Wałęsa jest uosobieniem zdrady

Data: 2013-10-20 05:05:11
Autor: Antenka
Wałęsa jest uosobieniem zdrady
W dniu sobota, 21 września 2013 08:00:18 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
.... Wajda kończy karierę, jako sługus starego systemu. Andrzej Gwiazda o filmie Wajdy. NASZ WYWIAD

opublikowano: wczoraj, 22:02

http://wpolityce.pl/wydarzenia/62940-walesa-jest-uosobieniem-zdrady-wajda-konczy-kariere-jako-slugus-starego-systemu-andrzej-gwiazda-o-filmie-wajdy-nasz-wywiad

wPolityce.pl: W Polsce rozpoczęło się niemal narodowe oglądanie filmu o Lechu Wałęsie. Obraz Andrzeja Wajdy jest pokazywany, promowany i chwalony w salonie. Czego się pan spodziewa po tym filmie?

Andrzej Gwiazda: Pamiętajmy, że reżyser filmu, czyli Andrzej Wajda, swoją karierę rozpoczął od filmu "Popiół i Diament", który pełnił rolę jednoznacznie usługową wobec reżimu komunistycznego. "Żołnierz Wyklęty" u Wajdy umiera symbolicznie na śmietniku, śmietniku historii. Wajda kończy karierę, jak ją zaczął, czyli jako sługus starego komunistycznego systemu. A jeśli nawet ma talent, to to nie jest okoliczność łagodząca, tylko dodatkowo obciążająca. Wajda dar Boży, który dostał jako Polak, wykorzystał przeciwko Polsce. I dalej to robi.

Dlaczego w pana ocenie ten film w ogóle powstał? Wałęsa żyje, budzi kontrowersje, jest stroną sporu politycznego w kraju. Robienie o nim filmu zdaje się niebezpieczne

Wydaje mi się, że Wałęsa nie jest tematem kontrowersji. Kim jest Wałęsa i jaką miał rolę, zostało już precyzyjnie opisane. To nie są kontrowersje. To jest propaganda obozów - tego, który walczy o polskie interesy oraz tego, który zwalcza Polskę, polskość, historię, tożsamość narodową. Dożyliśmy niestety takich czasów, że mimo pochodzenia i obywatelstwa polskiego duża część Polaków działa przeciwko narodowi, przeciwko Polakom.

Wałęsa jest tak ważny dla tego obozu?

Przecież Lech Wałęsa jest uosobieniem zdrady. Wszyscy, którzy zdradzili, traktują Wałęsę jako swój symbol i ikonę. To jest próba usprawiedliwienia zdrady. To widać również w nurcie artystycznym.

Film zbiega się w czasie z promowaniem Zygmunta Baumana, czy innych komunistycznych aktywistów. Skąd taka promocja?

W Polsce działa cała masa apologetów zdrady. Obecnie podział się przesuwa. Dodatkowo, zdrada zawsze była dobrze opłacana. Gdyby zdrajców nie opłacano, to by ich nie było. Wajda zrobił karierę na "Popiele i Diamencie", bo zyskał przychylność aktualnie rządzących. Tak samo obecnie cała masa ludzi próbuje zrobić karierę, zdobyć chwilę przed kamerą. Oni liczą, że to się uda, jeśli powiedzą coś przeciwko Polsce, jeśli opowiedzą się po tamtej stronie.

Obecnie pogłębianie podległości znów jest promowane?

Tak jest. Sprawa niepodległości obecnie się jednak znacznie bardziej komplikuje. Przecież nawet w czasie, gdy byliśmy kolonią sowiecką, nikomu nie przychodziło do głowy zwracanie się do sądu w Moskwie przeciwko wyrokowi sądów w Polsce. A obecnie jest to częste, że wnosi się sprawę do sądu w innym państwie, czy w instytucjach ponadnarodowych, jeśli wyrok w kraju się komuś nie podoba. Sprawa współczesnej niepodległości jest znacznie bardziej skomplikowana. Przecież Moskwa przez cały okres 50 lat okupowania Polski nigdy nie nakazywała nam oficjalnie wykonywania swoich dyrektyw. Pozostawiała te kwestie działalności swoich agentów w Polsce, służb specjalnych itd. To, że Polacy wyrzekli się niepodległości wstępując do Unii, nie usprawiedliwia tych, którzy to promowali.

