autor: Ghost
'Wakacje z duchami' pietnuje

W Smok Eustachy napisal:
[...]

Nie Lot a Test i nie z enerdowcami ino z ruskimi. A tak w ogole to ekranizacja Rozprawy.

Data: 2010-04-03 13:11:14
Autor: Rais
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-03 13:05, Ghost pisze:

[...]

Plącze mi się po głowie coś z Leszkiem Herdegenem, czarno -białe, ale
w sieci znalazłem tylko ta kolorowa wersje
w kooperacji z enerdowcami

Nie Lot a Test i nie z enerdowcami ino z ruskimi. A tak w ogole to
ekranizacja Rozprawy.

Enerdowska była "Milcząca gwiazda" (Astronauci)

--
pzdr

Data: 2010-04-03 13:13:10
Autor: Ghost
'Wakacje z duchami' pietnuje

Użytkownik "Rais" <raistand@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp77oa$o5s$1news.onet.pl...
[...]

Tez, ale chyba i ruscy tam palce maczali.

Data: 2010-04-03 13:20:18
Autor: Rais
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-03 13:13, Ghost pisze:

[...]

Chyba nie.
No może na zasadzie duchowego patronatu, bo to przecież była
socjalistyczna odpowiedĹş na paskudne, imperialne filmy.
Tfu.
--
pzdr

Data: 2010-04-03 14:11:19
Autor: Ghost
'Wakacje z duchami' pietnuje

Użytkownik "Rais" <raistand@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp789a$r4i$1news.onet.pl...
[...]

Ruscy aktorzy byli na pewno.

Data: 2010-04-03 15:31:45
Autor: Rais
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-03 14:11, Ghost pisze:

[...]

I czeski i francuski... (francuska w zasadzie)

--
pzdr

Data: 2010-04-03 21:05:17
Autor: Cezar Matkowski
'Wakacje z duchami' pietnuje

[...]

eTam. Socjalistyczną odpowiedzią to był "Gwiezdny inspektor" albo "Kin dza dza".

Swoją drogą - zastanawia mnie, dlaczego w ZSRR prawie nie ekranizowano książek braci Strugackich. W sumie tochę ich było, temat wdzięczny, sprawny reżyser mógłby zrobić z nich niezłe filmy a i po lekich przeróbkach takie filmy sprawnie wspierałyby komunistyczną ideologię.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-03 20:08:38
Autor: Jacek_P
'Wakacje z duchami' pietnuje
W Cezar Matkowski napisal:
książek braci Strugackich. W sumie tochę ich było, temat wdzięczny, sprawny reżyser mógłby zrobić z nich niezłe filmy a i po lekich przeróbkach takie filmy sprawnie wspierałyby komunistyczną ideologię.

Że co?! 'Poniedziałek zaczyna się w sobotę' to pierwszorzędna parodia
ĹĽycia w jakimĹ› resortowym instytucie czy OBR-ze. Z kolei 'Piknik na
skraju drogi' to zakamuflowany opis skażonych zon wokół zamkniętych
miast atomowych. A może masz na myśli 'Przenicowany świat'? Zakamuflowany
opis kagiebowskich agentĂłw pracujÄ…cych w 'bratnich' krajach.

I to chciałeś mieć sfilmowane w ZSRR?! Aż tak głupia cenzura nie była.

Możejko z kolei wolał nie tykać tematów politycznych. Życie codzienne wystarczyło mu z naddatkiem do obrazu Wielkiego Guslaru. Jedynym, jak
mi się wydaje, wyjątkiem było 'Miasto na górze'.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-04 07:50:27
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
'Wakacje z duchami' pietnuje
cze¦Ć,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał Jacek_P na pl.pregierz do nas:

W Cezar Matkowski napisal:
> ksi±żek braci Strugackich. W sumie tochę ich było, temat wdzięczny, Że co?! 'Poniedziałek zaczyna się w sobotę' to pierwszorzędna parodia
życia w jakim¶ resortowym instytucie czy OBR-ze. Z kolei 'Piknik na
skraju drogi' to zakamuflowany opis skażonych zon wokół zamkniętych
miast atomowych. A może masz na my¶li 'Przenicowany ¶wiat'? Zakamuflowany
opis kagiebowskich agentów pracuj±cych w 'bratnich' krajach.

I to chciałe¶ mieć sfilmowane w ZSRR?! Aż tak głupia cenzura nie była.

Jednak ksi±żki wychodziły.

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-04-04 09:13:24
Autor: Jacek_P
'Wakacje z duchami' pietnuje
W wiktor [wiki] matlakiewicz napisal:
Jednak książki wychodziły.

Wódkę tam pili wszyscy, filmy oglądała większość, książki czytali nieliczni.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-04 09:46:53
Autor: Vax
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-04 07:50, wiktor [wiki] matlakiewicz pisze:

I to chciałe¶ mieć sfilmowane w ZSRR?! Aż tak głupia cenzura nie była.

