"Walka" z nietrzeĹşwymi

Data: 2014-01-08 19:05:36
Autor: Jacek
"Walka" z nietrzeĹşwymi
Najpierw link do statystyki z 2012 roku.
http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,dok.html
Poczytałem i widzę, że nietrzeźwi spowodowali 7,7% ogółu wypadków.
Coś mi się wydaje, że politycy chcą tu raczej poprawić swoje własne notowania a nie bezpieczeństwo. Może też nie ma już jakiejś "mamy Madzi" i potrzebny jest nowy temat do odwrócenia uwagi.
Ciekawe sÄ… teĹĽ statystyki wypadkĂłw gdzie ofiarÄ… jest pijany pieszy:
56,4% - nieostrożne wejście na jezdnię 12,4% przejście w miejscu niedozwolonym, 10,5% leżenie ;-) lub stanie na jezdni.
WyglÄ…da, ĹĽe pijani piesi sami siÄ™ eliminujÄ….
Dlaczego nie podaje się statystyk? Może są one za trudne do zrozumienia przez polityków, ale dla średniego p.m.s -owicza nie są.
Warto poświęcić 5 minut na poczytanie tej statystyki.
Jacek

Data: 2014-01-08 20:20:10
Autor: Cavallino
"Walka" z nietrzeĹşwymi

Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52cd9370$0$2138$65785112@news.neostrada.pl...
Najpierw link do statystyki z 2012 roku.
http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,dok.html
Poczytałem i widzę, że nietrzeźwi spowodowali 7,7% ogółu wypadków.

Czyli cholernie dużo, bo chyba nie sądzisz, że ich udział procentowy w ruchu to koło 8%?

Data: 2014-01-08 20:49:51
Autor: Jacek
"Walka" z nietrzeĹşwymi
W dniu 2014-01-08 20:20, Cavallino pisze:
Czyli cholernie dużo, bo chyba nie sądzisz, że ich udział procentowy w
ruchu to koło 8%?
Oczywiście racja, ale ten cały szum o 7,7% wygląda mi nadal na zbijanie tzw. kapitału wyborczego, a nie na coś, co ma poprawić bezpieczeństwo.
Jak w domu chcę oszczędzić, bo mi się budżet nie domyka, to nie zaczynam od oszczędzania na ksiązkach i kinie, gdzie wydaję 7% tylko patrzę na co idzie najwięcej.
Jacek

Data: 2014-01-08 21:51:38
Autor: Cavallino
"Walka" z nietrzeĹşwymi

Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52cdabde$0$2175$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wymiana wszystkich drĂłg w parÄ™ lat na bezkolizyjne nie jest realna.

Data: 2014-01-09 12:50:24
Autor: Jan Koval
"Walka" z nietrzeĹşwymi

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:lakdop$ne$1node1.news.atman.pl...

[...]

To i tak nic nie da bo są czasem zdarzenia typu zjechanie z drogi (zasnął, przysnął, przypił, przegiął)..

J.

Data: 2014-01-09 19:40:36
Autor: Cavallino
"Walka" z nietrzeĹşwymi

Użytkownik "Jan Koval" <jan.koval@oniet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lam2e0$22v$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

To wjedzie w barierę, a przynajmniej szansa na to większa, niż na wjazd w kogoś z przeciwka.

Data: 2014-01-08 22:17:07
Autor: RadoslawF
"Walka" z nietrzeĽwymi
Dnia 2014-01-08 20:49, Użytkownik Jacek napisał:

Czyli cholernie dużo, bo chyba nie s±dzisz, że ich udział procentowy w
ruchu to koło 8%?
Oczywi¶cie racja, ale ten cały szum o 7,7% wygl±da mi nadal na zbijanie tzw. kapitału wyborczego, a nie na co¶, co ma poprawić bezpieczeństwo.
Jak w domu chcę oszczędzić, bo mi się budżet nie domyka, to nie zaczynam od oszczędzania na ksi±zkach i kinie, gdzie wydaję 7% tylko patrzę na co idzie najwięcej.

