Wartość przedmiotu zażalenia

Data: 2009-12-24 01:21:33
Autor: mrupio
Wartość przedmiotu zażalenia
Witam.

Następująca sprawa:
Wartość przedmiotu sporu w pewnej sprawie (przywrócenie do pracy) została określona w pozwie na kwotę 48 000 zł (12-krotność miesięcznego wynagrodzenia). Oprócz tego w pozwie został zawarty wniosek o przywrócenie do pracy i zasądzenie wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy.
Sąd pierwszej instancji orzekając o kosztach sądowych w wyroku (zresztą niekorzystny dla mnie) określa wartość przedmiotu sporu na kwotę 61 000 zł (nadmienić należy, że wartość przedmiotu sporu nie była przedmiotem ustaleń w ciągu toczącego się procesu). W tej kwocie zawiera się wartość przedmiotu sporu podana przeze mnie w pozwie tj. 48 000 zł (wg sądu "wartość roszczenia o przywrócenie do pracy") oraz ustalone przez sąd moje wynagrodzenie liczone od dnia rozwiązania stosunku pracy do dnia wyroku tj. 13 000 zł.
Od wyroku chcę złożyć apelację. Jak powinna być wpisane wartość przedmiotu zaskarżenia? Czy 48 000 zł, to jest moje roczne wynagrodzenie, czy 13 000 zł, czyli moje wynagrodzenie od ustania stosunku pracy do wyroku, czy też cała wartość 61 000 zł, tj. suma tych dwóch wartości? I jaka powinna być opłata od apelacji?
Proszę o odpowiedź. Będę wdzięczna za nią.

Pozdrawiam,
Zdesperowana

Data: 2009-12-24 12:08:27
Autor: Johnson
W dniu 2009-12-24 01:21, mrupio pisze:

[...]

I to prawda. Wps = 61000 zł. Z tym że sąd winien to sprawdzić od razu na początku (art. 25 §1 i 2 kpc). Potem winien skasować 5% opłaty sądowej.

Od wyroku chcę złożyć apelację.

To czemu w tytule piszesz o zażaleniu?

[...]

Tyle ile chcesz. A jak widać chcesz 61000 zł.

I jaka powinna być opłata od apelacji?

61000 zł x 5% =

Będę wdzięczna za nią.

A jak ta wdzięczność będzie ??

--
@2009 Johnson

Data: 2009-12-24 05:49:11
Autor: przypadek
On 24 Gru, 12:08, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
> [...]

> niekorzystny dla mnie) określa wartość przedmiotu sporu na kwotę 61 000
> zł (nadmienić należy, że wartość przedmiotu sporu nie była przedmiotem

Zarzuciłbym obrazę 25 i 26 kpc, jeśli nie było zarzutu pozwanego
zgłoszonego przed wdaniem się w spór co do istoty sprawy i w aktach
nie ma śladu badania wps przed wysłaniem pozwu pozwanemu.

Wartość przedmiotu zażalenia