Wałęsie nie postawimy pomików

Data: 2011-12-13 19:40:08
Autor: boukun
Wałęsie nie postawimy pomików
"Gen Wolności" to projekt Fundacji Instytutu Lecha Wałęsy.
Właśnie w telewizorze pokazano migawki z jego inauguracji, a który powstał również przy współpracy Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowego Centrum Kultury i innych.
Projekt ma być długofalowy, składający się z cyklu spotkań, wydarzeń organizowanych w kraju i zagranicą, a celem mają być rozmowy o nowoczesnym poczuciu patriotyzmu i integracji Polaków.
W dzisiejszym panelu Wałęsa oznajmił, iż "zakończyła się epoka państw, nadeszła UE".
A patriotyzm, jak się wyraził: "dziś nie wiadomo co to znaczy"/./"trudno go pielęgnować, weszliśmy w epokę globalizacji".
Nie jest również za stawianiem pomników dla bohaterów, ludziom zaangażowanym w konflikty zbrojne. Uważa, że gloryfikowanie cudzych zasług pomnikami - to czasy, które bezpowrotnie minęły.
Wałęsa nie chce brać udziału w celebrowaniu 30 Rocznicy Wprowadzenia Stanu Wojennego oraz nie pójdzie na żaden Marsz.
Pytany przez dziennikarzy o odpowiedzialności tych, którzy ten stan wprowadzili, określił jednoznacznie: "ja nie biorę się za rozliczenia, zostawiam to Panu Bogu i strukturom demokratycznym"/./"Mogę je wspierać, ale nie biorę się za rozliczanie" oraz nie będzie osądzał generała Jaruzelskiego, bo jest w szpitalu.
Nie zdzierżyłam słuchania banialuk Wałęsy i myślę, że współorganizatorzy również wszak niespodziewanie zakończono zadawanie pytań.
Szybko wyłączono mikrofon jak Wałęsa zaczął swoje "gadki" w odpowiedzi na pytania o odszkodowanie dla osób represjonowanych i internowanych w stanie wojennym; dla tych, o których historia nie mówi i nie nagradza; dla tych, którzy żyją w skrajnym ubóstwie, często zbierają jedzenie na śmietnikach, często bezdomnych.
Ci ludzie nie mają rent, emerytur lub mają je niższe o 80% -  niż osoby, które ten stan wojenny wprowadziły.
O Polska paranojo, kiedy demokratycznie usuniesz się na śmietnik historii? Czy mamy inaczej upomnieć się o prawa dla tych z sierpnia 1980, dla ludzi z wielkiego ruchu społecznego, którzy tę wolność nam wywalczyli a Wałęsę wynieśli na swoich ramionach na cokoły.
Zapomnieliśmy o hołdzie anonimowym ofiarom, zapomnieliśmy o anonimowych kombatantach, twórcach wydarzeń, które zmieniły Europę  i bieg historii.
Czas te cokoły powymieniać.

http://sowa13.nowyekran.pl/post/44075,walesie-nie-postawimy-pomikow

boukun

Data: 2011-12-13 20:28:16
Autor: Marek Czaplicki
boukun pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 13 grudzień 2011 19:40:

http://sowa13.nowyekran.pl/post/44075,walesie-nie-postawimy-pomikow
boukun

Mam takie pytanie. Czy wiesz, że popełniasz plagiat? Nie dodając nic od siebie i nie zaznaczając oceny innych jako cytat, wtedy gdy podpisujesz się pod cudzym tekstem jak pod swoim?

Data: 2011-12-13 21:16:11
Autor: Przemysław W

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jc890h$on$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przecież link jednoznacznie wyklucza podszywanie się pod autora.

Przemek

--

"Po raz pierwszy w demokratycznej Polsce były premier - a mieliśmy ich 14 po
1989 r. - stanął przed sądem w karnym procesie. To precedensowe zdarzenie

Data: 2011-12-13 21:24:53
Autor: Marek Czaplicki
 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 13 grudzień 2011 21:16:

[...]

A co byś powiedział gdybym zamieścił post składający się z samych lików z podpisem >>Marek Czaplicki<<?

Data: 2011-12-13 21:37:33
Autor: Przemysław W
Wałęsie nie postawimy pomików
Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał

A co byś powiedział gdybym zamieścił post składający się z samych lików z
podpisem >>Marek Czaplicki<<?

Jeśli po otwarciu linków zobaczyłbym, że są tam artykuły z gazet itp. uznałbym to za normalny post.