Jednak ksi±żki wychodziły.

Ty te słowa pisałe¶ do magazynu literackiego, czy na usenet?
Tu, gdy napiszę:
"W drzwiach stała przedstawicielka jego własnego gatunku. Kombinezon,
który jak zauważył, musiał być jej jedynym strojem, leżał niedbale
rzucony na łóżko." to nie wszyscy zrozumiej±, że chodzi o roznegliżowan±
kobietę. Im trzeba pisać dosłownie: "stała przed nim goła dupa".
A teraz "nakręć" obie wersje i spróbuj znaleĽć jakie¶ różnice.
Pewnie dlatego niektórzy wol± filmy niż ksi±żki. ;]

v.
PS. na pręgu możliwe by były jeszcze takie reakcje:
"Macie, POjeby swoj± drug± Irlandię, hehehe, chyba drugie Chiny,
kombinezon - pełna uniformizacja!"

Data: 2010-04-04 11:14:40
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
'Wakacje z duchami' pietnuje
 napisał Vax na pl.pregierz do nas:

> [...]
                                                          ^^^^^^^
> Jednak ksi±żki wychodziły.

Podkre¶liłem kluczowe dla mojej uwagi słowo.

Ty te słowa pisałe¶ do magazynu literackiego, czy na usenet?

SprawdĽ.

[...]

Aż taka głupia cenzura nie była :->

A teraz "nakręć" obie wersje i spróbuj znaleĽć jakie¶ różnice.

A teraz zastanów się, czy jedynym sposobem 'nakręcenia' nago¶ci jest (soft)porno.

Pewnie dlatego niektórzy wol± filmy niż ksi±żki. ;]

Każdemu jego porno.

v.
PS. na pręgu możliwe by były

A teraz sprawdĽ, na jakie grupy piszesz :o)

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-04-04 13:37:52
Autor: Vax
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-04 11:14, wiktor [wiki] matlakiewicz pisze:

I to chciałe¶ mieć sfilmowane w ZSRR?! Aż tak głupia cenzura nie była.
                                                           ^^^^^^^
Jednak ksi±żki wychodziły.

Podkre¶liłem kluczowe dla mojej uwagi słowo.

No i? Cenzura zatrzymuje nie to, co cenzurze się (nie)podoba,
ale to, co jej zdaniem spowodować może niepoż±dany oddĽwięk.

Ty te słowa pisałe¶ do magazynu literackiego, czy na usenet?

SprawdĽ.

To było pytanie retoryczne.
Jak dla mnie, to szkoda czasu na tak± "dyskusję".

v.

Data: 2010-04-06 02:36:34
Autor: Maciej Bojko
'Wakacje z duchami' pietnuje
On Sun, 04 Apr 2010 09:46:53 +0200, Vax <mail@zepsul.sie> wrote:

[...]

Kompletnie chybione. W ekranizacji w tym miejscu może być ubrany
facet, albo dwa psy, albo fortepian.
Verhoeven nakręcił "Starship Troopers" jako antymilitarn± satyrę.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-04-03 21:45:24
Autor: Rais
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-03 21:05, Cezar Matkowski pisze:

[...]

Ej, google twierdzi ĹĽe nie ma takiego filmu!

albo "Kin dza dza".

To jakiś schyłkowy Gorbaczow...

SwojÄ… drogÄ… - zastanawia mnie, dlaczego w ZSRR prawie nie ekranizowano
książek braci Strugackich. W sumie tochę ich było, temat wdzięczny,
sprawny reżyser mógłby zrobić z nich niezłe filmy a i po lekich
przeróbkach takie filmy sprawnie wspierałyby komunistyczną ideologię.

A w ogóle było coś poza Stalkerem?

--
pzdr

Data: 2010-04-03 23:30:01
Autor: Jo'Asia
'Wakacje z duchami' pietnuje
Rais wystukał:

A w ogóle było co¶ poza Stalkerem?

"Trudno być bogiem" z 1989, kooprodukcja radziecko-niemiecka z Żentar± w
roli głównej. Podobno kiepskie, ale chciałabym to kiedy¶ zobaczyć, gorsze
od "WiedĽmina" nie będzie. ;>

http://www.imdb.com/title/tt0097292/

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna Słupek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-
  -- <()>  -< joasia @ hell . pl >-- -- -- -- -- -- -< http://bujold.sf-f.pl/ >-

Data: 2010-04-04 06:35:26
Autor: Marek Włodarz
'Wakacje z duchami' pietnuje
W artykule <12d4jovj1qlhl$.dlg@dustpuppy.sloth.hell.pl>
Jo'Asia napisał(a):

[...]

Jest gorsze, widziałem. Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzko¶ci jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Data: 2010-04-04 16:21:20
Autor: Michal Jankowski
'Wakacje z duchami' pietnuje
Jo'Asia <joasia@hell.pl> writes:

"Trudno być bogiem" z 1989, kooprodukcja radziecko-niemiecka z Żentar± w
roli głównej. Podobno kiepskie, ale chciałabym to kiedy¶ zobaczyć, gorsze
od "WiedĽmina" nie będzie. ;>

Momenty były, ale generalnie to jest denko wklęsłe, przy WiedĽminie
też.

