[cross] Walka prawna z atakami DDoS

Data: 2014-09-14 18:39:30
Autor: Marcin Kocur
[cross] Walka prawna z atakami DDoS
Osoba XJL napisała na pl.internet.polip:

Prowadzę serwery gier dla młodzieży i niestety ciągle jestem świadkiem
sytuacji, w której jeden niepełnoletni gimnazjalista ddosuje innego,
lub też ddosuje serwer. Zdarzyło mi się juz być wyproszonym z dwóch
kolokacji przez takie zdarzenia, aż znalazłem serwerownie, która takie
ataki ładnie, samodzielnie, filtruje.

A kolejnym krokiem z Twojej strony powinno być ukrycie IP jednego użytkownika przed drugim. Tym sposobem nie musisz angażować niewydolnego wymiaru sprawiedliwości i zapewnisz sobie prewencję, której nie zapewnisz przez zawiadomienie do prokuratury. Do tego na głównej stronie komunikat, że za ddosowanie zgłaszasz sprawę na policję, parę banów i fikcyjny komentarz użytkownika, który rzekomo musiał zapłacić 5000zł. Natomiast jeśli bardzo chcesz, to możesz jeździć na przesłuchania do prokuratury nawet parę lat po zakończeniu pracy w tej firmie czy obszarze.

Marcin Kocur

Data: 2014-09-15 08:21:21
Autor: XJL
W dniu 14.09.2014 o 18:39, Marcin Kocur pisze:
A kolejnym krokiem z Twojej strony powinno być ukrycie IP jednego
użytkownika przed drugim.

Nie prezentuje nigdzie tego adresu IP, ale czesc graczy naiwnie przepisuje linki do jego wyciągania, przesyłane im przez inne osoby. Nie da się ich już kliknąć, trzeba przepisać i powiedzmy że nie przejmuje się użytkownikami którzy to robią.

Swojego adresu IP nie ukryje i to koszty które ponoszę na walkę z takimi ddosami są dla mnie najważniejsze. Poza tym, z miesiąca na miesiąc widzę wzrost dostępności tych usług w internecie.

Natomiast jeśli bardzo chcesz, to możesz jeździć na przesłuchania do
prokuratury nawet parę lat po zakończeniu pracy w tej firmie czy
obszarze.

To moja własna dzialalność, w branży, w której mam nadzieję będe pracował całe życie. Za dużo włozyłem pracy w swój produkt aby teraz zwijać interes przez takie akcje, lub żeby rzucać garściami pięniędzy w grubsze łączą i lepsze zabezpieczenia. Walka prawna to konieczność, ale nieunikniona.

Kiedyś typowy atak DDoS unieruchamiał moje serwery na czas trwania ataku, obecnie zainwestowałem w serwery w OVH, które mają dość sprytny firewall blokujący ataki z automatu - niestety w momencie jego włączania większość uzytkowników jest rozłączana.

[cross] Walka prawna z atakami DDoS