Walka z rdzÄ…

Data: 2011-11-13 10:31:49
Autor: Krzysiek
Walka z rdzÄ…
Witam, zrobiło mi się w okolicach połączeń/spawów na dole drzwi rdzawo - autko wiekowe, miejsce niezbyt widoczne to se pomyślałem że może sam to ogarnę. Myślałem żeby to przeczyścić szczotką drucianą, pokryć cortaninem no i jakąś farbę pod kolor na koniec. Niemniej 1 raz będę zabierał się do takiego eksperymentu, więc jeżeli temat ktoś przerabiał to będę wdzięczny za wskazówki.
pozdrawiam,
k.

Data: 2011-11-13 10:34:28
Autor: Dysiek
Walka z rdz±
ogarnę. My¶lałem żeby to przeczy¶cić szczotk± drucian±, pokryć cortaninem no i jak±¶ farbę pod kolor na koniec. Niemniej 1 raz będę zabierał się do takiego eksperymentu, więc jeżeli temat kto¶ przerabiał to będę wdzięczny za wskazówki.

Z moich doswiadczen to cortanin to jakas pomylka jest.

Dysiek

Data: 2011-11-13 11:02:03
Autor: ToMasz
Walka z rdzÄ…
W dniu 13.11.2011 10:31, Krzysiek pisze:
[...]

walcz! w przyszłym roku będziesz miał więcej doświadczenia!

ToMasz

PS tak poważnie, jak już rdza raz wyszła to wyjdzie ponownie.

Data: 2011-11-13 11:06:45
Autor: szufla
Walka z rdz±

PS tak poważnie, jak już rdza raz wyszła to wyjdzie ponownie.

bzdura.

sz.

Data: 2011-11-13 12:44:03
Autor: =Marcos=
Walka z rdz±
PS tak poważnie, jak już rdza raz wyszła to wyjdzie ponownie.

bzdura.

Jak nie tu to gdzie indziej ;]

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-11-13 11:36:25
Autor: AA
Walka z rdz±
Krzysiek <dyziunio@poczta.fm> napisał(a):
[...]

1/ żadnego cortaninu (rdza wyjdzie znowu najpóĽniej za dwa lata), lepiej wyczy¶cić do gołej blachy
2/ na to podkład epoksydowy
3/ lakier

To tak w największym skrócie - mnóstwo na ten temat jest w archiwum. Polecam też fora, kopalnie wiedzy:

http://lakiernik.info.pl
http://lakierowanko.info

pozdrawiam
Adam

Data: 2011-11-13 12:13:12
Autor: Iglo
Walka z rdz±

1/ żadnego cortaninu (rdza wyjdzie znowu najpóĽniej za dwa lata), lepiej wyczy¶cić do gołej blachy

Czasem się nie da do gołej blachy, zostanie mikro wżer i pójdzie dalej. Jak da
radę to gumówka i wycinać co zgnite. Ale ww przypadku nie da rady, więc
cortanin lub co¶ w podobie to w zasadzie jedyne rozwi±zanie. A dwa lata to w
przypadku wiekowego auta to byłby bardzo dobry wynik..

Data: 2011-11-13 12:02:45
Autor: Piotr Molski
Walka z rdz±
Wlasciciele youngtimerow bawia sie w cynowanie. Na YT jest filmik
gdzie gosc reanimuje w ten sposob blachy swojego Peugeocika. Tylko to
jest raczej zdecydowanie trudniejsze niz szpachla.

pozdr
Piotr

Data: 2011-11-13 20:08:41
Autor: Waldek Godel
Walka z rdz±
Dnia Sun, 13 Nov 2011 12:02:45 -0800 (PST), Piotr Molski napisał(a):

Wlasciciele youngtimerow bawia sie w cynowanie. Na YT jest filmik
gdzie gosc reanimuje w ten sposob blachy swojego Peugeocika. Tylko to
jest raczej zdecydowanie trudniejsze niz szpachla.

