Walesa. Czlowiek z nadziei

Data: 2014-02-05 14:34:29
Autor: Titus Atomicus
Walesa. Czlowiek z nadziei
Witam
Wreszcie obejrzalem 'Walese'.
http://kinoluna.novekino.pl/film.php?id=3141
Czyli 'jak w pojedynke obalilem komunizm'.
Niezle. 6+/10
Niezle zdjecia, swietne dialogi.
No i rola Wieckiewicza rewelacyjna.
A tak przy okazji - w filmie wykorzystano materialy archiwalne.
Tylko ze wydaje mi sie, ze na czesci tych archiwalnych zdjec z lat 1980-81 widze Wieckiewicza, nie Walese. Czy to oznacza, ze sie myle i jest to jednak Walesa, czy moze Wieckiewicz zostal tam cyfrowo wmontowany (jak Forest Gump w 'Forescie Gumpie'), czy moze nie sa to materialy archiwalne?

Data: 2014-02-05 17:59:21
Autor: Titus Atomicus
Walesa. Czlowiek z nadziei
In article <Titus_Atomicus-1252E5.14342905022014@node2.news.atman.pl>,

[...]

PS
Widze ze 'Wałęsa' juz byl na grupie, tylko z pliterkami.

Data: 2014-02-05 20:33:10
Autor: FEniks
Walesa. Czlowiek z nadziei
W dniu 2014-02-05 17:59, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

He he, bo film jest bardzo dobrze zmontowany. W dokumenty są wplecione nowe zdjęcia.

[...]

Nie z pliterkami, tylko część spacji pozjadało.

Ewa

Data: 2014-02-13 02:11:58
Autor: Kamil
Walesa. Czlowiek z nadziei
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał:

Czyli 'jak w pojedynke obalilem komunizm'.

Proponuję nie śmiecić grupy zajmowaniem się zerem intelektualnym i moralnym.
O agenturalności nie warto wspominać.

pzdr

Data: 2014-02-13 03:03:10
Autor: Titus Atomicus
Walesa. Czlowiek z nadziei
In article <52fc1bf5$1$2210$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Kamil" <nospam@tlen.pl> wrote:

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał:

> Czyli 'jak w pojedynke obalilem komunizm'.

Proponuję nie śmiecić grupy zajmowaniem się zerem intelektualnym i moralnym.
O agenturalności nie warto wspominać.

A ja koledze proponuje przeniesc sie z takimi tekstami na pl.soc.polityka albo pl.pregierz
Qrde, znowu jakis polityczny oszolom :-(
--
TA

Data: 2014-02-13 20:49:05
Autor: Habeck Colibretto
Walesa. Czlowiek z nadziei
Dnia 13.02.2014, o godzinie 03.03.10, na pl.rec.film,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

[...]

W tym filmie akurat od polityki się nie oderwiesz. Ani tej sprzed 20 lat,
ani tej sprzed 40, ani współczesnej. Chyba, że chcesz gadać tylko o
poziomie artystycznym, o grze aktorów i muzyce zupełnie odrywając się od
scenariusza.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2014-02-13 21:27:26
Autor: Qrczak
Walesa. Czlowiek z nadziei
Dnia 2014-02-13 20:49, obywatel Habeck Colibretto uprzejmie donosi:
[...]

Drugie i trzecie było dobre.

Piszę na newsach od lat, mając na względzie poziom interlokutorów.
Używam prostych zdań z jednym podmiotem i jednym orzeczeniem.

Data: 2014-02-13 22:28:08
Autor: Titus Atomicus
Walesa. Czlowiek z nadziei
In article <52fd2aab$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>,
 Qrczak <qrka@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> ani tej sprzed 40, ani współczesnej. Chyba, że chcesz gadać tylko o
> poziomie artystycznym, o grze aktorów i muzyce zupełnie odrywając się od

Drugie i trzecie było dobre.

