Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół

Data: 2010-02-11 05:48:03
Autor: BearBag
Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół
Oglądałem tą Meganke jakies 3 tygodnie temu w Katowicach u właściciela
pierwszego:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11464225
Wtedy stan licznika 330tyś a dzis to widać w ogloszeniu komisu.
Tak myślalem ze kupi ją jakis napalony początkujący handlarz, ale nie
sądziłem że cofnie przebieg aż o 200tyś.
Do tego auto to kompletny wrak, nie ma chyba jednego elementu równego,
polowa auta w kicie, technicznie tez tam chyba było z 10 rzeczy
pilnych do roboty.
Dziwi mnie tylko głupota tego komisu bo stare ogloszenie widzialem
jeszcze niedawno na otomoto, ktoś sobie porówna i będzie niemiło.
Wtedy gość cenił 6500 ale oddałby za 5000 spokojnie bo już masa ludzi
go wyśmiała.

Data: 2010-02-11 05:53:36
Autor: BearBag
Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół
znalazłem oryginał :)
http://moto.allegro.pl/item876496867_sprzedam_okazyjnie_megane_1_6_16v_1_wlas.html

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Forum ubezpieczeń komunikacyjnych:
http://www.tutotu.pl

Data: 2010-02-11 16:06:50
Autor: Darek.
Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:a3912bdd-ea41-44ec-860e-df6532292476f34g2000yqc.googlegroups.com...
znalazłem oryginał :)
http://moto.allegro.pl/item876496867_sprzedam_okazyjnie_megane_1_6_16v_1_wlas.html

Mozna to zglosic na policje? Czy jest to karalne?

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-02-11 17:20:56
Autor: MadMan
Dnia Thu, 11 Feb 2010 16:06:50 +0100, Darek. napisał(a):

Mozna to zglosic na policje? Czy jest to karalne?

Ostatnio jak sprawdzałem oszustwo było karalne, przypuszczam że nic się
nie zmieniło. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-11 17:30:42
Autor: =Marcos=
Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół
Mozna to zglosic na policje? Czy jest to karalne?

Pozdrawiam - Darek.

Tutaj służy ewidentnie osiągnięciu korzyści majątkowej, jest jak najbardziej karalne. Samo w sobie przekręcanie licznika, póki nie sprzedajesz auta, jest legalne.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2010-02-12 19:15:46
Autor: Bydlę
On 2010-02-11 16:06:50 +0100, "Darek." <news-gazeta@gazeta.pl> said:

Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości
znalazłem oryginał :)
http://moto.allegro.pl/item876496867_sprzedam_okazyjnie_megane_1_6_16v_1_wlas.html

Mozna

to zglosic na policje?

Można.

 Czy jest to karalne?

Oszukiwanie kupującego?
Tak.

--
Bydlę

Data: 2010-02-12 13:02:12
Autor: BearBag
Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół
widzę że ogloszenie usunęli, ciekawe z jakiego powodu...
Tutaj pamiątka bo tamten link już martwy:
http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/meg1.jpg

Data: 2010-02-11 17:26:20
Autor: Mroziu
BearBag wrote:
znalazłem oryginał :)
http://moto.allegro.pl/item876496867_sprzedam_okazyjnie_megane_1_6_16v_1_wlas.html

Zgłoś to na Policję. Nie powinni mieć problemu z udupieniem gościa.

Mroziu

Data: 2010-02-11 10:00:05
Autor: BearBag
Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół

Zgłoś to na Policję. Nie powinni mieć problemu z udupieniem gościa.

a co mnie interesuje ta sprawa?
Zresztą siostra pracuje w sądzie i ostatnio jak miała sprawę o cofanie
licznika to gość dostał 50zł grzywny (kwoty nie jestem pewny, ale cos
w tych okolicach), prokurator chyba ostatni raz tracił czas i nerwy w
podobnej sprawie.

Data: 2010-02-11 19:14:31
Autor: LEPEK
BearBag pisze:
 prokurator chyba ostatni raz tracił czas i nerwy w
podobnej sprawie.