  MJ

Data: 2010-04-03 17:31:13
Autor: Gruby
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:hp77fn$gvg$1mx1.internetia.pl...
[...]

no dobrze, ale były dwie czy nie?
i grał w którejś Herdegen?

Data: 2010-04-03 17:46:49
Autor: Rais
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-03 17:31, Gruby pisze:
[...]

Nie.
IMHO coś ci się pokręciło z "Biohazardem"
http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/124194

--
pzdr

Data: 2010-04-03 17:59:42
Autor: Gruby
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik "Rais" <raistand@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp7nt1$3jc$1news.onet.pl...
no dobrze, ale były dwie czy nie?
i grał w którejś Herdegen?
Nie.
IMHO coś ci się pokręciło z "Biohazardem"
http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/124194

kurde, normalnie mam przed oczami czarno białą wersję z Herdegenem..

Data: 2010-04-03 18:06:28
Autor: Rais
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-03 17:59, Gruby pisze:
[...]

Zobacz jeszcze tutaj:
http://www.film.org.pl/prace/lem.html
Może coś z tego ci się "nałożyło"
:)
--
pzdr

Data: 2010-04-04 17:37:12
Autor: KRZYZAK
'Wakacje z duchami' pietnuje
Dnia Sat, 3 Apr 2010 08:25:40 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

Spróbuj sobie przypomnieć jakikolwiek film sci-fi z rozbudowan± psychologicznie fabuł±.

"Moon",  "Moj wlasny wrog", "Gattaca", "Lowca Androidow" - troche sie
znajdzie

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-04-16 12:56:33
Autor: Andrzej Lawa
'Wakacje z duchami' pietnuje
Jacek_P pisze:

Spróbuj sobie przypomnieć jakikolwiek film sci-fi z rozbudowan± psychologicznie fabuł±. Pomijam koszmarn±

Holyłudzk± czy niekoniecznie?

Bo mi np. przychodzi na my¶l Farscape...

Data: 2010-04-03 10:52:14
Autor: Moon
'Wakacje z duchami' pietnuje

i nie cross-postuj bez ostrzeżenia w nagłówku!

Data: 2010-04-03 12:38:15
Autor: Titus Atomicus
'Wakacje z duchami' pietnuje
In article <hp5n60$lu1$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
 Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> wrote:

> [...]
> BTW dziwna sprawa - kiedys ogladajac 'Podroz za jeden usmiech' trzymalem > z Poldkiem, a smialem sie z Dudusia.

Zestarzałe¶ się, wapno się zlasowało w żyłach, do¶wiadczenie zmiażdżyło
twoj± spontaniczno¶ć, cynizm zast±pił entuzjazm. I tyle... ;P

Miałem podobne odczucia, gdy niedawno sięgn±łem po serię przygód
Tomka Wilmowskiego. W dzieciństwie leciałem po fabule pomijaj±c przypisy,
teraz leciałem po przypisach pomijaj±c fabułę :)

Fakt. nie da sie tego czytac.
:(
Ale mowilem tez ze taki 'Samochodzik i Templariusze' (ksiazki z Panem Samochodzikiem tez az tak sie nie zestarzaly) czy 'Podroz za jeden usmiech' (mimo iz Golebiowki irytujacy) wciaz da sie ogladac.

TA

Data: 2010-04-03 19:04:15
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
'Wakacje z duchami' pietnuje
 napisał Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world na pl.pregierz do nas:

Ale mowilem tez ze taki 'Samochodzik i Templariusze'

MSZ to jest jedyny film o Panu Samochodziku.
Reszta jest... nie jest.

(ksiazki z Panem Samochodzikiem tez az tak sie nie zestarzaly) czy 'Podroz za jeden usmiech' (mimo iz Golebiowki irytujacy) wciaz da sie ogladac.

Jeszcze 'Niewiarygodne przygody Marka Piegusa'.

TA

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-04-12 08:43:21
Autor: Tomasz Holdowanski
'Wakacje z duchami' pietnuje
Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 2 Apr 2010 21:22:08 +0000
(UTC) is the real date, Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> has
written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

Miałem podobne odczucia, gdy niedawno sięgn±łem po serię przygód
Tomka Wilmowskiego. W dzieciństwie leciałem po fabule pomijaj±c przypisy,
teraz leciałem po przypisach pomijaj±c fabułę :)

To znaczy, że wszystkie Tomki s± takie same jak "Tomek w grobowcach
faraonów"? Przeczytałem go (a wła¶ciwie zmęczyłem) kilka lat temu, z
sentymentu dla bohaterów lat szczenięcych. Niestety, nie dało się tego
czytać... Postanowiłem nie wracać do starszych czę¶ci, żeby nie zepsuć
sobie miłych wspomnień... Ech...

