Wakacje z kartą ? :)

Data: 2017-05-31 10:59:44
Autor: Waldek
Wakacje z kartą ? :)
Jako że pomału zbliża się okres wyjazdów wakacyjnych
poświęciłem chwile czasu na sprawdzenie jaka karta
będzie dla mnie w miarę tania np. w Chorwacji

I wyszło na to, że najkorzystniej (dla mnie) będzie operować
Debetówką Visy z Eurobanku :)
Koszt 1 HRK np. przy wypłacie z bankomatu to ~0,57 zl
- Kurs kantorowy ~0,60 - 0,62 zł (na dziś)
Z tegoż samego banku, ale karta debetowa MC
to już ok. 20zł drożej na każde 1000 kun

o innych to nawet nie warto wspominać
2% przewalutowanie + 3% wypłata z bankomatu
+ kurs sprzedaży np. PKOBP (~4,28)

Pozdrawiam

Data: 2017-05-31 02:07:43
Autor: Dawid Rutkowski
Wakacje z kartą ? :)
Kursu kantorowego kun w Polsce nie ma sensu z czymkolwiek porównywać, jest totalnie fatalny. Jak już porównywać, to podwójne przeliczenie - w PL kupujesz euro, a kuny dopiero w Chorwacji za euro - wyjdzie taniej.

Data: 2017-05-31 11:36:54
Autor: Waldek
Wakacje z kartą ? :)
Kursu kantorowego kun w Polsce nie ma sensu z czymkolwiek porównywać, jest totalnie fatalny. Jak już porównywać, to podwójne przeliczenie - w PL kupujesz euro, a kuny dopiero w Chorwacji za euro - wyjdzie taniej.

Kantor na dziś u mnie to 4,18 za Euro
- w BZWBK 4,31 - więc np.karta od Krokodyla już spalona na starcie
A jaki przelicznik kantorowy TAM teraz ?
to niestety nie wiem, a i w "kurortach" bywa drożej...

No ale wiadomo, że jakąś część wymienialnej gotówki i tak trzeba zabrać

Data: 2017-05-31 12:15:22
Autor: ąćęłńóśźż
Wakacje z kartą ? :)
Nieprawda, wymieniaj na chorwackiej poczcie złotówki na kuny.

-- -- -
a i w "kurortach" bywa drożej.

Data: 2017-06-01 12:42:05
Autor: J.F.
Wakacje z kartą ? :)
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ogm2rj$qin$1@node2.news.atman.pl...
Kantor na dziś u mnie to 4,18 za Euro
- w BZWBK 4,31 - więc np.karta od Krokodyla już spalona na starcie

Krokodyl to BZ czy Credit-Agricole ?

debetowka Visy z BZWBK
-rozliczenie po kursie banku - jak widac kiepski,
-dodatkowo 2.8% za przewalutowanie.
-a i tak wychodzi lepiej niz mbank :-)

Za to BZ ma kredytowa MC World Travel, gdzie rzekomo nie ma prowizji za przewalutowanie.

J.

Data: 2017-06-01 18:41:43
Autor: Waldek
Wakacje z kartą ? :)
W dniu 2017-06-01 o 12:42, J.F. pisze:

Krokodyl to BZ czy Credit-Agricole ?

O ile dobrze pamiętam Krokodyl (CA) stosuje tabele kursową BZWBK

debetowka Visy z BZWBK
-rozliczenie po kursie banku - jak widac kiepski,
-dodatkowo 2.8% za przewalutowanie.
-a i tak wychodzi lepiej niz mbank :-)

mBąk ? - LOL
- nie mam tam kart już od dawna

Za to BZ ma kredytowa MC World Travel, gdzie rzekomo nie ma prowizji za przewalutowanie.

Data: 2017-06-01 20:50:28
Autor: Robert Tomasik
Wakacje z kartą ? :)
[...]

Na Chorwacji od wielu lat za noclegi, to normalnie EURO lepiej płacić. W
każdym razie wybieranie z ich bankomatów jest kiepskim pomysłem.

