Walnięta pamięć?

Data: 2009-03-19 19:15:57
Autor: Madoniowie
Walnięta pamięć?
Witam.

Mam w kompie 1GB RAM: 2x512MB Aeneon (chyba w dualu). Było mi mało i dokupiłem drugie tyle, ale Qimonda. Niestety po zamontowaniu komp przestał startować. W żadnej kombinacji nie rusza, tylko się nieustannie przeładowuje co kilka sekund. Same nowe też nie działają. Na starych znów ruszyło. Czy to oznacza, że ta pamięć jest walnięta, czy może nie nadaje się do mojego kompa (podobno są do duala OK)?

Dane:
Płyta MS-7204
Pamięć stara: 1Rx8  PC2-4200U -444 -11
Pamięć nowa: 1Rx8  PC2-4200U -444 -12 -D0
Zdjęcie kostek obok siebie: http://dag-pol.republika.pl/inne/pamiec.jpg

Jestem raczej laikiem i proszę o pomoc

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2009-03-19 19:21:31
Autor: maX
Walnięta pamięć?

Użytkownik "Madoniowie" <madoniowie.kasuj@wytnij.go2.pl> napisał w wiadomości news:gpu24u$j3d$1news.wp.pl...
[...]

Najnowszy bios już załadowany?

Pamięć stara: 1Rx8  PC2-4200U -444 -11
Pamięć nowa: 1Rx8  PC2-4200U -444 -12 -D0
Zdjęcie kostek obok siebie: http://dag-pol.republika.pl/inne/pamiec.jpg

Pojedyncza nowa działa z twoim kompem ?
Zmniejsz parametry pracy pamieci na minimum (zegar 200/400,  a nie 266/533)

Data: 2009-03-19 19:54:40
Autor: Madoniowie
Walnięta pamięć?
Użytkownik *maX* w wiadomości o kryptonimie "gpu2fb$lsg$1@atena.e-wro.net" napisał:

Dane:
Płyta MS-7204

Najnowszy bios już załadowany?

Niestety, ale żadnych uaktualnień nie znalazłem.

Pamięć stara: 1Rx8  PC2-4200U -444 -11
Pamięć nowa: 1Rx8  PC2-4200U -444 -12 -D0
Zdjęcie kostek obok siebie:
http://dag-pol.republika.pl/inne/pamiec.jpg

Pojedyncza nowa działa z twoim kompem ?

Nie. Tylko stara

Zmniejsz parametry pracy pamieci na minimum (zegar 200/400,  a nie
266/533)

Niestety nie mam tych opcji w biosie. Ani procka ani pamięci. Jest tylko w integrated pheripherials nieaktywna informacja o procesorze i wielkości RAM.
--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2009-03-20 13:41:14
Autor: Tomaszek
Walnięta pamięć?
Madoniowie pisze:

Mam w kompie 1GB RAM: 2x512MB Aeneon (chyba w dualu). Było mi mało i dokupiłem drugie tyle, ale Qimonda.

Pamięci różnych producentów raczej się nie miesza tzn. nie wkłada do jednej płyty. Ja wiem, że sprzedawcy z Allegro twierdzą co innego;) ale naprawdę się tego nie robi.

Robiłeś reset biosa po włożeniu nowej pamięci?
Masz pewność, że nowa pamięć jest sprawna ( była testowana na innym komputerze? )
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-03-20 16:24:02
Autor: Madoniowie
Walnięta pamięć?
Użytkownik *Tomaszek* w wiadomości o kryptonimie "gq0310$dep$3@atlantis.news.neostrada.pl" napisał:

Pamięci różnych producentów raczej się nie miesza tzn. nie wkłada do
jednej płyty. Ja wiem, że sprzedawcy z Allegro twierdzą co innego;)
ale naprawdę się tego nie robi.

Ale to akurat bez znaczenia, bo sama nowa pamięć również nie działa. I skąd Ci do głowy przyszło Allegro? ;-)

Robiłeś reset biosa po włożeniu nowej pamięci?

Nie robiłem. Ale to też bez znaczenia, bo w biosie nie ma żadnych ustawień dotyczących pamięci. Poza tym po włożeniu pamięci do biosa się wejść nie da, bo komp nie startuje. Włącza sie na 2-3 sekundy, po czym się resetuje. I tak w koło.

Masz pewność, że nowa pamięć jest sprawna ( była testowana na innym
komputerze? )

Nie mam. Nie mam ani jak, ani gdzie sprawdzić.
--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2009-03-20 23:41:40
Autor: Tomaszek
Walnięta pamięć?
Madoniowie pisze:
Ale to akurat bez znaczenia, bo sama nowa pamięć również nie działa.

Tu może być pies pogrzebany;)

skąd Ci do głowy przyszło Allegro? ;-)

Ano czyta się pewną grupę w usenecie to się wie;)

[...]

Mimo że w biosie nie ma ustawień to Ty jednak ten reset zrób

Masz pewność, że nowa pamięć jest sprawna ( była testowana na innym
komputerze? )

Nie mam. Nie mam ani jak, ani gdzie sprawdzić.

A więc będziemy błądzić po omacku;(

Data: 2009-03-21 00:01:56
Autor: Madoniowie
Walnięta pamięć?
Użytkownik *Tomaszek* w wiadomości o kryptonimie "gq16k1$5c5$1@nemesis.news.neostrada.pl" napisał:

Tu może być pies pogrzebany;)

Czyli uszkodzona?

Ano czyta się pewną grupę w usenecie to się wie;)

Te akurat kupiłem na ebay.de

Mimo że w biosie nie ma ustawień to Ty jednak ten reset zrób

Hyc! i nic... :(

--
Pozdrawiam,
Przemek