Od jedzenia nie zaczniesz bo je¶ć trzeba, samochodu nie zlikwidujesz
bo jest potrzebny, kilka innych pozycji też trzeba zostawić a w efekcie:
do kina nie chodzę, filmy ogl±dam w domu, gazet nie kupuje, ¶ci±gam
z sieci i czytam na tablecie. Ksi±żki kupuje tylko te które koniecznie
chce mieć, pozostałe ¶ci±gam z sieci i czytam na PDA.
Muzyki nie kupuje ale i nie ¶ci±gam, słucham tylko z radia i
praktycznie tylko w samochodzie. :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-01-09 12:51:52
Autor: Jan Koval
"Walka" z nietrzeĽwymi

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lakf8m$2h9$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ale znasz jaki jest rozkład wydatków bo ja mam wrażenie,
 że "oni" nie wiedz± jakie s± rzeczywiste przyczyny.

J.

Data: 2014-01-09 15:33:28
Autor: RadoslawF
"Walka" z nietrzeĽwymi
Dnia 2014-01-09 12:51, Użytkownik Jan Koval napisał:

[...]

Mam podobne wrażenie, nie wiedz± i nie chc± wiedzieć.
Doradca doradził "mówić tak bo wygl±da jakby mówi±cy
interesował się szaraczkami z dróg" to i tak mówi±.
A z głosowaniem jest jeszcze inaczej, jak projekt
przygotuje nasza partia to jest słuszny, dobry i jeste¶my
za, jak przygotuje inna partia to jest potrzebny ale
Ľle przygotowany i jeste¶my za ale głosujemy przeciw,
bo mimo że potrzebny to jest zły.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-09 08:44:17
Autor: Mirek Ptak
"Walka" z nietrzeĽwymi
Dnia 2014-01-08 20:49,  *Jacek* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Oczywi¶cie racja, ale ten cały szum o 7,7% wygl±da mi nadal na zbijanie
tzw. kapitału wyborczego, a nie na co¶, co ma poprawić bezpieczeństwo.

Nie zbijanie kapitału, tylko odpowiedĽ na histerię opozycji i mediów - moim zdaniem zbyt po bandzie - wystarczyło by lepsze korzystanie z tego co jest teraz.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-01-09 22:38:27
Autor: cumulonimbus
"Walka" z nietrzeĽwymi
W dniu 2014-01-08 20:20, Cavallino pisze:

Najpierw link do statystyki z 2012 roku.
http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,dok.html
Poczytałem i widzę, że nietrzeĽwi spowodowali 7,7% ogółu wypadków.

Czyli cholernie dużo, bo chyba nie s±dzisz, że ich udział procentowy w ruchu
to koło 8%?

Tak naprawdę czort wie ilu tych pijanych jeĽdzi; wiadomo, że ok. 180 tys. rocznie jest łapanych; być może jeĽdzi milion lub dwa. W każdym razie wypadek powoduj± nieliczni [Być może dlatego, że większo¶ć pijaczków jedzie (stara się) przepisowo; by unikn±ć wpadki]

Warto też zauważyć iż 8% wypadków powodowanych jest przez pijanych, a przez zmęczonych 2% (za¶nięcie za kierownic±)
Ale wieszanie na latarniach ma miejsce tylko w przypadku tych na podwójnym gazie ;D

Nie neguję zasadno¶ci karania - tak za sam± jazdę na gazie, jak i, po wielokroć, za spowodowanie ¶mierci czy uszczerbku. Ale nie dajmy się ogłupiać; emocje na bok

Problemem nie s± pijani, problemem jest cymbał, który zakindala koło przedszkola 110 i nawet jak jest złapany, to wykpi się 3 cyfrow± kwot±.
I moim zdaniem ta choroba również jest nieuleczalna, ale tutaj nikt nie chce wylewać dziecka z k±piel± (jak w przypadku wypitych)

--

signature

Data: 2014-01-11 10:45:02
Autor: Cavallino
"Walka" z nietrzeĽwymi

Użytkownik "cumulonimbus" <yazzmaq@berditshev.upa> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Nie neguję zasadno¶ci karania - tak za sam± jazdę na gazie, jak i, po wielokroć, za spowodowanie ¶mierci czy uszczerbku. Ale nie dajmy się ogłupiać; emocje na bok

Problemem nie s± pijani

S±.

Data: 2014-01-11 13:42:24
Autor: cumulonimbus
"Walka" z nietrzeĽwymi
W dniu 2014-01-11 10:45, Cavallino pisze:

Problemem nie s± pijani

S±.

Ale nie takim, jakim się go maluje.

--

signature

Data: 2014-01-11 17:04:59
Autor: Cavallino
"Walka" z nietrzeĽwymi

Użytkownik "cumulonimbus" <yazzmaq@berditshev.upa> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:52d13c34$0$2178$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2014-01-11 10:45, Cavallino pisze:

Problemem nie s± pijani

S±.

