Wakacje z kartą ? :)

Data: 2017-06-01 12:35:35
Autor: J.F.
Wakacje z kartą ? :)
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ogm0lt$oj3$1@node2.news.atman.pl...
Jako że pomału zbliża się okres wyjazdów wakacyjnych
poświęciłem chwile czasu na sprawdzenie jaka karta
będzie dla mnie w miarę tania np. w Chorwacji

I wyszło na to, że najkorzystniej (dla mnie) będzie operować
Debetówką Visy z Eurobanku :)
Koszt 1 HRK np. przy wypłacie z bankomatu to ~0,57 zl

a ten kurs to z teorii czy z praktyki ?

- Kurs kantorowy ~0,60 - 0,62 zł (na dziś)
Z tegoż samego banku, ale karta debetowa MC
to już ok. 20zł drożej na każde 1000 kun

o innych to nawet nie warto wspominać
2% przewalutowanie + 3% wypłata z bankomatu

kantory tez nie sa za darmo

+ kurs sprzedaży np. PKOBP (~4,28)

Ale juz w przypadku placenia w Euro, to Inteligo wychodzi mi najlepiej.
Owszem - po kursie banku ... ale bez innych oplat, inne banki w praktyce okazuja sie gorsze.
Akurat dla Kun to PKO BP prowadzi tabele i to bardzo przyzwoita, ale tylko "Dewizy", wiec nie wiem czy sie stosuje.

A jaki kurs maja kantory w Chorwacji dla euro ?
Bo alternatywa wydaje sie wymiana w internetowym kantorze zlotowek na euro, a na miejscu na kuny.

J.

Wakacje z kartą ? :)