Walka z dźwiękiem przez HDMI - ciąg dalszy

Data: 2012-08-09 13:35:07
Autor: Jacek Osiecki
Walka z dźwiękiem przez HDMI - ciąg dalszy
Dnia Thu, 09 Aug 2012 09:37:34 +0200, Marcin N napisał(a):
Mam pewien postęp w mojej walce z dźwiękiem i obrazem przez HDMI.
Mam obraz na telewizorze, komputer mówi też, że wysyła dźwięk przez HDMI (nawet listki głośności migają w takt dźwięku w mikserze na ekranie) jednak żaden dźwięk nie dociera przez amplituner. Ten ampli radzi sobie ze wszystkimi formatami, przekazuje obraz z komputera do telewizora, jednak dźwięku nie generuje. Oczywiście dźwięk z innych źródeł HDMI działa prawidłowo.

HDMI na płycie czy na osobnej grafice? Bo jeśli to drugie, to może trzeba
jeszcze podłączyć kabelek spdif-out do karty?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-08-09 21:39:58
Autor: Marcin N
W dniu 2012-08-09 15:35, Jacek Osiecki pisze:

HDMI na płycie czy na osobnej grafice? Bo jeśli to drugie, to może trzeba
jeszcze podłączyć kabelek spdif-out do karty?

HDMI na karcie graficznej PCI-E.

Moja karta dźwiękowa chyba nie ma żadnego wewnętrznego połączenia SPDIF. Sound Blaster Audigi 2.

--
MN

Data: 2012-08-09 21:54:48
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-08-09 21:39, Użytkownik Marcin N napisał:

[...]

Chcesz z karty graficznej puścić na telewizor sygnał wizyjny
i dźwiękowy, zastanów się teraz skąd na karcie graficznej
ma się znaleźć sygnał dźwiękowy ?

Pozdrawiam

Data: 2012-08-09 22:28:03
Autor: Jacek S.
W dniu 2012-08-09 21:54, RadoslawF pisze:

Chcesz z karty graficznej puścić na telewizor sygnał wizyjny
i dźwiękowy, zastanów się teraz skąd na karcie graficznej
ma się znaleźć sygnał dźwiękowy ?

Pozdrawiam

No popatrz, a u mnie "skądś" się znajduje ten sygnał dźwiękowy... Przecież po to te wyjścia HDMI w kartach graficznych są, aby i wizje i dźwięk jednym kablem puścić. I nie, nie trzeba ( przynajmniej u mnie ) żadnych dodatkowych kabelków do karty graficznej podpinać.

--
Jacek S.

Data: 2012-08-12 12:31:01
Autor: Michal
[...]

Pewnie stąd, że od ładnych paru lat grafiki mają zintegrowany układ HD audio - zapraszamy d przyszłości ;>

P.S.
Co do pytania - jak jest więcej niż jedna grafika warto sprawdzić która jest wybrana - przy 2 kartach graficznych i integrze (czyt. 3x hd audio z Radeonów plus hd audio z mobo plus audigy2 zs czasem mi się też myli, którym HDMI aktualnie dźwięk jest wypuszczony.

Z HD5xxx nie powinno być problemu, ale warto też upewnieć się że nie jest wymuszony HDMI 1.4 - starsze amplitunery nie rozmuieją tego, a tylko 1.3, ale nie sądzę by przy HD5x to był problem.

--
/MB

Data: 2012-08-10 07:15:08
Autor: ggs

"Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> wrote in message news:slrnk27f4b.f1n.joshuatau.ceti.pl...

HDMI na płycie czy na osobnej grafice? Bo jeśli to drugie, to może trzeba
jeszcze podłączyć kabelek spdif-out do karty?

W Nvidiach byl (nie wiem czy jest nadal) taki wynalazek.

W Radeonach z DVI od zawsze bylo to zintegrowane.

Walka z dźwiękiem przez HDMI - ciąg dalszy