Ale nie

Ale tak.

Data: 2014-01-11 23:06:00
Autor: cumulonimbus
"Walka" z nietrzeĽwymi
W dniu 2014-01-11 17:04, Cavallino pisze:

Problemem nie s± pijani

S±.

Ale nie takim, jakim się go maluje.

Ale tak.

Ile masz lat? 10?

--

signature

Data: 2014-01-12 17:46:03
Autor: Cavallino
"Walka" z nietrzeĽwymi

Użytkownik "cumulonimbus" <yazzmaq@berditshev.upa> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:52d1c04d$0$2378$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wystarczaj±co dużo, żeby wiedzieć co nieco jak się kończy jazda pod wpływem.
Jak Ty wyjdziesz z gimnazjum, to prędzej czy póĽniej też to zrozumiesz.
Oby¶ nie musiał tak jak ja, na własnym i swojej rodziny przykładzie.

Data: 2014-01-12 19:39:20
Autor: masti
"Walka" z nietrzeĽwymi
Dnia pięknego Sun, 12 Jan 2014 17:46:03 +0100 osobnik zwany Cavallino
napisał:

Użytkownik "cumulonimbus" <yazzmaq@berditshev.upa> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:52d1c04d$0$2378$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2014-01-11 17:04, Cavallino pisze:

Problemem nie sÄ… pijani

SÄ….

Ale nie takim, jakim siÄ™ go maluje.

Ale tak.

Ile masz lat?

Wystarczająco dużo, żeby wiedzieć co nieco jak się kończy jazda pod
wpływem. Jak Ty wyjdziesz z gimnazjum, to prędzej czy później też to
zrozumiesz. Obyś nie musiał tak jak ja, na własnym i swojej rodziny
przykładzie.

a co rozwaliłeś jadąc pod wpływem?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-13 12:54:24
Autor: cumulonimbus
"Walka" z nietrzeĽwymi
W dniu 2014-01-12 17:46, Cavallino pisze:

Ale nie takim, jakim się go maluje.

Ale tak.

Ile masz lat?

Wystarczaj±co dużo, żeby wiedzieć co nieco jak się kończy jazda pod wpływem.

Tzn zabiłe¶ czy tylko okaleczyłe¶? Zreszt± nie mów, to nie moja sprawa.
Wczytaj się w "NIE TAKIM JAK SIĘ GO MALUJE"

--

signature

Data: 2014-01-13 18:48:35
Autor: Cavallino
"Walka" z nietrzeĽwymi

Użytkownik "cumulonimbus" <yazzmaq@berditshev.upa> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:52d3d3f1$0$2220$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Pijak się okaleczył sam, na przodzie mojego samochodu.
Całe jego szczę¶cie, że maluchem jechał i pasów nie zapi±ł, wskutek czego wyleciał przez przedni± szybę.
Inaczej nie miał szans przeżyć, bo jego maluch zaczynał się na tylnym siedzeniu.
Ale lekko nie wyszedł - inwalida do końca życia, blachy w głowie, ¶ruby w nogach, chodzić pewnie nie chodzi.

Data: 2014-01-14 00:57:53
Autor: Gotfryd Smolik news
"Walka" z nietrzeĽwymi
On Mon, 13 Jan 2014, Cavallino wrote:

Całe jego szczę¶cie, że maluchem jechał i pasów nie zapi±ł, wskutek czego wyleciał przez przedni± szybę.
Inaczej nie miał szans przeżyć,

  Dawno nie widziałem obiektywnego stwierdzenia, że to brak pasów
komu¶ życie uratował (abstrahuj±c od kwestii pijaństwa i tego
czy miał "przestępcze" 0,5 czy to "bez znaczenia")

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-14 18:38:29
Autor: Cavallino
"Walka" z nietrzeĽwymi

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1401140056280.2220@quad...
[...]

Miał koło 2 promili.

Data: 2014-01-11 20:46:10
Autor: Shrek
"Walka" z nietrzeĹşwymi
On 2014-01-08 20:20, Cavallino wrote:

[...]

W sumie to dobre pytanie ile ich procentowo jest? Ktoś zna dane ile procent procent dmuchań kończy się wynikiem "pozytywnym"?

Shrek

Data: 2014-01-11 19:59:58
Autor: masti
"Walka" z nietrzeĽwymi

On 2014-01-08 20:20, Cavallino wrote:

[...]

