Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów

Data: 2017-06-10 07:08:52
Autor: MadMan
Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów
Dnia Tue, 6 Jun 2017 19:36:43 -0500, Pszemol napisał(a):

Czy chcielibyście się podzielić danymi na ten temat?

U mnie wychodzi jakieś 4.5%. Ciężko mi oszacować wartość auta, bo
kupiłem za X, potem dołożyłem gaz za 1.5X, ale to nie podniosło aż tak
jego wartości :)
Pracuję sam na 2 osoby, zarabiam okolice średniej krajowej... Nie widzę
możliwości/sensu mieć droższego niż te 5% samochodu, tak samo jak brania
jakiegoś mega kredytu na ten cel. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2017-06-10 08:43:53
Autor: J.F.
Dnia Sat, 10 Jun 2017 07:08:52 +0200, MadMan napisał(a):
[...]

Powiem tak - kupilem tanie mondeo - skorodowalo.
Kupilem druge tanie mondeo - skorodowalo.

Kupilem drozsza vectre - tez skoroduje. Albo przebieg ja wykonczy.

Powoli sie przyzwyczajam, ze auto kosztuje tych pare tys zl na rok, i
moze warto zaplacic wiecej za mlodsze/lepsze.

Ale naprawy tych lepszych sa bardzej kosztowne :-(

J.

Data: 2017-06-10 09:22:02
Autor: MadMan
Dnia Sat, 10 Jun 2017 08:43:53 +0200, J.F. napisał(a):

Powoli sie przyzwyczajam, ze auto kosztuje tych pare tys zl na rok, i
moze warto zaplacic wiecej za mlodsze/lepsze.

Moje auto w niecałe 2 lata kosztowało 12.500 zł, co daje 36 groszy/km.
Trochę koroduje ale nie ma tragedii, można to jeszcze zrobić. Myślę że z lepszym autem byłoby ciężko mieć tak tanio. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2017-06-10 10:55:29
Autor: cef
W dniu 2017-06-10 o 09:22, MadMan pisze:
[...]

Może w złym miejscu parkujecie? :-)
Kupiłem jedno już korodujące auto i ono jak przeszło w moje ręce, to dalej nie koroduje. Pozostałe auta miałem od nowości albo od znanego mi poprzedniego
właściciela i one nie korodowały.

Data: 2017-06-10 06:01:31
Autor: Pszemol
"cef" <cezfar@interia.pl> wrote in message news:593bb403$0$660$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A jak Ty parkujesz?

Ja kupiłem 2004 Passata i nie widzę rdzy wcale. Przebieg 148 tyś mil.
Stało cały czas pod chmurką, poprzedni właściciel nie ma garażu.
A raczej ma, ale w garażu trzyma jakieś graty, na auto nie ma miejsca.

Data: 2017-06-10 11:04:24
Autor: MadMan
Dnia Sat, 10 Jun 2017 10:55:29 +0200, cef napisał(a):

[...]

Poprzedni właściciel zasadniczo garażował, ja parkuję na ulicy. Korodują
jedne drzwi i próg pod nimi (trochę), sądzę że jakieś uszkodzenie
lakieru tam nastąpiło. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2017-06-10 11:22:36
Autor: J.F.
Dnia Sat, 10 Jun 2017 09:22:02 +0200, MadMan napisał(a):
[...]

Ale w jakim sensie ? Bo ja pisze tylko o roznicy cen zakupu i sprzedazy, plus koszta
napraw, podzielonej przez lata posiadania.

Trochę koroduje ale nie ma tragedii, można to jeszcze zrobić.

Z czego wnioskuje, ze nie robisz.
Czyli sie liczysz ze wkrotce dziury wyjda, a potem wyrzucisz :-)

Myślę że z lepszym autem byłoby ciężko mieć tak tanio.

No wlasnie ... drozsze na poczatku, ale wiecej lat przejedzie.

J.

Data: 2017-06-10 11:51:31
Autor: MadMan
Dnia Sat, 10 Jun 2017 11:22:36 +0200, J.F. napisał(a):

Trochę koroduje ale nie ma tragedii, można to jeszcze zrobić.

Z czego wnioskuje, ze nie robisz.
Czyli sie liczysz ze wkrotce dziury wyjda, a potem wyrzucisz :-)

....albo zrobię ;)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2017-06-10 12:39:52
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2017 o 08:43 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Powoli sie przyzwyczajam, ze auto kosztuje tych pare tys zl na rok, i
moze warto zaplacic wiecej za mlodsze/lepsze.