A nie ł±czenie ołowiem?
Tylko, że to nie ma nic wspólnego z walk± z rdz± - jak już to z jej
skutkami.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze ¶niegu

Data: 2011-11-13 17:15:30
Autor: Piotr Molski
Walka z rdz±
On 13 Lis, 21:08, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

A nie ł±czenie ołowiem?
Tylko, że to nie ma nic wspólnego z walk± z rdz± - jak już to z jej
Hmm, mowi sie o cynowaniu ale faktycznie - uzywa sie stopu olowiu
(chyba)  i cyny - 70/30.
http://freespace.virgin.net/tommy.sandham/leading.htm
No i jest to technika zabezpieczajaca oczyszczona juz blache.

Ze 3 lata temu znalazlem pare stron z opisami - mniej lub bardziej
szczegolowymi - cynowania.
Reanimacja Mercedesa (forum Mercedesa albo youngtimerow?).
Duza dyskusja na forum busika T3 (szukac: busik+T3+radom).
Reanimacja Forda Capri?
Jest kilka filmow na YT.
Podejrzewam, ze jest sporo informacji o cynowaniu na forach
zagranicznych. Na amerykanskim forum klasycznych VW jest caly dzial
"Body work" (szukac Samba+VW).

Z ciekawostek - kumpel (na szybko) korzystajac z lutownicy zalal cyna
male dziurki w profilu pod szyba (byla wyjeta oczywiscie). Blacha
zostala wczesniej oczyszczona szlifierka. Po zalutowaniu znowu
szlifierka - i wuala - profil jak nowy. Praca byla zrobiona "za free"
dla zabicia czasu w oczekiwaniu na czesci - stad dosc uproszczona
technologia.

pozdr
Piotr

Data: 2011-11-14 11:18:02
Autor: Waldek Godel
Walka z rdz±
Dnia Sun, 13 Nov 2011 17:15:30 -0800 (PST), Piotr Molski napisał(a):

Hmm, mowi sie o cynowaniu ale faktycznie - uzywa sie stopu olowiu
(chyba)  i cyny - 70/30.
http://freespace.virgin.net/tommy.sandham/leading.htm
No i jest to technika zabezpieczajaca oczyszczona juz blache.

Dlatego napisałem, że jest to walka ze skutkami rdzy a nie sam± rdz± - z
dziurami. Ołów to szpachla z czasów kiedy nie znano żywic epoksydowych.
Dlatego jest używany do renowacji zabytkowych samochodów, żeby wszystko
było tak jak trzeba.

Data: 2011-11-14 20:23:01
Autor: kogutek
Walka z rdz±
Piotr Molski <pmolski@ant.pl> napisał(a):
> [...]

szlifierka - i wuala - profil jak nowy. Praca byla zrobiona "za free"
dla zabicia czasu w oczekiwaniu na czesci - stad dosc uproszczona

Za moment będ± tam gdzie cynowane jeszcze większe dziury. Cyny można używać
zamiast szpachlówki tylko na perfekcyjnie oczyszczon± blachę. Na rdzę nie
fli¶nie, nie rozpłynie się. Przy cynkowaniu robi się ogniwo galwaniczne
rozpuszczaj±ce cynk. W ten sposób zabezpiecza się stal. Przy cynowania też się
robi ogniwo galwaniczne ale rozpuszcza się żelazo chroni±c cynę. Po cynowaniu
lub lepiej uzupełnianiu ubytków ołowiem ( łatwiej się z nim pracuje) trzeba
perfekcyjnie zabezpieczyć farb±. Temat przerabiany w milionach małych fiatów w
których rdzewiało podszybie. Cynowanie, blaszka z puszki od konserw. Po
wyszlifowaniu ¶wieci się cudnie. Za pół roku dookoła blaszki rdzawy ¶lad bez
względu na to jakie farby były użyte do zamalowania. Powstał± nawet teoria że
kwas użyty do lutowania jako topnik to robił. Nie pomagał na pewno ale głównym
winowajc± był pr±d z ogniwa. --

Data: 2011-11-13 12:12:51
Autor: Jacek
Walka z rdzÄ…
Od cortaninu lepszy jest kompleksor, Polrust, albo Malrust
Jacek

Data: 2011-11-13 14:42:25
Autor: Przembo
Walka z rdzÄ…
*Krzysiek* w wiadomości news:j9o2oe$qun$1node2.news.atman.pl napisał(a):
[...]

