Walkman w Android

Data: 2013-01-13 14:54:31
Autor: Karol
Walkman w Android
Mam na komputerze ponad tysiąc utworów mp3 - troszkę ponad 4GB.
Całość wgrałem na kartę pamięci zainstalowaną w androidowym Sony XPeria. Po otwarciu aplikacji Walkman telefon zapewnie przeskanował sobie owe utwory bo w zakładce Moja muzyka posegregował je na albumy, wykonawców czy wg gatunku. Problem w tym, że tagi moich utworów były mocno zaniedbane i postanowiłem zrobić porządek w utworach.
Ponieważ na komputerze wygodniej się pracuje odpowiednio wszystkie utwory w komputerze otagowałem, ponazywałem albumy, wykonawców czy tytuły. Następnie wyczyściłem folder z muzyką na karcie pamięci w telefonie i wgrałem nowe - poprawione.
Problem w tym, że aplikacja cały czas widzi te stare dane, nie chce ich zaktualizować i po kliknięciu w utwór, któremu, np: zmieniłem nazwę uzyskuję info - Nie można odtworzyć utworu.
Co więcej wgrałem sobie Winamp'a i ten widzi dokładnie takie same bzdurne nazwy jak systemowy Walkman - mimo, iż na karcie pamięci były już pliki z poprawionymi nazwami czy danymi.
Próbowałem również opcji - Pobierz informacje o muzyce z zaznaczoną wartością Zaktualizuj istniejące informacje - ale to również nic nie dało...
Jak można zaktualizować dane aplikacji Walkman - usunąć jakiś plik, który przechowuje owe metadane czy coś takiego...

-- -
Karol

Data: 2013-01-13 15:09:47
Autor: J.F.
Walkman w Android
Dnia Sun, 13 Jan 2013 14:54:31 +0100, Karol napisa³(a):
Mam na komputerze ponad tysi±c utworów mp3 - troszkê ponad 4GB.
Ca³o¶æ wgra³em na kartê pamiêci zainstalowan± w androidowym Sony XPeria. Po otwarciu aplikacji Walkman telefon zapewnie przeskanowa³ sobie owe utwory bo w zak³adce Moja muzyka posegregowa³ je na albumy, wykonawców czy wg gatunku. Problem w tym, ¿e tagi moich utworów by³y mocno zaniedbane i postanowi³em zrobiæ porz±dek w utworach.

Wszyscy teraz po tagach jada, trzeba uporzadkowac.

Ewentualnie ... nie wiem jak sony, ale Samsung ladnie importuje m3u, i masz playlisty dobre, a reszta sie nie przejmujesz.

Swoja droga nie wiem jak - ale i winamp na pececie, i Windows Media Player
potrafia gdzies w internecie odszukac dane utworu. A przy okazji pewnie raportuja kto i co slucha :-)

Poniewa¿ na komputerze wygodniej siê pracuje odpowiednio wszystkie utwory w komputerze otagowa³em, ponazywa³em albumy, wykonawców czy tytu³y. Nastêpnie wyczy¶ci³em folder z muzyk± na karcie pamiêci w telefonie i wgra³em nowe - poprawione.
Problem w tym, ¿e aplikacja ca³y czas widzi te stare dane, nie chce ich zaktualizowaæ i po klikniêciu w utwór, któremu, np: zmieni³em nazwê uzyskujê info - Nie mo¿na odtworzyæ utworu.

A nie masz gdzies tam w opcjach "aktualizuj biblioteke" ?

J.

Data: 2013-01-13 15:25:03
Autor: Michal Tyrala
Walkman w Android
On Sun, 13 Jan 2013 14:54:31 +0100, Karol wrote:
[...]

Wgrywa³es to do telefonu via USB, czy wyjales karte i w czytniku?

 Co wiêcej wgra³em sobie Winamp'a i ten widzi dok³adnie takie same  bzdurne nazwy jak systemowy Walkman - mimo, i¿ na karcie pamiêci by³y  ju¿ pliki z poprawionymi nazwami czy danymi.
 Próbowa³em równie¿ opcji - Pobierz informacje o muzyce z zaznaczon±  warto¶ci± Zaktualizuj istniej±ce informacje - ale to równie¿ nic nie da³o...
 Jak mo¿na zaktualizowaæ dane aplikacji Walkman - usun±æ jaki¶ plik,  który przechowuje owe metadane czy co¶ takiego...

Media w Andku to jest jedna z 2 rzeczy przy ktorej pare ku*ew w
powietrze idzie (druga jest przenoszenie urodzin z kontaktow do
kalendarza).
Generalnie musisz wymusic na procesie serwujacym media zeby sobie zrobil
rescan, w HTCu dzieje siê to z automatu po wyjsciu telefonu z trybu USB
storage (stad pytanie powyzej). Jak nie pomaga, to postaw z marketu apke
pt Scan Media (od David costam Design). U mnie dziala jak zloto (a
muzyke dogrywam prawie wylacznie po wifi i juz nie musze siê na pusto
podlaczac do kompa zeby zrobic rescan).

HTH,
--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-01-13 17:21:45
Autor: Andrzej Libiszewski
Walkman w Android
W dniu 2013-01-13 14:54, Karol pisze:

/.../
> [...]
> Jak można zaktualizować dane aplikacji Walkman - usunąć jakiś plik,
> który przechowuje owe metadane czy coś takiego...

Wgraj sobie PowerAmp, może sam wymusić usunięcie starych informacji w bibliotece, dodatkowo ma obsługę biblioteki według folderów. No i jako odtwarzacz jest znakomity.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

Data: 2013-01-13 20:48:47
Autor: Karol
Walkman w Android
W dniu 2013-01-13 17:21, Andrzej Libiszewski pisze:

Wgraj sobie PowerAmp, może sam wymusić usunięcie starych informacji w
bibliotece, dodatkowo ma obsługę biblioteki według folderów. No i jako
odtwarzacz jest znakomity.

Wiecie co pomogło - Odłącz kartę microSD - uruchom Walkman - zamknij
Walkman - Podłącz kartę MicroSD -

-- --
Karol

Data: 2013-01-17 09:08:44
Autor: t-1
Walkman w Android

Użytkownik "Karol" <fake@gmail.pl> napisał w wiadomości news:kcv32s$grl$1news.task.gda.pl...
[...]

No to wracamy do podstaw (klasyki) zachowań systemów operacyjnych.
W początkach wingrozy mówiono o podobnej naprawie samochodu gdy nie chce jechać.
Zgaś silnik, wysiądź, zamknij drzwi, odczekaj chwilę, otwórz drzwi, wsiądź, zapal silnik, jedz dalej.

Data: 2013-01-17 12:00:01
Autor: astro
Walkman w Android
Karol wrote in <news:kcueam$pq9$1news.task.gda.pl>
[...]

Rozwiazanie silowe. U mnie lista utworow odbudowala sie po pewnym czasie i
po kilku wylaczeniach/wlaczeniach telefonu po drodze. Przy okazji resetuja
sie tez ustawienia dzwonkow.
Settings - Apps - All - Media Storage - Clear data
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-01-17 11:32:33
Autor: Michal Tyrala
Walkman w Android

A nie prosciej?: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dcd.scanmedia

Data: 2013-01-18 01:07:03
Autor: astro
Walkman w Android
Swoja droga lista utworow uaktualnia sie automatycznie, jesli nowe pliki
muzyczne wgrywamy podlaczajac telefon do komputera poprzez USB. Tak sie
jednak nie dzieje, gdy pobieramy telefonem plik bezposrednio z Internetu.
Trzeba sie wtedy posilkowac managerem plikow. Testowane na Androidzie
4.0.3.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Walkman w Android