Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   "Wal po osob贸wce"

"Wal po osob贸wce"

Data: 2011-03-31 10:34:56
Autor: BartekK
"Wal po osob贸wce"
W dniu 2011-03-30 23:42, WS pisze:
za http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/na_drogach/news/wal-po-osobowce-szokujace-nagrania-ze-szkolen,1617731,1612
"Mianowicie wed艂ug instruktor贸w OZPT "nie mo偶na nara偶a膰 艂adunku, tylko
powodowa膰 "
wypadek. Kierowcy maj膮 "wali膰 po osob贸wce", bo jest "poni偶ej n贸g" -
czytamy na stronach portalu TVN24."
I w wielu przypadkach bardzo dobrze.
Tego samego powinni uczy膰 kierowc贸w osob贸wek na kursie ju偶 - "jak ci co艣 wyskoczy, i widzisz 偶e nie ma szans unikn膮膰 kolizji, to nie uciekaj na bok, bo znajdziesz drzewo lub pieszego na chodniku, a prawdziwy sprawca odjedzie bez szwanku, tylko wal dzielnie w niego". Auta maj膮 strefy zgniotu, s膮 elastyczne i s膮 dwa, energia zostanie rozproszona na wi臋cej element贸w. Jedno auto kontra nieelastyczny s艂up/drzewo daje du偶o mniejsze szanse.


--
| Bart艂omiej Ku藕niewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-03-31 12:43:01
Autor: .sp
"Wal po osob贸wce"

U偶ytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa艂 w wiadomo艣ci news:in1etd$22c$1mx1.internetia.pl...
Tego samego powinni uczy膰 kierowc贸w osob贸wek na kursie ju偶 - "jak ci co艣 wyskoczy, i widzisz 偶e nie ma szans unikn膮膰 kolizji, to nie uciekaj na bok, bo znajdziesz drzewo lub pieszego na chodniku, a prawdziwy sprawca

Jak wyskakuje 偶aba, zaj膮c czy ma艂y kundel to co robisz ?
Zderzenie z 艂osiem mo偶e by膰 niezdrowe

Data: 2011-03-31 17:51:34
Autor: BartekK
"Wal po osob贸wce"
W dniu 2011-03-31 12:43, .sp pisze:

U偶ytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:in1etd$22c$1mx1.internetia.pl...
Tego samego powinni uczy膰 kierowc贸w osob贸wek na kursie ju偶 - "jak ci
co艣 wyskoczy, i widzisz 偶e nie ma szans unikn膮膰 kolizji, to nie
uciekaj na bok, bo znajdziesz drzewo lub pieszego na chodniku, a
prawdziwy sprawca

Jak wyskakuje 偶aba, zaj膮c czy ma艂y kundel to co robisz ?
W praktyce? 呕aby czy myszy nie zauwa偶臋 zapewne z 100m, a z 10m nawet nie mam szans zareagowa膰, zostaje modli膰 si臋 czy zwierz膮tko mi臋dzy ko艂ami przesz艂o.
Zaj膮ca, kundla - staram si臋 omin膮膰, je艣li oczywi艣cie mog臋, bo specjalnie nie uderz臋, ale gdy tylko widz臋/czuj臋 偶e nie uda si臋 wyhamowa膰, albo 偶e co艣 dzieje si臋 niedobrego (np pobocze okazuje si臋 grz膮skie i 艣ci膮ga w r贸w z drzewami) to wal臋.