A z innej beczki: czy może wydano u nas na DVD "Niebieskie Lato"?
Nagle naszła mnie ochota ogl±dn±ć po jednym odcinku rano, przy
¶niadaniu, podczas najbliższego urlopu... Ot tak, dla przypomnienia
tych szczę¶liwych poranków przy TV, kiedy wiedzieli¶my o ¶wiecie
bardzo mało i było nam z tym dobrze :)

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
REMOVE-IT. from my address when replying.

     THE ONLY THING WORTH WAITING FOR                 IS A WORLD-WIDE DISASTER.

Data: 2010-04-12 10:29:18
Autor: Jo'Asia
'Wakacje z duchami' pietnuje
Tomasz Holdowanski wystukał:

[...]

Pamiętaj że ten tom był dopisywany/sklejany po¶miertnie z notatek
Szklarskiego. Niewykluczone że w notatkach były głównie przypisy,
a z fabuł± dopisywacz sobie nie poradził...

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna Słupek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-
  -- <()>  -< joasia @ hell . pl >-- -- -- -- -- -- -< http://bujold.sf-f.pl/ >-
 .__.'|   -< You ended the sentence with a preposition, bastard.
                                        {Stargate: SG-1, Jack O'Neill} >-

Data: 2010-04-12 11:17:02
Autor: Mark
'Wakacje z duchami' pietnuje
Dnia Mon, 12 Apr 2010 10:29:18 +0200, Jo'Asia napisał(a):

[...]

Dopisywany? Tochyba byla luzna wariacja inspirowana tworczoscia
Szklarskiego, oparta o poprzednich bohaterow, niz kontynuacja..
Mialem "nieprzyjemnosc" czytac ten tom z jakies 5 lat temu, w jednym ciagu z
calym poprzednim cyklem - jest tak gigantyczna przepasc ze naprawde trzeba
duzo silnej woli zeby zmeczyc toto do konca.

Niestety, ale autor tej czesci jest ksiedzem. Pisze niestety, bo to bardzo,
ale to bardzo wyraznie czuc, i bardzo mocno sie odznacza od poprzednich
czesci.

--
Mark

Data: 2010-04-12 11:31:55
Autor: Jacek_P
'Wakacje z duchami' pietnuje
W Tomasz Holdowanski napisal:
To znaczy, ĹĽe wszystkie Tomki sÄ… takie same jak "Tomek w grobowcach
faraonów"? Przeczytałem go (a właściwie zmęczyłem) kilka lat temu, z
sentymentu dla bohaterów lat szczenięcych.

Najgorsze fabularnie, nieomal infantylne są pierwsze trzy części.
Od 'Tomka na tropach Yeti' zaczyna się to poprawiać. 'Tajemniczą
wyprawę Tomka' czyta się dobrze, tak samo 'Tomka u źródeł Amazonki'.
'Tomek w grobowcach faraonów' to dokrętka zrobiona na podstawie
notatek Szklarskiego przez innego autora. Czytałem to raz z ciekawości.
Fabuła kompletnie niewiarygodna.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-12 15:57:40
Autor: Przemysław Ryk
'Wakacje z duchami' pietnuje
Dnia Mon, 12 Apr 2010 11:31:55 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

Najgorsze fabularnie, nieomal infantylne s± pierwsze trzy czę¶ci.
Od 'Tomka na tropach Yeti' zaczyna się to poprawiać. 'Tajemnicz±
wyprawę Tomka' czyta się dobrze, tak samo 'Tomka u Ľródeł Amazonki'.

Hmmm... Jak tak sobie kojarzę, to im póĽniejsza czę¶ć, tym bardziej czkawk±
się odbijała absolutna biel i czysto¶ć Tomka. Normalnie rycerz bez skazy i
tylko białego konia mu brakowało. Jako¶ trochę mnie to drażniło, choć
połkn±łem wszystkie czę¶ci z wyj±tkiem "w grobowcach faraonów".

(ciach...)

[ Gentleman broni kobiety tak długo, dopóki z ni± nie zostanie sam na sam. ]
[                                                       (Benicio Del Toro) ]

Data: 2010-04-02 22:48:03
Autor: Gruby
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomo¶ci news:Titus_Atomicus-BB6487.22383302042010news.onet.pl...
[...]
:-(
[...]

zdziadziałe¶ i Ci się perspektywa zmieniła:-))
btw, wczoraj na jakim¶ kanale pu¶cli Godzilla kontar Mechagodzilla...
i mozna by te same zarzuty postawic, co w powyższym przypadku. że fabuła, że efekty , sztuczna gra aktórów...Ale czasy były inne, my byli¶my inni.. każda piaskownica to był Rudy, kazdy pies to Szarik..
i pies tr±cał prawdę historyczna, dalej z przyjemno¶ci± ogl±dam kolejne powtórki, chociaz znam je na pamięc.

Imho, prawdziw± porażk± byŁ Pan Samochodzik i Straszny Dwór..