Przemek

Data: 2011-12-13 21:46:28
Autor: Marek Czaplicki
 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 13 grudzień 2011 21:37:

[...]

Nie chodzi o Twoje działania, ale o działania zamieszczającego posty. Muszą one być fair w stosunku do piszących gdzieś w internecie. Zapytałem o to, że jak osoba zamieszczająca coś  wraz z linkami podpisująca się pod tym swoją ksywą grupową lub imieniem i nazwiskiem, jest fair wobec kogoś który poświęcił ileś tam swojego czasu na stworzenie tekstu, który ktoś sobie bezprawnie przywłaszcza.

Data: 2011-12-13 21:55:47
Autor: Przemysław W
[...]

Trudno zgodzić się z określeniem "przywłaszcza". Po prostu powiela, a swoją ksywą podpisuje post, a nie zamieszczony tekst. Setki artykułów z gazet jest zamieszczanych na grupie i nikt nie ma z tym problemu.

Przemek

Data: 2011-12-15 18:17:08
Autor: Marek Czaplicki
 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 13 grudzień 2011 21:55:

[...]

Chodzi o to, że nie piętnuję zamieszczanych artykułów gazetowych z podawanym źródłem wraz ze słowem komentarza czy pytaniem od siebie. Trudno zrozumieć po prostu co ma na myśli osoba cytująca potężny kawał tekstu wraz z linkiem do niego i dająca "od siebie" tylko swoją ksywkę lub imię i nazwisko. Dla czytającego po prostu może się wydawać, że osoba podpisująca się pod tym jest owego tekstu autorem. Tylko tyle.

Data: 2011-12-15 18:27:54
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jcda2k$9ih$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wydaje mi się, że brak komentarza pod cytowanym tekstem oznacza, że cytujący nie komentuje tego tekstu, ponieważ całkowicie się z nim zgadza.

Data: 2011-12-13 21:57:46
Autor: Lorn
[...]

Słusznie... Należałoby tez dodać wzmiankę na temat sygnaturki, która jest de facto podpisem użytkownika wysyłającego post. Nie jest podpisem pod wklejanym tekstem/linkiem.

Data: 2011-12-14 04:19:57
Autor: stevep
Dnia 13-12-2011 o 21:24:53 Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Przecież pełno tu takich.

--
stevep

Data: 2011-12-13 21:54:31
Autor: Lorn
W dniu 2011-12-13 21:16, Przemysław W pisze:

[...]

Nie. Podpisanie się pod linkiem "pseudonimem - nick`iem" podpada pod naruszenie praw autorskich. My wiemy, że boukun nie jest autorem, ale nie wiemy ilu użytkowników czyta grupę. Ktoś może odnieść mylne wrażenie. Poprawne linkowanie powinno poprzedzać cytat treści, a następnie pod cytatem podać link, bez podpisu.

Data: 2011-12-13 22:00:57
Autor: Przemysław W
Wałęsie nie postawimy pomików

Użytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisał

[...]

I wyprodukowaliśmy post - anonim.

Przemek

Data: 2011-12-13 22:08:05
Autor: Lorn
W dniu 2011-12-13 22:00, Przemysław W pisze:

[...]

Osobiście nie widzę potrzeby podpisywania się pod swoim postem. Kiedyś to robiłem, ty często podpisujesz imieniem... Dyskusja dotyczy przeklejanki.

Data: 2011-12-13 22:15:03
Autor: Przemysław W
[...]

"Prawo autorskie w sieci
Autorzy stron internetowych bez zastanowienia kopiują cudze teksty i wklejają je na własne witryny. Są to oczywiściedziałania wbrew prawu.

Zasady korzystania z cudzych utworów znajdziemy w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. Już w jej pierwszym artykule dowiadujemy się, że ochronie podlega "każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia".

Tak więc wszystkie teksty publikowane w Internecie są prawnie chronione, a ich autorzy mogą od łamiących je osóbżądać zadośćuczynienia. Warto o tym pamiętac zakładając własną witrynę, gdyż jak mówi stara łacińska sentencja "ignorantia iuris nocet", czyli nieznajomośc prawa szkodzi...

Autorka tekstu: Marta Arłukowicz"

Jak widać tylko wklejanie cudzych tekstów do własnych witryn jest działaniem wbrew prawu. Nie sądzę by dotyczyło to podawania linków na grupach dyskusyjnych..

Przemek

Data: 2011-12-13 22:45:44
Autor: Lorn
W dniu 2011-12-13 22:15, Przemysław W pisze:

[...]