Zderzenie z 艂osiem mo偶e by膰 niezdrowe
Zw艂aszcza dla 艂osia. Oczywi艣cie 偶e zawsze nale偶y stara膰 si臋 wytraci膰 maksymalnie du偶o pr臋dko艣ci, np przez hamowanie i odsuwanie momentu kolizji, albo wybieranie wypadu w puste zaorane pole do wyhamowania, ale pod warunkiem 偶e wypadamy w pole idealnie na wprost, by ograniczy膰 mo偶liwo艣膰 kozio艂kowania.
Ale nawet zderzenie z 艂osiem jest bezpieczniejsze (tak tak, zaraz powiesz 偶e rogami wpadnie mi do kabiny) ni偶 zderzenie z betonowym s艂upem (kt贸ry jeszcze si臋 potem na ciebie przewr贸ci). Tak samo jakbym nagle przed sob膮 zobaczy艂 tira w poprzek - zdecydowanie bym wali艂 prosto w masywne obie osie, zamiast celowa膰 "pod naczep臋", kt贸ra by mi g艂ow臋 obci臋艂a bo nie mia艂bym na czym si臋 zatrzyma膰.

--
| Bart艂omiej Ku藕niewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-03-31 21:42:41
Autor: Adam P砤szczyca
"Wal po osob體ce"
Dnia Thu, 31 Mar 2011 12:43:01 +0200, .sp napisa(a):

Jak wyskakuje 縜ba, zaj眂 czy ma硑 kundel to co robisz ?

Mocniej kierownic chwyc.
Zderzenie z 硂siem mo縠 by niezdrowe
Istotnie. Zawsze jest r體.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K阺zyca Le秐a 51/9, 66-305 Keszyca Le秐a
 _______/ /_     Wywo硑wanie slajd體 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-03-31 12:56:55
Autor: MW
"Wal po osob贸wce"
U偶ytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa艂 w wiadomo艣ci news:in1etd$22c$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-03-30 23:42, WS pisze:
Tego samego powinni uczy膰 kierowc贸w osob贸wek na kursie ju偶 - "jak ci co艣 wyskoczy, i widzisz 偶e nie ma szans unikn膮膰 kolizji, to nie uciekaj na bok, bo znajdziesz drzewo lub pieszego na chodniku, a prawdziwy sprawca odjedzie bez szwanku, tylko wal dzielnie w niego". Auta maj膮 strefy zgniotu, s膮 elastyczne i s膮 dwa, energia zostanie rozproszona na wi臋cej element贸w. Jedno auto kontra nieelastyczny s艂up/drzewo daje du偶o mniejsze szanse.

Dotyczy to zw艂aszcza drzew z przeciwka, zapierdzielaj膮cych po swoim pasie z pr臋dko艣ciami rz臋du 130 km/h.

MW

Data: 2011-03-31 17:42:13
Autor: BartekK
"Wal po osob贸wce"
W dniu 2011-03-31 12:56, MW pisze:
U偶ytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:in1etd$22c$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-03-30 23:42, WS pisze:
Tego samego powinni uczy膰 kierowc贸w osob贸wek na kursie ju偶 - "jak ci
co艣 wyskoczy, i widzisz 偶e nie ma szans unikn膮膰 kolizji, to nie
uciekaj na bok, bo znajdziesz drzewo lub pieszego na chodniku, a
prawdziwy sprawca odjedzie bez szwanku, tylko wal dzielnie w niego".
Auta maj膮 strefy zgniotu, s膮 elastyczne i s膮 dwa, energia zostanie
rozproszona na wi臋cej element贸w. Jedno auto kontra nieelastyczny
s艂up/drzewo daje du偶o mniejsze szanse.

Dotyczy to zw艂aszcza drzew z przeciwka, zapierdzielaj膮cych po swoim
pasie z pr臋dko艣ciami rz臋du 130 km/h.
Je艣li chodzi ci o "sumowanie pr臋dko艣ci" - jest ju偶 wielokrotnie udowodnione 偶e to bzdura, 偶e uszkodzenia przy zderzeniu 2 aut z pr臋dko艣ci膮 50km/h s膮 takie jak przy zderzeniu 1 auta 50km/h z nieruchom膮 przeszkod膮, a nie jak jednego auta z 100km/h z nieruchom膮 przeszkod膮, poniewa偶 energia jest x2, ale te偶 2x ma si臋 gdzie wydzieli膰, w przeciwie艅stwie do przeszkody nieruchomej.

--
| Bart艂omiej Ku藕niewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-04-01 08:10:38
Autor: Rychu
"Wal po osob贸wce"
W dniu 2011-03-31 17:42, BartekK pisze:
Je艣li chodzi ci o "sumowanie pr臋dko艣ci" - jest ju偶 wielokrotnie
udowodnione 偶e to bzdura, 偶e uszkodzenia przy zderzeniu 2 aut z
pr臋dko艣ci膮 50km/h s膮 takie jak przy zderzeniu 1 auta 50km/h z nieruchom膮
przeszkod膮

Trzeba tylko doda膰, 偶e dw贸ch identycznych aut. Jad膮c np. tico,
jednak czasami lepiej czasami wpakowa膰 si臋 w co艣 innego ni偶
wbi膰 czo艂owo w jakie艣 sporo wi臋ksze auto. Chocia偶 z drugiej strony,
nie wiem czy przy 50 km/h + drzewo to z takiego tico co艣 zostaje.

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2011-04-01 08:51:03
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
"Wal po osob贸wce"
W dniu 2011-03-31 17:42, BartekK pisze:

Je艣li chodzi ci o "sumowanie pr臋dko艣ci" - jest ju偶 wielokrotnie
udowodnione 偶e to bzdura, 偶e uszkodzenia przy zderzeniu 2 aut z
pr臋dko艣ci膮 50km/h s膮 takie jak przy zderzeniu 1 auta 50km/h z nieruchom膮
przeszkod膮, a nie jak jednego auta z 100km/h z nieruchom膮 przeszkod膮,
poniewa偶 energia jest x2, ale te偶 2x ma si臋 gdzie wydzieli膰, w
przeciwie艅stwie do przeszkody nieruchomej.

Nie pisz, 偶e "sumowanie pr臋dko艣ci" jest bzdur膮, bo zaraz stworzysz now膮 fizyk臋 ;) Zapewniam Ci臋, 偶e b臋dzie r贸偶nica, jak przy 50 km/h zapierdziel臋 czo艂owo w auto jad膮ce z przeciwka z pr臋dko艣ci膮 r贸wnie偶 50 km/h, ni偶 jak waln臋 w to samo auto, ale stoj膮ce.
W swoim wywodzie zapomnia艂e艣 doda膰, 偶e w skr贸cie my艣lowym zamieni艂e艣 przeszkody z jad膮cego AUTA na nieruchome DRZEWO.


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja艂y[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TY艁U - TAK POWIEDZIA艁!

Data: 2011-04-01 11:08:56
Autor: Axel
"Wal po osob體ce"
"krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" <"[moje_inicjaly]"@post.pl> wrote in
message news:4d9575cd$1news.home.net.pl...

Jesli chodzi ci o "sumowanie predkosci" - jest juz wielokrotnie
udowodnione ze to bzdura, ze uszkodzenia przy zderzeniu 2 aut z
predkoscia 50km/h sa takie jak przy zderzeniu 1 auta 50km/h z nieruchoma
przeszkoda, a nie jak jednego auta z 100km/h z nieruchoma przeszkoda,
poniewaz energia jest x2, ale tez 2x ma sie gdzie wydzielic, w
przeciwienstwie do przeszkody nieruchomej.
Nie pisz, ze "sumowanie predkosci" jest bzdura, bo zaraz stworzysz nowa fizyke ;) Zapewniam Cie, ze bedzie r髗nica, jak przy 50 km/h zapierdziele czolowo w auto jadace z przeciwka z predkoscia r體niez 50 km/h, niz jak walne w to samo auto, ale stojace.
W swoim wywodzie zapomniales dodac, ze w skr骳ie myslowym zamieniles przeszkody z jadacego AUTA na nieruchome DRZEWO.

Bo w sytuacji wypadkowej masz raczej do wyboru walenie w samochod jadacy z przeciwka, albo w drzewo, a nie w stojacy samochod...

--
Axel

Data: 2011-04-01 11:41:19
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
"Wal po osob锟絯ce"
W dniu 2011-04-01 11:08, Axel pisze:
"krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]"<"[moje_inicjaly]"@post.pl>  wrote in
message news:4d9575cd$1news.home.net.pl...

Jesli chodzi ci o "sumowanie predkosci" - jest juz wielokrotnie
udowodnione ze to bzdura, ze uszkodzenia przy zderzeniu 2 aut z
predkoscia 50km/h sa takie jak przy zderzeniu 1 auta 50km/h z nieruchoma
przeszkoda, a nie jak jednego auta z 100km/h z nieruchoma przeszkoda,
poniewaz energia jest x2, ale tez 2x ma sie gdzie wydzielic, w
przeciwienstwie do przeszkody nieruchomej.
Nie pisz, ze "sumowanie predkosci" jest bzdura, bo zaraz stworzysz nowa
fizyke ;) Zapewniam Cie, ze bedzie r贸znica, jak przy 50 km/h zapierdziele
czolowo w auto jadace z przeciwka z predkoscia r贸wniez 50 km/h, niz jak
walne w to samo auto, ale stojace.
W swoim wywodzie zapomniales dodac, ze w skr贸cie myslowym zamieniles
przeszkody z jadacego AUTA na nieruchome DRZEWO.

Bo w sytuacji wypadkowej masz raczej do wyboru walenie w samochod jadacy z
przeciwka, albo w drzewo, a nie w stojacy samochod...

Nie czepiam si臋 sytuacji, tylko nie艣cis艂o艣ci wywodu, kt贸ry mo偶e kogo艣 wprowadzi膰 w b艂膮d.
ATSD to te przeszkody stoj膮ce wcale nie musz膮 by膰 gro藕niejsze dla auta ni偶 inny samoch贸d - np. betonowy kosz na 艣mieci, kt贸ry jednak si臋 przewr贸ci i potoczy na bok, drzewko, kt贸re si臋 ugnie, wiata przystankowa z duuu偶膮 stref膮 niekontrolowanego zgniotu... Robi膮c takie por贸wnania trzymajmy si臋 jednak przeszk贸d tego samego kalibru.


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja艂y[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TY艁U - TAK POWIEDZIA艁!

Data: 2011-04-01 13:29:32
Autor: LEPEK
"Wal po osob锟絯ce"
W dniu 2011-04-01 11:41, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

Nie czepiam si臋 sytuacji, tylko nie艣cis艂o艣ci wywodu, kt贸ry mo偶e kogo艣
wprowadzi膰 w b艂膮d.
ATSD to te przeszkody stoj膮ce wcale nie musz膮 by膰 gro藕niejsze dla auta
ni偶 inny samoch贸d - [...] drzewko, kt贸re si臋 ugnie,

No, z tym drzewem, to tu raczej nie pasuje. Te ro艣liny s膮 wyj膮tkowo zdradliwe i odporne. Zadziwiaj膮co cienkie potrafi膮 sta膰 niewzruszone w konfrontacji z samochodem. I raczej si臋 nie ugina - albo trza艣nie, albo najwy偶ej straci odrobin臋 kory.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2011-04-01 18:12:33
Autor: BartekK
"Wal po osob锟絯ce"
W dniu 2011-04-01 13:29, LEPEK pisze:
W dniu 2011-04-01 11:41, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

Nie czepiam si臋 sytuacji, tylko nie艣cis艂o艣ci wywodu, kt贸ry mo偶e kogo艣
wprowadzi膰 w b艂膮d.
ATSD to te przeszkody stoj膮ce wcale nie musz膮 by膰 gro藕niejsze dla auta
ni偶 inny samoch贸d - [...] drzewko, kt贸re si臋 ugnie,

No, z tym drzewem, to tu raczej nie pasuje. Te ro艣liny s膮 wyj膮tkowo
zdradliwe i odporne. Zadziwiaj膮co cienkie potrafi膮 sta膰 niewzruszone w
konfrontacji z samochodem. I raczej si臋 nie ugina - albo trza艣nie, albo
najwy偶ej straci odrobin臋 kory.
Ot贸偶 to, 10-15cm 艣rednicy drzewko potrafi przeci膮膰 p贸艂 auta, cho膰 samo si臋 zachwieje, straci troch臋 li艣ci i kory. Jednak przy艂o偶enie si艂y na obszar pnia np 15cm x 50cm daje ogromn膮 si艂臋 /cm^2, 10x wi臋ksz膮 w por贸wnaniu do si艂y roz艂o偶onej na np 150cm x 50cm przodu auta.

A wiata przystankowa... "uwaga mo偶e zawiera膰 dzieci" itd.

Ja wychodz臋 raczej z za艂o偶enia 偶e z obiekt贸w kt贸re mo偶na spotka膰 na drodze (w sytuacji gdy trzeba w co艣 waln膮膰 i ju偶 nie ma ratunku) to auta s膮 do walenia najlepiej konstrukcyjnie przygotowane, najlepiej zabezpieczone na tak膮 sytuacj臋 (cho膰by w por贸wnaniu do tej wiaty przystankowej, w kt贸rej nie wiadomo co si臋 ukrywa), i r贸wnocze艣nie posiadaj膮c du偶膮 mas臋, maj膮 znaczn膮 stref臋 zgniotu = rozproszenia energii. Bardzo dobrym elementem zast臋pczym by艂aby 艣wie偶o zaorana ziemia, beczki z wod膮, stos opon... ale w statystycznym miejscu polski naj艂atwiej niestety o r贸w, drzewo, s艂up, przystanek, oraz inne auto.

--
| Bart艂omiej Ku藕niewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-04-01 18:43:40
Autor: Shrek
"Wal po osob锟絯ce"
W dniu 2011-04-01 11:41, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

ATSD to te przeszkody stoj膮ce wcale nie musz膮 by膰 gro藕niejsze dla auta
ni偶 inny samoch贸d - np. betonowy kosz na 艣mieci, kt贸ry jednak si臋
przewr贸ci i potoczy na bok, drzewko, kt贸re si臋 ugnie, wiata przystankowa
z duuu偶膮 stref膮 niekontrolowanego zgniotu...

Wiaty to bym raczej nie wybiera艂...

Shrek.

Data: 2011-04-01 08:17:53
Autor: Rychu
"Wal po osob贸wce"
W dniu 2011-03-31 10:34, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-30 23:42, WS pisze:
za
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/na_drogach/news/wal-po-osobowce-szokujace-nagrania-ze-szkolen,1617731,1612

"Mianowicie wed艂ug instruktor贸w OZPT "nie mo偶na nara偶a膰 艂adunku, tylko
powodowa膰 "
wypadek. Kierowcy maj膮 "wali膰 po osob贸wce", bo jest "poni偶ej n贸g" -
czytamy na stronach portalu TVN24."
I w wielu przypadkach bardzo dobrze.
Tego samego powinni uczy膰 kierowc贸w osob贸wek na kursie ju偶 - "jak ci co艣
wyskoczy, i widzisz 偶e nie ma szans unikn膮膰 kolizji, to nie uciekaj na
bok, bo znajdziesz drzewo lub pieszego na chodniku, a prawdziwy sprawca
odjedzie bez szwanku, tylko wal dzielnie w niego". Auta maj膮 strefy
zgniotu, s膮 elastyczne i s膮 dwa, energia zostanie rozproszona na wi臋cej
element贸w. Jedno auto kontra nieelastyczny s艂up/drzewo daje du偶o
mniejsze szanse.

W mojej opinii jest to najlepszy komentarz tego w膮tku.

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

"Wal po osob贸wce"

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona