Warto kupić? Focus 1.6 TDCI 109KM, 2006r.

Data: 2010-06-15 09:25:29
Autor: MiKhau
Warto kupić? Focus 1.6 TDCI 109KM, 2006r.
Witaj

Witam.
Jestem na zakupie samochodu i skłaniam się ku Focusowi 1.6 TDCI (109KM) w kombiku. Wybieram się nawet na oględziny jednego. Sprowadzony z Niemiec, wyprodukowany w 2006r., przebieg ok. 160000km, klima, esp, abs,

Z pół roku temu zakupiłem w DE taki sam, z DPF z przeb.143tys.
Odłożyłem kaskę na niezbędne remonty i...
Teraz mam 166 666km :D poza wymianą płynów, filtrów auto nie potrzebowało żadnych napraw, wymian ect.
Zawieszenie cicho (tłukło się gdy ciśnienie z tyłu było zbyt wysokie, po zejściu do zalecanego -cisza), silnik - ok, napęd ok, ASO postraszyło wymianą turbiny i dpf na 7 tys. Po konsultacjach u dwu niezależnych a zaufanych - nie zobiłem nic, czekam aż DPF się zapcha aby go " wyłączyć", ale... on działa.
Rozrząd na pasku zaleca sie robić po 240tys.km. Poczekam do 200.

Trochę przeraża mnie ten przebieg, czy aby nie będzie wytłuczony. Wolałbym kupić auto i przynajmniej przez pierwsze parę miesięcy tylko lać paliwo. Na parę rzeczy zwracano mi uwagę - koło dwumasowe, tarcze hamulcowe, turbina. Bać się, czy niekoniecznie?

Napewno sprawdzić wszystko, w razie wątpliwości jakichkolwiek - odpuścić.
 Takich "polizingowych"(3 lata 150tys) były stosy-w trzech komisach po pięć, sześć sztuk.
Alternatywnie podobne ilości i ceny -Mondeo, Megane kombi, Astry były zauważalnie drożej.
Było w czym przebierać, i jak w Fordzie T - granatowe i czarne, do wyboru. :-|

Nie jestem jakimś znawcą, więc pewnie część rzeczy może mi umknąć. Na co zwracać uwagę?

Na fachowość i wiedzę osoby, z którą szukasz auta.
Pierwsze - tryb testowy komp. -(trzymając set/reset przekręcasz kluczyk) - szczegóły w google, fordforum, focusforum- dowiesz się, co o aucie sądzi komputer :)
reszta - jak inne auta - zgrzewy, lakier, dźwieki mechanizmów, jazda testowa ....

Z góry dzięki za informacje.
Pozdrawiam
Marcin

Powodzenia
Mi

Warto kupić? Focus 1.6 TDCI 109KM, 2006r.