--
Kardynała Richelieu sekret wam dzi¶ zdradze
od przyjaciół Boże strzeż, z wrogami sobie poradze

Data: 2010-04-02 21:24:33
Autor: Jacek_P
'Wakacje z duchami' pietnuje
W Gruby napisal:
i pies trącał prawdę historyczna, dalej z przyjemnością oglądam kolejne powtórki, chociaz znam je na pamięc.

He, he, a ostatnio w ręce mi wpadły płytki z 'Siedemnaście mgnień wiosny'.
Jakość tragiczna nawet jak na film czarno-biały, ale te wewnętrzne
monologi Stirlitza sÄ… nie do podrobienia :D

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-03 07:08:57
Autor: Rais
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-02 22:48, Gruby pisze:

zdziadziałe¶ i Ci się perspektywa zmieniła:-))
btw, wczoraj na jakim¶ kanale pu¶cli Godzilla kontar Mechagodzilla...
i mozna by te same zarzuty postawic, co w powyższym przypadku.

Od Godzilli to się proszę odstosunkować.
:-P
--
pzdr

Data: 2010-04-03 07:33:50
Autor: Gruby
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik "Rais" <raistand@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hp6ih1$26a$1news.onet.pl...
[...]

a Gamerę można zaczepiać?
:-))

Data: 2010-04-03 07:56:14
Autor: Rais
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-03 07:33, Gruby pisze:
[...]

Po bilety na "Superpotwora" stałem GODZINĘ w masakrycznie
gęstej i spoconej kolejce. Dzisiaj to już nie do powtórzenia. :)

--
pzdr

Data: 2010-04-03 11:05:39
Autor: Gruby
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik "Rais" <raistand@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hp6l9n$92h$1news.onet.pl...
a Gamerę można zaczepiać?
:-))
Nie!
Po bilety na "Superpotwora" stałem GODZINĘ w masakrycznie
gęstej i spoconej kolejce. Dzisiaj to już nie do powtórzenia. :)

albo te kolejki na "Wej¶cie Smoka".....
to se ne wrati:-(

Data: 2010-04-03 09:50:26
Autor: Jacek_P
'Wakacje z duchami' pietnuje
W Gruby napisal:
albo te kolejki na "Wejście Smoka".....
to se ne wrati:-(

No, siedemnaście razy na nim byłem :)

Ostatni raz 13 grudnia 1981 :D

U nas kino zamknięto dopiero późno po południu, a potem trzy
miesiące filmów nie było.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-03 13:47:41
Autor: KRZYZAK
'Wakacje z duchami' pietnuje
Dnia Sat, 3 Apr 2010 11:05:39 +0200, Gruby napisał(a):

albo te kolejki na "Wej¶cie Smoka".....

I odglosy paszcza po wyjciu...

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-04-03 08:28:20
Autor: Jacek_P
'Wakacje z duchami' pietnuje
W Gruby napisal:
a Gamerę można zaczepiać?

I tak nie przebije Hedory :)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-03 11:06:01
Autor: Gruby
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hp6u74$bl9$2srv.cyf-kr.edu.pl...
W Gruby napisal:
a Gamerę można zaczepiać?
I tak nie przebije Hedory :)

pacz Pan, a tego nie pomne...

Data: 2010-04-03 09:49:06
Autor: Jacek_P
'Wakacje z duchami' pietnuje
W Gruby napisal:
pacz Pan, a tego nie pomne...

'Godzilla kontra Hedora'

http://www.filmweb.pl/f31411/Godzilla+kontra+Hedora,1971

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-12 11:17:15
Autor: szerszen
'Wakacje z duchami' pietnuje

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hp6u74$bl9$2@srv.cyf-kr.edu.pl...

I tak nie przebije Hedory :)

e tam eibrah z rodanem zjadaja te wasze robaki na sniadanie ;)

Data: 2010-04-03 11:03:22
Autor: PW
'Wakacje z duchami' pietnuje

[...]

Nawet od Godzilli kontra King Kong? Ode mnie Oskar za kostium i rolę King Konga, w porównaniu z nim facet w przebraniu białego misia z Gubałówki wymiata :)

zdrówka, PW

Data: 2010-04-02 22:56:14
Autor: Arek
'Wakacje z duchami' pietnuje
No i teraz ledwo to zmeczylem.

To samo miałem z gwiezdnymi wojnami :(

Co do dzieci to na pewno już nie bawi ich bolek i lolek, reksio, wilk i zaj±c.

Mój maluch to już nawet nie chce patrzeć na kreskówki, tylko 3D.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-04-03 01:13:40
Autor: Andrzej Libiszewski
'Wakacje z duchami' pietnuje
Dnia Fri, 02 Apr 2010 22:56:14 +0200, Arek napisał(a):

No i teraz ledwo to zmeczylem.

To samo miałem z gwiezdnymi wojnami :(

Co do dzieci to na pewno juĹĽ nie bawi ich bolek i lolek, reksio, wilk i zajÄ…c.

