Wartburg - hamowanie

Data: 2012-10-02 17:46:35
Autor: MadMan
Wartburg - hamowanie
Witam,

powoli zastanawiam się nad wozem na Złombol przyszłoroczny, zatem takie
pytanie - jak wygląda hamowanie Wartburgiem w porównaniu do innych
samochodów? Wartburg jak wiadomo nie posiada wspomagania układu
hamulcowego, zatem w praktyce jaka różnica jest?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-10-02 17:13:31
Autor: tÎż
Wartburg - hamowanie
MadMan wrote:

powoli zastanawiam się nad wozem na Złombol przyszłoroczny, zatem takie
pytanie - jak wygląda hamowanie Wartburgiem w porównaniu do innych
samochodów? Wartburg jak wiadomo nie posiada wspomagania układu
hamulcowego, zatem w praktyce jaka róşnica jest?

Z rowerka do złomu -- jest progres!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-02 19:12:41
Autor: Cezary Daniluk
Wartburg - hamowanie
W dniu 2012-10-02 17:46, MadMan pisze:
[...]

Warczberg posiada za to 4 tłoczkowe zaciski z przodu ;)
Hamować hamuje, z perspektywy 12-14 lat wstecz trudno się wspomina i porównuje hamowanie do współczesnych samochodów.
Na pewno nie jest niebezpieczny, jak pamięcią sięgam hamowało to dość przyzwoicie :)

Pozdro !

PS:
ja mam na myśli 1,0 zweitakten, bo co za hamowniki miał 1,3 nie wiem :)

Data: 2012-10-03 06:53:55
Autor: scobowski
Wartburg - hamowanie
W dniu 2012-10-02 19:12, Cezary Daniluk pisze:
[...]

1.3 miał tarcze i serwo z polo.

Data: 2012-10-03 20:28:35
Autor: Cezary Daniluk
Wartburg - hamowanie
W dniu 2012-10-03 06:53, scobowski pisze:
[...]

Nie miał, ani tarcz, ani serwa z Polo. Tarcze miał takie jak 353W i identyczną pompę hamulcową.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(motoryzacja)

Pozdrawiam !

Data: 2012-10-02 19:38:36
Autor: Adam Płaszczyca
Wartburg - hamowanie
Dnia Tue, 2 Oct 2012 17:46:35 +0200, MadMan napisał(a):

[...]

Ciekawie prawisz, bo według mnie posiada. --
     ___________ (R)

Data: 2012-10-02 20:07:30
Autor: Cezary Daniluk
Wartburg - hamowanie
[...]

Który według Ciebie posiada ?
Bo w.g. mnie ani 1,3 ani dwusuw nie miały wspomagania - czytaj serwa podciśnieniowego wspomagającego pompę hamulcową.

Weź dowolne zdjęcie komory silnikowej Wartburga 1,3 i wskaż mi na niej serwo ;)

Pozdrawiam !

Data: 2012-10-02 20:33:14
Autor: Artur Maśląg
Wartburg - hamowanie
W dniu 2012-10-02 20:07, Cezary Daniluk pisze:
[...]

Ja jakoś też sobie nie przypominam - Wartburg, Trabant, Syrena,
Warszawa, 126p itd. Z tego co mi się wydaje, to 353*W* dostał
nowy układ hamulcowy z tarczami z przodu, ale wspomagania to zdaje
się nigdy nie doczekał.
Zastawy miały wspomaganie, od któregoś momentu Skody 105 zaczęły
je posiadać.

Weź dowolne zdjęcie komory silnikowej Wartburga 1,3 i wskaż mi na niej
serwo ;)

Panie, zdjęcia komory silnikowej? Przecież serwo mogło być pod podłogą,
albo w bagażniku ;)

Data: 2012-10-03 20:12:38
Autor: Cezary Daniluk
Wartburg - hamowanie
W dniu 2012-10-02 20:33, Artur Maśląg pisze:

Weź dowolne zdjęcie komory silnikowej Wartburga 1,3 i wskaż mi na niej
serwo ;)

Panie, zdjęcia komory silnikowej? Przecież serwo mogło być pod podłogą,
albo w bagażniku ;)

Tak - serwo pod podłogą a pompa w komorze silnikowej ?
353W dostał 4 tłoczkowe zaciski z przodu, ot co :)

Pozdro !

Data: 2012-10-03 21:22:51
Autor: Artur Maśląg
Wartburg - hamowanie
W dniu 2012-10-03 20:12, Cezary Daniluk pisze:
[...]

