Walkie-Talkie Topcom MultiTalker 1000B

Data: 2010-04-16 23:20:59
Autor: Andrzej W.
Walkie-Talkie Topcom MultiTalker 1000B
A witam.
Zakupiłem sobie radyjko jak w temacie z myślą o rowerze.
Tutaj specyfikacja:
http://www.topcom.net/en/communication/product/54/MULTITALKER1000BTWINPACK.html

Radyjko malutkie, mieści się całe w zamkniętej dłoni, wyposażenie ciekawe i tu właściwie koniec.
Radyjko ma bardzo niewyraźny dźwięk, ja przynajmniej niewiele rozumiem i niestety nie pomagają słuchawki.
Zestaw słuchawkowy kiepsko nadaje się do użytku z dwóch względów:
- słuchawka ledwo się mieści w uchu, a moje uszy niemałe,
- regulacja głośności nie działa na dźwięki systemowe (przywołanie i koniec transmisji).
O ile to pierwsze można jakoś znieść to to drugie dyskwalifikuje urządzenie. Ton przywołanie ogłusza człowieka na kilka sekund a i koniec transmisji też daje nieźle popalić.
Można co prawda teoretycznie wyłączyć oba dźwięki, ale w praktyce ton przywołania w menu jest na off a g... nadal niemiłosiernie wyje.

Za tydzień jadę na weekend z córką to sprawdzę w praktyce, ale już wiem, że nie było to dobrze wydane 150 zł.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-04-17 11:04:27
Autor: robertcb
[...]

Akurat topcom, maxcom,itp to chińskie badziewie z niewyrazn± modulacj± i praktycznym zasięgiem jakie¶ 300-400m.
cóż, dobre radio nie jest tanie...
je¶li chodzi o PMR to motorole s± dobre (ale i droższe)

Data: 2010-04-17 11:36:15
Autor: Andrzej W.
W dniu 2010-04-17 11:04, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

Akurat topcom, maxcom,itp to chińskie badziewie z niewyrazn± modulacj± i
praktycznym zasięgiem jakie¶ 300-400m.
cóż, dobre radio nie jest tanie...
je¶li chodzi o PMR to motorole s± dobre (ale i droższe)

Tak, wiem.
Ogl±dałem i inne ale np. motorola nijak by mi się nie zmie¶ciła na kierownicy, a to gówno jest wielko¶ci licznika i miało już w komplecie mocowanie.
Dla mnie ten zestaw będzie wystarczaj±cy, chodzi tylko o awaryjne powiadomienie między rowerami jad±cymi w grupie.
Będzie tak, jedno przywołanie - "Ok?", pojedyncza odpowiedĽ "Ok.", podwój "Nie." i jako¶ to pójdzie, nie będę musiał cały czas patrzeć w lusterko.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-04-17 14:12:29
Autor: ToMasz
Andrzej W. pisze:
[...]

ja mam PMR motorolki. Pasuje (i działa) do nich nawet zestaw słuchawkowy
 ze starych telefonów gsm motoroli. Tak samo musze instruować dziecko
jak ma jechać i przypominać zeby patrzył przed siebie. OStatnio jednak
był problem z akumulatorkami. Potrzeba stała sie matk± wnalazku.
Dzieciak dostał starego siemensa s55, i słuchawkę BT(pasek kasku ja
swietnie dociska) a ja kupiłem pakiecik 1000minut za 6zł. sprawdzone na
2krotnym wyjeĽdzie na narty i parę razy na rowerze. Trzeba sie jednak
przyzywczaić ze przy wiekszych szybko¶ciach ped powietrza uniemożliwia
komunikacje.

ToMasz

PS motorolki (¶liczne) pójd± na allegro :)

Data: 2010-04-17 21:05:09
Autor: Andrzej W.
Walkie-Talkie Topcom MultiTalker 1000B
Z telefonem jest ten kłopot, że by się poł±czyć to trzeba numer wybrać, co moim zdaniem dyskwalifikuje takie rozwi±zanie.
Jak się ma PMR z VOX i zestawem słuchawkowym to wystarczy mówić.
My¶lałem o słuchawkach BT pracuj±cych w trybie bezpo¶rednim, ale w±tpię by które¶ miały VOX no i ten zasięg.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-04-17 23:58:30
Autor: Faja
Dnia Sat, 17 Apr 2010 21:05:09 +0200, Andrzej W. napisał(a):

[...]

   To ja zaproponuje  maxcom pod nazw± BRONDI ma w zestawie "gruszkę" to
jest gło¶nik i mikrofon w jednej obudowie z klipsem do przypięcia na kablu
z sprężyn±. Zasięg w otwartej przestrzeni do 10 km. Używam z koleg± ani
razu nie zawiódł nawet w lesie oczywi¶cie na rowerach.

--

                         Pozdrówka  Wiesiek

GG: 3645067

Walkie-Talkie Topcom MultiTalker 1000B