Data: 2012-02-20 11:02:41 | |
Autor: Tomek | |
Wal kardana zamiast lancucha | |
W dniu 2012-02-19 19:39, XX YY pisze:
Witam Tylko powstaje pytanie - czy to są faktycznie wałki napędowe z przegubami Kardana? Widziałem gdzieś rower szumnie opisany "Kardan", gdzie wałek pracował z przekładniami stożkowymi. |
|
Data: 2012-02-20 02:20:36 | |
Autor: XX YY | |
Wal kardana zamiast lancucha | |
On 20 Feb., 11:02, Tomek <x...@y.z> wrote:
W dniu 2012-02-19 19:39, XX YY pisze: producent uzywa okreslenia "naped Kardana" nie wiem czy chodzi tutaj rowniez o przegub kardana , czy o zwykle przeniesienie napedu za pomoca walu. ale nazewnictwo nie ma ostatecznie wiekszego znaczenia . wszystko jedno jak to nazwiemy ,jestem ciekaw spotrzezen uzytkownikow , jak to sie sprawdza w praktyce . Jedyna uwga producenta n.t. temat " wymaga mniej serwisowania od lancucha" - czyli cos pozytywnego , czyzby nie mial zadnych negatywnych aspektow ? |
|
Data: 2012-02-20 11:36:36 | |
Autor: Adam Jurzyk | |
Wal kardana zamiast lancucha | |
On 2012-02-20 11:02, Tomek wrote:
W dniu 2012-02-19 19:39, XX YY pisze: Nie są, bo przegub kardana w sztywnej ramie nie jest do niczego potrzebny. W motocyklach tylne koło jest ruchome względem silnika, w rowerze zazwyczaj nie jest. A przeniesienie napędu z korb/silnika na wałek i z wałka na koło zawsze odbywa się z pomocą jakiejś przekładni zębatej - przegub kardana nie może pracować przy kącie 90 stopni. Nazywanie tego wałkiem kardana jest oczywiście bezzasadne, ale podobnie jest np z nazywaniem oleju napędowego ropą. |
|
Data: 2012-02-20 11:42:05 | |
Autor: Adam Jurzyk | |
Wal kardana zamiast lancucha | |
On 2012-02-20 11:36, Adam Jurzyk wrote:
A przeniesienie napędu z korb/silnika na Chyba, że silnik ma wał korbowy wzdłużnie - to oczywiście wtedy przekładnia przy silniku potrzebna nie jest, ale z takim rowerem się jeszcze nie spotkałem :) Adam |
|