Wałęsa "przewraca" Jana Pawła II

Data: 2009-11-09 09:09:11
Autor: iaforek
Wałęsa "przewraca" Jana Pawła II
"Pierwszą [kostkę domina] z sylwetką Jana Pawła II, wizerunkiem Okrągłego Stołu i gdańskim pomnikiem Poległych Stoczniowców przewróci Wałęsa"

http://www.rp.pl/artykul/2,389468_Niemcy_swietuja_z_wielka_pompa.html

Ciekawy symbol. Wałęsa obala, na oczach Niemców, JPII, Okrągły Stół i poległych stoczniowców. A ja głupi zawsze myślałem, że Wałęsa "obalił" komunizm ;)

--
iaforek

Data: 2009-11-09 10:57:28
Autor: marek czaplicki
iaforek pisze:
[...]

to chyba dobrze, że Niemcy doceniają rolę i znaczenie przedstawionych na "kostce" ludzi i symboli w obaleniu realnego muru, który ich dzielił? :-)

Data: 2009-11-09 14:43:44
Autor: iaforek
marek czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> to chyba dobrze, że Niemcy doceniają rolę i znaczenie przedstawionych na "kostce" ludzi i symboli w obaleniu realnego muru, który ich dzielił? :-)

Dobrze, że Niemcy doceniają rolę. Tu pełna zgoda.
Stwierdzam tylko, że symbole mają do siebie to, że można je rozumieć w dwojaki sposób. Ten "oczywisty" i ten mniej oczywisty. Biorąć pod uwagę "dokonania" Wałęsy po 1989, efekty jakie do tej pory odczuwamy po ustaleniach Okrągłego Stołu i np. ostatnie wiadomości o upadku polskich stoczni to obalenie kostki domina z wizerunkiem JPII, Okrągłego Stołu i poległych stoczniowców nabiera drugiego, symbolicznego znaczenia - żegnaj nauko JPII, żeganaj wolna, odkomuszona Polsko, żegnajcie stocznie - agent "Bolek" stoi na straży. By żyło się lepiej ;) Kolegom.

--
iaforek

Data: 2009-11-11 14:47:50
Autor: marek czaplicki
iaforek pisze:
[...]

symbole mają to do siebie, że można je rozumieć w sposób nie tylko dwojaki, ale każdy rozumie je na swój sposób.
np. pewnym symbolem było to że L.Wałęsa wtedy będący zwykłym robotnikiem podpisywał Porozumienia Sierpniowe w Sali BHP w Gdańskiej Stoczni im. Lenina długopisem z wizerunkiem papieża Jana Pawła II. ileż tu symboliki. stocznia; miejsce gdzie się buduje a więc budowa demokracji, sala bhp a więc praca docenienie ludzkiej pracy, im. Lenina to mówi samo za siebie, że nie udało się zamienić nawet tak nazwanego miejsca w jądro komuny i wizerunek Jan Pawła II, a więc kto faktycznie wtedy zagościł w sercach i myślach Polaków i spowodował, że zaczęli walczyć o zwykłą ludzką godność.:-)
teraz symbolem demokracji i jej największym dobrem jest zwykła kartka papieru, kartka wyborcza. dobrze by było gdyby Polacy nauczyli się z tej kartki korzystać. by żyło się lepiej. wszystkim.:-)

Data: 2009-11-09 11:29:08
Autor: boukun

Użytkownik "iaforek" <iaforek.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hd8m7n$2vv$1inews.gazeta.pl...
"Pierwszą [kostkę domina] z sylwetką Jana Pawła II, wizerunkiem Okrągłego Stołu i gdańskim
pomnikiem Poległych Stoczniowców przewróci Wałęsa"

Gdybym tam teraz był w Berlinie, podskoczyłbym z nienacka i wyprzedił Wałęsę i obalił ten mur...

"Komunizm" obalił Kiszczak i wziął sobie do pomocy kaczorów...

boukun

Wałęsa "przewraca" Jana Pawła II