Współczuję. Moja córka się przy reksiu świetnie bawiła.

Mój maluch to już nawet nie chce patrzeć na kreskówki, tylko 3D.

No, to chyba nie jego WINA.

"A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
Alvy Singer

Data: 2010-04-06 08:21:26
Autor: bans
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-02 22:56, Arek pisze:

Co do dzieci to na pewno już nie bawi ich bolek i lolek, reksio,

Nie wiem jak dzieci, ale ostatnio obejrzałem kilka odcinków Reksia I
"Bolka i Lolka" - i o ile "Bolek i Lolek" się zestarzało koszmarnie, nudzi mnie to, fuj, to "Reksio" to jest mistrzostwo ¶wiata, to jest kreskówka i dla dzieci i dla dorosłych, nie zestarzała się kompletnie, może teraz tylko bawi± mnie w niej zupełnie inne fragmenty :)

--
bans

Data: 2010-04-03 01:10:25
Autor: Moon
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik wrote:
> Osobne pietno dla postaci granej przez mlodego Golebiowskiego. Toz to
pochwala cwaniactwa i knajactwa.

nie b±dĽ taki Dudu¶....

moon

Data: 2010-04-03 08:01:35
Autor: KRZYZAK
'Wakacje z duchami' pietnuje
Dnia Fri, 02 Apr 2010 22:38:33 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

Zakupilem 'Wakacje z duchami' na DVD.

Ja tez popelnilem podobny blad. Kupilem sobie Gwiezdne Wojny.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-04-03 02:30:30
Autor: Piotr 'Orlinos' Kozłowski
'Wakacje z duchami' pietnuje
On 3 Kwi, 08:01, KRZYZAK <krzy...@krzyzak.pl> wrote:
Dnia Fri, 02 Apr 2010 22:38:33 +0200, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world
napisał(a):

> Zakupilem 'Wakacje z duchami' na DVD.

Ja tez popelnilem podobny blad. Kupilem sobie Gwiezdne Wojny.

Hę? Dla mnie to do tej pory ¶wietnie zrobiony film. Współczesne mega
produkcje wzruszaj± mnie przez chwilę podczas projekcji i zapominam o
nich 5 minut po wyj¶ciu z kina.
--
Pozdrawiam, Piotr 'Orlinos' Kozłowski

Data: 2010-04-03 09:45:37
Autor: Grzegorz Staniak
'Wakacje z duchami' pietnuje
On 03.04.2010, Piotr 'Orlinos' Kozłowski <piotrakozlowski@gmail.com> wroted:

> Zakupilem 'Wakacje z duchami' na DVD.

Ja tez popelnilem podobny blad. Kupilem sobie Gwiezdne Wojny.

Hę? Dla mnie to do tej pory świetnie zrobiony film.

Strasznie komiksowy. Z całej "środkowej trylogii" najlepsze jest
"Empire Strikes Back" właśnie dlatego, że nie jest prościutkim komiksem i nie ma w nim Ewoków. GS
--
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

Data: 2010-04-03 20:57:46
Autor: Cezar Matkowski
'Wakacje z duchami' pietnuje

Użytkownik "Grzegorz Staniak" <gstaniak@wp.pl> napisał w wiadomości news:hp72o1$a24$2news.lublin.pl...
Strasznie komiksowy.

To dobrze, czy Ĺşle?

Z całej "środkowej trylogii" najlepsze jest
"Empire Strikes Back" właśnie dlatego, że nie jest prościutkim
komiksem i nie ma w nim EwokĂłw.

Prostota jest jednym z cech charakterystycznych baśni. Bo "Gwiezdne Wojny" to nic innego, jak właśnie klasyczna baśń. Tyle że w kosmosie.
No i mimo wszystko to film przełomowy. Zestarzał się o tyle, że to, co było w tamtym czasie nowością, obecnie jest normą.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-03 21:51:58
Autor: Gucio Ramirez
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik... he he - Cezar Matkowski raczył napisać:

Użytkownik "Grzegorz Staniak" <gstaniak@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci
Strasznie komiksowy.

To dobrze, czy Ľle?

Z całej "¶rodkowej trylogii" najlepsze jest
"Empire Strikes Back" wła¶nie dlatego, że nie jest pro¶ciutkim
komiksem i nie ma w nim Ewoków.

Prostota jest jednym z cech charakterystycznych ba¶ni. Bo "Gwiezdne
Wojny" to nic innego, jak wła¶nie klasyczna ba¶ń. Tyle że w kosmosie.
No i mimo wszystko to film przełomowy. Zestarzał się o tyle, że to, co
było w tamtym czasie nowo¶ci±, obecnie jest norm±.

Pozdrawiam

Latarko-miecze? Kupiłbym takie co¶.

Data: 2010-04-03 21:53:01
Autor: Grzegorz Staniak
'Wakacje z duchami' pietnuje
On 03.04.2010, Cezar Matkowski <gorgiasz@WYT-NIJ.poczta.neostrada.pl> wroted:

Strasznie komiksowy.

