Warszawska ośmiornica

Data: 2012-10-05 16:42:13
Autor: Przemysław W
Warszawska ośmiornica

http://www.tinyurl.pl?mYJLHXbh

--

"GÅ‚Ć³wną motywacją mojej aktywności publicznej była potrzeba władzy
bo chyba jestem bardziej prĆ³Å¼ny, niż spragniony władzy. Nawet na pewno..."

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15ā€“16 paÅŗdziernika 2005

Data: 2012-10-06 08:31:41
Autor: Przemys³aw M.
Warszawska o¶miornica
Dnia Fri, 05 Oct 2012 16:42:13 -0500, Przemys³aw W napisa³(a):

http://www.tinyurl.pl?mYJLHXbh

Tu jest lepsze: http://www.youtube.com/watch?v=3MsF4F_qQLI&feature=related

--
Jaros³aw Kaczyński o¶wiadczy³, æe z w³asnej woli nie zrezygnuje ze stanowiska Prezesa PiS. - Mnie witaj± okrzykami: "Jaros³aw Polskź zbaw". http://tiny.pl/hlh7b

Data: 2012-10-06 08:48:15
Autor: Chiron
Warszawska ośmiornica
Użytkownik "Przemysław W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k4nk7n$6r0$5dont-email.me...

http://www.tinyurl.pl?mYJLHXbh

Plus pozbawione nadzoru  geologicznego metro, etc. A najgorsze jest to, że ci ludzie, warszawiacy- wiedząc o tym- i tak pĆ³jdą zagłosować na naszą Hanię Kochaną. Dlaczego? Patrz stopka.

demokracja to rządy osÅ‚Ć³w, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Data: 2012-10-06 08:53:27
Autor: Przemys³aw M.
Warszawska o¶miornica
Dnia Sat, 6 Oct 2012 08:48:15 +0200, Chiron napisa³(a):

Uæytkownik "Przemys³aw W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4nk7n$6r0$5dont-email.me...

http://www.tinyurl.pl?mYJLHXbh

Plus pozbawione nadzoru  geologicznego metro, etc. A najgorsze jest to, æe ci ludzie, warszawiacy- wiedz±c o tym- i tak pójd± zag³osowaę na nasz± Haniź Kochan±. Dlaczego? Patrz stopka.

A co wspólnego z wyrw± w ziemi ma Hania? A moæe Tusk odpowiada za budynek
który postawiono kiedy go na ¶wiecie nie by³o? Was pisowskich oszo³omów juz
ca³kiem pogie³o!

Data: 2012-10-06 09:03:16
Autor: Chiron
Warszawska o¶miornica
Uæytkownik "Przemys³aw M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4okkc$62i$1dont-email.me...
[...]

Nie pisa³em o Tusku. Pisa³em o Hani- która_odpowiada_za_budowź_metra. Budowa ta nie ma zapewnionego nadzoru geologicznego- wypadki w ostatnim czasie zdarzaj± siź tam bardzo czźsto. Przed ostatni± katastrof± (bo tak siź klasyfikuje ten ostatni wypadek- jako katastrofź budowlan±)  by³o tam wcze¶niej kilka innych- choęby "nieznany ciek wodny", który zala³ tunel.
I- nie by³em ani nie jestem zwolennikiem PIS, czy PO.
I kto tu oszo³om- czytaj±cy bez zrozumienia na dodatek?

demokracja to rz±dy os³ów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Data: 2012-10-06 09:09:27
Autor: u2
Warszawska o¶miornica
W dniu 2012-10-06 09:03, Chiron pisze:
[...]

.... wybrano z³y wariant drugiej linii metra, a nadzór geologiczny leæy :

http://wpolityce.pl/wydarzenia/37772-budowa-metra-w-stolicy-zwykle-wypadki-czy-cos-wiecej-przy-tej-skali-zagrozenia-w-warszawie-przy-tym-ryzyku-potrzebny-jest-staly-nadzor-geologiczny

Z zwi±zku z podmyciem jezdni ulic ¦wiźtokrzyskiej i Szkolnej w Warszawie
ewakuowano mieszkańców okolicznych budynków. Zamkniźty dla ruchu zosta³
odcinek ul. Marsza³kowskiej, kierowcy korzystaj± z objazdów.

Jak poinformowa³ asp. Jerzy Frelek z zespo³u prasowego sto³ecznej straæy
poæarnej, rura wodoci±gowa pźk³a ok. godz. 6 rano, prawdopodobnie w
zwi±zku z budow± II linii metra. Doda³, æe zapad³ siź chodnik i czź¶ę
jezdni.

O sprawie rozmawiamy z Dariuszem Figur±, radnym miasta Warszawy z Prawa
i Sprawiedliwo¶ci, cz³onkiem komisji Infrastruktury i Inwestycji.

wPolityce.pl: To kolejna katastrofa zwi±zana z budow± metra. Do tej pory
nieczynny jest tunel wzd³uæ Wis³ostrady, który w sierpniu podmy³a woda.
Pańskim zdaniem to jednostkowe przypadki, czy maj± jakie¶ wspólne
¼ród³o, nomen omen?

Dariusz Figura: Za duæo przypadków. To juæ drugi incydent, choę jeæeli
chodzi o dzisiejsz± katastrofź, to jeszcze dok³adnie nie wiemy co siź
sta³o. Informacje s± sprzeczne. Nie wiemy, czy mamy do czynienia tylko z
awari± rury wodoci±gowej, czy z wyp³ywem. W sumie nie s±dzź, by by³y to
przypadki bez przyczyny. To szerszy problem nadzoru nad t± inwestycj±.
Podstawowy problem to brak nadzoru geotechnicznego. Wszyscy wiemy
przecieæ, æe warunki budowy metra w Warszawie s± bardzo trudne.
Teoretycznie przeprowadzono badania, ale by³y one jednak niedok³adne.
Przy tej skali zagroæenia, przy tym ryzyku, potrzebny jest sta³y nadzór
geologiczny. To jest praktykowane przy tego typu trudnych inwestycjach,
ale niestety - z tego co wiem - nie w Warszawie.