Dlaczego nie? Na pms mamy specyficzną fizykę, chemię itd.
Da się zatrzymać na śniegu na 4 metrach bez ABS, a Ty chciałeś
serwo przy pompie, o którym pisze...  ;)

353W dostał 4 tłoczkowe zaciski z przodu, ot co :)

Być może :)

Data: 2012-10-04 15:53:23
Autor: Jasio
Wartburg - hamowanie
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:506c9090$0$26698$65785112news.neostrada.pl...

Dlaczego nie? Na pms mamy specyficzną fizykę, chemię itd.
Da się zatrzymać na śniegu na 4 metrach bez ABS, a Ty chciałeś
serwo przy pompie, o którym pisze...  ;)

A nie da się zatrzymać auta bez ABS na śniegu na odcinku 4 metrów?
Twoje założenie działa niezależnie od prędkości?

--
Jasio

Data: 2012-10-04 17:17:15
Autor: Artur Maśląg
Wartburg - hamowanie
W dniu 2012-10-04 15:53, Jasio pisze:
[...]

Moje założenie? LOL
Jak jesteś nowy na grupie to zerknij do archiwum - tam wszystko
znajdziesz :)

Data: 2012-10-03 19:53:59
Autor: Maciek
Wartburg - hamowanie
Dnia Tue, 2 Oct 2012 19:38:36 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

Ciekawie prawisz, bo według mnie posiada.

Dwusuwowy na pewno nie mial.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-10-02 20:00:05
Autor: J.F.
Wartburg - hamowanie
[...]

Wartburga nie znam, ale brak wspomagania w lekkim aucie dla zdrowego chlopa
to nie jest przeszkoda. Tylko czy on ma hamulce tarczowe ? Aczkolwiek syrena jezdzilem i sie nie
zabilem..

J.

Data: 2012-10-02 21:17:54
Autor: kamil/Endurorider.pl
Wartburg - hamowanie
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1ciouq07mu8wp.dlgrower.power.pl...
[...]

Jeździłem kiedyś "samochodem" bez wspomagania i dało sie zatrzymać, ale przesiadka do współczesnego samochodu i powrót do parcha był szokiem bo odczucie było takie, że samochód w ogóle nie zwalnia :)

kml

Data: 2012-10-03 16:09:36
Autor: Bartek
Wartburg - hamowanie
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:k4fel1$ljd$1news.task.gda.pl...
[...]

ale to raczej normalne. wiem, jak to wygląda jak ktoś przesiada się z nowoczesnego auta do mojego 125P ktore jest odpalane na przedefiladowanie przez miasto;)

jak sie pojezdzi trochę, to się człowiek przyzwyczaja;)

a jak potem chętnie wraca?

znam takich co nie chcieli nie chcieli nie chcieli.... się przejechać.

a teraz jak mówię że może bym sprzedał.... albo że się trzeba przejechać bo stał długo.... to pierwsi są;)

te auta mają w sobie to coś, co daje radość przy weekendowych wycieczkach;)

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2012-10-03 18:05:03
Autor: kamil/Endurorider.pl
Wartburg - hamowanie
Użytkownik "Bartek" <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:k4hguo$94k$1node1.news.atman.pl...

te auta mają w sobie to coś, co daje radość przy weekendowych wycieczkach;)

Jeżeli posiadasz do nich sentyment to może i mają :)

kml

Data: 2012-10-02 22:01:15
Autor: MarcinJM
Wartburg - hamowanie
[...]

353 mial z przodu tarcze, z tylu bebny. bez wspomagania.
Skutecznie hamowac sie dalo bez problemu.
Powiedzialby nawet, ze hample byly znakomite, pmietam to z autopsji.

Na marginesie: wspomaganie nie ma zadnego zwiazku ze skutecznoscia hamulcow. Jedynie zmniejsza sile przylozona na pedale potrzebna do hamowania.

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2012-10-02 20:15:02
Autor: tÎż
Wartburg - hamowanie
MarcinJM wrote:

353 mial z przodu tarcze, z tylu bebny. bez wspomagania. Skutecznie
hamowac sie dalo bez problemu. Powiedzialby nawet, ze hample byly
znakomite, pmietam to z autopsji.

Z tego co znalazłem, to miał lite tarcze 238 mm z przodu. Rzeczywiście rewelacja.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-02 23:25:14
Autor: DoQ
Wartburg - hamowanie
W dniu 02-10-2012 22:15, tÎż pisze:
Z tego co znalazłem, to miał lite tarcze 238 mm z przodu. Rzeczywiście
rewelacja.

Doskonale hamowały z 30-0.

--
Pozdr.

Data: 2012-10-03 01:03:45
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Wartburg - hamowanie
[...]

Regulamin się zmienił ???

Wartburg nie jest (był) regulaminowo dopuszczony do złombola ...

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2012-10-03 07:03:38
Autor: MadMan
Wartburg - hamowanie
Dnia Wed, 03 Oct 2012 01:03:45 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

[...]