W sumie to dobre pytanie ile ich procentowo jest? KtoĹ› zna dane ile
procent procent dmuchań kończy się wynikiem "pozytywnym"?

ktoś podawał, że bardzo niewielki. Nie mogę teraz znaleźć linku. A myślę, zę naprawdę jeszcze mniejszy niż podają statystyki. Bo przy częśtych obecnie kontrolach przesiewowych nie ma śladu kontroli. Więc do statystyki liczą się tylko Ci, którzy zostali przebadani alkomatem lub przez krew. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-11 20:48:55
Autor: bejdak
"Walka" z nietrzeĽwymi
masti <gone@to.hell> w wiadomo¶ci

Shrek napisał:
On 2014-01-08 20:20, Cavallino wrote:

[...]

W sumie to dobre pytanie ile ich procentowo jest? Kto¶ zna dane
ile procent procent dmuchań kończy się wynikiem "pozytywnym"?

kto¶ podawał, że bardzo niewielki. Nie mogę teraz znaleĽć linku.
A my¶lę, zę naprawdę jeszcze mniejszy niż podaj± statystyki.

"W 2013 roku policja dokonała 8,8 mln kontroli trzeĽwo¶ci, czyli niemal czterokrotnie więcej niż 10 lat wcze¶niej. W ich wyniku ujawniono 162.090 nietrzeĽwych (tj. maj±cych ponad 0,2 promila alkoholu w wydychanym powietrzu) kieruj±cych, z czego 43% stanowili rowerzy¶ci."

http://www.bankier.pl/wiadomosc/-3032186.html

Podejrzewam, że gdyby próg był tylko jeden czyli te 0,5 promila, to nietrzeĽwych było by poniżej jedengo procenta.

Data: 2014-01-11 20:58:50
Autor: masti
"Walka" z nietrzeĽwymi

masti <gone@to.hell> w wiadomości

On 2014-01-08 20:20, Cavallino wrote:

[...]

"W 2013 roku policja dokonała 8,8 mln kontroli trzeźwości, czyli niemal
czterokrotnie więcej niż 10 lat wcześniej. W ich wyniku ujawniono
162.090 nietrzeĹşwych (tj. majÄ…cych ponad 0,2 promila alkoholu w
wydychanym powietrzu) kierujących, z czego 43% stanowili rowerzyści."

http://www.bankier.pl/wiadomosc/-3032186.html

dzięki, o tym właśnie myslałem

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-11 22:07:54
Autor: Cavallino
"Walka" z nietrzeĽwymi

Użytkownik "bejdak" <invalid@nospam.nie> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2B2DDE99DA18B22EJ9D1AK@nemesis.news.neostrada.pl...

On 2014-01-08 20:20, Cavallino wrote:

[...]

Niechby nawet - to i tak 8 krotnie większa szansa na spowodowanie wypadku po pijaku niż na trzeĽwo.

Data: 2014-01-11 23:15:47
Autor: Shrek
"Walka" z nietrzeĽwymi
On 2014-01-11 21:48, bejdak wrote:

http://www.bankier.pl/wiadomosc/-3032186.html

Podejrzewam, że gdyby próg był tylko jeden czyli te 0,5 promila, to
nietrzeĽwych było by poniżej jedengo procenta.

W sumie jest koło 1,8%. Pytanie jak zmieniaj± je rowerzy¶ci;)

Shrek.

Data: 2014-01-11 21:36:23
Autor: Tomasz Pyra
"Walka" z nietrzeĹşwymi

On 2014-01-08 20:20, Cavallino wrote:

[...]

W sumie to dobre pytanie ile ich procentowo jest? Kto¶ zna dane ile procent procent dmuchań kończy się wynikiem "pozytywnym"?

Wiedzieć to pewnie nikt nie wie, co w zasadzie nie ma jak zrobić prawdziwie
przesiewowego badania.

Dzi¶ w trójmie¶cie była jaka¶ akcja i na 3000 kontroli złapali 3.
A policjanci różne rzeczy mówi± - że na ich oko co "kilkunasty", ale oni
nie łapi± przesiewowo, a na wyczucia i pewnie trafnień maj± więcej.

Data: 2014-01-11 23:01:37
Autor: cef
"Walka" z nietrzeĽwymi
Tomasz Pyra wrote:

A policjanci różne rzeczy mówi± - że na ich oko co "kilkunasty", ale
oni nie łapi± przesiewowo, a na wyczucia i pewnie trafnień maj±
więcej.

He, he - mnie tez kiedy¶ zatrzymali "na wyczucie".
Dawno temu, na odcinku z granicy do Polski od Olszyny,
było kilka ograniczeń i często stały tam patrole poluj±ce
na tych co to już szczę¶liwi, że s± w Polsce i dodaj± gazu.
A ja akurat korzystaj±c z ograniczenia, postanowiłem
oczy¶cić nos z kataru i przez chwilę "kierowałem brzuchem",
a i kichnęło mi się rzęsi¶cie (oszczędzę Wam opisu zanieczyszczeń).
Samochód pojechał wtedy troche wężykiem, od linii do linii,
bo zacz±łem się wycierać, ale jechałem wolniutko
 i Ci policjanci widz±c tocz±cy się i jad±cy zakosami pojazd
 wyskoczyli z radiowozu z lizakami i prawie ręcznie mnie zatrzymali.
Dosłownie wyrwali drzwi my¶l±c, że tam ze ¶rodka pewnie na jezdnię
wypadnie jaki¶ nawalony w sztok kierowca.
Doprawdy miny mieli nietęgie. Jak się zorientowali, że jestem
najzupełniej trzexwy i kontaktuj±cy, to nawet kontroli
dokumentów zaniechali, tak im było głupio.

Ale pewnie po zachowaniu na drodze, czy też po miejscu
lub dacie s± w stanie wyłapać więcej.

Data: 2014-01-11 23:19:57
Autor: Shrek
"Walka" z nietrzeĽwymi
On 2014-01-11 21:36, Tomasz Pyra wrote:

Dzi¶ w trójmie¶cie była jaka¶ akcja i na 3000 kontroli złapali 3.
A policjanci różne rzeczy mówi± - że na ich oko co "kilkunasty", ale oni
nie łapi± przesiewowo, a na wyczucia i pewnie trafnień maj± więcej.

Z drugiej strony jest CB i janosik... Na pewno maj± wyczucie co do rowerzystów co dowodzi, że problem "pijanych kierowców" jest tylko pretekstem do podrasowania statystyk. Gdyby jutro przestępstwem ogłoszono jazdę bez czapki, to zostawiliby alkomaty w komendach i zaczęli polować na tych bez czapek. W końcu jeden wuj pijany czy bez czapki, a drugich łatwiej złapać:(

Shrek.

Data: 2014-01-09 22:24:23
Autor: Tomasz Pyra
"Walka" z nietrzeĹşwymi
Dnia Wed, 08 Jan 2014 19:05:36 +0100, Jacek napisał(a):

Najpierw link do statystyki z 2012 roku.
http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,dok.html
Poczytałem i widzę, że nietrzeĽwi spowodowali 7,7% ogółu wypadków.

Ale w ofiarach maj± już sporo większy udział.

Do tego pytanie ilu tak naprawdę jest ich na drogach?
Bo je¶li jest to grupa 2% kieruj±cych, odpowiedzialna za (AFIAR) 12% ofiar,
to jak najbardziej należy próbować to eliminować.

Natomiast poczytałem ostatnio o tym jak sobie z problemem radzi Szwecja -
czyli kraj który zrobił już naprawdę wszystko co się da, żeby wyeliminować
ofiary z dróg, dodatkowo maj± podobnie pijackie tradycje jak Polska.
Maj± ogromne sukcesy w zmniejszaniu liczby ofiar wypadków drogowych, ale
okazuje się że ginie u nich 70 osób rocznie w wypadkach powodowanych przez
pijanych, czyli uwzględniaj±c liczbę mieszkańców jest to odsetek bardzo
podobny jak u nas.

¦wiadczy to moim zdaniem o tym, że pijany który wsiada za kierownicę nie
liczy się z żadn± ustaw±, żadnymi karami i żadnym prawem.

Data: 2014-01-09 23:19:57
Autor: Gotfryd Smolik news
"Walka" z nietrzeĹşwymi
On Thu, 9 Jan 2014, Tomasz Pyra wrote:

[...]

  IMO, w ofiarach maj± udział pewne kategorie pijanych.
  Patrz choćby wniosek ze statystyki "przyczyny wypadków"
(jeden z niewielu, IMO wcale nie najważniejszy, ale daj±cy
się z istniej±cych statystyk wyczytać).

Do tego pytanie ilu tak naprawdę jest ich na drogach?
Bo je¶li jest to grupa 2% kieruj±cych, odpowiedzialna za (AFIAR) 12% ofiar,
to jak najbardziej należy próbować to eliminować.