No tak, prokurator to jest stworzony do większych spraw i fakt, że jakiś oszust wywalił kogoś na 2-4 kzł to jest coś, czym on sie zajmować nie będzie. W końcu ma prawo wybrać, czym się zajmuje, bo te kodeksy, ustawy, artykuły i paragrafy to są dla plebsu, a nie dla niego. A w razie czego po imprezie rozwozi - w końcu ma immunitet.
:/

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-02-11 19:56:52
Autor: daxus
W dniu 11-02-2010 19:14, LEPEK pisze:
BearBag pisze:
[...]

Ciekawe, że ja nie jestem po prawie, a wiem, że nie liczy się wysokość kary tylko szybkość wymierzenia i nieuchronność.
A taki prokurator to myślał ze wlepi 25 lat ? wehh samych karierowiczów w tym kraju mamy.
Jeżeli nawet ktoś dostał 50zł kary za cofnięcie licznika, ale dosyć szybko, to wierzcie mi, że go to zaboli, bo następnym razem jak zostanie przyłapany to będzie recydywa.
Druga sprawa - taki oszust już będzie wiedział, że może być złapany i zastanowi się 2 razy.

Data: 2010-02-11 20:56:04
Autor: Pawel O'Pajak
Wałek na liczniku, tym razem 70 % w dół
Powitanko,

> Ciekawe, że ja nie jestem po prawie, a wiem, że nie liczy się wysokość > kary tylko szybkość wymierzenia i nieuchronność.

A to ciekawe, no bo czemu zatem za morderstwo jest inna kara, niz za kradziez rzeczy wartej >250zl. Ba, nawet mandaty sa inne w zaleznosci od przekroczenia predkosci, a szybkosc wymierzania i nieuchronnosc jest niezmienna.

Druga sprawa - taki oszust już będzie wiedział, że może być złapany i zastanowi się 2 razy.

No zastanowi sie i konkluzja dla niego i innych bedzie taka, ze warto oszukiwac. Wliczy sobie te 50zl w koszty. Mysle, ze zyski z oszustwa sa wieksze niz 50zl. Jesli nie ma moralnych zahamowan przed tego typu dzialalnoscia, to wyrok sadu ich tez nie rozbudzi, conajwyzej rozsmieszy.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2010-02-11 21:26:09
Autor: J.F.
On Thu, 11 Feb 2010 19:56:52 +0100,  daxus wrote:
[...]

Jak sobie pomysli ze za drugim razem dostanie 500zl, to go wcale nie
odstreczy :-)

Druga sprawa - taki oszust już będzie wiedział, że może być złapany i zastanowi się 2 razy.

Ale do tego wystarczy przeczytac ze inny komisarz dostal pol roku bez
zawiasow i przepadek przedmiotu przestepstwa za usilowanie oszustwa.

A co ciekawe - jak sie wsrod znajomych rozpowszechni wiedza ze za
pierwszym razem to daja tylko niewielka grzywne - to beda krecili do
pierwszego zlapania :-)

J.

Data: 2010-02-11 22:53:56
Autor: daxus
W dniu 11-02-2010 21:26, J.F. pisze:
[...]

wszystko fajnie tylko jest mała różnica pomiędzy nie karaniem w ogóle za takie przestępstwa (jak to jest w tej chwili) a karaniem. Zgadzam się, że 50zł to śmieszna kara, ale to nie tak pięknie jak wam się wydaje. Sprawa sądowa, potem recydywa i tu już kara może być nie tylko finansowa, skopana opinia.
Jak takie padalce będą wiedziały, że jest duża szansa na złapanie wielu wymięknie, zwykłe tchórzostwo zadziała.
No i można liczyć, że w innych wypadkach kara nie będzie wynosić tylko 50zł.
Można też nie łapać i nie karać w ogóle jak teraz...

Data: 2010-02-12 10:35:28
Autor: GB
Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół
A co ciekawe - jak sie wsrod znajomych rozpowszechni wiedza ze za
pierwszym razem to daja tylko niewielka grzywne - to beda krecili do
pierwszego zlapania :-)
To nie Niemcy, tutaj obowiązuje twórcza interpretacja prawa. Po pierwszym
złapaniu będzie zawsze może sprzedawać samochód "na teścia" (brata, mamę,
sąsiada itd.) ;-) Swoją drogą 50 PLN to śmieszna kwota w sytuacji kiedy takie cofnięcie licznika
podwyższa cenę samochodu co najmniej paredziesiąt razy więcej. Gościowi opłaca
się "przyjąć na klatę" nawet 500 PLN w sytuacji kiedy większość klientów albo
nie zauważy oszustwa (bo ci co zauważą po prostu zrezygnują z kupna i go
najwyżej wyśmieją czy opieprzą), albo machnie ręką na użeranie się po sądach (a
zrobią to tym bardziej wiedząc że w razie czego facet zostanie przykładnie
ukarany na całe 50 PLN).

pozdrawiam,
G.

