Warszawsko i powstaniowo czyli rocznicowo.

Data: 2012-07-31 17:05:05
Autor: madzia z Pokładu idy
Warszawsko i powstaniowo czyli rocznicowo.
W czasie Powstania, Warszawie przybyli na pomoc lotnicy alianccy, w tym

wiesz Rosjanie też byli jak to byłeś łaskaw nazwiac "alinatcy" i też się rozbijaki (naliczono ok 16 maszyn) więc gwoli sprawiedliwości nalezało by też policzyć

jk

Data: 2012-07-31 18:00:12
Autor: PH
Warszawsko i powstaniowo czyli rocznicowo.
Kolina, spiedalaj

Data: 2012-07-31 18:06:40
Autor: madzia z Pokładu idy
Warszawsko i powstaniowo czyli rocznicowo.
Kolina, spiedalaj

więsz najpierw przez 50 lat odmawiano AKowcom honoru, teraz psy też szczekaja w jedną stronę, tak jak by to amerykanie tą wojnę wygrali.
Poczytaj i przeproś:

"Od tego czasu samoloty radzieckie zapewniać zaczęły osłonę powietrzną Warszawy i dokonywać zrzutów zaopatrzenia dla powstańców... Straty radzieckie to co najmnniej 16 maszyn...."

http://www.sppw1944.org/index.html?http://www.sppw1944.org/powstanie/samoloty.html

Madzia

Data: 2012-08-01 01:35:03
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "madzia z Pokładu idy" <Magdalena_Surt@wormos.edu.com> napisał w wiadomości news:jv8vpg$97n$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Warszawy i dokonywać zrzutów zaopatrzenia dla powstańców... Straty
radzieckie to co najmnniej 16 maszyn...."

Czytałem kiedyś - choć to mogła być propaganda - że ze zrzutami latały PO-2. Lotem ślizgowym nadlatywały, ale zrzucali broń i resztę na żywca w skrzynkach, i sporo się psuło w kontakcie z ziemią.

Data: 2012-08-01 00:21:58
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan Robert Tomasik napisał:

Czytałem kiedyś - choć to mogła być propaganda - że ze zrzutami latały PO-2. Lotem ślizgowym nadlatywały, ale zrzucali broń i resztę na żywca
w skrzynkach, i sporo się psuło w kontakcie z ziemią.

Jak rocznicowo, to rocznicowo. Dom, w którym teraz mieszkam, kupiłem
od oficera AK. W czasie Powstania był on odpowiedzialny za zaopatrzenie
w broń i amunicję. Po 45 roku przejściowo przechowywano tu to, co z wojny
zostało, a nie powinno trafić w ręce komunistów. No i trzy sztuki tej
broni gdzieś się tak zawieruszyło, że znalazłem je dopiero w czasie
remontu w latach osiemdziesiątych. Jedną z nich był amerykański colt
-- nówka sztuka nie strzelana. Wiem, że pochodził ze zrzutów, ale nie
przypuszczam by spadł z kukuruźnika.

Jarek

PS
Nie, nie mam już tej broni. Jest w muzeum.

--
Pistolet pod łóżko
połóżmy zwyczajnie

Data: 2012-08-02 01:33:08
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news:slrnk1gtlc.rdb.jarosfalcon.lasek.waw.pl...
Pan Robert Tomasik napisał:

[...]

Ja też nie przypuszczam, ale nienajlepiej to świadczy o zrzucających. Trudno było w Warszawie o amunicje 11,43. No i pistolet, to fajna rzecz, ale do prowadzenia regularnych działań wojennych mało przydatna. Sądzę, że już taki STEN by im się o wiele bardziej przydał.

Data: 2012-08-02 10:45:26
Autor: madzia z Pokładu idy
Warszawsko i powstaniowo czyli rocznicowo.
Ja też nie przypuszczam, ale nienajlepiej to świadczy o zrzucających.

wiesz, wątek nie jest o taktyce lotów tylko o PAMIECI. Tak jak komuna wykleła pilotów zachodznich (tkz PILOCI WYKLĘCI) tak i dziś znajdzie się pomocny dureń, który wykreśla z historii pilotów w barwach sowieckich tylko dlatego że ich orzeł był bez korony a oni wywyezieni na wschód.

