Wali z muszli.

Data: 2009-10-29 09:04:21
Autor: Lech
Wali z muszli.
Wynajmuję mieszkanie na parterze (wysokim) w tzw. nowym budownictwie. Nade mną jeszcze 3 kondygnacje. I kibel jest naszym utrapieniem - wali zeń jak z dołu kloacznego, mimo że muszla i całe pomieszczenie często i regularnie utrzymywanie jest w nienagannej czystości (jak w reklamie wręcz). Nie pomagają różne bakterio-smrodo-bójcze kostki umieszczane w spłuczce i/lub w innych miejscach owej instalacji. Wali, jak na dworcu za komuny.
Jaka może być tego przyczyna? Macie może jakieś sprawdzone sposoby na taką przypadłość kiblową?

tia

L.

Data: 2009-10-29 09:26:28
Autor: Boombastic
Wali z muszli.

Użytkownik "Lech" <lechszukapracyWYWALTO@gmail.com> napisał w wiadomości news:hcbiak$ncu$1opal.futuro.pl...
[...]

Najprawdopodobniej uszkodzona jest instalacja kanalizacyjna - gdzieś jest nieszczelność. ozumiem, że woda jest w muszli klozetowej?

Data: 2009-10-29 09:32:31
Autor: Lech
Wali z muszli.

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hcbjju$17d2$1newsread2.aster.pl...

[...]

Jest woda. Nie zauważyłem również żadnego wycieku, czy nacieku na rurze instalcaji.

L.

Data: 2009-10-29 09:46:21
Autor: Prawusek
Wali z muszli.
"Lech" <lechszukapracyWYWALTO@gmail.com> wrote in message

    Pytanie - skąd ten smród? Bo chyba nie z muszli, skoro woda w syfonie
jest? Niektóre muszle mają z tyłu otwór rewizyjny (do przetykania), możliwe,
że jest zakrętka nieszczelna. Inna sprawa - nieszczelny pion lub inne części
instalacji kanalizacyjnej - np. odprowadzenie spod wanny lub umywalki.
    Może sikasz niecelnie - bo na stojąco?

Data: 2009-10-29 09:54:36
Autor: Lech
Wali z muszli.

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hcbktg$6b3$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Błąd ludzki powstający podczas wymagającej czynności sikania wyeliminowałem na samym początku w celu ustalenia ewentualnych innych źródeł odoru. Po prostu leję uważnie i celnie. To nie to.

L.

Data: 2009-10-29 10:03:51
Autor: emarcin
Wali z muszli.
   Pytanie - skąd ten smród? Bo chyba nie z muszli, skoro woda w syfonie

W rurach kanalizacyjnych taki smród jest normą.
Wydostawać może się przez nieszczelność rury albo
przez syfon. Jeżeli jest właściwie "zalany" zdarza się,
że "odbija" w momencie spływu z kondygnacji
położonych wyżej.

Pozdrawiam emarcin

Data: 2009-10-29 10:31:57
Autor: Prawusek
Wali z muszli.

"emarcin" <emarcin@polbox.com> wrote in message

> [...]
przez syfon. Jeżeli jest właściwie "zalany" zdarza się,
że "odbija" w momencie spływu z kondygnacji

Tylko gdy pion nie jest połączony z atmosferą np. w wyniku zatkania.

Data: 2010-06-11 13:32:12
Autor: Old Green :)
Wali z muszli.
W artykule <hcbniv$cc4$1@atlantis.news.neostrada.pl> Prawusek napisal(a):

Tylko gdy pion nie jest połączony z atmosferą np. w wyniku zatkania.

Stawiam na niedomyta muszle (z boku, od dołu, z tyłu,wewnątrz zawiasów
klapo-deski) płytki ściany, kaloryfera(jesli jest zawieszony obok).
sugeruję wyszorować WSZYSTKO jakiś cisnieniowym karcherem, woda z lizolem.
Umyć jeszcze raz,i jeszcze raz.puścic w ruch proszki,mydła,płyny denzynfekcyjne.
Potem, by sobie oszczedzic pracy, sikac JEDYNIE na siedzaco.
I nie ma tu znaczenia "celność'. ma znaczenie rozprysk strugi, jeszcze przed trafieniem w muszlę.
;)

A jesli to wszystko JEST JUZ wymyte, jak pisze zaczynajacy watek, i NADAL  taaaaak daje,
 to albo wącha to nos o czułości węchu psa
 (100 000 000 razy bardziej czuły niz nos człowieka)
albo jest zupełnie OTWARTA rura kanalizacyjna pionu.
Nie ma innego wytłumaczenia. Niestety.

No i warto sprawdzić jeszcze jedno.
-czy w chwili gdy ktoś spuszcza "zawartość" muszli
 zabudowanych na pietrach wyższych, przzez syfon muszli nie jest wypychana 'pachnaca" powietrzna zawartośc pionu kanalizacyjnego.
jeśli tak sie zdarza,trzeba zamontować(uczynnić) odpowietrzenie pionu (na dach).

--
Pozdr. Zbig.Drwięga
gg1100100111000000111010

Data: 2010-06-11 15:53:41
Autor: mireka
Wali z muszli.
Potem, by sobie oszczedzic pracy, sikac JEDYNIE na siedzaco.
I nie ma tu znaczenia "celność'. ma znaczenie rozprysk strugi,
jeszcze przed trafieniem w muszlę.

Golisz nogi?