Data: 2010-02-12 11:55:43
Autor: Lukasz
Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:15b2545c-5c79-4339-a21c-c1835281c3fbg28g2000yqh.googlegroups.com...
Zgłoś to na Policję. Nie powinni mieć problemu z udupieniem gościa.
a co mnie interesuje ta sprawa?

właśnie, wszyscy mają to w dupie bo to nie ich sprawa...
Jak mi szybę wybijali to była tylko moja sprawa, jak kradli zaślepki do felg też, jak zgłaszałem to na policję (nie wiem po co przecież i tak go nie złapią, no nie?) to powiedzieli mi że passata z blokadą skrzyni kradną 6 minut - sąsiad widział jak kradną ale nie zadzwonił na policję - przecież to nie jego sprawa!
Według ciebie czyja to sprawa? gościa co sprzedał? nie, nie jego bo już sprzedał! a ty przecież kupisz auto z niekręconym licznikiem (a przynajmniej nie meganke więc to nie twoja sprawa, niech zgłoszą ci co lubią francuzy!)
wiem że nasz wymiar sprawiedliwości gówno robi ale nie przechodzę obok takich rzeczy obojętnie, jak i nie kupuję części na giełdzie (w sensie: bez faktury) --
"Spieszmy sie kupowac samochody z kratka - tak szybko odchodza
Zostaną po nich kraty i VAT do zaplaty" Pozdrawiam!
Lukasz

Data: 2010-02-12 07:30:03
Autor: BearBag
[...]

nie porownuj kradziezy auta do czegos takiego, jesli bylbym naocznym
swiadkiem to bym dzwonił po policje.
Tutaj mamy do czynienia z nagminnym procederem, z tym że ten komis
wykazał sie już szczytem głupoty.
Podałem ci przykład że sąd i prokuratura mają to gdzieś wiec dlaczego
ja mam sie tym zajmować ?
Zresztą jestes takim samym swiadkiem tego przestepstwa jak ja więc
śmiało zgłaszaj.
Opisz potem na grupie co uzyskałeś.

Data: 2010-02-13 14:53:12
Autor: Lukasz
Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:15bc04fa-ca7f-4a80-8f7f-1ccc9e4645ecz26g2000yqm.googlegroups.com...
nie porownuj kradziezy auta do czegos takiego,

nie pisalem o kradziezy auta

jesli bylbym naocznym
swiadkiem to bym dzwonił po policje.

ale jestes chyba jednym z nielicznych ktorzy to zauwazyli!! być może nawet jedynym świadkiem!

Tutaj mamy do czynienia z nagminnym procederem, z tym że ten komis
wykazał sie już szczytem głupoty.
Podałem ci przykład że sąd i prokuratura mają to gdzieś wiec dlaczego
ja mam sie tym zajmować ?

jak kradną ci lusterko też nie zgłaszasz? ja robię to choćby po to by zepsuć im statystyki

Zresztą jestes takim samym swiadkiem tego przestepstwa jak ja więc
śmiało zgłaszaj.

Nie, nie jestem. to TY byłeś u pierwszego właściciela, TY znasz jego choć szczątkowe dane, wiesz gdzie to było i widziałeś stan tego licznika, NIE JA!

Opisz potem na grupie co uzyskałeś.

ojcu za zniszczone lusterko wandal ma dać 1kpln - fakt, ma na to 3 lata ale jednak zgłoszenie coś dało, choć niby co miało dać bieganie za nim - tylko w łeb mogłęm dostać przy pogoni...
jak widzę że coś się dzieje zgłaszam na policję choć wiem że w 99% przypadków gówno to da ale przynajmniej statystyki mają gorsze. Wiem też, że jak złodziej nie zadźga kogoś i przypadkiem mojego łupu nie będzie miał wtedy przy sobie to go nie znajdą...
Jak dla mnie jesteś dokładnie jak ten sąsiad co patrzył 6 minut jak auto sąsiada/sąsiadki odjeżdza...

Data: 2010-02-13 07:40:57
Autor: Kartofel
Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół

ale jestes chyba jednym z nielicznych ktorzy to zauwazyli!! być może nawet
jedynym świadkiem!

ale kręcisz. Jesteś takim samym swiadkiem jak ja i masz to tak samo w
d...
Pójdziesz na policje, złożysz zawiadomienie, wezwą świadka czyli
pierwszego wlasciciela i sprawa potoczy sie dalej tak samo.
Ale oczywiscie tego nie zrobisz, za to możesz sie mądrzyć na grupie
jacy to ludzie są źli i obojętni.

Data: 2010-02-15 01:58:22
Autor: BearBag
Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół

Nie, nie jestem. to TY byłeś u pierwszego właściciela, TY znasz jego choć
szczątkowe dane, wiesz gdzie to było i widziałeś stan tego licznika, NIE JA!

ale kręcisz. Zgłoś na policje, podaj linki. Wezwą starego własciciela
jako swiadka i będziesz takim samym  świadkiem jak ja.
Ale nie zrobisz tego bo masz to w d... i tyle. Ale mądrzyć się na
grupie możesz.

Jedynym efektem jest na razie podwyższenie ceny przez komis:
http://otomoto.pl/renault-megane-rxe-klima-fuul-i-wlasc-krajowy-C11464225.html

Data: 2010-02-11 14:56:57
Autor: krzysiek82
BearBag pisze:
[...]

fakt to nie golf II wiec przebieg 330tyś to zwykle już trup

Do tego auto to kompletny wrak, nie ma chyba jednego elementu równego,
polowa auta w kicie, technicznie tez tam chyba było z 10 rzeczy
pilnych do roboty.

potem ktoś kupi i powie, ze renault to badziewie bo po 140tyś się psuje.

[...]

to głupota i bezczelność, dlatego lepiej jechać po auto samemu. I kupować auta na których nie ma tabliczki tylko na export.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-11 17:14:37
Autor: CDNA
Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół
BearBag <cactusek@gmail.com> napisał(a):
Ogl=B1da=B3em t=B1 Meganke jakies 3 tygodnie temu w Katowicach u w=B3a=B6ci=
ciela
pierwszego:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=3Dshow&id=3DC11464225
Wtedy stan licznika 330ty=B6 a dzis to wida=E6 w ogloszeniu komisu.
Tak my=B6lalem ze kupi j=B1 jakis napalony pocz=B1tkuj=B1cy handlarz, ale n=
ie
s=B1dzi=B3em =BFe cofnie przebieg a=BF o 200ty=B6.

Obiektywnie o Raf-Car i oferowanym Renault Megane
http://rafcarr.blox.pl

warto też zobaczyć http://autoszrama.blox.pl/

Pozdro

Data: 2010-02-11 17:57:23
Autor: Budzik
[...]

zadzwon do serwisu, potwierdz ten przebieg, zapytaj z kim rozmawiasz (np .w celu umowionia sie na konkretna godzine), cała rozmowę nagraj i na policje.
Daj znac, jak poszło. Powodzenia.

Data: 2010-02-12 10:33:07
Autor: Rafał VFR
Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół
No tak a jak udowodnić, że cofał komis a nie sprzedający ?
Przebiegu w umowie pewnie nie ma - komis powie, że on nie - to samo powie sprzedający i co dalej ?
Nie to żebym był za - chętnie spalił cały ten komis - tylko teoretyzuje

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2010-02-12 10:27:42
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail rafalvfr@tlen.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]
moze kwestia skali. Jak sie okaze, ze wszystkie maja cofniete liczniki, to tez bedzie wyglądało to inaczej.
A moze ktos z pracowników sie przyzna? Nie spróbujesz, nie dowiesz sie.

A poza tym akurat w tym przypadku pierwszy wlasciciel sprzedawał auto z oryginalnym przebiegiem (przeciez wlasnie stad wiemy, jaki on naprawde jest)

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół