[foto] Warmia

Data: 2015-09-22 19:44:38
Autor: ppontek
[foto] Warmia
No to w weekend pożegnaliśmy tegoroczne lato.

Ekipa w składzie 8 dorosłych i 9 dzieci (3 dziewczynki
i 6 chłopców).

Operowaliśmy na Warmii pomiędzy Bisztynkiem a granicą z Obwodem
Kaliningradzkim. Jeździliśmy głównie polnymi drogami więc dzieci
miały bardzo dużo swobody. Dopiero w niedzielę po zmroku wskoczyliśmy
na asfalt, żeby jak najszybciej dotrzeć do zaparkowanych w Bisztynku
samochodów.

Pogoda z letniej w sobotę, zmieniła się w jesienną w niedzielę.
Trochę nas zmoczyło, a przy okazji potaplaliśmy się w błocie.

Spaliśmy "na dziko" - niektórzy w namiotach, niektórzy pod
tarpem lub po prostu "pod drzewem". Wieczór i poranek
spędziliśmy przy ognisku.

Przy tak dużej ekipie trudno było podelektować się terenem. Za to
dzieci świetnie się bawiły, zapominając przy tym o "całym bożym
świecie". W sumie przejechaliśmy niecałe 140 km i wdrapaliśmy się
na ok. 1000 m (niby te pagórki takie małe, a wyszło z tego po 500 m
podjazdów każdego dnia) co jak na tak liczną ekipę uważam za spore
osiągnięcie.

ParÄ™ fot:
https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/WujkuOimy

https://plus.google.com/photos/111545726289709643579/albums/6197075586094215793

PABLO

Data: 2015-09-22 12:46:08
Autor: Ignac
[foto] Warmia
W dniu wtorek, 22 wrze¶nia 2015 19:44:45 UTC+2 u¿ytkownik ppontek napisa³:

No to w weekend po¿egnali¶my tegoroczne lato.
Ekipa w sk³adzie 8 doros³ych i 9 dzieci (3 dziewczynki
i 6 ch³opców).

Parê fot:
https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/WujkuOimy

https://plus.google.com/photos/111545726289709643579/albums/6197075586094215793

Podziwiam dzieci, a rodzicom gratulujê, ¿e znale¼li sposób na
zmotywowanie ich do takiego wysi³ku.

Data: 2015-09-22 22:17:57
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto] Warmia
ppontek pisze:
No to w weekend pożegnaliśmy tegoroczne lato.

Ekipa w składzie 8 dorosłych i 9 dzieci (3 dziewczynki
i 6 chłopców).

Pawel, cudne to. :) Jak wszystkie Twoje relacje. Te sa bardziej "normalne", bo poprzednie wychodza poza wyobraznie. Dzieciaki beda Wam kiedys mocno dziekowac.

Data: 2015-09-23 09:00:05
Autor: kawoN
[foto] Warmia
W dniu 22.09.2015 o 22:17, Andrzej Ozieblo pisze:

Dzieciaki beda Wam
kiedys mocno dziekowac.

Nie należy tego przyjmować za pewnik.
Znajomy ma znajomego :-) który jest pasjonatem gór.
I żona jego też.

W związku z powyższym zabierali syna (być może miał
rodzeństwo ale opowieść dotyczy jego) regularnie
na wycieczki górskie. Syn karnie chodził chociaż
podobno entuzjastą nie był.

Pewnego dnia (nie wiem czy 18-tka czy inne zdarzenie
sugerujące dorosłość) wykrzyczał coś w stylu:
"nigdy więcej tych p...nych gór!"

I faktycznie od tego momentu do gór się nie zbliża
a czas wolny spędza na wakacjach all inclusive
w ciepłym kraju...

pozdr,
kawoN

Data: 2015-09-23 10:52:15
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto] Warmia
W dniu 2015-09-23 o 09:00, kawoN pisze:
W dniu 22.09.2015 o 22:17, Andrzej Ozieblo pisze:

Pewnego dnia (nie wiem czy 18-tka czy inne zdarzenie
sugerujące dorosłość) wykrzyczał coś w stylu:
"nigdy więcej tych p...nych gór!"

Zobaczymy jak dlugo wytrzyma. Ja tez sie buntowalem. Ojciec, amatorski przewodnik gorski, bral mnie, chlopaka 15-16 letniego, na coniedzielne wycieczki gorski. To jeszcze jakos  dzierzylem, ale z najwyzszym trudem znosilem wspolne wedrowne wakacje od schroniska do schroniska. Jedna wielka nuda. Jak ja zazdroscilem moim rowiesnikom ich tradycyjnych wczasow nad rzeka czy morzem. W wieku 18-20 lat tez wykrzykiwalem jak ow mlodzieniec. :) Ale kilka lat pozniej juz chodzilem po gorach z moja przyszla zona. I robie to regularnie (plus wersja rowerowa) do dzisiaj.

Data: 2015-09-23 04:02:49
Autor: Jacek G.
[foto] Warmia
W dniu ¶roda, 23 wrze¶nia 2015 10:52:19 UTC+2 u¿ytkownik Andrzej Ozieblo napisa³:
> [...]

Zobaczymy jak dlugo wytrzyma. Ja tez sie buntowalem. Ojciec, amatorski przewodnik gorski, bral mnie, chlopaka 15-16 letniego, na coniedzielne wycieczki gorski. To jeszcze jakos  dzierzylem, ale z najwyzszym trudem znosilem wspolne wedrowne wakacje od schroniska do schroniska. Jedna wielka nuda. Jak ja zazdroscilem moim rowiesnikom ich tradycyjnych wczasow nad rzeka czy morzem. W wieku 18-20 lat tez wykrzykiwalem jak ow mlodzieniec. :) Ale kilka lat pozniej juz chodzilem po gorach z moja przyszla zona. I robie to regularnie (plus wersja rowerowa) do dzisiaj.

