Walka z rdzÄ…

Data: 2011-11-13 14:42:25
Autor: Przembo
Walka z rdzÄ…
*Krzysiek* w wiadomości news:j9o2oe$qun$1node2.news.atman.pl napisał(a):
Witam, zrobiło mi się w okolicach połączeń/spawów na dole drzwi rdzawo - autko wiekowe, miejsce niezbyt widoczne to se pomyślałem że może sam to ogarnę. Myślałem żeby to przeczyścić szczotką drucianą, pokryć cortaninem no i jakąś farbę pod kolor na koniec. Niemniej 1 raz będę zabierał się do takiego eksperymentu, więc jeżeli temat ktoś przerabiał to będę wdzięczny za wskazówki.

Aż dziw że nikt nie podał jeszcze jednego szybkiego i bardzo skutecznego rozwiązania... czasami lepiej rdzę zastopowac niż z nią walczyć, a dlaczego to już w wątku mogłeś przeczytać.

Najlepiej jak użyjesz Brunox Epoxy, oczyść powierzchnie z luźnych fragmentów lakieru i rdzy (pod żadnym pozorem nie czyść dokładnie), nałóż preparat zgodnie z instrukcją. Zakładam że masz garaż, jeśli nie to do przygotowania dodaj zabawę z opalarką (suszarką) bo przy obecnych temperaturach bez podgrzania blachy przed i po aplikacji Brunoxa efekt będzie słaby.

Pozdr

Data: 2011-11-14 13:55:38
Autor: Ukaniu
Walka z rdz±

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:j9ohdl$1bi$1news.onet.pl...

Najlepiej jak użyjesz Brunox Epoxy, oczy¶ć powierzchnie z luĽnych fragmentów lakieru i rdzy (pod żadnym pozorem nie czy¶ć dokładnie), nałóż preparat zgodnie z instrukcj±. Zakładam że masz garaż, je¶li nie to do przygotowania dodaj zabawę z opalark± (suszark±) bo przy obecnych temperaturach bez podgrzania blachy przed i po aplikacji Brunoxa efekt będzie słaby.

A potem zmyć go acetonem i nałożyć szczelny grunt epoksydowy.
Sam brunox czy dinitrol rc900 nie za dobrze radzi sobie pozostawiony na blasze, za to bardzo dobrze reaguje z wzerami z rdzy i w pęknięciach - sposób wielokrotnie sprawdzony przy odnawianiu warto¶ciowych samochodów.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-11-14 16:57:21
Autor: Jakub Witkowski
Walka z rdz±
W dniu 2011-11-14 13:55, Ukaniu pisze:

Najlepiej jak użyjesz Brunox Epoxy, oczy¶ć powierzchnie z luĽnych

A potem zmyć go acetonem i nałożyć szczelny grunt epoksydowy.

Tylko powiedz gdzie kupić mał± ilo¶ć gruntu epoksydowego (dwuskładnikowego
zapewne) i jak go po amatorsku nałożyć, tak żeby było dobrze.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2011-11-14 20:20:59
Autor: Ukaniu
Walka z rdz±

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:j9rdp1$2u1$1news2.ipartners.pl...

A potem zmyć go acetonem i nałożyć szczelny grunt epoksydowy.

Tylko powiedz gdzie kupić mał± ilo¶ć gruntu epoksydowego (dwuskładnikowego
zapewne) i jak go po amatorsku nałożyć, tak żeby było dobrze.

Z tym epoksydem zawsze jest problem w małych ilo¶ciach, ja kupuję Novol grubopowłokowy w bańce ale wiem, że w moim znajomym sklepie z lakierami da się kupić litr czy pół 2-składnikowego epoksydu odlanego z dużej przemysłowj beczki. To już trzeba pytać.
W przypadku amatorskiego zastosowania jak muszę jadę pędzlem, sam mam tak wewnętrzne ranty nadkoli pomalowane w swoim bolidzie bo nie mam czasu na nic innego i od 4 lat (sposób z dinitrolem, acetonem) jest wszystko w doskonałym porz±dku. Poprawiłem tylko malowanie 2x z przetarciem pomiędzy albo mokro na mokro - nie pamiętam.
Jak robić dla siebie to tylko epoksyd, przynajmniej jest większa pewno¶ć jako-takiej trwało¶ci. Rowki i zakamarki można wypełnić mas± poliuretanow± to nie będzie w nich stał brud i błoto.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Walka z rdzÄ…