To dobrze, czy Ĺşle?

ZaleĹĽy od widza.
[...]

Poważnie? W życiu bym na to nie wpadł.

Prostą bajkę też można podać tak, żeby dorosły widz się na niej nie nudził. GS

Data: 2010-04-04 16:57:08
Autor: Adam Płaszczyca
'Wakacje z duchami' pietnuje
Dnia Sat, 3 Apr 2010 20:57:46 +0200, Cezar Matkowski napisał(a):

[...]

No i mimo wszystko to film przełomowy. Zestarzał się o tyle, że to, co było w tamtym czasie nowo¶ci±, obecnie jest norm±.

A jednak wole Odyseję...

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2010-04-04 17:12:59
Autor: KRZYZAK
'Wakacje z duchami' pietnuje
Dnia Sun, 4 Apr 2010 16:57:08 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

A jednak wole Odyseję...

Mozna kupic Monolith w skali 1:100;>

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-04-05 22:05:56
Autor: kapsi
'Wakacje z duchami' pietnuje
On Sun, 4 Apr 2010 16:57:08 +0200, Adam Płaszczyca wrote:

[...]

Ten film bez fabuły, pokazuj±cy lec±cy statek kosmiczny przez 3 godziny?

Data: 2010-04-06 01:00:38
Autor: Smok Eustachy
'Wakacje z duchami' pietnuje
Dnia Mon, 05 Apr 2010 22:05:56 +0200, kapsi napisał(a):
/.../
A jednak wole OdysejÄ™...

Ten film bez fabuły, pokazujący lecący statek kosmiczny przez 3 godziny?

A rozdęta metafizyka Odysei pokazującą dziecinna tęsknotę za ufem, co przyleci i zrobi porządek? Niepoważne to było. Biedny znękany komputerek doprowadzony do szaleństwa przez niecne intrygi.... To ja już wolę Vadera. --
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-04-03 16:01:12
Autor: Adam
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik "Piotr 'Orlinos' Kozłowski" <piotrakozlowski@gmail.com> napisał w
wiadomo¶ci
[...]

Mam to samo. Star Wars wci±ż mi się podobaj±, klimat nie do
podrobienia. Chyba jeszcze za mało zdziadziałem ;)

A.

Data: 2010-04-04 09:26:54
Autor: Ghost
'Wakacje z duchami' pietnuje

Użytkownik "Adam" <adamo10@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hp7hnn$9e8$1inews.gazeta.pl...
[...]

To zrob sobie przerwe na 5-10 lat od ogladania, a potem obejrzyj.

Data: 2010-04-05 11:19:54
Autor: Ghost
'Wakacje z duchami' pietnuje

Użytkownik "Adam" <adamo10@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpa0kj$ck4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mi starczyla jedna - nie zebym zaczal nie lubiec, ale troche mi sie oczy otwarly, np. coraz wiecej elementow secnografii zaczyna kluc oczy.

Data: 2010-04-05 11:35:01
Autor: Rais
'Wakacje z duchami' pietnuje
W dniu 2010-04-05 11:19, Ghost pisze:

[...]

Szturmowcy w nocnikach na głowach?
:)
Wiadomo, że dzisiaj ten film byłby zrobiony inaczej.
Zamiast narzekać to porównaj sobie SW z filmami z tamtego okresu.
Na przykład z "Testem Pilota Pirxa". :D
http://www.youtube.com/watch?v=hZnthaR5WeA&feature=related

Data: 2010-04-06 00:09:31
Autor: Ghost
'Wakacje z duchami' pietnuje

Użytkownik "Rais" <raistand@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpcas4$a68$1news.onet.pl...
[...]

Raczej lampki.

Wiadomo, że dzisiaj ten film byłby zrobiony inaczej.
Zamiast narzekać to porównaj sobie SW z filmami z tamtego okresu.
Na przykład z "Testem Pilota Pirxa". :D
http://www.youtube.com/watch?v=hZnthaR5WeA&feature=related

Czy ja narzekam?

Data: 2010-04-06 22:28:24
Autor: Przemek Budzyński
'Wakacje z duchami' pietnuje
Ghost pisze:

Mi starczyla jedna - nie zebym zaczal nie lubiec, ale troche mi sie oczy otwarly, np. coraz wiecej elementow secnografii zaczyna kluc oczy.

no, efekty i scenografia starzej± się w takich filmach najszybciej.

I dlatego własnie SW ogl±da się dzi¶ bardzo dobrze. Bo oprócz efektów zawieraj± jeszcse niezła fabułę, ba¶niowy klimat, szczyptę filozofii i sporo przymrużenia oka. I maj± Hana Solo :)

A z takiego Avatara za 20 lat zostanie jedno wielkie g....o, bo przez 20 lat filmowcy wynajd± jeszcze fajniejsze FX, a nic poza nimi w tym dziele nie ma.