My¶lê, ¿e s± ró¿ne metody przekazywania dzieciom swoich pasji, zainteresowañ i systemu warto¶ci. A poniewa¿ dzieci te¿ s± ró¿ne, wiêc nie na ka¿de ka¿da metoda dzia³a. My wychodzili¶my z za³o¿enia, ¿e warto pokazaæ ró¿ne formy i sposoby spêdzania wolnego czasu, wakacji. By³y i wczasy z dziadkami i wêdrówki po górach i krajoznawstwo samochodowe i kajaki i ¿agle no i rowery. Ale wysy³ali¶my te¿ córkê na obozy tematyczne czy przygodowe, bo kontakt z rówie¶nikami te¿ jest bardzo potrzebny, a nie tylko przyk³ad id±cy od rodziców.
Mieli¶my ten komfort, ¿e jak nie chcia³a jechaæ np. na weekend, to zostawa³a z dziadkami.
No i teraz nadal chodzi po górach (jest te¿ przewodnikiem), je¼dzi na rowerze (trochê mniej ni¿ my), zwiedza egzotyczne kraje itp.
Jednym s³owem wybra³a to, co jej z tej pokazanej "oferty" najbardziej pasowa³o.
--
Jacek G.

Data: 2015-09-23 15:47:14
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto] Warmia
W dniu 2015-09-23 o 13:02, Jacek G. pisze:

My¶lê, ¿e s± ró¿ne metody przekazywania dzieciom swoich pasji, zainteresowañ i systemu warto¶ci.

Tyle ze ja sie chowalem w troche bardziej siermieznych czasach. Ojciec przekazal mi tylko milosc go gor i nart. Ale oczywiscie masz racje. Moim dzieciom staralem sie (od sportu bylem ja) przekazac rozne zainteresowania. Narty, rower i obowiazkowe plywanie to byl mus. Reszta niekoniecznie. Dzis oboje swietnie jezdza na nartach, z przykroscia i satysfakcja stwierdzam, ze lepiej ode mnie, jezdza na rowerze, choc mniej niz ja. Do chodzenia po gorach tak bardzo ich nie ciagnie, a moze nie maja dosc czasu, ale i to kiedys przyjdzie mam nadzieje.

Natomiast to co udalo mi sie przekazac to zamilowanie do ruchu, czerpanie z niego przyjemnosci a nawet cos wiecej.

Data: 2015-09-23 15:17:13
Autor: cytawa
[foto] Warmia
kawoN pisze:

[...]

Tez tak mialem. Rodzice chodzili a ja nie, czekalem na nich na dole. Ale jak na studiach dziewczyna moja chodzila to i mnie sie przekrecilo i tak juz zostalo do dzisiaj. W miedzyczasie dziewczyna zmienila status na zone a stany zmieniala dosyc czesto. Dzieci ciagalismy tylko na rowery ale turystycznego bakcyla im przekazalismy skutecznie.

Jan Cytawa

Data: 2015-09-27 13:10:51
Autor: Marek
[foto] Warmia
kawoN napisa³:

W dniu 22.09.2015 o 22:17, Andrzej Ozieblo pisze:

> Dzieciaki beda Wam
> kiedys mocno dziekowac.

Nie nale¿y tego przyjmowaæ za pewnik.

Fakt. Dzieciaki - kiedy przestan± byc dzieciakami - pójd± w³asn± drog±. Niekoniecznie w góry. Ale to bez znaczenia. Wa¿ne, ¿e przy takim starym jak Pawe³ nabior± twardo¶ci i charakteru.
Spotka³em ostatniej zimy Klubik Karpacki na podej¶ciu pod Pilsko. Ch³opcy spokojnie walczyli z trudno¶ciami w warunkach, w których wiêkszo¶æ ich rówie¶ników siedzia³aby na dupie i wy³a, ¿e chce do domu.
Pracujê æwieræ wieku z ma³ymi dzieæmi i widzê, jak zmiany kulturowe czyni± z kolejnych roczników coraz wiêksze ¿yciowe kaleki, choæ "materia³ wyj¶ciowy" jest wci±¿ taki sam, bo przecie¿ ewolucja naszego gatunku jest znacznie wolniejsza ni¿ "postêp".

--
Marek

Data: 2015-09-29 18:38:40
Autor: ppontek
[foto] Warmia
W dniu 2015-09-27 o 22:10, Marek pisze:

Spotka³em ostatniej zimy Klubik Karpacki

Idzie jesieñ. Warto by siê spotkaæ gdzie¶ w terenie w bardziej deterministyczny sposób :-)

Mo¿e s± jacy¶ chêtni na kinderminizlocik?

PABLO

Data: 2015-09-29 12:16:53
Autor: Marek
[foto] Warmia
ppontek napisa³:

Idzie jesieñ. Warto by siê spotkaæ gdzie¶ w terenie w bardziej deterministyczny sposób :-)

Mo¿e s± jacy¶ chêtni na kinderminizlocik?

Minizlocik szykuje siê na e-gorach. Ale niezbyt "kinder". Ale po jesieni idzie zima - po¶piechu ni ma :).

--
Marek

Data: 2015-09-24 22:54:00
Autor: Krycha
[foto] Warmia
W dniu 2015-09-22 o 19:44, ppontek pisze:
No to w weekend pożegnaliśmy tegoroczne lato.

Ekipa w składzie 8 dorosłych i 9 dzieci (3 dziewczynki
i 6 chłopców).

(...)
[...]

Gratuluję. Jak zwykle wspaniała wyprawa :-)

Pozdrawiam Krycha.

[foto] Warmia