Dlaczego? Chodzi o oszczźdno¶ci?

My¶lź, æe tak. Tutaj prawdopodobnie decyzja by³a po stronie wykonawcy.
Ale byę moæe i miasto w swoich wymaganiach do tego kontraktu nie
za³±czy³o tego warunku.

Moæna mówię o po¶redniej odpowiedzialno¶ci politycznej prezydent Warszawy?

Nie jest tak, æe moæna zwalię wszystko na wykonawcź. Tak± wersjź
s³yszeli¶my przy k³opotach na stacji Powi¶le: æe to problem wykonawcy.
Nie do końca. Bo wcze¶niej czy pó¼niej bździe próba przerzucenia
k³opotów wykonawcy na miasto w postaci rozmaitych roszczeń. Wszelkie
problemy wykonawcy wcze¶niej czy pó¼niej odbij± siź na mie¶cie, w sposób
po¶redni lub bezpo¶redni, wiźc nie moæna chowaę g³owy w piasek. To jest
najwiźksza inwestycja w Warszawie, i najwiźksza inwestycja samorz±dowa w
Polsce. Nie da siź uciec od odpowiedzialno¶ę w³adz.

Czy naleæy brn±ę w budowź II linii metra w ten sposób, jak to jest
robione? Moæe naleæy dokonaę powaænych zmian w planie inwestycji?

Trzeba wszystko dobrze pomy¶leę. Nie maj±c pe³nej informacji nie
chcia³bym formu³owaę radykalnych wniosków. Byę moæe jest potrzebny jaki¶
audyt technologiczny, je¶li chodzi o tź budowź. Trzeba znale¼ę odpowied¼
na pytanie, czy to wszystko trzyma siź pod wzglźdem technologicznym, czy
dobrze dobrano metody do warunków, czy w³a¶ciwy jest nadzór. Przy
budowie stacji Powi¶le zastosowano metody górnicze, i moæe to by³ b³±d.

Wydaje siź, æe te katastrofy nieuchronnie przed³uæ± budowź II linii metra?

Nie ma z³udzeń. Na razie miasto utrzymuje, æe formalnie obowi±zuje
termin zakończenia inwestycji, rozumiany jako przedstawienie inwestycji
do odbioru w pa¼dzierniku roku 2013-go. Ale przecieæ dzi¶ wiemy, æe
tarcze dr±æ±ce tunel pod Wis³± maj± ruszyę dopiero w lutym, marcu.
Trzeba mieę wielk± wyobra¼niź, æeby za³oæyę, æe uda siź zd±æyę do
pa¼dziernika.

A s³ynny tunel wzd³uæ Wis³y. Na razie sprawa ucich³a, samochody jeædæ±
objazdami nad sam± rzek±, co zreszt± pokazuje, æe ten tunel by³
niepotrzebny, i moæna by³o nie wydawaę tych 800 milionów z³otych...

Dok³adnie tak.

Jak wygl±da perspektywa naprawienia tego tunelu?

Miasto g³osi, æe chodzi o 4 miesi±ce, ale naleæy pamiźtaę, æe w
Warszawie æadna duæa inwestycja nie zakończy³a siź nigdy - w okresie
ostatnich 6 lat - w przewidzianym terminie. Do¶wiadczenie æyciowe
nakazuje wiźc daleko posuniźty sceptycyzm.

Wracaj±c do metra: s³yszymy, æe trasa II linii w obecnym kszta³cie by³a
projektowana takæe przez ekipź ¶p. Lecha Kaczyńskiego.

Ogólnie rzecz bior±c, to prawda, mniej wiźcej taki przebieg trasy
planowa³y wszystkie ekipy. Juæ jednak umiejscowienie konkretnych stacji
to decyzja obecnej ekipy Hanny Gronkiewicz-Waltz, co wykazano na
przyk³adzie Powi¶la. Wykaza³a to choęby "Gazeta Wyborcza". Tak wiźc
waæne s± szczegó³y, a nie ogólny plan linii metra.

Data: 2012-10-06 09:21:37
Autor: Przemys³aw M.
Warszawska o¶miornica
Dnia Sat, 06 Oct 2012 09:09:27 +0200, u2 napisał(a):

W dniu 2012-10-06 09:03, Chiron pisze:
A co wspólnego z wyrwą w ziemi ma Hania? A może Tusk odpowiada za budynek
który postawiono kiedy go na świecie nie było? Was pisowskich
oszołomów juz
całkiem pogieło!

Nie pisałem o Tusku. Pisałem o Hani- która_odpowiada_za_budowę_metra.
Budowa ta nie ma zapewnionego nadzoru geologicznego- wypadki w ostatnim
czasie zdarzają się tam bardzo często. Przed ostatnią katastrofą (bo tak
się klasyfikuje ten ostatni wypadek- jako katastrofę budowlaną)  było
tam wcześniej kilka innych- choćby "nieznany ciek wodny", który zalał
tunel.
I- nie byłem ani nie jestem zwolennikiem PIS, czy PO.
I kto tu oszołom- czytający bez zrozumienia na dodatek?

... wybrano zły wariant drugiej linii metra, a nadzór geologiczny leży :

wariant zmieniono za czasów Kaczyńskich. Wal na wawel i się --

„Musimy pamiętać, że aby zwyciężyć, trzeba pamiętać o maksymie
 Józefa Piłsudskiego  zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska, być
 zwyciężonym, a nie ulec to zwycięstwo”  - powiedział Jarosław Kaczyński. przypieprzaj.

Data: 2012-10-06 09:20:47
Autor: Przemys³aw M.
Warszawska o¶miornica
Dnia Sat, 6 Oct 2012 09:03:16 +0200, Chiron napisał(a):

Użytkownik "Przemysław M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisał w wiadomości news:k4okkc$62i$1dont-email.me...
Dnia Sat, 6 Oct 2012 08:48:15 +0200, Chiron napisał(a):

[...]

ci ludzie, warszawiacy- wiedząc o tym- i tak pójdą zagłosować na naszą Hanię
[...]

Nie pisałem o Tusku. Pisałem o Hani- która_odpowiada_za_budowę_metra. Budowa ta nie ma zapewnionego nadzoru geologicznego- wypadki w ostatnim czasie zdarzają się tam bardzo często. Przed ostatnią katastrofą (bo tak się klasyfikuje ten ostatni wypadek- jako katastrofę budowlaną)  było tam wcześniej kilka innych- choćby "nieznany ciek wodny", który zalał tunel.
I- nie byłem ani nie jestem zwolennikiem PIS, czy PO.
I kto tu oszołom- czytający bez zrozumienia na dodatek?

Za budowe metra odpowiada wykonawca, a nie ratusz. Puknij się w czółko.

Data: 2012-10-06 10:24:23
Autor: Chiron
Warszawska ośmiornica
Użytkownik "Przemysław M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisał w wiadomości news:k4om4b$d35$1dont-email.me...
[...]

Czytałeś w ogóle linka u2?

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Data: 2012-10-06 10:26:38
Autor: Przemys³aw M.
Warszawska o¶miornica
Dnia Sat, 6 Oct 2012 10:24:23 +0200, Chiron napisał(a):

[...]

u2 to szmaciarz.

http://www.youtube.com/watch?v=BgslDlN5QNA

Data: 2012-10-06 20:36:51
Autor: Chiron
Warszawska ośmiornica
Użytkownik "Przemysław M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisał w wiadomości news:k4oq00$v2h$1dont-email.me...
[...]

Od kiedy tak masz? Rozmawiamy o tym, że- ja twierdzę (rzecz oczywista i nakazana przez prawo)- nad taką inwestycją jak metro warszawskie nadzór sprawuje prezydent miasta Warszawy (osoba wyznaczona). Rzecz jest to przecież także logiczna: jak ktoś mi buduje dom, to będę pilnował, wynajmę fachowca, etc- żeby sprawdzić, czy budowlańcy nie odwalają chałtury- bo to ja tam będę mieszkał, i mnie to może się zawalić na głowę. To samo niemalże dotyczy metra i władz Warszawy.
Ty każesz mi się stukać w głowę, twierdzisz, że mnie pogięło i lansujesz bezsensowną w mojej opinii i bezprawną tezę, że to wykonawca odpowiada za budowę- a pani Haneczce kochanej nic do tego. Pytam więc, czy czytałeś linka zapodanego przez u2 (tam ta sprawa przedstwiona trochę szerzej)- a Ty zamiast zapoznać sie z jego treścią i odnieść się do niej- stwierdzasz, ze linkujący informację to szmaciarz. No to ja ponawiam pytanie: od kiedy Ci się tak zrobiło?

Data: 2012-10-06 22:16:07
Autor: Bogdan Idzikowski
Warszawska ośmiornica

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisał w wiadomości news:k4pto1$ner$1node2.news.atman.pl...
[...]

Bokser zawodowy, bogaty jak szejk Kuwejtu lub sam szejk zamawia pałac i pilnuje osobiście, by robotnicy jakiejś lipy nie wstawili. I jest do tego szczególnie predysponowany, bo się na budowie kompletnie nie zna. Zwłaszcza bokser, bo umie tylko przypie***dolić.
Pierdolisz jak potłuczony i równo palisz głupa.

Data: 2012-10-06 22:35:31
Autor: Chiron
Warszawska ośmiornica
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5070918f$0$1295$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Prawo więc nie nakazuje pani Haneczce osobiście się fatygować. Ma od tego sztab swoich fachowców- podejrzewam, że niezłych. I to na etatach. Może też wynająć inspektorów nadzoru. Ma spore możliwości manewru.

Data: 2012-10-07 08:59:00
Autor: Przemys³aw M.
Warszawska o¶miornica
Dnia Sat, 6 Oct 2012 22:35:31 +0200, Chiron napisał(a):

Prawo więc nie nakazuje pani Haneczce osobiście się fatygować. Ma od tego sztab swoich fachowców- podejrzewam, że niezłych. I to na etatach. Może też wynająć inspektorów nadzoru. Ma spore możliwości manewru.

Wciąż tkwisz w oparach PRL-u kiedy to sekretarz PZPR w asyście oficjeli i
przychylnych mu kamer wizytował propagandową budowę. Czy twoim zdaniem
obecność "pani Haneczki" zapobiegłaby zawaleniu się ziemi? Takich cudów
mógłby dokonać jedynie Jarosław Kaczyński albo Rydzyk!

Data: 2012-10-07 10:18:48
Autor: Chiron
Warszawska ośmiornica
Użytkownik "Przemysław M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisał w wiadomości news:k4r9e8$1fh$1dont-email.me...
[...]

Ona_za_to_odpowiada. Nie rozumiem, czemu jej bronisz. Prawo na nią nakłada odpowiedzialność za SZTANDAROWĄ budowlę stolicy (nie tylko- no ale sztandarowość zobowiązuje). Ja Ci piszę o posłaniu fachowców, konsultacjach- np ewentualne zlecanie dogłębnych badań geologicznych, etc- a ona olewa swoje obowiązki, jakie nakłada na nią prawo. Płaci kasa Warszawy- na której to straży ona stoi- i za te pieniądze istnieje bardzo realna groźba, że miasto kupuje sobie bubel. Bubel, który być może będzie trzeba w przyszłości- i to niedalekiej- unieczynnić- też na koszt podatnika. A wykonawca będzie albo nieuchwytny, albo zbankrutuje- co i tak bez różnicy- bo z całą pewnością nie zbuduje ponownie metra w ramach gwarancji. Jeśli tego nie rozumiesz- to naprawdę nie jestem Ci w stanie niczego wytłumaczyć

Data: 2012-10-07 12:25:04
Autor: Przemys³aw M.
Warszawska o¶miornica
Dnia Sun, 7 Oct 2012 10:18:48 +0200, Chiron napisa³(a):

Uæytkownik "Przemys³aw M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4r9e8$1fh$1dont-email.me...
Dnia Sat, 6 Oct 2012 22:35:31 +0200, Chiron napisa³(a):

Prawo wiźc nie nakazuje pani Haneczce osobi¶cie siź fatygowaę. Ma od tego
sztab swoich fachowców- podejrzewam, æe niez³ych. I to na etatach. Moæe teæ
wynaj±ę inspektorów nadzoru. Ma spore moæliwo¶ci manewru.

Wci±æ tkwisz w oparach PRL-u kiedy to sekretarz PZPR w asy¶cie oficjeli i
przychylnych mu kamer wizytowa³ propagandow± budowź. Czy twoim zdaniem
obecno¶ę "pani Haneczki" zapobieg³aby zawaleniu siź ziemi? Takich cudów
móg³by dokonaę jedynie Jaros³aw Kaczyński albo Rydzyk!

Ona_za_to_odpowiada. Nie rozumiem, czemu jej bronisz. Prawo na ni± nak³ada odpowiedzialno¶ę za SZTANDAROW” budowlź stolicy (nie tylko- no ale sztandarowo¶ę zobowi±zuje). Ja Ci piszź o pos³aniu fachowców, konsultacjach- np ewentualne zlecanie dog³źbnych badań geologicznych, etc- a ona olewa swoje obowi±zki, jakie nak³ada na ni± prawo. P³aci kasa Warszawy- na której to straæy ona stoi- i za te pieni±dze istnieje bardzo realna gro¼ba, æe miasto kupuje sobie bubel. Bubel, który byę moæe bździe trzeba w przysz³o¶ci- i to niedalekiej- unieczynnię- teæ na koszt podatnika. A wykonawca bździe albo nieuchwytny, albo zbankrutuje- co i tak bez róænicy- bo z ca³± pewno¶ci± nie zbuduje ponownie metra w ramach gwarancji. Je¶li tego nie rozumiesz- to naprawdź nie jestem Ci w stanie niczego wyt³umaczyę

Nie. Odpowiada wykonawca. Nie broniź nikogo tylko nie cierpiź wciskania
kitu. Snucie katostroficznych wizjii to domena PiS.

Data: 2012-10-07 14:40:30
Autor: Chiron
Warszawska o¶miornica
Uæytkownik "Przemys³aw M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4rla0$q6i$1dont-email.me...
[...]

OK- czyli inwestor- a jest nim Prezydent Miasta Sto³ecznego- nie odpowiada, tylko wykonawca. Masz racjź. Pokaæ mi proszź na to odpowiedni artyku³ prawa, który zwalnia inwestora z prowadzenia nadzoru budowlanego (np poprzez inwestora zastźpczego) i nie pozwoli poci±gn±ę do odpowiedzialno¶ci prezydenta miasta za powtarzaj±ce siź raæ±ce zaniedbania na budowie, powoduj±ce kolejne katastrofy budowlane.
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))

p.s.
W £odzi tereny fabryki Poznańskiego przerabiano na galeriź handlow±. Wydarzy³ siź jeden wypadek ¶miertelny- prezydent, mimo, æe nie by³ ani inwestorem ani nikim podobnym- wys³a³ komisjź. Pó¼niej wydarzy³ siź drugi wypadek ¶miertelny- prezydent wys³a³ komisjź, budowź zamkniźto- a potem wykonawca i inwestor bardzo siź musieli staraę, æeby wznowię budowź. Odnie¶ to do metra- gdzie prezydent jest takæe inwestorem.

Data: 2012-10-07 16:50:29
Autor: u2
Warszawska o¶miornica
W dniu 2012-10-07 14:40, Chiron pisze:
OK- czyli inwestor- a jest nim Prezydent Miasta Sto³ecznego- nie
odpowiada, tylko wykonawca.

Inwestor zawsze odpowiada za nadzor budowlany, w tym geologiczny.

Data: 2012-10-07 17:11:14
Autor: Chiron
Warszawska o¶miornica
Uæytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:507196b6$0$1221$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-10-07 14:40, Chiron pisze:
OK- czyli inwestor- a jest nim Prezydent Miasta Sto³ecznego- nie
odpowiada, tylko wykonawca.

Inwestor zawsze odpowiada za nadzor budowlany, w tym geologiczny.
No tak. Do tej pory tak my¶la³em. Jednak przedpi¶ca twierdzi, æe wrźcz przeciwnie:-)

Data: 2012-10-07 17:17:07
Autor: u2
Warszawska o¶miornica
W dniu 2012-10-07 17:11, Chiron pisze:
Inwestor zawsze odpowiada za nadzor budowlany, w tym geologiczny.
No tak. Do tej pory tak my¶la³em. Jednak przedpi¶ca twierdzi, æe wrźcz
przeciwnie:-)

Po co z tym niekompetentnym nieukiem dyskutujesz ?  Nie zna ani prawa
budowlanego, ani prawa o zamowieniach publicznych.

Data: 2012-10-07 17:38:14
Autor: Chiron
Warszawska o¶miornica
Uæytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:50719cf4$0$26687$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Na opamiźtanie poda³em mu przyk³ad z mojego miasta, gdzie prezydent nie by³ inwestorem przebudowy starego kompleksu faabrycznego, ale po pierwszym wypadku ¶miertelnym wys³±³ komisjź, a po drugim- od razu zamkn±³ budowź. Powtarzam- to nie on by³ inwestorem. Z tego wynika, æe HGW powinna juæ dawno nas³aę na budowniczych metra prokuraturź. Pewno jak siźbźd±zapadaę domy pod ziemiź, to sobie za¶piewaj± "nic siź nie staaaa³o, Polacy!"
:-)

Data: 2012-10-07 18:59:53
Autor: u2
Warszawska o¶miornica
W dniu 2012-10-07 17:38, Chiron pisze:

[...]

No wiesz, ale tutaj miasto jest inwestorem. Nasylac na swoich sitwa nie
przewiduje :-)

Data: 2012-10-07 18:07:55
Autor: Bogdan Idzikowski
Warszawska o¶miornica

Uæytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4s62g$og$1news.task.gda.pl...
[...]