Data: 2017-05-31 11:09:39
Autor: radekp@konto.pl
Wakacje z kartą ? :)
Wed, 31 May 2017 10:59:44 +0200, w <ogm0lt$oj3$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
<mam@nie.dam> napisał(-a):

[...]

A Getin?

Data: 2017-05-31 11:12:02
Autor: radekp@konto.pl
Wakacje z kartą ? :)
Wed, 31 May 2017 11:09:39 +0200, w
<012tic1gbv4jd6he9q4u6n3gq4o7pk5jed@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

A Getin?

Nawet przeliczyłem:
 Currencies fluctuate every day. The rate shown applies to transactions
processed by Visa Europe on 31 May 2017 with a currency conversion fee of 0.00%

100.00 Croatian Kuna = 56.91 Polish Zloty

* * * * *

1 Croatian Kuna = 0.5691004796 Polish Zloty

- Or -

1 Polish Zloty = 1.7571589479 Croatian Kuna Ale nie wiem jakie są opłaty+ew. prowizje za bankomat zagraniczny w Getinie.

Data: 2017-05-31 11:26:23
Autor: Waldek
Wakacje z kartą ? :)
W dniu 2017-05-31 o 11:12, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Nie wiem, mam bankomat za free
Przelicznik leci po kursie Visa + 1% prowizji
czyli wychodzi tak samo jak w Getin

Data: 2017-05-31 13:00:08
Autor: radekp@konto.pl
Wakacje z kartą ? :)
Wed, 31 May 2017 11:26:23 +0200, w <ogm27s$pvo$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
<mam@nie.dam> napisał(-a):

> [...]

Nie wiem, mam bankomat za free
Przelicznik leci po kursie Visa + 1% prowizji

Nie może tak samo, skoro masz 1% prowizji.

Ale wg toip konta getin up prowizja to:
4,5% kwoty transakcji, min. 10 zł

A to już drogo :)

Data: 2017-05-31 14:01:45
Autor: Waldek
Wakacje z kartą ? :)
W dniu 2017-05-31 o 13:00, radekp@konto.pl pisze:

Nie wiem, mam bankomat za free
Przelicznik leci po kursie Visa + 1% prowizji
czyli wychodzi tak samo jak w Getin

Nie może tak samo, skoro masz 1% prowizji.

Podałem pierwotnie kwotę w zaokrągleniu 0,57 kuny za złotego
(to już z moją prowizją 1% )

Results
Currencies fluctuate every day. The rate shown applies to transactions processed by Visa Europe on 31 May 2017 with a currency conversion fee of 1.00%
100.00 Croatian Kuna = 57.48 Polish Zloty
* * * * *
1 Croatian Kuna = 0.5747914844 Polish Zloty

No ale jeżeli Getin łupi dodatkowo 4,5% - to fakt - NIE TAK SAMO ;)
- na szczęście to nie mój problem

Data: 2017-05-31 17:35:08
Autor: radekp@konto.pl
Wakacje z kartą ? :)
Wed, 31 May 2017 14:01:45 +0200, w <ogmbb5$3em$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
<mam@nie.dam> napisał(-a):

Podałem pierwotnie kwotę w zaokrągleniu 0,57 kuny za złotego
(to już z moją prowizją 1% )

No to twoja karta będzie droższa o 1% (bo Getin ma prowizję 0% od
bezgotówkowych).

No ale jeżeli Getin łupi dodatkowo 4,5% - to fakt - NIE TAK SAMO ;)
- na szczęście to nie mój problem

Do potwierdzenia, ale to znalazłem :)

Data: 2017-05-31 11:21:02
Autor: Waldek
Wakacje z kartą ? :)
W dniu 2017-05-31 o 11:09, radekp@konto.pl pisze:

A Getin?

Z Getinem (On-Line) pożegnałem się jakiś czas temu ... bez żalu ;)
Trzeba sobie sprawdzić zasady rozliczeń i stosowane prowizje
Ja zaglądałem w te "produkty" które posiadam obecnie

Dobra była jeszcze złota KK z Raifiego (dawniej rozliczana w zł)
ale już ją popsuli i niebawem pójdzie do piachu

Data: 2017-05-31 11:22:57
Autor: radekp@konto.pl
Wakacje z kartą ? :)
Wed, 31 May 2017 11:21:02 +0200, w <ogm1tr$pnd$1@node2.news.atman.pl>, Waldek
<mam@nie.dam> napisał(-a):

Z Getinem (On-Line) pożegnałem się jakiś czas temu ... bez żalu ;)
Trzeba sobie sprawdzić zasady rozliczeń i stosowane prowizje

Z Kun bezpośrednio na PLN po atrakcyjnym kursie VISy.
Przy bezgotówkowych brak dodatkowych prowizji, ale nie wiem jak bankomaty.

Data: 2017-05-31 12:02:25
Autor: Pete
Wakacje z kartą ? :)
W dniu 2017-05-31 o 10:59, Waldek pisze:
[...]

Alior Kantor i karta USD.
1$ = 3,74, 1HRK=0,1508$, 1HRK = 0,564PLN.
Pierwsza wypłata w miesiącu za darmo, kolejna 10PLN niezależnie od kwoty.

--
Pete

Data: 2017-06-01 12:35:35
Autor: J.F.
Wakacje z kartą ? :)
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ogm0lt$oj3$1@node2.news.atman.pl...
[...]

a ten kurs to z teorii czy z praktyki ?

- Kurs kantorowy ~0,60 - 0,62 zł (na dziś)
Z tegoż samego banku, ale karta debetowa MC
to już ok. 20zł drożej na każde 1000 kun

o innych to nawet nie warto wspominać
2% przewalutowanie + 3% wypłata z bankomatu

kantory tez nie sa za darmo

+ kurs sprzedaży np. PKOBP (~4,28)

Ale juz w przypadku placenia w Euro, to Inteligo wychodzi mi najlepiej.
Owszem - po kursie banku ... ale bez innych oplat, inne banki w praktyce okazuja sie gorsze.
Akurat dla Kun to PKO BP prowadzi tabele i to bardzo przyzwoita, ale tylko "Dewizy", wiec nie wiem czy sie stosuje.

A jaki kurs maja kantory w Chorwacji dla euro ?
Bo alternatywa wydaje sie wymiana w internetowym kantorze zlotowek na euro, a na miejscu na kuny.

J.

Data: 2017-06-01 20:54:53
Autor: Robert Tomasik
Wakacje z kartą ? :)
W dniu 31-05-17 o 10:59, Waldek pisze:
[...]

Porównywanie czegokolwiek poza sezonem z tym, co na Chorwacji się dzieje
w sezonie nie ma najmniejszego sensu. Jeśli już chcesz kombinować, to
chyba najlepiej z bankomatu na Słowacji EURO po drodze wybrać i za
noclegi zapłacić gotówką. Resztę bezgotówkowo kartą dowolną.

Data: 2017-06-02 01:12:01
Autor: Waldek
Wakacje z kartą ? :)

[...]

Ale ja nie kombinuje - nie kce i nie muszę ;)
Wille mam opłaconą - SEPA z konta walutowego

Wiadomo że na pobyt/drogę trochę eurasów trzeba wziąść
- choćby na wypadek wszelki i tzw. czarną godzine ;)

Na miejscu płatności bezgotówkowe (sklepy/knajpy)
a jakieś tam dodatkowe kuny na drobne wydatki
w razie potrzeby IMO najkorzystniej & bezproblemowo
to z bankomatu będzie mi wybrać kartą EB Visa

Ostatnio czytałem siakiegoś bloga "podróżnika z kartami"
więc z ciekawości porównałem te które sam posiadam
jaki mają narzut kosztów w przypadku pobytu w Croati
i jak to się ma do zakupu "żywej gotówki"  ;)

Pozdrawiam

Wakacje z kartą ? :)