Wakacje z kartą ? :)

Data: 2017-05-31 11:09:39
Autor: radekp@konto.pl
Wakacje z kartą ? :)
Wed, 31 May 2017 10:59:44 +0200, w <ogm0lt$oj3$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
<mam@nie.dam> napisał(-a):

Jako że pomału zbliża się okres wyjazdów wakacyjnych
poświęciłem chwile czasu na sprawdzenie jaka karta
będzie dla mnie w miarę tania np. w Chorwacji

I wyszło na to, że najkorzystniej (dla mnie) będzie operować
Debetówką Visy z Eurobanku :)
Koszt 1 HRK np. przy wypłacie z bankomatu to ~0,57 zl
- Kurs kantorowy ~0,60 - 0,62 zł (na dziś)
Z tegoż samego banku, ale karta debetowa MC
to już ok. 20zł drożej na każde 1000 kun

o innych to nawet nie warto wspominać
2% przewalutowanie + 3% wypłata z bankomatu
+ kurs sprzedaży np. PKOBP (~4,28)

A Getin?

Data: 2017-05-31 11:12:02
Autor: radekp@konto.pl
Wakacje z kartą ? :)
Wed, 31 May 2017 11:09:39 +0200, w
<012tic1gbv4jd6he9q4u6n3gq4o7pk5jed@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

A Getin?

Nawet przeliczyłem:
 Currencies fluctuate every day. The rate shown applies to transactions
processed by Visa Europe on 31 May 2017 with a currency conversion fee of 0.00%

100.00 Croatian Kuna = 56.91 Polish Zloty

* * * * *

1 Croatian Kuna = 0.5691004796 Polish Zloty

- Or -

1 Polish Zloty = 1.7571589479 Croatian Kuna Ale nie wiem jakie są opłaty+ew. prowizje za bankomat zagraniczny w Getinie.

Data: 2017-05-31 11:26:23
Autor: Waldek
Wakacje z kartą ? :)
W dniu 2017-05-31 o 11:12, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Nie wiem, mam bankomat za free
Przelicznik leci po kursie Visa + 1% prowizji
czyli wychodzi tak samo jak w Getin

Data: 2017-05-31 13:00:08
Autor: radekp@konto.pl
Wakacje z kartą ? :)
Wed, 31 May 2017 11:26:23 +0200, w <ogm27s$pvo$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
<mam@nie.dam> napisał(-a):

> [...]

Nie wiem, mam bankomat za free
Przelicznik leci po kursie Visa + 1% prowizji

Nie może tak samo, skoro masz 1% prowizji.

Ale wg toip konta getin up prowizja to:
4,5% kwoty transakcji, min. 10 zł

A to już drogo :)

Data: 2017-05-31 14:01:45
Autor: Waldek
Wakacje z kartą ? :)
W dniu 2017-05-31 o 13:00, radekp@konto.pl pisze:

Nie wiem, mam bankomat za free
Przelicznik leci po kursie Visa + 1% prowizji
czyli wychodzi tak samo jak w Getin

Nie może tak samo, skoro masz 1% prowizji.

Podałem pierwotnie kwotę w zaokrągleniu 0,57 kuny za złotego
(to już z moją prowizją 1% )

Results
Currencies fluctuate every day. The rate shown applies to transactions processed by Visa Europe on 31 May 2017 with a currency conversion fee of 1.00%
100.00 Croatian Kuna = 57.48 Polish Zloty
* * * * *
1 Croatian Kuna = 0.5747914844 Polish Zloty

No ale jeżeli Getin łupi dodatkowo 4,5% - to fakt - NIE TAK SAMO ;)
- na szczęście to nie mój problem

Data: 2017-05-31 17:35:08
Autor: radekp@konto.pl
Wakacje z kartą ? :)
Wed, 31 May 2017 14:01:45 +0200, w <ogmbb5$3em$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
<mam@nie.dam> napisał(-a):

Podałem pierwotnie kwotę w zaokrągleniu 0,57 kuny za złotego
(to już z moją prowizją 1% )

No to twoja karta będzie droższa o 1% (bo Getin ma prowizję 0% od
bezgotówkowych).

No ale jeżeli Getin łupi dodatkowo 4,5% - to fakt - NIE TAK SAMO ;)
- na szczęście to nie mój problem

Do potwierdzenia, ale to znalazłem :)

Data: 2017-05-31 11:21:02
Autor: Waldek
Wakacje z kartą ? :)
W dniu 2017-05-31 o 11:09, radekp@konto.pl pisze:

A Getin?

Z Getinem (On-Line) pożegnałem się jakiś czas temu ... bez żalu ;)
Trzeba sobie sprawdzić zasady rozliczeń i stosowane prowizje
Ja zaglądałem w te "produkty" które posiadam obecnie

Dobra była jeszcze złota KK z Raifiego (dawniej rozliczana w zł)
ale już ją popsuli i niebawem pójdzie do piachu

Data: 2017-05-31 11:22:57
Autor: radekp@konto.pl
Wakacje z kartą ? :)
Wed, 31 May 2017 11:21:02 +0200, w <ogm1tr$pnd$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
<mam@nie.dam> napisał(-a):

Z Getinem (On-Line) pożegnałem się jakiś czas temu ... bez żalu ;)
Trzeba sobie sprawdzić zasady rozliczeń i stosowane prowizje

Z Kun bezpośrednio na PLN po atrakcyjnym kursie VISy.
Przy bezgotówkowych brak dodatkowych prowizji, ale nie wiem jak bankomaty.

Wakacje z kartą ? :)