Nie ustawiaj woza przed koniem:

# W¶ród podstawowych obowi±zków inwestora ustawa wymienia:
zorganizowanie procesu budowy;
zapewnienie opracowania projektów;
wykonania i odbioru robót budowlanych;
ustanowienie nadzoru inwestorskiego i autorskiego jeæeli jest on wymagany przepisami prawa lub do jego ustanowienia zobowi±zuje decyzja administracyjna.#

I tyle i aæ tyle.
Juæ nie wiesz co do czego s³uæy. Czy nos do tabakiery, czy tabakiera do nosa. Juæ ciź kompletnie porypa³o.

Poczytaj sobie: http://www.nieruchomosci.beck.pl/index.php?mod=m_artykuly&cid=16&id=390

Dalej: Katastrofa budowlana:

# Katastrof± budowlan± jest niezamierzone, gwa³towne zniszczenie obiektu budowlanego lub jego czź¶ci, a takæe konstrukcyjnych elementów rusztowań, elementów urz±dzeń formuj±cych, ¶cianek szczelnych i obudowy wykopów. Nie jest katastrof± budowlan±:
1) Uszkodzenie elementu wbudowanego w obiekt budowlany, nadaj±cego siź do naprawy lub wymiany;
2) Uszkodzenie lub zniszczenie urz±dzeń budowlanych zwi±zanych z budynkami;
3) Awaria instalacji.
Monitoring katastrof budowlanych jest prowadzony przez G³ówny Urz±d Nadzoru Budowlanego."
Poczytaj sobie: http://www.dominformator.pl/baza.php?mod=articles&op=pokaz&id=59

dalej w tym linku:
# Inwestor, w³a¶ciciel lub zarz±dca obiektu budowlanego po zakończeniu postźpowania wyja¶niaj±cego przyczyny katastrofy budowlanej jest obowi±zany podj±ę niezw³ocznie dzia³ania niezbźdne do usuniźcia skutków katastrofy budowlanej. #
dalej:
#Osoby odpowiedzialne za powstanie katastrofy budowlanej podlegaj± odpowiedzialno¶ci zawodowej oraz karnej. Odpowiedzialno¶ę zawodowa dotyczy osób pe³ni±cych samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, takie jak projektant, kierownik budowy, inspektor nadzoru inwestorskiego, którzy posiadaj± odpowiednie uprawnienia budowlane i s± cz³onkami w³a¶ciwej okrźgowej izby zawodowej. Ponadto kto w razie katastrofy budowlanej nie dope³nia obowi±zków, nie spe³nia obowi±zku usuniźcia stwierdzonych uszkodzeń lub uzupe³nienia braków, mog±cych spowodowaę niebezpieczeństwo dla ludzi lub mienia, b±d¼ zagroæenie ¶rodowiska, b±d¼ utrudnia czynno¶ci w³a¶ciwych organów podlega karze aresztu albo ograniczenia wolno¶ci albo karze grzywny.#

Gdzie do ku***wy nźdzy jest odpowiedzialno¶ę inwestora za katastrofź ? Ano nima. Ja pie.....

--
Donald Tusk - "wola³bym siź nie urodzię, niæ na grobach zmar³ych budowaę swoj± karierź polityczn±".

Data: 2012-10-07 20:36:33
Autor: Chiron
Warszawska o¶miornica
Uæytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5071a8e3$0$1295$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jaciepierdziu...Bogus- nie chcź Ci ubliæaę. Stary juæjeste¶, dementywny- dobre lata za Tob±. Co Ci mogź poradzię? Postaw moæe na systematykź. Jak czego¶ nie rozumiesz- poczytaj kilka razy. Zapytaj ewentualnie, o co chodzi- popro¶ o dodatkowe t³umaczenie. Przedstaw swoje rozumienie tego, co przeczyta³e¶. Jak nie- to wychodzi jak zwykle. Zobacz- to nie jest takie trudne. Moæe nawet dla Ciebie:

"
Prawo wiźc nie nakazuje pani Haneczce osobi¶cie siź fatygowaę. Ma od
 tego sztab swoich fachowców- podejrzewam, æe niez³ych. I to na etatach.
 Moæe teæ wynaj±ę inspektorów nadzoru. Ma spore moæliwo¶ci manewru.
Bogu¶- sama logika wystarczy. Zak³adam, æe Haneczka jest niewinna jak ta
 lelija. Ona wydelegowa³a najlepszych swoich inspektorów- coby jako cerber
 pilnowali metra- a oni dali cia³a. No to s± takie moæliwo¶ci- albo wziźli
 w ³apź, albo s± idiotami, albo Haneczka im kaza³a przymruæyę oczy. Innej
 moæliwo¶ci po prostu nie ma. Zak³adam- choęby przez grzeczno¶ę- æe
 idiotami nie s±. No to pozostaje moæliwo¶ę: Haneczka kaza³a przymruæyę
 oczy- no to s±d i prokuratura, i wiźzienie. Dla nich i dla niej. No albo
 ona by³a ostatnia naiwna- w ³apź wziźli inspektorzy, ale wtedy ich do
 ciupy, a ona do dymisji- bo mimo wcze¶niejszych alarmuj±cych wrźcz
 rzeczy, które od dawna siź wyprawiaj± przy budowie metra- nie potrafi³a
 sobie z tym poradzię i zapewnię skutecznego nadzoru.
"
to powyæej ja napisa³em w tym w±tku na ten temat. To moje twierdzenia. Czy_moæesz_siź_do_nich_odnie¶ę- a nie do tego, czego nie twierdzi³em? Odniesiesz siź do tego? Przeczytaj kilka razy- popro¶ moæe kogo o pomoc- spróbuj

Data: 2012-10-07 22:02:35
Autor: Bogdan Idzikowski
Warszawska o¶miornica

Uæytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4si3i$kvr$1node1.news.atman.pl...

[...]

Geniuszu! Nie wiem, kto da³ cia³a. Moæe projektant. Moæe wykonawca. A moæe by³o to nieprzewidywalne wydarzenie losowe. Ale nie inwestor. Przyczynź ustali odpowiednia komisja.
Przeczytaj jednak te dwa linki, tam jest wszystko wy³uszczone:
http://www.nieruchomosci.beck.pl/index.php?mod=m_artykuly&cid=16&id=390
http://www.dominformator.pl/baza.php?mod=articles&op=pokaz&id=59

Nie wybiegaj przed orkiestrź. Przestań robię z siebie idiotź.
Chcesz pani Haneczce przypie***dolię, to znajd¼ rzeczywisty powód.

I teæ jeszcze raz przeczytaj przed snem, w ¶rodku nocy i rano. Moæe w końcu co¶ do ciebie dotrze:
[...]

Czyli: cmoknij pani± Haneczkź w æyę, oczywi¶cie, je¶li ci na to pozwoli. A fantazje i facecje zostaw zdolniejszym.

--
Donald Tusk - "wola³bym siź nie urodzię, niæ na grobach zmar³ych budowaę swoj± karierź polityczn±".

Data: 2012-10-07 22:29:27
Autor: Chiron
Warszawska o¶miornica
Uæytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5071dfe2$0$1221$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Mój Drogi, stary kumplu: czy spowodowanie osuwania siź domu jest katastrof± budowlan±? Bo jako¶ zgodnie wszyscy mówi±, æe tak. Nawet ludzi wygonili z ich domów. Skoro to nie katastrofa budowlana- to co ni± jest, Szanowny Kolego?

Poza tym- prosi³em_æeby¶_odniós³_siź_do_tego_co_napisa³em. Moæesz? Je¶li siź ze mn± nie zgadzasz, to napisz mi- z czym konkretnie, i dlaczego, ale nie podawaj idiotycznych linków, których znaczenia nie rozumiesz. Mimo to- odpowiem Ci na to, co zacytowa³e¶- rozumiem, æe z jakiego¶ powodu Ci zaleæy.
# W¶ród podstawowych obowi±zków inwestora ustawa wymienia:
zorganizowanie procesu budowy;
Zorganizowa³a w sposób wadliwy. Wiele b³źdów, które mia³y katastrofalny skutek- jak ostatni. Sprowadzi³a zagroæenie dla mieszkańców Warszawy

zapewnienie opracowania projektów;
Brakuje szczegó³owych opracowań geologicznych, bez których nie da siź prowadzię bezpiecznie dalszych prac.

wykonania i odbioru robót budowlanych;
ustanowienie nadzoru inwestorskiego i autorskiego jeæeli jest on wymagany przepisami prawa lub do jego ustanowienia zobowi±zuje decyzja administracyjna.#
Zobowi±zuje. Nie wiem, czy ustanowi³a taki nadzór. No ale- przyznasz- je¶li tak, to cholernie nieskuteczny

Data: 2012-10-07 13:36:20
Autor: u2
Warszawska o¶miornica
W dniu 2012-10-07 10:18, Chiron pisze:
[...]

Biedakow nie stac na tanie rozwiazania, bo wtedy non-stop musza doplacac.

A trend nawet w warszawce to ciecia i oszczednosci, choc premie sobie
placa zajebiste u tej bufetowej ;-)

Data: 2012-10-07 10:32:38
Autor: Bogdan Idzikowski
Warszawska ośmiornica

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisał w wiadomości news:k4q4mh$u71$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jeśli się chce, to można taką oczywistą oczywistość (klasyk!) zrozumieć, a nawet wyartykułować. Ale przecież trzeba bić pianę i w tym celu, takiej oczywistej oczywistości nie można przyznać pod żadnym pozorem!
Czyli dalej pogrążaj się w oparach absurdu!

Data: 2012-10-07 13:50:15
Autor: Chiron
Warszawska ośmiornica
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:50713e2e$0$26705$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Boguś- sama logika wystarczy. Zakładam, że Haneczka jest niewinna jak ta lelija. Ona wydelegowała najlepszych swoich inspektorów- coby jako cerber pilnowali metra- a oni dali ciała. No to są takie możliwości- albo wzięli w łapę, albo są idiotami, albo Haneczka im kazała przymrużyć oczy. Innej możliwości po prostu nie ma. Zakładam- choćby przez grzeczność- że idiotami nie są. No to pozostaje możliwość: Haneczka kazała przymrużyć oczy- no to sąd i prokuratura, i więzienie. Dla nich i dla niej. No albo ona była ostatnia naiwna- w łapę wzięli inspektorzy, ale wtedy ich do ciupy, a ona do dymisji- bo mimo wcześniejszych alarmujących wręcz rzeczy, które od dawna się wyprawiają przy budowie metra- nie potrafiła sobie z tym poradzić i zapewnić skutecznego nadzoru.
To jak było w Twojej opinii?

Data: 2012-10-07 14:25:18
Autor: Bogdan Idzikowski
Warszawska ośmiornica

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisał w wiadomości news:k4rq9o$s8d$1node1.news.atman.pl...

[...]

Pewnikiem w tej katastrofie brała udział mgła smoleńska, a co najmniej był to spisek Haneczkowo-Tuskowo-Putinowski.
Jedyna nadzieja w Jarusiu ZbawPolskę Kaczyńskim!

I to byłoby na tyle w tym sabacie podlanym helem i mgłą smoleńską, a całkiem pozbawionym logiki i sensu.

