Warto wozić u-lock...

Data: 2012-12-31 02:05:14
Autor: drobo
Warto wozić u-lock...
http://wyborcza.pl/1,126565,13122615,Pobil_rowerzyste__bo_nie_dostal_2_zl_na_piwo.html

"Do sądu trafił akt oskarżenia wobec recydywisty. W toku postępowania ustalono wersję zdarzeń. - Oskarżony widząc pokrzywdzonego jadącego na rowerze zatrzymał go, podszedł do niego i powiedział "dawaj na piwo!". Gdy pokrzywdzony odmówił, mężczyzna uderzył go kilkukrotnie pięścią w bok głowy - czytamy na stronie zielonogórskiej prokuratury. Gdy rowerzysta został obezwładniony, złodziej wyjął mu z wewnętrznej kieszeni kurtki portfel z zawartością 550 zł. Oskarżonemu grozi kara więzienia od 2 do 15 lat."

Data: 2012-12-31 02:16:17
Autor: rmikke
Warto wozić u-lock...
W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2012 11:05:14 UTC+1 użytkownik drobo%g....@gtempaccount.com napisał:
[...]

I uj by mu ten ulock pomógł, i tak by dostał po łbie, zanim by go wyciągnął.
Jak nie był gotowy do natychmiastowej obrony, to i strzelba by mu nie pomogła.
A nie był, bo jakby był, to pewnie by nawet nie został "poproszony" o wsparcie.

Data: 2013-01-05 23:59:59
Autor: szaman (Baker)
Warto wozić u-lock...
On 12/31/2012 11:16 AM, rmikke wrote::

I uj by mu ten ulock pomógł, i tak by dostał po łbie, zanim by go wyciągnął.
Jak nie był gotowy do natychmiastowej obrony, to i strzelba by mu nie pomogła.

A nawet jakby zdążył to by go pewnie posadzili do ciupy... za obronę 'konieczną'...

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaruś

Data: 2012-12-31 02:17:26
Autor: rmikke
Warto wozić u-lock...
[...]

<flejm> A ciekaw jestem, czy rowerzysta miał kask... </flejm>

Data: 2012-12-31 14:40:27
Autor: Titus Atomicus
Warto wozić u-lock...
In article <86197342-b463-4a97-8143-aa3555831fb6@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

> [...]
> _piwo.html

<flejm> A ciekaw jestem, czy rowerzysta miał kask... </flejm>

O, wlasnie. Dziennikarz nie wykazal sie czujnoscia.
--
TA

Data: 2012-12-31 05:47:06
Autor: rmikke
Warto wozić u-lock...
W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2012 14:40:27 UTC+1 użytkownik Titus_A....@somewhere.in.the.world napisał:
> [...]

O, wlasnie. Dziennikarz nie wykazal sie czujnoscia.

Akurat w opisanym przypadku kask mógł sie przydać.
O ile rowerzysta byłby przytomny i pochylił głowę ;)

Data: 2012-12-31 18:19:37
Autor: Coaster
Warto wozić u-lock...
rmikke wrote:
[...]

Ale to chyba jakis konus byl...

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2012-12-31 18:18:47
Autor: Coaster
Warto wozić u-lock...
> [...]

<flejm> A ciekaw jestem, czy rowerzysta miał kask... </flejm>

O, wlasnie. Dziennikarz nie wykazal sie czujnoscia.

Bo dziennikarzowi kask zsunal sie na oczy... ;-)

Data: 2013-01-01 13:06:11
Autor: Olivander
Warto wozić u-lock...
> <flejm> A ciekaw jestem, czy rowerzysta miał kask... </flejm>

tytul to teza.
ale dopuszczalne sa i inne.
"nie warto wozic gotowki"
"nie warto zatrzymywac sie dla wszelkich pieszych, wlaczajac SM i policje"
"warto nosic nie tyle kask rowerowy co kevlarowy helm piechoty"
"warto byc sprawniejszym, mlodszym, silniejszym niz ewentualny napastnik"

Data: 2013-01-01 13:45:22
Autor: rmikke
Warto wozić u-lock...
W dniu wtorek, 1 stycznia 2013 22:06:11 UTC+1 użytkownik Olivander napisał:

> [...]
"warto nosic nie tyle kask rowerowy co kevlarowy helm piechoty"
"warto byc sprawniejszym, mlodszym, silniejszym niz ewentualny napastnik"

Albo "warto mieć ze dwa metry wzrostu, ponad sto kilo i zasłoniętą gębę.
Nóż w kieszeni też ma swoje zalety, o ile umie się sprawnie otworzyć"...

Data: 2013-01-02 04:37:07
Autor: Olivander
Warto wozić u-lock...
"umie się sprawnie otworzyć"
ano. jesli dopuszczamy az takie opcje...

a producent tanszych stalowych pompek teleskopowych do latwego mocowania (jak to pompka) zarobil by ciezki grosz... tylko ze niezatrzymywanie chroni tez przed mandatem, a nie tylko przed "rozbojem prywatnoinicjatywnym". chroni np przed kara za "sopocka predkosc".