Chwileczkę... Twoja opinia jako komentarz, czyli wklejenie tekstu jako, temat wątku, którego nie jesteś autorem bez twego podpisu pod nim jest jak najbardziej ok. Należy wówczas podać źródło... Psp jest grupą news publiczną, nie jest moderowana. Jest powszechnie dostępna/archiwizowana jak strona www.

Data: 2011-12-14 07:54:01
Autor: Przemysław W
[...]

No i doszliśmy do sedna sprawy. Przecież bokun podał źródło!

Przemek

Data: 2011-12-13 23:20:05
Autor: boukun
[...]

Jeśli cytat jest bez podpisu, to co ja na to mogę?
Jeszcze się nie zdażyło, żebym wyciął czyjś podpis spod jego artykułu i go sobie przypisal...

Źródło podaję.

boukun

Data: 2011-12-13 22:05:39
Autor: J-23
On 13 Gru, 23:20, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "Marek Czaplicki" <em...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:jc890h$on$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Jeśli cytat jest bez podpisu, to co ja na to mogę?
Jeszcze się nie zdażyło, żebym wyciął czyjś podpis spod jego artykułu i go sobie

prawo stanowi ze mozna wykozystac jedynie fragment cudzego utworu. i
wowczas nalezy bezwzglednie podac zrodlo. w przypadku wklejenia celego
tekstu, bez wiedzy i zgody autora, mamy docz. z jakas forma powielenia
cudzej wlasnosci inetelktualnej. kiedy z takiej formuly dzialania
kozystamy w celach zarobkowych, i uczynilismy z tego stale zrodlo
dochodu, to taki czyn jest zagrozony nawet kara pozbawienia wolnosci.
o ewentualnych konsekwencjach finansowych nie wspomne. bezpieczniej
jest zacytowac jedynie fragment cudzego tekstu, opatrzyc to swoim
komentarzem, i jako zrodlo wkleic link. i to jest dzialanie lege artis

odpowiedzialnosc karna:
http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ustawa%29#Rozdzia.C5.82_14:_Odpowiedzialno.C5.9B.C4.87_karna

Data: 2011-12-13 22:30:10
Autor: J-23
On 14 Gru, 07:05, J-23 <khan...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

jest zacytowac jedynie fragment cudzego tekstu, opatrzyc to swoim
komentarzem, i jako zrodlo wkleic link. i to jest dzialanie lege artis

korzystamy

Data: 2011-12-14 17:42:07
Autor: boukun

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:6d43ffe2-1994-42cb-b4bf-a8c324e9dc8dy12g2000vba.googlegroups.com...
> [...]

jest zacytowac jedynie fragment cudzego tekstu, opatrzyc to swoim
komentarzem, i jako zrodlo wkleic link. i to jest dzialanie lege artis

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Pisz donos na Nowy Ekran, portal blogerów. Tam żaden bloger nie zastrzega sobie, aby jego tekstów nawet bez podawania źródła nie powielać..

boukun

Data: 2011-12-14 19:45:47
Autor: J-23
On 14 Gru, 17:42, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:6d43ffe2-1994-42cb-b4bf-a8c324e9dc8dy12g2000vba.googlegroups.com...
> [...]

Pisz donos na Nowy Ekran, portal blogerów. Tam żaden bloger nie zastrzega sobie,
aby jego tekstów nawet bez podawania źródła nie powielać..

chlopie co sie ciskasz. ludzie zyczliwie zwracaja Twoja uwage jako
koledze z grupy, na ewentualne niezgodne z prawem zachowania. czynia
to w dobrej intencji.

Data: 2011-12-15 15:31:52
Autor: boukun

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:8d1e5289-9c89-4240-8867-bafff04267c0o1g2000vbe.googlegroups.com...
> [...]

chlopie co sie ciskasz. ludzie zyczliwie zwracaja Twoja uwage jako
koledze z grupy, na ewentualne niezgodne z prawem zachowania. czynia
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Na ewentualne, ale moje "działania" są jednak zgodne z prawem...

boukun

Data: 2011-12-15 10:14:15
Autor: J-23
On 15 Gru, 15:31, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:8d1e5289-9c89-4240-8867-bafff04267c0o1g2000vbe.googlegroups.com...
> [...]

to w dobrej intencji.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Na ewentualne, ale moje "działania" są jednak zgodne z prawem...

jasne, wklej "Pana Tadeusza" podpisz bokun, zgodnie z twoim
rozumieniem prawa. choc "Pan Tadeusz" nie jest dzielem chronionym z
tytulu ochrony praw majatkowych, to narazisz sie na smiesznosc(sic!)