Data: 2012-10-07 14:51:17
Autor: Chiron
Warszawska ośmiornica
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:507174b6$0$1311$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dziękuję za merytoryczną i w pełni na temat odpowiedź. Życzę Ci miłego dnia. Bardzo, bardzo serdecznie pozdrawiam
:-))))))))))))

Data: 2012-10-07 16:51:58
Autor: u2
Warszawska o¶miornica
W dniu 2012-10-07 14:51, Chiron pisze:
Dziźkujź za merytoryczn± i w pe³ni na temat odpowied¼. Æyczź Ci mi³ego
dnia. Bardzo, bardzo serdecznie pozdrawiam
:-))))))))))))

Juz im popuszczaja zwieracze i musza puszczac to na psp :-)

Data: 2012-10-07 08:37:53
Autor: Przemys³aw M.
Warszawska o¶miornica
Dnia Sat, 6 Oct 2012 20:36:51 +0200, Chiron napisa³(a):

u2 to szmaciarz.

http://www.youtube.com/watch?v=BgslDlN5QNA

Od kiedy tak masz? Rozmawiamy o tym, æe- ja twierdzź (rzecz oczywista i nakazana przez prawo)- nad tak± inwestycj± jak metro warszawskie nadzór sprawuje prezydent miasta Warszawy (osoba wyznaczona). Rzecz jest to przecieæ takæe logiczna: jak kto¶ mi buduje dom, to bźdź pilnowa³, wynajmź fachowca, etc- æeby sprawdzię, czy budowlańcy nie odwalaj± cha³tury- bo to ja tam bźdź mieszka³, i mnie to moæe siź zawalię na g³owź. To samo niemalæe dotyczy metra i w³adz Warszawy.
Ty kaæesz mi siź stukaę w g³owź, twierdzisz, æe mnie pogiź³o i lansujesz bezsensown± w mojej opinii i bezprawn± tezź, æe to wykonawca odpowiada za budowź- a pani Haneczce kochanej nic do tego. Pytam wiźc, czy czyta³e¶ linka zapodanego przez u2 (tam ta sprawa przedstwiona trochź szerzej)- a Ty zamiast zapoznaę sie z jego tre¶ci± i odnie¶ę siź do niej- stwierdzasz, ze linkuj±cy informacjź to szmaciarz. No to ja ponawiam pytanie: od kiedy Ci siź tak zrobi³o?

Po kolei. Mam to od niedawna. To czytanie psp tak mnie zdegenerowa³o.
Podtrzymujź zdanie, æe u2 to szmaciarz zasrywaj±cy sps i scp swoimi chorymi
fobiami. Na dodatek ochlaptus.Co do metra. Zgoda. Jest inspektor nadzoru.
To on odpowiada za zgodno¶ę prac z projektem tyle, æe nie stoi nad g³ow±
kaædego robotnika i nie patrzy czy ten prawid³owo macha ³opat±. Zreszt±
takich budów prowadzi wiele. Próby wmieszania w to w³adz Warszawy jest
æenuj±ce. Elektorat PiS dzia³a zgodnie z zasad±: rzucjacie gównem, a nuæ
co¶ przylgnie. --
"Jedn± z zalet demokracji jest to, æe nikt kto zosta³ wybrany
nie jest g³upszy niæ ci co go wybrali. Im g³upszy jest ten wybrany, tym g³upsi s± ci co go wybierali..."

Data: 2012-10-07 10:36:13
Autor: Chiron
Warszawska o¶miornica
Uæytkownik "Przemys³aw M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4r81a$qsu$1dont-email.me...
[...]

Czyli: jedyne racjonalne zachowanie: zaprzestaę. Skoro tego nie robisz- to wina jest WY£”CZNIE po Twojej stronie. Jest to tylko wniosek z tego, co sam napisa³e¶. Chociaæ ja osobi¶cie w to nie wierzź: takie zachowania nie s± "zewnźtrzne". One tkwi± w nas. Co¶- ¶rodowisko- dzia³a tu jedynie jako katalizator. Nie ma tu do czynienia z przymusem toksycznego ¶rodowiska. Skoro tak reagujesz- i lgniesz tu (a nie piszesz okazyjnie)- no to wnioski same siź nasuwaj±.

Podtrzymujź zdanie, æe u2 to szmaciarz zasrywaj±cy sps i scp swoimi chorymi
fobiami. Na dodatek ochlaptus.
Nie mam pojźcia, dlaczego tak piszesz o nim. Nie znam cz³owieka, wydaje mi siź sympatyczny.. Z niektórymi jego pogl±dami nie zgadzam siź, z innymi siź identyfikujź. Okre¶lenie "szmaciarz" jest dla mnie tak pejoratywne, æe zacz±³em siź zastanawiaę, kogo z psp móg³bym obdarzyę takim epitetem. Wiesz co? Nikt mi nie przychodzi na my¶l. Chociaæ uwaæam, æe wielu ludzi ma tu róæne fobie- moæe nawet chorobliwe. Dlaczego tak nazywasz u2- naprawdź nie rozumiem. Znasz go osobi¶cie? No a "ochlaptus" to zaczyna siź w twojej opinii od jakiej dawki alkoholu? No bo wiesz- tu siź poczu³em w ogóle ma³o komfortowo: lubiź sobie "chlapn±ę" co¶ dobrego- a mam bogaty arsena³ w domu (wiesz- robiź wina, nalewki- no to jak kto¶ przyjdzie- to sam rozumiesz:-) ). Zapytam raz jeszcze: dlaczego przypinasz u2 ³atkź "ochlaptusa" czy "szmaciarza"?

[...]
On odpowiada (je¶li jest delegowany przez HGW) za tź budowź. To w jego mie¶cie bźd± siź zapadaę budynki, bździe siź zalewaę wod± Wis³y tunele metra. On n ie ma staę nad kaædym robotnikiem. To bzdura. Jednak z ca³± pewno¶cia odpowiada za brak reakcji je¶li wykonawca nie ma kompletu niezbźdnych badań geologicznych. Ma obowi±zek wstrzymaę pracź.
Pisanie w obronie HGW, æe to niby rzucanie gównem- jest æenad±. Za samo metro powinni j± wywie¼ę z ratusza na taczkach. A wcze¶niej? Zobacz jak± energi± siź wykaza³a, æeby BEZPRAWNIE wygonię kupców z hal. Zatrudni³a ochroniarzy, kupcy polecieli na twarz. Potrzebujemy tych gruntów! Warszawa ich potrzebuje! Napisz mi, czy do dzi¶ co¶ tam siź dzieje- za wyj±tkiem zamkniźcia wszystkiego na g³ucho? Ile to juæ lat? Komu siź przys³uæy³a? Wy³±cznie w³a¶cicielom okolicznych galerii handlowych.

Data: 2012-10-07 10:48:04
Autor: Bogdan Idzikowski
Warszawska o¶miornica

Uæytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4retq$uoj$1node1.news.atman.pl...