  IMO jak wyżej, eliminować należy tych "groĽnych".
  Rozmycie "odpowiedzialno¶ci za morderstwa drogowe" na wszystkich
"pijanych wg prawa" da ten sam skutek, co dała sankcja zrównuj±ca
rowerzystów z pozostałymi kieruj±cymi: wsadzani będ± ci, którzy
powoduj± istotn± MNIEJSZO¦Ć "procenta" wypadków (być może na poziomie
porównywalnym z trzeĽwymi).

  Cały problem w tym, że... trochę statystyk brakuje, aby móc się
posłużyć liczbami.

Natomiast poczytałem ostatnio o tym jak sobie z problemem radzi Szwecja

(a raczej jak NIE radzi, co Ci wyszło :))

¦wiadczy to moim zdaniem o tym, że pijany który wsiada za kierownicę nie
liczy się z żadn± ustaw±, żadnymi karami i żadnym prawem.

  Kara wsadzenia za kratki za to "liczy się z nim" jako jedyna przynajmniej
okresowo skuteczna.
  Ale głównie DLATEGO nie wolno jej stosować dla tych, którzy prawdopodobnie
NIE Sˇ w grupie "zabójczej".

  To jest IMO dobry powód do dyskusji, ale nad sporz±dzeniem statystyk
do ktorych dane Ľródłowe w końcu s±. Tylko niedostępne publicznie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-10 00:58:24
Autor: Tomasz Pyra
"Walka" z nietrzeĹşwymi
Dnia Thu, 9 Jan 2014 23:19:57 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Pewne kategorie oczywi¶cie maj± dużo większy, na pewno w rozważaniach
przydałby się histogram dziel±cy te skutki jeszcze wg. ilo¶ci promili czy
pokazuj±cy procentowy udział.

Natomiast mimo wszystko nie da się ukryć, że grupa nietrzeĽwych (0.5%%+)
jeĽdzi ogólnie dużo bardziej niebezpiecznie niż ¶rednia.

Natomiast daleki jestem od przeceniania tej statystyki - różnica między
statystyk± nietrzeĽwych i trzeĽwych pod względem ¶miertelno¶ci wypadków
wypada podobnie jak różnica między wypadkami w poniedziałki i wtorki...

[...]

No tylko kto tak naprawdę jest "groĽny", a przy okazji próba jest jeszcze
sensownej wielko¶ci?

  Rozmycie "odpowiedzialno¶ci za morderstwa drogowe" na wszystkich
"pijanych wg prawa" da ten sam skutek, co dała sankcja zrównuj±ca
rowerzystów z pozostałymi kieruj±cymi:

Oczywi¶cie można się zastanawiać czy próg nietrzeĽwo¶ci powinien wypadać
przy 0.5%% czy może 0.8%% czy może jeszcze gdzie¶ indziej.
Ale też należy pamiętać żeby nie zacz±ć walczyć z jakim¶ naprawdę
nieznacz±cym marginesem (najbardziej pijanym).

Natomiast do¶ć ciekawe wnioski można wysnuć ze statystyk czasowych.
Bo policja bardzo chwali się swoimi akcjami "trzeĽwy poranek", gdzie jak
się domy¶lam najłatwiej nabić statystyki łapi±c masę kierowców na kacu.

Statystyka wypadków z udziałem nietrzeĽwych jednak pokazuje że o poranku
nietrzeĽwi nie stanowi± dużego problemu - s±dzę że dlatego, że ostro
skacowany kierowca, nie jest w stanie jechać po naszych dziurach
odpowiednio szybko żeby kogo¶ zabić.

Z kolei jako¶ policja nie bierze się za akcje "trzeĽwy wieczór", czy
"trzeĽwa noc", gdzie nietrzeĽwi kierowcy s± sprawcami bardzo dużej ilo¶ci
wypadków.

O godzinie 8.00-8.59 nietrzeĽwi s± sprawcami 3.5% wypadków, z kolei między
23.00-23.59 już 43% wypadków.

wsadzani będ± ci, którzy
powoduj± istotn± MNIEJSZO¦Ć "procenta" wypadków (być może na poziomie
porównywalnym z trzeĽwymi).

Pytanie czy wsadzanie do więzień działa?

[...]

Ale z racji ilo¶ci jeżdżacych na bani wsadzanie na dłuższy okres czasu nie
wchodzi w grę - zabrakło by więzień.

"Walka" z nietrzeĹşwymi