Ee, od co najmniej 2 lat jest dopuszczony, dlatego pytam...
http://www.zlombol.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=24&Itemid=91&lang=pl

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-10-03 09:41:20
Autor: Ukaniu
Wartburg - hamowanie

[...]

Hamulce takie jak z epoki czyli nic specjalnego ale też nie jakiś koszmar.
Pedał hamulca ma spory skok aby była odpowiednia dźwignia, nie trzeba nawet za mocno gnieść jak układ jest sprawny.
ZTCP układ przy bębnach był dupleksowy.
Jeździłem i Wartburgiem i Zaporożcem i hamulce jakoś nie wychodziły ze swoimi problemami na plan pierwszy.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-10-03 19:55:20
Autor: Maciek
Wartburg - hamowanie
Dnia Tue, 2 Oct 2012 17:46:35 +0200, MadMan napisał(a):

powoli zastanawiam się nad wozem na Złombol przyszłoroczny

Żuka bierz! :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-10-04 14:15:15
Autor: MadMan
Wartburg - hamowanie
Dnia Wed, 3 Oct 2012 19:55:20 +0200, Maciek napisał(a):

powoli zastanawiam się nad wozem na Złombol przyszłoroczny

Żuka bierz! :)

Sorry, ja nie popieram alkoholizowania się na aż taką skalę :P
A tak serio - za duża krowa, Vmax 70 km/h, więc tak sobie...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-10-05 00:45:14
Autor: Maciek
Wartburg - hamowanie
Dnia Thu, 4 Oct 2012 14:15:15 +0200, MadMan napisał(a):

Sorry, ja nie popieram alkoholizowania się na aż taką skalę :P
A tak serio - za duża krowa, Vmax 70 km/h, więc tak sobie...

Krowa spora, to fakt, ale moj stary, wysluzony zuczek pociagnie spokojnie
90 km/h, a taki w dobrym stanie pojedzie i 110.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-10-05 07:19:58
Autor: MadMan
Wartburg - hamowanie
Dnia Fri, 5 Oct 2012 00:45:14 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

Złomolowe doświadczenia innych mówią, że jednak 70 to praktyczny Vmax
przy dłuższej jeździe. Powyżej bardzo łatwo o awarię mostu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-10-05 12:56:17
Autor: Maciek
Wartburg - hamowanie
Dnia Fri, 5 Oct 2012 07:19:58 +0200, MadMan napisał(a):

Złomolowe doświadczenia innych mówią, że jednak 70 to praktyczny Vmax
przy dłuższej jeździe. Powyżej bardzo łatwo o awarię mostu.

W sumie troche racji w tym jest - w Zuku wyrozniamy trzy poziomy predkosci:
przelotowa, rezonansowa i maksymalna :) --
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-10-05 13:49:29
Autor: Jakub Witkowski
Wartburg - hamowanie
W dniu 2012-10-05 12:56, Maciek pisze:
[...]

To w tych lepszych egzemplarzach, w gorszych dwie ostatnie pokrywają się

Data: 2012-10-05 17:01:05
Autor: Artur Maśląg
Wartburg - hamowanie
[...]

Ten tekst znam z eksploatacji ryczypipy :)

Data: 2012-10-05 23:07:52
Autor: Maciek
Wartburg - hamowanie
Dnia Fri, 05 Oct 2012 17:01:05 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Ten tekst znam z eksploatacji ryczypipy :)

Czego? :)

Czyzby chodzilo o poczciwa syrenke?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-10-07 19:55:22
Autor: Artur Maśląg
Wartburg - hamowanie
W dniu 2012-10-05 23:07, Maciek pisze:
Dnia Fri, 05 Oct 2012 17:01:05 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Ten tekst znam z eksploatacji ryczypipy :)

Czego? :)

Ryczypipy :)

Czyzby chodzilo o poczciwa syrenke?

:)

Data: 2012-10-04 20:35:24
Autor: Freenew
Wartburg - hamowanie
Kolega nie wspomina o jakim Wartburgu mowa...
Mój ojciec miał taki samochód w wersji z 1965r (Nazywało się to Wartburg 1000)
Nie było wspomagania. Zawsze mi mówił, że hamowanie ze 100km/h zajmowało około 100m drogi.
Prosto można sobie wyobrazić, że to ponad 2 razy więcej niż dzisiaj.
W Wartburgu 353W z 1975r na pewno nie było wspomagania, a wszystkie hamulce były bębnowe.
Ponieważ waga była podobna, myślę że droga hamowania również.

Pozdrawiam
Andrzej __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 7548 (20121004) __________

Wiadomoœć została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Wartburg - hamowanie