Jak ustalilismy - zdjecia i montaz tez :-)
--
TA

Data: 2014-02-13 23:01:16
Autor: Titus Atomicus
Walesa. Czlowiek z nadziei
In article <4iet4qrrc7me.dlg@habeck.pl>,
 Habeck Colibretto <habeck@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> [...]

ani tej sprzed 40, ani współczesnej. Chyba, że chcesz gadać tylko o
poziomie artystycznym, o grze aktorów i muzyce zupełnie odrywając się od

Ale przeciez ogladajac film oceniam role Wieckiewicza, a nie role Walesy.
Zreszta, wypowiedz tego trolla Kamila (czy jak mu tamm) byla po prostu chamska i agresywna.
A swoja droga, Walesa kontrowersyjny jest, ale bez przesady.
--
TA

Data: 2014-02-14 06:45:04
Autor: Habeck Colibretto
Walesa. Czlowiek z nadziei
Dnia 13.02.2014, o godzinie 23.01.16, na pl.rec.film,
[...]

Ale jego rolę jako Wałęsy. No ciekawe jakie będą komentarze jak będzie film
o Smoleńsku...?

Zreszta, wypowiedz tego trolla Kamila (czy jak mu tamm) byla po prostu chamska i agresywna.

No była w tym momencie "Proponuję nie śmiecić grupy zajmowaniem się".
Reszta to szczera prawda niestety. :/

A swoja droga, Walesa kontrowersyjny jest, ale bez przesady.

Niestety z przesadą jest kontrowersyjny.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2014-02-14 15:55:40
Autor: Titus Atomicus
Walesa. Czlowiek z nadziei
In article <zsgkzkd6fhvl.dlg@habeck.pl>,
 Habeck Colibretto <habeck@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Ale jego rolę jako Wałęsy. No ciekawe jakie będą komentarze jak będzie film
o Smoleńsku...?
Ale Wieckiewicz jako Walesa jest swietny.
Nie rozumiem, o co ci chodzi.
Wajda/Glowacki/Wieckiewicz nie twierdza przeciez ze Walesa w pojedynke obalal ten komunizm, tylko pokazuja punkt widzenia Walesy. I jego bufonade, przy okazji.

> Zreszta, wypowiedz tego trolla Kamila (czy jak mu tamm) byla po prostu > chamska i agresywna.

No była w tym momencie "Proponuję nie śmiecić grupy zajmowaniem się".
Reszta to szczera prawda niestety. :/
Mam inne zdanie.

> A swoja droga, Walesa kontrowersyjny jest, ale bez przesady.

Niestety z przesadą jest kontrowersyjny.
E, tam.
Ja za Walesa nie przepadam. A co do jego roli w obalaniu komunizmu to pewnie latwiej bedzie to oceniac za 50-10 lat.
Uznaje go jednak za postac pozytywna - zwlaszcza w okresie Sierpnia 1980 i Stanu Wojennego. Ale to zdecydowanie nie jest temat na te grupe.
--
TA

Data: 2014-02-14 16:42:22
Autor: Qrczak
Walesa. Czlowiek z nadziei
Dnia 2014-02-14 15:55, obywatel Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world uprzejmie donosi:
[...]

I w filmie o Smoleńsku, mam nadzieję, co najwyżej zagra kapitana Wronę.

Ludzie umierają codziennie. I nie wszyscy są interesujący.

Data: 2014-02-14 23:31:26
Autor: Habeck Colibretto
Walesa. Czlowiek z nadziei
Dnia 14.02.2014, o godzinie 15.55.40, na pl.rec.film,
[...]

Przerysowany. Nie wiem, czy takie było zamierzenie. :)

Nie rozumiem, o co ci chodzi.

O nic.

Wajda/Glowacki/Wieckiewicz nie twierdza przeciez ze Walesa w pojedynke obalal ten komunizm, tylko pokazuja punkt widzenia Walesy.

Więckiewicza bym usunął. On tylko tworzywem jestm.

I jego bufonade, przy okazji.

Nic a nic, że to "próżnym, pretensjonalnym, pewnym siebie ignorant". I że
koniec wywiadu nie wyglądał jak na filmie.

[...]

Każdy może mieć.

[...]

Jeżeli już to wcześniej - po jego śmierci.

Uznaje go jednak za postac pozytywna - zwlaszcza w okresie Sierpnia 1980 i Stanu Wojennego. Ale to zdecydowanie nie jest temat na te grupe.

Każdy jest. "Wujek Wałęsa" przysyłał mi paczki - może dlatego jestem dla
niego taki surowy.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2014-02-15 00:19:33
Autor: Titus Atomicus
Walesa. Czlowiek z nadziei
In article <16c415qluh8uy$.dlg@habeck.pl>,
 Habeck Colibretto <habeck@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> Ale Wieckiewicz jako Walesa jest swietny.

Przerysowany.
No, moze nieco.
Nie wiem, czy takie było zamierzenie. :)
Sadze ze bylo.

> Nie rozumiem, o co ci chodzi.

O nic.

> Wajda/Glowacki/Wieckiewicz nie twierdza przeciez ze Walesa w pojedynke > obalal ten komunizm, tylko pokazuja punkt widzenia Walesy.

Więckiewicza bym usunął. On tylko tworzywem jestm.
Ale bez niego filmu by nie bylo.

> I jego > bufonade, przy okazji.

Nic a nic, że to "próżnym, pretensjonalnym, pewnym siebie ignorant".

Tego nie rozumiem.

I że
koniec wywiadu nie wyglądał jak na filmie.
Tak mowia. No, ale to przeciez szczegol.
Bez wplywu na ocene calosci.
Zreszta, wywiad mial miejsce w roku 1980 czy 81. A w filmie robi wrazenie ze jakos kolo 1989.
Ale przeciez to nie ma znaczenia przeciez.

Hm, tego tez nie rozumiem.
Ciotka UNNRA z wujem Usem  - tak.
Czy cos ci sie nie pomylilo?
--
TA

Data: 2014-02-22 22:49:39
Autor: Habeck Colibretto
Walesa. Czlowiek z nadziei
Dnia 15.02.2014, o godzinie 00.19.33, na pl.rec.film,
[...]

Ale on nic nie twierdził. To jak taśma filmowa, czy kartki w książce - to
nie one są ideą.

I jego bufonade, przy okazji.
Nic a nic, że to "próżnym, pretensjonalnym, pewnym siebie ignorant".
Tego nie rozumiem.

Tak mówiła o nim Fallaci.

[...]

Ma - tak będą historię niestety postrzegały rzesze niedouczonych dzieciaków
w przyszłości.

[...]

Kiedy jakiś opozycjonista siedział w więzieniu to Solidarność wspomagała
rodzinę paczkami. Mówiło się wtedy, że są od "wujka Wałęsy".

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2014-02-14 23:22:34
Autor: Pawel O'Pajak
Walesa. Czlowiek z nadziei
Powitanko,

Tylko ze wydaje mi sie, ze na czesci tych archiwalnych zdjec z lat
1980-81 widze Wieckiewicza, nie Walese.

A to swinie, wyretuszowali Rambo;-) 111Pierwszy111jeden!

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-02-22 23:58:03
Autor: Skylla
Walesa. Czlowiek z nadziei
W dniu 2014-02-05 14:34, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Film jest po prostu dobrze zrobiony pod każdym względem. Nie do wiary, że dziadek Wajda tak współcześnie go sformatował.
Bardzo dobry scenariusz, biorąc pod uwagę ryzykowny temat.
Tylko 7/10 bo jednak wszystko już wiedziałem, ale to może bardziej moja "wina" niż filmu...
S.

Walesa. Czlowiek z nadziei