Walutomat chce PESEL i dane dowodu osobistego

Data: 2018-03-28 17:04:56
Autor: Zbynek Ltd.
Walutomat chce PESEL i dane dowodu osobistego
Elo

Czy podawanie Walutmatowi nr PESEL i pełnych danych dowodu osobistego jest bezpieczne? Czy rzeczywiście mają prawo przetwarzać pełne dane osobowe? W tym numer, data ważności.
Tak na szybko gogle nic nie wypluły. Oczywiście informacje z domeny walutomat.pl pomijam.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2018-04-17 21:12:55
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 28.03.2018 o 17:04, Zbynek Ltd. pisze:
Czy podawanie Walutmatowi nr PESEL i pełnych danych dowodu osobistego jest bezpieczne?

To podaj jakieś dane z internetu, przecież pełno tego.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-18 09:12:59
Autor: Liwiusz
[...]

A potem pieniądze nie wpłyną i będzie "nie mamy pańskiego płaszcza".

--
Liwiusz

Data: 2018-04-19 21:26:43
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 18.04.2018 o 09:12, Liwiusz pisze:
A potem pieniądze nie wpłyną i będzie "nie mamy pańskiego płaszcza".

Na przelewie widziałeś kiedyś numer PESEL? Inna sprawa że pozostałych danych też nic nie weryfikuje.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-20 05:30:02
Autor: Liwiusz
Walutomat chce PESEL i dane dowodu osobistego
W dniu 18.04.2018 o 09:12, Liwiusz pisze:
A potem pieniądze nie wpłyną i będzie "nie mamy pańskiego płaszcza".

Na przelewie widziałeś kiedyś numer PESEL?

Wykonując przelew mam jednoznaczny dowód, że go wykonałem. Wpłacając we wpłatomacie na fikcyjne dane zamykam sobie drogę do reklamacji, bo bank powie, że nie jestem stroną dokonującą wpłaty.

--
Liwiusz

Data: 2018-04-20 14:03:36
Autor: radekp@konto.pl
Walutomat chce PESEL i dane dowodu osobistego
Fri, 20 Apr 2018 05:30:02 +0200, w <pbbmrr$n11$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

Wykonując przelew mam jednoznaczny dowód, że go wykonałem. Wpłacając we wpłatomacie na fikcyjne dane zamykam sobie drogę do reklamacji, bo bank powie, że nie jestem stroną dokonującą wpłaty.

Zawsze możesz nakręcić video z sobą oraz ekranem ;)

Data: 2018-04-22 20:25:43
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 20.04.2018 o 05:30, Liwiusz pisze:

Wykonując przelew mam jednoznaczny dowód, że go wykonałem. Wpłacając we wpłatomacie na fikcyjne dane zamykam sobie drogę do reklamacji, bo bank powie, że nie jestem stroną dokonującą wpłaty.

Rób jak potrzebujesz. Ja napisałem tylko że z fakowymi danymi też wszystko działa. Reklamować też jeszcze mi się nie zdarzyło.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-22 22:09:24
Autor: J.F.
Dnia Sun, 22 Apr 2018 20:25:43 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):
[...]

Dziala, dziala, a kiedys przestanie i co wtedy zrobisz ?

A tu o duze pieniadze chodzi :-)

J.

Data: 2018-04-25 20:21:23
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 22.04.2018 o 22:09, J.F. pisze:
Dziala, dziala, a kiedys przestanie i co wtedy zrobisz ?

Przelew nie dojdzie. I Twoim zdaniem co się stanie z pieniędzmi, zaginą w sieci czy zostaną cofnięte?

A tu o duze pieniadze chodzi:-)

Każdy przelew zlecasz "time critical", tak jak na spotkanie przyjeżdżasz w ostatniej chwili albo na samolot? ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-26 10:25:06
Autor: Pete
[...]

Problem się zrobi, jak GIINF zechce zablokować konto...

A tu o duze pieniadze chodzi:-)

Każdy przelew zlecasz "time critical", tak jak na spotkanie przyjeżdżasz w ostatniej chwili albo na samolot? ;-)

.... I kasy już z konta nie ruszysz.

--
Pete

Data: 2018-04-26 13:15:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbs2d6$rq0$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-25 o 20:21, Mateusz Bogusz pisze:
[...]

Albo US zacznie sprawdzac, czy zaplacono nalezny podatek :-)

J.

Data: 2018-04-26 10:39:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbqgv9$no$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 22.04.2018 o 22:09, J.F. pisze:
Dziala, dziala, a kiedys przestanie i co wtedy zrobisz ?

Przelew nie dojdzie. I Twoim zdaniem co się stanie z pieniędzmi, zaginą w sieci czy zostaną cofnięte?

trafia na konto techniczne.
Pan chcial cos reklamowac ? nie ma prawa.

albo co gorsza trafia na twoje konto w Walutomacie, ten z jakichkolwiek przyczyn zablokuje, i prosze sie zglosic z dowodem do wyjasnienia.

A tu o duze pieniadze chodzi:-)

Każdy przelew zlecasz "time critical", tak jak na spotkanie przyjeżdżasz w ostatniej chwili albo na samolot? ;-)

A Ty co - 100zl wymieniasz, czy jednak wieksza kwote  ?

J.

Data: 2018-04-26 14:08:46
Autor: Michał Jankowski
[...]

Jak to szło? Jakoś tak:

     Jan Rożek, klient banku: To pan mi doradził wpłacenie pieniędzy pod obcym nazwiskiem. Ten pan powiedział, że Kowalskich jest wielu, nikt nie dojdzie, który jest który, a ja, proszę pana, nie będę musiał płacić podatku od tej sumy. Tak pan powiedział, że to będzie na zasadzie gentlemen's agreement.
     Kramer: Czy rzeczywiście polecał pan naszemu gościowi gentlemen's agreement?
     Stawiski: Panie prezesie, nie robię nic, czego by pan nie wiedział.
     Kramer (wzruszając ramionami): A z drugiej strony to nieładnie, panie Rożek, że chciał pan oszukać urząd podatkowy.
     Jan Rożek, klient banku: Co? Ja? Ale jak to? Co? Uczciwego Polaka... w ten sposób?!

   MJ

Data: 2018-04-26 01:35:48
Autor: Kris
W dniu wtorek, 17 kwietnia 2018 21:12:59 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
W dniu 28.03.2018 o 17:04, Zbynek Ltd. pisze:
> Czy podawanie Walutmatowi nr PESEL i pełnych danych dowodu osobistego > jest bezpieczne?

To podaj jakieś dane z internetu, przecież pełno tego.

Kiepski pomysł przeprowadzać operacje finansowe na fikcyjne dane.

Data: 2018-05-14 10:11:52
Autor: Zbynek Ltd.
Zbynek Ltd. napisał(a) :
[...]

Jak wynika z poniższego tekstu, to ze wszystkich oszustów tylko banki mają prawo kopiować dowód osobisty:
"Warto pamiętać, że kopiować dowody osobiste mogą tylko banki, które na gruncie obowiązującego w Polsce prawa bankowego mają szczególną, uprzywilejowaną pozycję. Ale nawet one nie mają tu pełnej swobody."
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/branie-w-zastaw-kserowanie-i-skanowanie,17,0,2405649.html

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Walutomat chce PESEL i dane dowodu osobistego