Wały przeciwpowodziowe nie dla rowerów

Data: 2017-11-22 18:06:49
Autor: komandir
Wały przeciwpowodziowe nie dla rowerów
Ministerstwo Środowiska poinformowało urzędy marszałkowskie w całym kraju, że od 1 stycznia nie będą mogły już budować ścieżek rowerowych na wałach przeciwpowodziowych.

Więcej
http://wyborcza.pl/7,75398,22680240,rowery-nie-wjada-na-waly-przeciwpowodziowe.html

-- -

Data: 2017-11-22 18:35:28
Autor: Piotr Rogoża
W dniu Wed, 22 Nov 2017 18:06:49 +0100, użytkownik komandir napisał:

[...]

Znowu lepsza zmiana :)

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2017-11-22 19:12:59
Autor: Piotr Rogoża
W dniu Wed, 22 Nov 2017 18:35:28 +0000, użytkownik Piotr Rogoża napisał:

Więcej http://wyborcza.pl/7,75398,22680240,rowery-nie-wjada-na-waly-
przeciwpowodziowe.html Znowu lepsza zmiana :)
Ale gdyby nie wyborcza to ustawa by przeszła:
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,22682820,waly-jednak-dla-
rowerzystow-ministerstwo-wycofuje-zakaz.html
:)

Data: 2017-11-23 16:39:38
Autor: komandir
W dniu 2017-11-22 o 20:12, Piotr Rogoża pisze:
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,22682820,waly-jednak-dla-
rowerzystow-ministerstwo-wycofuje-zakaz.html
Tere fere dudki...
Nowe drogi na wałach przeciwpowodziowych nie powstaną, a stare będą zamykane, bo od 1 stycznia inwestor czy zarządca (pewnie marszałek województwa) będzie musiał za nie płacić.
W starej ustawie (Dz. U. z 2017, poz 1121) przepis regulujący tę kwestię brzmiał:
Art. 88o ust. 4 "Właściciel lub zarządca wału przeciwpowodziowego może, na podstawie umowy, użyczyć koronę wału lub jej
część na cele związane z budową drogi rowerowej, a także na cele związane z potrzebami zarządzania drogą rowerową. Do
użyczenia stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego".

Użyczenie - czyli za darmo (kodeks cywilny art. 710)

W nowej ustawie (Dz. U. z 2017 r. poz 1566) czytamy:
Art. 180. "Właściciel lub zarządca wału przeciwpowodziowego może, na podstawie umowy, oddać w dzierżawę koronę
wału lub jej część na cele związane z budową drogi rowerowej, a także na cele związane z potrzebami zarządzania drogą
rowerową".

Dzierżawa - czyli trzeba płacić.
Znajdźcie mi województwo, które będzie chciało ponosić takie wydatki.

-- -

Data: 2017-11-23 23:59:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Wały przeciwpowodziowe nie dla rowerów
-- Dzierżawa - czyli trzeba płacić. Znajdźcie mi województwo, które będzie chciało ponosić takie wydatki..

PiS atakuje bastion PO czyli urzedy marszalkowskie, chca przechwycic kase z UE w ten lub inny sposob, tutaj trafilo na rowerzystow

http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,22561916,wyjatkowo-malowniczo-widac-juz-efekty-budowy-trasy-rowerowej.html

http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,22648370,mamy-dofinansowanie-na-droge-rowerowa-za-10-mln-zlotych-powstanie.html?disableRedirects=true

Data: 2017-11-26 02:15:26
Autor: J.F.
Dnia Thu, 23 Nov 2017 16:39:38 +0100, komandir napisał(a):
[...]

Kwestia ceny, ustala 100zl rocznie, to moze zaplaca.

Ale powiedzmy ze nie zaplaca ... jak bedzie wygladalo
zamykanie-likwidacja ?
Znaki wypadaloby zdjac, ale przeciez droga/sciezka zostanie :-)

J.

Data: 2017-11-23 17:35:10
Autor: borsuk
W dniu 2017-11-22 o 18:06, komandir pisze:
Ministerstwo Środowiska poinformowało urzędy marszałkowskie w całym kraju, że od 1 stycznia nie będą mogły już budować ścieżek rowerowych na wałach przeciwpowodziowych.
Ja tam wolałem te stare dzikie ścieżki na wałach, była to jazda prawdziwie terenowa :)

Wały przeciwpowodziowe nie dla rowerów