Data: 2010-04-07 02:01:24
Autor: Adam
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomo¶ci

[...]

Mnie nie. Moze dlatego, że scenografia nie była jedynym powodem
dla którego lubiłem i lubię SW, pomimo upływu ponad 30 (!) lat. :-)

A.

Data: 2010-04-07 12:38:05
Autor: Ghost
'Wakacje z duchami' pietnuje

Użytkownik "Adam" <adamo10@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpgi0o$c4v$1inews.gazeta.pl...
[...]

Znaczy zauwasz, ze cos sie starzeje dopiero wtedy gdy jest to jedyny powod dla ktorego to lubisz?

Data: 2010-04-05 09:02:18
Autor: Stefan.Burczymucha
'Wakacje z duchami' pietnuje

Użytkownik "Piotr 'Orlinos' Kozłowski" <piotrakozlowski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:720011b2-5931-4e31-800c-1a3d55b3ceb4@w17g2000yqj.googlegroups.com...
napisał(a):

> [...]

Hę? Dla mnie to do tej pory ¶wietnie zrobiony film. Współczesne mega
produkcje wzruszaj± mnie przez chwilę podczas projekcji i zapominam o

wez moze poraz pierwszy w zyciu obejrzyj ten film z dystansem i obiektywnie.

Data: 2010-04-05 09:26:27
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
'Wakacje z duchami' pietnuje
 napisał Stefan.Burczymucha na pl.pregierz do nas:

Użytkownik "Piotr 'Orlinos' Kozłowski" <piotrakozlowski@gmail.com> napisał w > Hę? Dla mnie to do tej pory ¶wietnie zrobiony film. Współczesne mega
> produkcje wzruszaj± mnie przez chwilę podczas projekcji i zapominam o
> nich 5 minut po wyj¶ciu z kina.
wez moze poraz pierwszy w zyciu obejrzyj ten film z dystansem i obiektywnie.

Jasne jasne.
Opinia inna niż Twoja jest bez dystansu i/lub nieobiektywna.
Opinia Twoja jest twojsza i wszystkie gęby dozwolone.
Jakie¶ tam argumenty za i przeciw s±... Nie s±.

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-04-05 11:21:43
Autor: Ghost
'Wakacje z duchami' pietnuje

Użytkownik "wiktor [wiki] matlakiewicz" <wiki@sf-f.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpc3b9$41o$1chlor.kofeina.net...
> [...]

Opinia Twoja jest twojsza i wszystkie gęby dozwolone.
Jakie¶ tam argumenty za i przeciw s±... Nie s±.

Coz, nie zrozumiesz poki nie zobaczysz.

Data: 2010-04-06 01:54:58
Autor: Piotr 'Orlinos' Kozłowski
'Wakacje z duchami' pietnuje
On 5 Kwi, 09:02, "Stefan.Burczymucha"
<stefan.burczymu...@torebusia.pl> wrote:
Użytkownik "Piotr 'Orlinos' Kozłowski" <piotrakozlow...@gmail.com> napisał w
wiadomo¶ci grup

> [...]
> nich 5 minut po wyj¶ciu z kina.

wez moze poraz pierwszy w zyciu obejrzyj ten film z dystansem i obiektywnie.

Nie ma "obiektywnego" ogl±dania. :->

Efekty się trochę zestarzały, ale aktorstwo (mimo prostoty) ja¶nieje w
porównaniu do współczesnego drewna i dobrze zapełnia fragmenty pauzy
pomiędzy akcj±.

Reżyseria, sposób konstruowania obrazu, ujęcia - przecież to wszystko
jest diabelnie ważne. Taki Terminator 2 (którym notabene przez lata
gardziłem (więc daruj sobie uwagi o dystansie)  aż nagle zorientowałem
się, że ogl±dam go po raz pi±ty z rzędu) - efekty komputerowe to
obecnie serialowa słabizna, zreszt± jest ich tylko parę minut. Ale
film jako cało¶ć ci±gle ¶wietnie się trzyma.

Ale ja to potrafię jednego dnia zachwycać się ładnie nagran±,
nowoczesn± płyt±, a kiedy indziej słuchać nagrań Birda z lat '40, z
praktycznie nie istniej±cym basem i cienkim dĽwiękiem.

Sztuka się starzeje, fakt, ale nie każda w równym stopniu.

A wiele nowoczesnych produkcji mi się podoba, ale nie wszystkie,
większo¶ć (jak zawsze) to konfekcja i efekty niewiele im pomagaj±.

--
Pozdrawiam, Piotr 'Orlinos' Kozłowski

Data: 2010-04-03 18:28:45
Autor: Gucio Ramirez
'Wakacje z duchami' pietnuje
Użytkownik... he he - Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world raczył napisać:
[...]

A tamte były w stanie?
Zestarzałe¶ się, tylko nie umiesz przyj±ć tego do wiadomo¶ci.

'Wakacje z duchami' pietnuje