Data: 2011-12-15 19:43:59
Autor: boukun

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:8a5538df-4ba6-4f4a-bb8f-e417e62699acp16g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

rozumieniem prawa. choc "Pan Tadeusz" nie jest dzielem chronionym z
tytulu ochrony praw majatkowych, to narazisz sie na smiesznosc(sic!)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Czego pitoilsz bez sensu. Kto napisał Pana Tadeusza jest wiadomym, a tu mamy do czynienia z anonimową wypowiedzią powiedzmy jakiegoś blogera na portalu, zatem można było cytować tylko  źródło...

boukun

Data: 2011-12-15 13:33:18
Autor: J-23
On 15 Gru, 19:43, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:8a5538df-4ba6-4f4a-bb8f-e417e62699acp16g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

czynienia z anonimową wypowiedzią powiedzmy jakiegoś blogera na portalu, zatem

bokun nie znasz sie, tak sie skalda ze Prawo Autorskie to duza czesc
mojej dzialanosci zawodowej. i powiem ci ze jakby ktos sie uparl, to
duza czasc roznych form dzialania w necie spokojnie dalaby podstawe do
wyciagniecia wcale niemalych konsekwencji, w tym i finansowych. nikt
tego nie robi bo egzekucja prawna takiego czynu bylaby dosc trudna i
bardzo czasochonna. chociaz z pewnoscia spodkales sie z takim
zjawiskiem kiedy jakiegos linku lub filmu nie mozna otworzyc, i
wowczas pojawia sie napis ze zostalo (to cos) wycofane z uwagi
naruszenia praw autorskich.
z mojej strony EOT - wiadomo ze madremu wystarcza dwa slowa do
zrozumienia istoty zagadnienia, zas glupi zawsze znajdzie furtke do
epatowania swoja glupota, zatem rob co chcesz, latamito

http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ustawa%29#Rozdzia.C5.82_1.Przedmiot_prawa_autorskiego
Art. 1.
1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek
postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia
(utwór).
Oddział 3: Dozwolony użytek chronionych utworów

Art. 23.
1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.
Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu
architektonicznego i architektonicznourbanistycznego oraz do
korzystania z elektronicznych baz danych spełniających cechy utworu,
chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem
zarobkowym.
2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z
pojedynczych egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w
związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
stosunku towarzyskiego.

Data: 2011-12-15 22:38:06
Autor: boukun

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:c2368f16-aab2-4b1a-81fb-f994bc41da5ar28g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

duza czasc roznych form dzialania w necie spokojnie dalaby podstawe do
wyciagniecia wcale niemalych konsekwencji, w tym i finansowych.
Nie ucz ojca dzieci robić... Ja na procesie o rzekome złamanie prawa autorskiego zęby zjadłem... i ostatecznie prawo wyklarowałem...

boukun

Data: 2011-12-16 04:43:49
Autor: stevep
Dnia 15-12-2011 o 22:38:06 boukun <boukun@neostrada.pl> napisał(a):

> [...]

Nie ucz ojca dzieci robić... Ja na procesie o rzekome złamanie prawa  autorskiego zęby zjadłem... i ostatecznie prawo wyklarowałem...

I nic dziwnego, że po takiej praktyce tu pieniaczysz.

--
stevep

Data: 2011-12-15 22:40:44
Autor: u2
W dniu 2011-12-15 22:33, J-23 pisze:
bokun nie znasz sie, tak sie skalda ze Prawo Autorskie to duza czesc
mojej dzialanosci zawodowej.

Czyli jestes qrwa z profesji.

Data: 2011-12-16 04:42:26
Autor: stevep
Dnia 15-12-2011 o 19:43:59 boukun <boukun@neostrada.pl> napisał(a):

> [...]

Czego pitoilsz bez sensu. Kto napisał Pana Tadeusza jest wiadomym, a tu  mamy do czynienia z anonimową wypowiedzią powiedzmy jakiegoś blogera na  portalu, zatem można było cytować tylko  źródło...

Mickiewicz to Żyd?

--
stevep

Data: 2011-12-16 14:22:06
Autor: boukun
Wałęsie nie postawimy pomików

Użytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --
Litwak chyba...

boukun

Data: 2011-12-16 20:54:04
Autor: jadrys
Wałęsie nie postawimy pomików
W dniu 2011-12-16 14:22, boukun pisze:

Litwak chyba...

boukun

AleĹź skąd!  - Polak! - "Polsko, Ojczyzno moja"...

Wałęsie nie postawimy pomików