Kup nowe, jak mądrze wybierzesz to te 6-7 lat pojeździsz bez większych  przygód.
Po tym okresie sprzedaj, dołóż trochę i kup następne nowe.
Za 40-50 tys. możesz mieć przyzwoite nowe auto z 5-7 letnią gwarancją.

TG

Data: 2017-06-10 12:49:29
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2017 o 12:39 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

Kup nowe, jak mądrze wybierzesz to te 6-7 lat pojeździsz bez większych  przygód.

auto do roku, z gwarancją też łapie się pod kategorię "nowe".

TG

Data: 2017-06-10 06:04:26
Autor: Pszemol
"Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> wrote in message news:op.y1l5orgxg01fvfl-089.harvard.local...
W dniu .06.2017 o 12:39 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

Kup nowe, jak mądrze wybierzesz to te 6-7 lat pojeździsz bez większych przygód.

auto do roku, z gwarancją też łapie się pod kategorię "nowe".

:-))) już miałem napisać...

Data: 2017-06-10 13:15:28
Autor: J.F.
Dnia Sat, 10 Jun 2017 12:39:52 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
[...]

Moge ? Raczej 50-60.

Poza tym moge takie 6-7 letnie kupic, za 1/3 ceny, i tez pojezdzi
kolejne 6-7 lat, choc juz nie za darmo :-)

Tym niemniej ... zakup za 60 tys, strata powiedzmy 40 tys/7 =
5700/rok. Kupuje takie za 6 tys, to sie licze z tym, ze w kazdej chwili trzeba
bedzie wyrzucic. Przejezdzi dwa lata, to dopiero bedzie taniej.
Chyba, ze mechanik cos doliczy. No ale AC tez nie jest za darmo.

Zaczyna wychodzic porownywalnie ... J.

Data: 2017-06-10 07:02:39
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1kye7yz08lhni$.1hea4vzt9tr2y$.dlg40tude.net...
[...]

Generalnie rzecz biorąc używanie starszego auta i dbanie o niego
samemu uważam za najbardziej ekologiczne w porównaniu do
kupowania nowego auta co 3-4 lata, jak to praktykują Amerykanie.
Ale żeby była oszczędność finansowa to nie można z każdą
pierdółką jeździć do mechanika - trzeba się samemu zainteresować
jak samochód działa, jak działają podzespoły i samemu trochę
ręce od czasu do czasu pobrudzić jak padnie akumulator,
alternator czy rozrusznik - w większości aut to są rzeczy które
człowiek może zrobić pod domem, na parkingu bez płacenia
za robociznę. A stare auto ma jeszcze taką zaletę, że jak coś
poważnie spieprzysz to nie ma szkody wielkiej jak na szrot zawieziesz ;-)

Data: 2017-06-10 12:30:49
Autor: Zenek Kapelinder
Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów
Kup sobie podreczniki do technikum samochodowego.

Data: 2017-06-10 23:48:14
Autor: Pszemol
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Kup sobie podreczniki do technikum samochodowego.

Całkiem niezły pomysł :-)

Data: 2017-06-11 13:18:34
Autor: re
Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów

Użytkownik "Pszemol"

[...]
-- -
No, ekologia, ekonomia i jeszcze pięknym dobrze być :-)

Data: 2017-06-11 13:44:41
Autor: J.F.
Dnia Sat, 10 Jun 2017 07:02:39 -0500, Pszemol napisał(a):
Generalnie rzecz biorąc używanie starszego auta i dbanie o niego
samemu uważam za najbardziej ekologiczne w porównaniu do
kupowania nowego auta co 3-4 lata, jak to praktykują Amerykanie.

Przeciez nie wyrzucaja tego auta, tylko idzie do dalszego uzywania.

Auta dosc solidnie zrobione, wiec kolejny posiadacz jezdzi te 3-4 lata
niewiele dbajac i sprzedaje trzeciemu ...

[...]

W ostatnich autach nawet nie widzialem rozrusznika czy alternatora.
Gdzies jest, ale dobrze schowany. A zawieszenie niskie, bez kanalu nie ma co probowac.

J.

Data: 2017-06-10 13:34:34
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2017 o 13:15 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Za 40-50 tys. możesz mieć przyzwoite nowe auto z 5-7 letnią gwarancją.