Data: 2010-06-11 14:05:34
Autor: Old Green :)
Wali z muszli.
W artykule <4c123fe6$0$2600$65785112@news.neostrada.pl> mireka napisal(a):

Potem, by sobie oszczedzic pracy, sikac JEDYNIE na siedzaco.
I nie ma tu znaczenia "celność'. ma znaczenie rozprysk strugi,
jeszcze przed trafieniem w muszlę.

Golisz nogi?
moge sie ci pochwalic wygolonym kroczem.Wysłac ci fotkę?

Jak gośc ma tak wyczulony węćh, ma jeszcze inne wyjscie- chodzic w krzaki. ;)

Data: 2010-06-11 18:12:58
Autor: sendilkelm
Wali z muszli.
Też to przechodziłem. Kibelek z pionowym odpływem.
Kretyn który to montował nie uszczelnił wylotu sedesu z rurą, tylko zasilikonował stopę kibelka.
"Zawartość" leciała tam, gdzie miała lecieć, ale smród przełaził przez "uszczelnienie" i fugi...

--
sendilkelm

Data: 2009-10-29 10:34:16
Autor: Prawusek
Wali z muszli.

Błąd ludzki powstający podczas wymagającej czynności sikania
wyeliminowałem
na samym początku w celu ustalenia ewentualnych innych źródeł odoru. Po
prostu leję uważnie i celnie. To nie to.

Ale na stojąco - pewnie żona usterkuje ten rodzaj sikania. Podczas uderzania
strugi o muszlę tworzy sie aerozol, którego zasięg jest na suficie.

Data: 2009-10-29 10:40:21
Autor: Prawusek
Wali z muszli.

"Prawusek" <prawusek@interia.pl> wrote in message

> [...]

uderzania
strugi o muszlę tworzy sie aerozol, którego zasięg jest na suficie.

Widziałem kobietę sikającą na stojąco do muszli - cuchnęło jak diabli.

Data: 2009-10-30 00:03:16
Autor: Adam Płaszczyca
Wali z muszli.
Dnia Thu, 29 Oct 2009 09:26:28 +0100, Boombastic napisał(a):

Najprawdopodobniej uszkodzona jest instalacja kanalizacyjna - gdzieś jest nieszczelność. ozumiem, że woda jest w muszli klozetowej?

Albo też jest szczelność - czyli brak odpowietrzenia pionu na górze i
wysysa wodę z syfonu. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-10-30 08:26:19
Autor: Usrobo
Wali z muszli.
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

czyli trzeba zlokalizować źródło "Zapachu" nie ma innego wyjscia

lub robić notatki kiedy i w jakich sytuacjach bardziej lub mniej śmierdzi

michal

Data: 2009-10-29 10:01:45
Autor: TomT
Wali z muszli.
[...]

Może masz kratkę podłogową, w której syfonie nie masz wody. Jeśli tak, to zalej ją wodą.
Albo jakieś niesprawne napowietrzanie kanalizacji.

TomT

Data: 2009-10-29 11:11:51
Autor: Krzychu
Wali z muszli.
Lech pisze:
[...]

A odpływ od pralki jest wykorzystany/zatkany?

Pozdrawiam
Krzychu

Data: 2009-10-29 11:23:50
Autor: jagr
Wali z muszli.

Czy wszystkie rury są prowadzone w szachcie? Może stąd jest nawiewany smród?

Data: 2009-10-29 12:20:49
Autor: Ianus
Wali z muszli.

[...]

Oprócz wrzucania kostek trzeba jeszcze spuszczać wodę... najlepiej po każdym użyciu.

JS

Data: 2009-10-29 12:39:21
Autor: gary
Wali z muszli.
proponuję spróbować ustalić źródło smrodu.
Nie wiem czy masz tam okno.
Jeżeli tak, to wywietrzyć porządnie tak żeby po wejściu do pomieszczenia nie było możliwie nic czuć, a potem wyostrzyć węch i obwąchiwać potencjalne miejsca cal po calu.
(pion kanalizacyjny (nie wiemy czy jest pod tynkiem, w szachcie czy na zewnątrz) miejsce łączenia się podstawy muszli z podłogą (może coś wycieka i zasycha pod "stopą" muszli)

Ja miałem podobny problem kiedy w ganku w okolicy licznika prądu czuć było "rozgrzane przewody"
Sprawdzanie wszystkich możliwych złącz elektrycznych nie dało efektu
a wietrzenie i obwąchiwanie wykazało że taki zapach daje płyn używany przez teściową do płukania firanek :)

Data: 2009-10-29 14:00:47
Autor: JS
Wali z muszli.
Musisz sam "wywąchać" skąd wali. Wszystkie połączenia rur, połaczenie muszli z odpływem itd. Jeżeli nie chcesz inwestować za wiele w wynajmowane mieszkanie to skutecznym sposobem jest dokładne owinięcie taśmą izolacyjną podejrzanych połaczeń. Taśmę przy owijaniu trzeba rozciągać, aby ściśle przylegała.
Jaki typ muszli? Warszawska (odpływ do dołu), czy zwykła - odpływ do tyłu. Jeżeli warszawska, to może śmierdzieć z połaczenia pod muszlą, wtedy warto ją ściągnąć i położyć w sposób szeczelny ewentualnie prowizorycznie zasilikonować stopę dookoła.
Jacek

Data: 2009-10-29 17:04:21
Autor: Kante
Wali z muszli.

miałem to samo, okazało się ze w pionie jest nieszczelnoœć na połšczeniu rur kanalizacyjnych, nie powoduje to żadnych wycieków a jedynie wypychanie "zapachów"

Wali z muszli.