Aż dziw że nikt nie podał jeszcze jednego szybkiego i bardzo skutecznego rozwiązania... czasami lepiej rdzę zastopowac niż z nią walczyć, a dlaczego to już w wątku mogłeś przeczytać.

Najlepiej jak użyjesz Brunox Epoxy, oczyść powierzchnie z luźnych fragmentów lakieru i rdzy (pod żadnym pozorem nie czyść dokładnie), nałóż preparat zgodnie z instrukcją. Zakładam że masz garaż, jeśli nie to do przygotowania dodaj zabawę z opalarką (suszarką) bo przy obecnych temperaturach bez podgrzania blachy przed i po aplikacji Brunoxa efekt będzie słaby.

Pozdr

Data: 2011-11-14 13:55:38
Autor: Ukaniu
Walka z rdz±

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:j9ohdl$1bi$1news.onet.pl...

Najlepiej jak użyjesz Brunox Epoxy, oczy¶ć powierzchnie z luĽnych fragmentów lakieru i rdzy (pod żadnym pozorem nie czy¶ć dokładnie), nałóż preparat zgodnie z instrukcj±. Zakładam że masz garaż, je¶li nie to do przygotowania dodaj zabawę z opalark± (suszark±) bo przy obecnych temperaturach bez podgrzania blachy przed i po aplikacji Brunoxa efekt będzie słaby.

A potem zmyć go acetonem i nałożyć szczelny grunt epoksydowy.
Sam brunox czy dinitrol rc900 nie za dobrze radzi sobie pozostawiony na blasze, za to bardzo dobrze reaguje z wzerami z rdzy i w pęknięciach - sposób wielokrotnie sprawdzony przy odnawianiu warto¶ciowych samochodów.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-11-14 16:57:21
Autor: Jakub Witkowski
Walka z rdz±
W dniu 2011-11-14 13:55, Ukaniu pisze:

Najlepiej jak użyjesz Brunox Epoxy, oczy¶ć powierzchnie z luĽnych

A potem zmyć go acetonem i nałożyć szczelny grunt epoksydowy.

Tylko powiedz gdzie kupić mał± ilo¶ć gruntu epoksydowego (dwuskładnikowego
zapewne) i jak go po amatorsku nałożyć, tak żeby było dobrze.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2011-11-14 20:20:59
Autor: Ukaniu
Walka z rdz±

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:j9rdp1$2u1$1news2.ipartners.pl...

A potem zmyć go acetonem i nałożyć szczelny grunt epoksydowy.

Tylko powiedz gdzie kupić mał± ilo¶ć gruntu epoksydowego (dwuskładnikowego
zapewne) i jak go po amatorsku nałożyć, tak żeby było dobrze.

Z tym epoksydem zawsze jest problem w małych ilo¶ciach, ja kupuję Novol grubopowłokowy w bańce ale wiem, że w moim znajomym sklepie z lakierami da się kupić litr czy pół 2-składnikowego epoksydu odlanego z dużej przemysłowj beczki. To już trzeba pytać.
W przypadku amatorskiego zastosowania jak muszę jadę pędzlem, sam mam tak wewnętrzne ranty nadkoli pomalowane w swoim bolidzie bo nie mam czasu na nic innego i od 4 lat (sposób z dinitrolem, acetonem) jest wszystko w doskonałym porz±dku. Poprawiłem tylko malowanie 2x z przetarciem pomiędzy albo mokro na mokro - nie pamiętam.
Jak robić dla siebie to tylko epoksyd, przynajmniej jest większa pewno¶ć jako-takiej trwało¶ci. Rowki i zakamarki można wypełnić mas± poliuretanow± to nie będzie w nich stał brud i błoto.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-11-13 16:53:42
Autor: Jacek Maciejewski
Walka z rdzÄ…
Dnia Sun, 13 Nov 2011 10:31:49 +0100, Krzysiek napisał(a):

Niemniej 1 raz będę zabierał się do takiego eksperymentu, więc jeżeli temat kto¶ przerabiał to będę wdzięczny za wskazówki.