Data: 2013-01-02 05:10:44
Autor: rmikke
Warto wozić u-lock...
W dniu środa, 2 stycznia 2013 13:37:07 UTC+1 użytkownik Olivander napisał:
"umie się sprawnie otworzyć"

ano. jesli dopuszczamy az takie opcje...

Przez dziesięć lat raz wyciągnąłem nóż na ulicy w ramach obrony
i ostentacyjne otwarcie (a nóż motylkowy można otworzyć bardzo
ostentacyjnie) miało wystarczającą moc zatrzymującą.

Z drugiej strony, jeśli nie będziesz gotów tego noża użyć,
to nawet go nie wyciągaj. Trzeba założyć, że przeciwnik jakieś tam
doświadczenie może mieć, a jak ma, to bardzo szybko się zorientuje,
że żelastwo nosisz dla picu.

Data: 2012-12-31 15:37:15
Autor: emil
Warto wozić u-lock...
W dniu 2012-12-31 11:05, drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com pisze:
[...]

A ktoś kiedyś użył skutecznie uloka do obrony ?

Zastanawia mnie czy taki średnio silny rowerzysta uderzając ulokiem w kość czołową czaszki napastnika skutecznie obezwładni czy bardziej go wkurzy czy zrobi mu pasztet z płata czołowego ?

Data: 2013-01-02 00:55:37
Autor: rmikke
Warto wozić u-lock...
W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2012 15:37:15 UTC+1 użytkownik emil napisał:
> [...]

Zastanawia mnie czy taki średnio silny rowerzysta uderzając ulokiem w kość czołową czaszki napastnika skutecznie obezwładni czy bardziej go wkurzy czy zrobi mu pasztet z płata czołowego ?

Bez problemu, w końcu to twarde i waży ponad kilogram, z tym że lepiej
walić z boku, tak jak napastnik z pierwszego postu.

Problem jest gdzie indziej - weź i wyszarpnij szybko ulock z... gdzie tam masz umocowany bądź schowany.

Data: 2013-01-02 14:17:48
Autor: Ignac
Warto wozić u-lock...
W dniu środa, 2 stycznia 2013 09:55:37 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

Problem jest gdzie indziej - weź i wyszarpnij szybko ulock z...  gdzie tam masz umocowany bądź schowany.

No właśnie,w związku z tym pytnie brzmi,macie jakiś interesujące pomysły na mocowanie/przewożenie Lucka.

Data: 2013-01-02 15:05:28
Autor: rmikke
Warto wozić u-lock...
W dniu środa, 2 stycznia 2013 23:17:48 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

No właśnie,w związku z tym pytnie brzmi,macie jakiś interesujące pomysły na mocowanie/przewożenie Lucka.

Żeby sprawnie wyciągać? Musiałbyś sobie sprawić dobrze dopasowaną
(żeby zamek wystawał, a całość nie wymagała zapięcia od góry)
kaburę przypinaną do pasa lub ramiączka od plecaka. O ile zawsze wozisz
pas lub plecak... A i tak pewnie będzie upierdliwe w noszeniu.

Hmm, ewentualnie takąż kaburę mocowaną do górnej rury, tylko jeszcze wykombinuj, żeby zamek kłódy wystawał nad rurę.

Data: 2013-01-03 15:45:15
Autor: Olivander
Warto wozić u-lock...
Albo woź łańcuch, spięty kłódką na szyi. Zdjęcie to moment. A co robić łańcuchem nauczy Youtube ;-)

Data: 2013-01-05 02:59:44
Autor: Titus Atomicus
Warto wozić u-lock...
In article <fcd011fc-8ca0-4cf7-8b00-1d5314ff7204@googlegroups.com>,
 Olivander <tchod@wp.eu> wrote:

Albo woź łańcuch, spięty kłódką na szyi. Zdjęcie to moment. A co robić łańcuchem nauczy Youtube ;-)

Hm, ale to chyba sobie krzywde mozna zrobic.
--
TA

Data: 2013-01-05 02:59:12
Autor: Titus Atomicus
Warto wozić u-lock...
In article <ee3cea48-c21f-4348-bc13-2a2d5b06eba5@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

> [...]

No właśnie,w związku z tym pytnie brzmi,macie jakiś interesujące pomysły na mocowanie/przewożenie Lucka.

Ja wozilem kiedys w przednim trojkacie, w tym abusowym click-cos tam. Ale mi sie wyrobilo i poluzowalo. Obecnie woze w dedykowanym uchwycie w tylnym bagazniku Tubusa (model Logo).
Ale jesli pytasz o wozenie ulocka w celach obronnych to niestety nie pomoge.
--
TA

Data: 2013-01-05 05:41:38
Autor: Ignac
Warto wozić u-lock...
W dniu sobota, 5 stycznia 2013 02:59:12 UTC+1 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Ja wozilem kiedys w przednim trojkacie, w tym abusowym click-cos tam. Ale mi sie wyrobilo i poluzowalo. Obecnie woze w dedykowanym uchwycie w tylnym bagazniku Tubusa (model Logo).