Rozmawiał KL

-- http://www.youtube.com/watch?v=kAbpxU0_4cY

I dlatego trzeba olać ten badziewny film, żeby takiemu sprzedawczykowi nie nastukać kasy! Teraz wiem, dlaczego w mojej firmie bilety były rozdawane za darmo :-/. Olałam Wałęsę i Wajdę - nie poszłam do Multikina ooo! :-D.

Antenka

Data: 2013-10-20 06:39:51
Autor: Pomian
W dniu niedziela, 20 października 2013 14:05:11 UTC+2 użytkownik Antenka napisał:
[...]

Nie ma się czym chwalić.
Tak się rodzi ignorancja, żeby coś oceniać, trzeba to poznać.

tp

Data: 2013-10-20 15:43:18
Autor: u2
W dniu 2013-10-20 15:39, Pomian pisze:
Nie ma się czym chwalić.
Tak się rodzi ignorancja, żeby coś oceniać, trzeba to poznać.

widzisz po-myk sa osoby, ktore tamte czasy znaja z autopsji. wiec nie wciskaj nam tu kitu o twoim 'bohaterze' bolku ...-;)

--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści".

Data: 2013-10-20 08:29:54
Autor: Pomian
W dniu niedziela, 20 października 2013 15:43:18 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

widzisz po-myk sa osoby, ktore tamte czasy znaja z autopsji. wiec nie wciskaj nam tu kitu o twoim 'bohaterze' bolku ...-;)

Widzisz u-twomanku
Tu nie chodzi o "Bolka" tylko o film. Film nawet o gównie, nie musi być gówniany.

tp

Data: 2013-10-20 18:07:48
Autor: A. Filip
Pomian <pomian07@gmail.com> pisze:
[...]

Czy TY właśnie zasugerowałeś że film ten nie ma wiele wspólnego z
rzeczywistością? :-)

Ja już kiedyś powiedziałem że Wałęsa wygląda inaczej dla ludzi którzy
zauważyli jego momenty największej chwały (medialnej) niż dla ludzi
którzy musieli przeżyć jedną i jedyną kadencje z Wałęsą jako prezydentem RP.
Krótkie chwile można wygrać "fuksem" (szczęściem), całą kadencje
prezydenta fuksem obskoczyć już trudno.

--
A. Filip
Dobre słowo otwiera serce.   -- Przysłowie kaszubskie

Data: 2013-10-20 20:13:04
Autor: boukun
Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:jxoc6mrjhfdak0.huge.strangled.net...
[...]

Chyba, że jest się patentowym leniem, co pod wszystkich sukcesy chce się podpinać, jak Bronek de bul..

boukun

Data: 2013-10-20 20:04:15
Autor: u2
W dniu 2013-10-20 17:29, Pomian pisze:
[...]

tuman to ty po-myk. tu chodzi o prawde historyczna o bolku, ktora chcecie zadekretowac po ubecku ...-;)

Data: 2013-10-21 06:44:51
Autor: Wiesiaczek
W dniu 20.10.2013 17:29, Pomian pisze:
[...]

Tu nie chodzi o te śliwki, tylko po coś tam wlazł?!

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2013-10-20 14:46:54
Autor: u2
W dniu 2013-10-20 14:05, Antenka pisze:
I dlatego trzeba olać ten badziewny film, żeby takiemu sprzedawczykowi nie nastukać kasy! Teraz wiem, dlaczego w mojej firmie bilety były rozdawane za darmo :-/. Olałam Wałęsę i Wajdę - nie poszłam do Multikina ooo!

nie za darmo, spedy na bolka zrobiono rowniez w mojej firmie, ale pieniadze za bilety dala firma.

Data: 2013-10-20 11:58:56
Autor: Marek
W dniu niedziela, 20 października 2013 14:46:54 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

nie za darmo, spedy na bolka zrobiono rowniez w mojej firmie, ale pieniadze za bilety dala firma.

To w niezlych "firmach" pracujecie...

Data: 2013-10-20 22:26:22
Autor: u2
W dniu 2013-10-20 20:58, Marek pisze:
nie za darmo, spedy na bolka zrobiono rowniez w mojej firmie, ale
pieniadze za bilety dala firma.

To w niezlych "firmach" pracujecie...

sam sie zdziwilem. mieli za "darmo", chyba ze zwiazkow.