Jak rdzę widać na zewn±trz drzwi to znaczy że w ¶rodku jest masakra.
Zdejmij tapicerkę, wybierz ¶mieci, udroznij odpływy skroplin, oskrob rdzę,
wysusz dokładnie i stosuj preparaty dopiero wtedy.
--
Jacek

Data: 2011-11-13 19:58:13
Autor: venioo
Walka z rdz±
W dniu 2011-11-13 10:31, Krzysiek pisze:
Witam, zrobiło mi się w okolicach poł±czeń/spawów na dole drzwi rdzawo -
autko wiekowe, miejsce niezbyt widoczne to se pomy¶lałem że może sam to
[...]

Ja sie podepne.
Czy ktos z Was mial do czynienia z preparatem FERTAN?
Jak on wyglada i jakie ma dzialanie?
Bo kumpel kupil na znanym portalu za kupe PLN i dostal cos identycznego z wygladu jak Cortanin, tylko 6x drozej...
Ktos wie jak to powinno wygladac/pachniec/itp.?

pzdr

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-11-13 22:37:45
Autor: uciu
Walka z rdzÄ…

Użytkownik "Krzysiek" <dyziunio@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j9o2oe$qun$1node2.news.atman.pl...
Witam, zrobiło mi się w okolicach połączeń/spawów na dole drzwi rdzawo - autko wiekowe, miejsce niezbyt widoczne to se pomyślałem że może sam to ogarnę.

ja to przerabialem wczoraj tyle, ĹĽe 5 letnim aucie (spĂłd i bok drzwi, otwory
pod maskÄ….... o podwoziu nie mĂłwie)

drzwi wydrapałem, pomalowałem brunoxem, na to lakier.... i tak auto musi iść
do żyda w przyszłym roku bo, że mi się nim jezdzi:-) i korozja działa na
nerwy... (ostatnio sprzedalem 13letnie z tego powodu, kupiłem nowsze i taki
ZONK)

uciu

Data: 2011-11-13 23:00:16
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Walka z rdzÄ…
W dniu 2011-11-13 22:37, uciu pisze:

Użytkownik "Krzysiek" <dyziunio@poczta.fm> napisał w wiadomości
Witam, zrobiło mi się w okolicach połączeń/spawów na dole drzwi rdzawo
- autko wiekowe, miejsce niezbyt widoczne to se pomyślałem że może sam
to ogarnÄ™.

[...]

Co to za auto? Ford?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-11-13 23:31:16
Autor: uciu
Walka z rdzÄ…
Co to za auto? Ford?

bardzo blisko.... mazda

uciu

Data: 2011-11-14 10:26:00
Autor: Uncle Pete
Walka z rdzÄ…
Co to za auto? Ford?

Co wy z tymi Fordami? Chyba że mam jakiegoś felernego Fokusa, bo jest to rocznik 1999 i ani śladu rdzy.

Piotr

Data: 2011-11-14 10:31:36
Autor: Grejon
Walka z rdz±
W dniu 2011-11-14 10:26, Uncle Pete pisze:
Co to za auto? Ford?

Co wy z tymi Fordami? Chyba że mam jakiego¶ felernego Fokusa, bo jest to
rocznik 1999 i ani ¶ladu rdzy.

Piotr

Cze¶ć tato! :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-11-14 20:58:18
Autor: Karol Y
Walka z rdz±
Co wy z tymi Fordami? Chyba że mam jakiego¶ felernego Fokusa, bo jest to
rocznik 1999 i ani ¶ladu rdzy.

A masz numer 26 na tylnej, lewej szybie? ;-)

--
Mateusz Bogusz

Walka z rdzÄ…