[...]

Geniuszu pisowski. Je¶li chodzi o usuniźcie kupców z hal, to by³ na to wyrok s±dowy prawomocny i prezydent odczeka³a odpowiednio d³ugo na opuszczenie hal przez kupców.
Wyroki s±dowe naleæy wykonywac, a nie sabotowę. Nawet je¶li dotycz± pisiaczków!

#Od lat kupcy znali termin końca umowy. Ale nie wierzyli, æe do nich przyjd± i zamkn± im sklepy, bo do tej pory zawsze wygrywali - z kaæd± ekip± rz±dz±c±. Wygrywali, bo wszyscy siź ich bali. To by³o szantaæowanie nie tylko radnych, ale i ca³ego miasta"
http://tiny.pl/hnrrr

Z lubo¶ci± pogr±æasz siź w oparach absurdu. Pogratulowaę konsekwencji.

--
Donald Tusk - "wola³bym siź nie urodzię, niæ na grobach zmar³ych budowaę swoj± karierź polityczn±".

Data: 2012-10-07 14:18:56
Autor: Chiron
Warszawska o¶miornica
Uæytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:507141cc$0$26710$65785112news.neostrada.pl...

[...]

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/hanna_gronkiewicz_waltz_niszczy_polski_biznes_226609.html

Na przyk³ad. Czyli: - nie odpowiada za budowź metra (to Twoje gromkie twierdzenia)- a jednocze¶nie budow± metra uzasadniano likwidacjź Hal KDT. Z tego, co wiem- do dzi¶ siź tam nic nie dzieje. Ci ludzie mogli by sprzedawaę- czyli z poæytkiem dla siebie i innych zarabiaę na chleb. Zostani zlekcewaæeni, olani- i inaczej tej decyzji wyt³umaczyę sie nie da, jak tylko chźci± promowania (dalszego- bo to nie jedyne jej dzia³anie) zagranicznych galerii handlowych. No ale- jak twierdzisz- prawo musi byę egzekwowane. Dobrze. W takim razie HGW NIGDY nie powinna byę prezydentem Warszawy- bo nie dope³ni³a dzia³ań, do których by³a zobowi±zana, jak j± na to stanowisko wybrano. Niestety- Kaczor wola³ zawrzeę jak±¶ ciemn± umowe- a j± tylko postraszyę. Wtedy teæ krzycza³e¶, æe prawo musi byę egzekwowane? Przecieæ nawet teraz gdyby jaki¶ s±d chcia³sie tym zaj±ę- to powinni j± tylko za to wypierdzielię ze stanowiska i powo³aę zarz±d komisaryczny. Bo jest¶my Najja¶niejsz± Republik±- i prawo_musi_byę_egzekwowane. Problem w tym, Szanowny Rozmówco- æe jak siź je nadmiernie gorliwe egzekwuje w stosunku do biednych, a bogaci- a dok³adniej- maj±cy odpowiednie poparcie- lej± na nie z góry- to juæ nie mamy republiki, tylko demokracjź. A to zawsze oznacza anarchiź...no moæe z wyj±tkiem Szwajcarii:-)

Data: 2012-10-07 14:30:40
Autor: Bogdan Idzikowski
Warszawska o¶miornica

Uæytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4rrvh$tuk$1node1.news.atman.pl...
[...]

Poniewaæ ci tak to pasuje, podwaæasz wyroki s±dów.
Wylej sobie na ten swój rozpalony pisowski ³eb kube³ zimnej wody.
Nie zag³źbiaj siź w opary absurdu, bo pó¼niej bździe ci trudno wrócię do rzeczywisto¶ci, o ile jest to w twoim przypadku moæliwe.
Æyczliwy!

--
Donald Tusk - "wola³bym siź nie urodzię, niæ na grobach zmar³ych budowaę swoj± karierź polityczn±".

Data: 2012-10-07 14:50:11
Autor: Chiron
Warszawska o¶miornica
Uæytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:507175f8$0$1229$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A masz pretensje, æe kto¶ siź nie odnosi dop Tego, co piszesz. Ty zawsze taki merytoryczny- odnosisz siź wy³±cznie do tre¶ci postu:-)))))))

Data: 2012-10-07 15:21:53
Autor: Bogdan Idzikowski
Warszawska o¶miornica

Uæytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:k4rtq4$vr4$1node1.news.atman.pl...
[...]

Zawsze! Bez wyj±tku, synu¶!

--
Donald Tusk - "wola³bym siź nie urodzię, niæ na grobach zmar³ych budowaę swoj± karierź polityczn±".

Data: 2012-10-07 12:29:51
Autor: Przemys³aw M.
Warszawska o¶miornica
Dnia Sun, 7 Oct 2012 10:36:13 +0200, Chiron napisał(a):

On odpowiada (jeśli jest delegowany przez HGW) za tę budowę. To w jego mieście będą się zapadać budynki, będzie się zalewać wodą Wisły tunele metra. On n ie ma stać nad każdym robotnikiem. To bzdura. Jednak z całą pewnościa odpowiada za brak reakcji jeśli wykonawca nie ma kompletu niezbędnych badań geologicznych. Ma obowiązek wstrzymać pracę.
Pisanie w obronie HGW, że to niby rzucanie gównem- jest żenadą. Za samo metro powinni ją wywieźć z ratusza na taczkach. A wcześniej? Zobacz jaką energią się wykazała, żeby BEZPRAWNIE wygonić kupców z hal. Zatrudniła ochroniarzy, kupcy polecieli na twarz. Potrzebujemy tych gruntów! Warszawa ich potrzebuje! Napisz mi, czy do dziś coś tam się dzieje- za wyjątkiem zamknięcia wszystkiego na głucho? Ile to już lat? Komu się przysłużyła? Wyłącznie właścicielom okolicznych galerii handlowych.

Żenada jest to, że usiłujesz się wywinąc z bzdury: "pani Hania winna!".
Taczki to były dobre za czasów PRL. Najwyraźniej rządy motłochu wracaja.
Odchodzisz od tematu.