Chodzi mi wyłącznie o transport i wydumałem coś takiego.
Pod mocowaniem dzwigni V-b przykręcam do poprzeczki tylnych
widełek ramy obu stronach takie obejmy 3/8cala:
http://www.gumotest.pl/admin/item_img/1024x685_uchwyt_1.jpg
do nich wkręcam takie ucho z gwintem M8:
http://www.karolewscy.pl/galerie/s/sruba-z-okiem-m8x150-z-n_5231.jpg
Z koleii po obu stronach obejmy podsiodłowej przykręcam takie dwie nakrętki M8
http://allegro.pl/nakretka-dluga-m6-do-szpilki-preta-4szt-i2893294162.html
i do nich wręcam następne w.w dwa ucha z gwintem M8.
Te ucha trzeba nieco rozgiąć(przy pomocy np.nakrętki,konusa i ośki)
aby trzpień Lucka w nie wszedł,oczywiście trzpienie śrub uszek trzeba
dociąć na odpowiednią długośc i mamy cztery oczka w które wsuwamy kabłąk
Lucka który usytuowany jest równolegle do widełek tylnych ramy tuż na
dzwigniami V-b,całkiem sensownie to wygląda,z tym że zamknięcie Lucka
wozimy osobno i to jest jakby jedyny mankament rozwiązania.
Wymienione szpeja kupiłem u Obi-ego za ok.10 pln-się zrobił elaborat:)

Data: 2013-01-06 22:37:00
Autor: emil
Warto wozić u-lock...
W dniu 2013-01-02 23:17, Ignac pisze:
[...]

Ja mam mocowanie koło suportu , dwa haki z płaskownika na rurze pod-siodłowej i jeden uchwyt na dolnej rurze tylnego widelca.
Głowna rura ulocka jest równolegle do rury pod-siodłowej , U-rura idzie do tyłu na dolną rurę tylnych widełek.

Data: 2013-01-02 22:39:55
Autor: Titus Atomicus
Warto wozić u-lock...
In article <a6230125-4dd0-4cb3-be32-fc352deebd0e@googlegroups.com>,
> [...]

Problem jest gdzie indziej - weź i wyszarpnij szybko ulock z... gdzie tam masz umocowany bądź schowany.

Tak czytam tu na preclu dziwne opowiesci i oczom nie wierze.
Swego czasu ktos tu pisal ze grozil komus sztyca. Do dzis nie potrafie sobie tego wyobrazic.
--
TA

Data: 2013-01-04 02:06:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Warto wozić u-lock...
On Wed, 2 Jan 2013, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

[...]

  A to była sztyca jakaś nowa, "w transporcie", czy online
wyciagana z siodła?
  Bo IMVHO, sztyca to inna kategoria broni, typu "śrubokręt".
  Znaczy do zadawania pchnięć, nie ciosów ogłuszających.
  Wolałbym nie oberwać jednym ani drugim :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-05 02:53:03
Autor: Titus Atomicus
Warto wozić u-lock...
In article <Pine.WNT.4.64.1301040203320.3728@quad>,
 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

  A to była sztyca jakaś nowa, "w transporcie", czy online

A tego nie wiem.
Wydawalo mi sie ze wyciagana z siodla. Co dla mnie nie mialo sensu/
Podobnie zreszta jak wozenie zapasowej sztycy w celach obronnych/
--
TA

Data: 2013-01-06 23:54:42
Autor: szaman (Baker)
Warto wozić u-lock...
On 01/05/2013 02:53 AM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote::

A tego nie wiem.
Wydawalo mi sie ze wyciagana z siodla. Co dla mnie nie mialo sensu/
Podobnie zreszta jak wozenie zapasowej sztycy w celach obronnych/

Czemu? Szybkozamykacz - to moment dwa i wyciągnięta.
Miałem nawet taki kiedyś sen, że pewną urodziwą dziewoję broniłem przed napastnikeim - złodziejem za pomocą ... sztycy rowerowej:P

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaruś

Data: 2013-01-07 15:06:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Warto wozić u-lock...
On Sat, 5 Jan 2013, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

> [...]

wyciagana z siodła?

A tego nie wiem.
Wydawalo mi sie ze wyciagana z siodla. Co dla mnie nie mialo sensu/

  Wypada się zgodzić.

Podobnie zreszta jak wozenie zapasowej sztycy w celach obronnych/

  Ale pisałem "w transporcie".
  Różne dziwne rzeczy na rowerze się wozi, to i części rowerowe
się zdarzają.
<OT>
  Na mnie największe wrażenie sprawiło, kiedy wiozłem koło rowerowe
na bagażniku. Zwyczajnie, dość mocno przypięte (grube gumy).
  Metr zrobił się większy, sporo większy, mimo że koło jakoś
*bardzo* szersze od lusterek na kierownicy nie jest ;)
<\OT>

  Mógł więc gość mieć sztycę na zasadzie "akurat wiózł".

pzdr, Gotfryd

Warto wozić u-lock...