Moge ? Raczej 50-60.

Górnej granicy nie ma :-). Każdemu wg potrzeb.

Poza tym moge takie 6-7 letnie kupic, za 1/3 ceny, i tez pojezdzi
kolejne 6-7 lat, choc juz nie za darmo :-)

Nie pojeździ bez "wsadu". Ale możesz się dalej oszukiwać.

Zaczyna wychodzic porownywalnie ...

Zawsze wychodziło...

TG

Data: 2017-06-10 14:01:15
Autor: Pszemol
[...]

Pomijasz fakt, że istnieją samochody japońskie jak honda czy toyota
które się w praktyce w ogóle nie psują. Ja mam dwie: roczniki 2004
i 2007, na liczniku sporo: 228 tyś i 148 tyś mil i powiem Ci, że koszty
utrzymania tych samochodów jeśli chodzi o obsługę i naprawy są
praktycznie zerowe. Ostatnio miałem problem z Acurą 2007 która
wyładowywała akumulator: wymiana aku na gwarancji, koszt zero.
Wymiana przekaźnika od sprzęgła klimy (zespawany na stałe) $15
doładowanie klimy: puszka R134a 340g: $4.99 - naprawa $20.

Data: 2017-06-10 15:04:21
Autor: J.F.
Dnia Sat, 10 Jun 2017 13:34:34 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
[...]

Klima, 100KM, odpowiednie miejce do mojej ... masy, bagaznik wiecej
niz symboliczny ... mondeo kombi bylo w sam raz :-)

Poza tym moge takie 6-7 letnie kupic, za 1/3 ceny, i tez pojezdzi
kolejne 6-7 lat, choc juz nie za darmo :-)

Nie pojeździ bez "wsadu". Ale możesz się dalej oszukiwać.

Mialem sierre to wiem :-) Ale takich aut juz nie robia :-(

mondeo tez nie bylo jakies bardzo kosztowne ... ale dziury robily sie
szybko :-)

Zaczyna wychodzic porownywalnie ...
Zawsze wychodziło...

IMO to jednak im nowsze tym drozej, ale moze nie az tak, jak sie
niektorym wydaje ... szczegolnie po posiadaniu sierry :-)

J.

Data: 2017-06-10 15:47:05
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2017 o 15:04 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Klima, 100KM, odpowiednie miejce do mojej ... masy, bagaznik wiecej
niz symboliczny ... mondeo kombi bylo w sam raz :-)
Klasa mondeo kombi to jakieś 100-120kPLN
Jak takie faktycznie potrzebujesz to tanio nie będzie (nie ma znaczenia  czy nowe czy używane)

Nie pojeździ bez "wsadu". Ale możesz się dalej oszukiwać.

Mialem sierre to wiem :-)
Ale takich aut juz nie robia :-(

Swoje wiem, auto 6-7+ jest niepewne, może się zdarzyć dowolna awaria  uniemożliwiająca kontynuację podróżny. Ja i tak zawsze dopłacam 300-400PLN  do przyzwoitego assistance (bez znaczenia czy auto ma 2 miesiące czy 5  lat).

TG

Data: 2017-06-10 16:02:44
Autor: J.F.
Dnia Sat, 10 Jun 2017 15:47:05 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
[...]

Ja tez, sierra dojezdzilem jej 20 lat :-)

auto 6-7+ jest niepewne, może się zdarzyć dowolna awaria  uniemożliwiająca kontynuację podróżny.

A w tym czasie sie trzy razy przesiadalem z nowego daewoo na lawete.
Tyle, ze Daewoo za to placil :-)

Ja i tak zawsze dopłacam 300-400PLN  do przyzwoitego assistance (bez znaczenia czy auto ma 2 miesiące czy 5  lat).

IMO to laweta do warsztatu 400 zl nie przekroczy.
Wiec jesli co roku nie wymaga, to sie nie oplaca :-)

J.

Data: 2017-06-10 19:29:36
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2017 o 16:02 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

IMO to laweta do warsztatu 400 zl nie przekroczy.
Wiec jesli co roku nie wymaga, to sie nie oplaca :-)

Zależy gdzie jesteś, jak gdzieś w EU to może być rożnie.
Te 400 mogą być marnymi groszami przy kosztach naprawy/holowania, noclegów  itp.
Ja kilka razy do roku jadę autem dalej niż przewiduje to zwykłe asistance.

TG

Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów