Walki rządu z Kościołem w Polsce ciąg dalszy

Data: 2013-02-24 19:51:53
Autor: abc
Walki rządu z Kościołem w Polsce ciąg dalszy
Po wprowadzeniu możliwości odpisu 0,5 % Kościoły w Polsce dostaną najmniej
spośród tych krajów europejskich, gdzie istnieje możliwość odprowadzania
przez wiernych części podatków na rzecz wybranego związku wyznaniowego.

Jak wyliczyła KAI, w oparciu o wewnątrzkościelne symulacje, podatnicy
przekażą istniejącym w Polsce Kościołom i związkom wyznaniowym kwotę ok. 83
mln zł. (...)

Państwo zobowiązało się przez 3 lata wyrównywać różnicę między tym, co
zadeklarowali podatnicy, a dotychczasową kwotą ok. 90-100 mln zł, jaka jest
przekazywana z budżetu na rzecz Funduszu Kościelnego.

Tymczasem we wszystkich krajach Europy, gdzie istnieje "podatek kościelny"
bądź możliwość odprowadzania odpisu podatkowego na rzecz wybranego Kościoła,
otrzymują one z tego źródła nieporównywalnie większe dochody.

W Niemczech Kościół katolicki uzyskał w 2011 r. z samego tylko podatku
kościelnego 4,9 mld euro, czyli 20,5 mld zł. Podatek ten jest obowiązkowy i
wynosi 8-9 % z odprowadzanego na rzecz państwa podatku od dochodów
obywateli, deklarujących przynależność do określonego Kościoła.

Więcej
http://wpolityce.pl/wydarzenia/47815-koscioly-w-polsce-dostana-z-podatku-najmniej-w-europie-dobrowolne-wplywy-moga-wyniesc-ok-80-mln-zl-niemcy-placa-5-mld-euro

Data: 2013-02-24 20:40:57
Autor: t-1
Walki rządu z Kościołem w Polsce ciąg dalszy
A na dodatek, mało który emeryt (a tym bardziej rolnik) przekaże te 0,5% jeśli będzie musiał rozliczyć się samodzielnie na obecnych zasadach.
Teraz nie musi wypełniać żadnego PITu, bo za emerytów i rencistów zazwyczaj robi to ZUS.
Nie wyobrażam sobie aby starsze osoby były w stanie samodzielnie ogarnąć tak skomplikowaną procedurę przekazania darowizny,
jak obecna i wypełniać jakieś PITy.

Data: 2013-02-24 20:52:24
Autor: WW
W dniu 2013-02-24 20:40, t-1 pisze:
[...]

Możesz o to być spokojny.
ksiądz katolicki nic Ci i innym nie załatwi, ani pogrzebu, ani ślubu, ani chrztu,  jak nie pokaĹźesz mu pitu z odpisem dla czarnych.
Dla starszych ludzi odmowa pochówku, to wystarczająca zachęta do odpisu.

Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska będzie wiochą a Polak burakiem”.

Data: 2013-02-24 21:15:02
Autor: pluton_
Walki rządu z Kościołem w Polsce ciąg dalszy
ksiądz katolicki nic Ci i innym nie załatwi, ani pogrzebu, ani ślubu,
ani chrztu,  jak nie pokażesz mu pitu z odpisem dla czarnych.

O jak dobrze. Mam gwarancję, że do mojego pogrzebu żadne czarne bydle się
 nie zbliży.

Nullification

Data: 2013-02-24 20:54:38
Autor: abc
Walki rządu z Kościołem w Polsce ciąg dalszy
A na dodatek, mało który emeryt (a tym bardziej rolnik) przekaże te 0,5%
jeśli będzie musiał rozliczyć się samodzielnie na obecnych zasadach.

Podobnie ponad 2 mln bezrobotnych. Oni świetnie o tym wiedzą i na to liczą.

Data: 2013-02-24 21:41:05
Autor: Marek Czaplicki
t-1 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 24 luty 2013 20:40:

[...]

Myślę, że demonizujesz. Kościoły mają trzy lata na to aby "nauczyć" parafian. Poza tym jest tu pole do popisu dla parafii. Mogą poprosić młodszych parafian do tego aby pomogli starszym, samotnym w tej materii. Poza tym są rodziny. Ja mam w swojej rodzinie zarówno emerytów jak i rencistów i pomagam im rozliczać PIT-y. To nie jest skomplikowane. Są darmowe programy, w okresie rozliczeń do ściągnięcia z sieci i czasami dodawane do gazet nawet.

Data: 2013-02-24 22:02:49
Autor: t-1
Walki rządu z Kościołem w Polsce ciąg dalszy

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał

[...]

Czyli dodatkowo, wprowadzenie powszechnych rozliczeń podatkowych rolników przy pomocy kościoła
a więc raczej bez protestów.
Bardzo sprytne.

Data: 2013-02-24 22:09:41
Autor: Marek Czaplicki
t-1 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 24 luty 2013 22:02:

[...]

To chodzi o równość czy przywileje? Zwróciłeś uwagę na kwestię rozliczeń. Teraz sprawa będzie prostsza niż przy wprowadzaniu odpisu 1% dla OPP. Na początku trzeba było najpierw wpłacić, potem odliczyć. Teraz przekazanie 1% sprowadza się do wyliczenia 1% i do wpisu w rubryczce nr KRS OPP. Czy Ty przekazujesz? Jak uważasz to za skomplikowane?

Walki rządu z Kościołem w Polsce ciąg dalszy