Madzia (MAG Historii)

Data: 2012-08-02 11:32:38
Autor: pIOTER
Warszawsko i powstaniowo czyli rocznicowo.
W dniu 2012-08-02 10:45, madzia z Pok�adu idy pisze:
Ja te� nie przypuszczam, ale nienajlepiej to �wiadczy o zrzucaj�cych.

wiesz, w�tek nie jest o taktyce lot�w tylko o PAMIECI. Tak jak komuna
wykle�a pilot�w zachodznich (tkz PILOCI WYKL�CI) tak i dzi� znajdzie si�
pomocny dure�, kt�ry wykre�la z historii pilot�w w barwach sowieckich tylko
dlatego �e ich orze� by� bez korony a oni wywyezieni na wsch�d.

Madzia (MAG Historii)

z pilotami troszkę inaczej było ;)

pIOTER

Data: 2012-08-02 11:43:47
Autor: madzia z Pokładu idy
Warszawsko i powstaniowo czyli rocznicowo.
z pilotami troszkę inaczej było ;)

masz na myśli Skalskiego?

Data: 2012-08-02 11:47:51
Autor: pIOTER
Warszawsko i powstaniowo czyli rocznicowo.
W dniu 2012-08-02 11:43, madzia z Pok�adu idy pisze:
z pilotami troszk� inaczej by�o ;)

masz na my�li Skalskiego?

w szerszym kontekscie to napisalem
czego sowieci nie wymordowali w Katyniu itp to wyszlo z armią Andersa, tych co zostali to sie chyba na palcach da policzyc, prosze zwrocic uwagę że personel latajacy do pułków lotniczych musieli szkolic od podstaw

pIOTER

Data: 2012-08-02 18:15:38
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:501a4cbe$0$1223$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W obliczu ataku 17 września 1939 roku piloci mieli chyba największe szanse ucieczki do Rumuni i dalej na zachód. Nie spotkałem się nigdy z opracowaniem ilu lotników dostało sie do sowieckiej niewoli w 1939 roku. Ale podejrzewam, że niewielu. W lotnictwie LWP chyba faktycznie nie było żadnego przedwojennego pilota.

Data: 2012-08-02 18:31:39
Autor: pIOTER
W dniu 2012-08-02 18:15, Robert Tomasik pisze:
[...]

Ĺźadnego przedwojennego pilota.

owszem, byli ;) Łokuciewski dla przykładu, czy Skalski ;) Ale to już po wojnie ;)

pIOTER

Data: 2012-08-02 18:53:08
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:501aab62$0$26694$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chodziło mi o okres przed zakończeniem wojny. Ani jeden, ani drugi zatem nie spełniają tego warunku.

Data: 2012-08-02 19:46:58
Autor: pIOTER
W dniu 2012-08-02 18:53, Robert Tomasik pisze:
[...]

heh dlatego ich podałem, LWP przeciez bylo do konca PRL-u
nie wiem czy ktokolwiek taki by sie znalazl

pIOTER

Data: 2012-08-02 22:02:05
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:501abd1a$0$26709$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zdaje się, że właśnie nie. Piloci przed wojną, to była "arystokracja", a armia miała być robotniczo-chłopska. Trochę nie pasowało to do opcji politycznej :-)

Data: 2012-08-03 11:34:39
Autor: /dev/SU45
[...]

Ale na początku dramatycznie brakowało fachowców a później to już różnie było, nie wszyscy piloci się chcieli unowocześniać, wielu skończyło marnie także gdy zostali na Zachodzie.

Były takie sytuacje jak gen. Góra, latał w RAF a później całe lata służył z bardzo dobrymi wynikami w LWP.

Data: 2012-08-02 22:19:35
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan Robert Tomasik napisał:

[...]

Ten, o którym wcześniej wspomniałem, przed wojną latał w aeroklubie.
W czasie wojny wcale. Nie miał na czym. Po wojnie mu po prostu odebrano
licencję -- elementy podejrzane politycnie trzeba trzymać blisko ziemi.

Jarek

--
To Warszawa winna przyjąć stały ciężar ataku
Bo jednostki doborowe i kompanie honorowe

Data: 2012-08-02 18:01:19
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "madzia z Pokładu idy" <Magdalena_Surt@wormos.edu.com> napisał w wiadomości news:jvden2$a2i$1inews.gazeta.pl...
> [...]

pomocny dureń, który wykreśla z historii pilotów w barwach sowieckich tylko
dlatego że ich orzeł był bez korony a oni wywyezieni na wschód.

Sądzę, że piloci żadnej ze stron nie mieli wpływu na zawartość zasobników, więc to jeszcze mniej na temat.

Warszawsko i powstaniowo czyli rocznicowo.