Warto¶æ z³otego

Data: 2009-07-01 00:09:12
Autor: olob kowalski
Warto¶æ z³otego
roman ban <romban@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³(a):
Warto¶æ z³otego zale¿y g³ównie od NBP, a dok³adnie RPP, która mo¿e
doprowadziæ
do zmniejs zenia tej warto¶ci czyli inflacji. Wbrew obiegowym opiniom spekulanci maj± bardzo ma³e zasoby z³otówek - rynek walutowy jest bardzo p³ytki, NBP maj±c dziesi±tki miliardów walut i nieograniczone ilo¶ci z³otówek móg³by
spokojnie
zarabiaæ skupuj±c waluty kiedy s± tanie i sprzedaj±c kiedy s± drogie - jak teraz.
zrodlo
http://korwin-mikke.pl/blog/wpis/kilka_odpowiedzi__zza_granic/200

spekulacja polega na tym ¿e nagle na rynku pojawia siê wiêksza ilo¶æ z³otówek, w moim pytaniu co dzieje siê ze znikaj±cymi pieniêdzmi i dlaczego trzeba je drukowaæ nie by³o odpowiedzi bo odpowiedz jest taka ¿e znikaj± bo inni je przejmuj± inne pañstwa tak jak chiny (dolary) z usa jak chiny zaczn± wrzucaæ na rynek usa dolary które kiedy¶ usa wydrukowa³o powstanie inflacja na tyle niekontrolowana ¿e chiny same mog± os³abiaæ warto¶æ dolara
to samo jest ze z³otówkami z³otówki nie znikaj± nie ulegaj± spaleniu ale przejmuj± je ci u których mamy ujemny bilans handlowy i oni zbieraj±c nasze z³otówki mog± je dalej odsprzedawaæ tym spekulantom którzy w pewnym momencie sami na nasz rynek narzuc± z³otóki doprowadzaj±c do inflacji czyli wzrostu ilo¶ci pieniêdzy
zobaczcie ¿e w obiegu i w bankach z danych na styczeñ 2009 jest 97,5mld z³otych to jest niewiele pytanie ile by³o wydrukowanych i jest w obiegu ¶wiatowym? bo ta informacja mo¿e dopiero nas przeraziæ nagle mo¿e kto¶ na nasz rynek wrzuciæ to co my wydrukowali¶my wcze¶niej i wtedy bêdzie zabawa ciekawe ile tego jest w obiegu ¶wiatowym

Data: 2009-07-01 07:42:19
Autor: NKAB -
Warto¶æ z³otego
olob kowalski <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³(a):
> [...]
zobaczcie ¿e w obiegu i w bankach z danych na styczeñ 2009 jest 97,5mld z³otych to jest niewiele pytanie ile by³o wydrukowanych i jest w obiegu ¶wiatowym? bo ta informacja mo¿e dopiero nas przeraziæ nagle mo¿e kto¶ na nasz rynek wrzuciæ to co my wydrukowali¶my wcze¶niej i wtedy bêdzie zabawa ciekawe ile tego jest w obiegu ¶wiatowym

No to w³a¶nie dlatego potrzebujemy jak powietrza ludzi
w rz±dzie, którzy maja obowi±zek kontrolownia i wp³ywania
na ILO¦Æ PIENI¡DZA W OBIEGU - W  O B I E G U !

To jest w³a¶nie wspó³czesny regulator steruj±cy gospodark±.
Jak stagnacja wywo³ana brakiem pieni±dza to do³o¿yæ tego piêni±dza Jak nadmiarem to wycofaæ odpowiedni± czê¶æ z obiegu.

Andrzej.

Data: 2009-07-01 09:47:16
Autor: skippy
Warto¶æ z³otego

U¿ytkownik "NKAB

....> Jak nadmiarem to wycofaæ odpowiedni± czê¶æ z obiegu.

Jak wycofaæ?

Data: 2009-07-01 08:13:43
Autor: NKAB -
Warto¶æ z³otego
skippy <man3@on.the.moon> napisa³(a):

U¿ytkownik "NKAB

....> Jak nadmiarem to wycofaæ odpowiedni± czê¶æ z obiegu.

Jak wycofaæ?

Tak jak tata cukierki gdy dziecko ma za du¿o.
No ale jak banki nie s± nasze to rzeczywi¶cie - jest problem.

Andrzej.

Data: 2009-07-01 09:01:30
Autor: olob kowalski
Warto¶æ z³otego
NKAB - <nkab@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³(a):
skippy <man3@on.the.moon> napisa³(a): > > U¿ytkownik "NKAB
No ale jak banki nie s± nasze to rzeczywi¶cie - jest problem.

Andrzej.

tu siê zgadzam w 100% wycofaæ zabraæ jak cukierki dziecku bo drukowanie jest ³atwe ale inne pañstwa czy spekulanci mog± te wydrukowane pieni±dze bardzo ³atwo wykorzystaæ przeciwko nam za co sami bêdziemy obie winni
ale chyba debile w rz±dzie banku centralnym nic o tym nie wiedz± a bior± siê za rz±dzenie i ekonomiê

Data: 2009-07-01 12:01:15
Autor: skippy
Warto¶æ z³otego

U¿ytkownik "NKAB -" <nkab@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2f5rn$5v5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tzn zabraæ komu¶ i spaliæ czy kazaæ bankowi obci±æ zero w komputerze ze stanu posiadania?

Data: 2009-07-01 12:03:30
Autor: olob kowalski
Warto¶æ z³otego
> [...]

Tzn zabraæ komu¶ i spaliæ czy kazaæ bankowi obci±æ zero w komputerze ze stanu posiadania?

i tym sposobem sam doszed³e¶ ¿e to jest utopijny system :)
bo jak zaczniesz zabieraæ z rynku to jedyny sposób podnie¶æ ludziom podatki i pieni±dze wrzucaæ do niszczarki oraz zwiêkszaæ eksport tak aby z pañstwami z którymi kiedy¶ mieli¶my ujemny bilans handlowy przej¶æ na dodatni (co jest niemo¿liwe) i w taki sposób jete¶my z rêk± w nocniku sami sobie jeste¶my winni tego ¿e jeste¶my ciemniakami i pozwolili¶my aby rz±dzi³y nami ciemniaki
teraz czas zap³aciæ za swoje ciemniactwo hahahahahahaha

Data: 2009-07-01 14:08:48
Autor: skippy
Warto¶æ z³otego

Ale jak zabieraæ z rynku?
W³a¶nie infalcja zabiera z rynku.

Data: 2009-07-01 13:27:52
Autor: olob kowalski
Warto¶æ z³otego
skippy <man3@on.the.moon> napisa³(a):

Ale jak zabieraæ z rynku?
W³a¶nie infalcja zabiera z rynku.
inflacja obni¿a warto¶æ pieni±dza a nie zabiera, zabieranie to fizyczne wziêcie z rynku 20mld i ich spalenie to jest wycofanie pieniêdzy ale rz±d nigdy tego nie zrobi bo trzebaby zabraæ ludziom to co nadrukowane i spaliæ tedy bez pieniêdzy toimy jak ciemne dupy i zaczyna siê rewolucja
trzeba zabraæ z rynku ¶wiatowego i to jest problem przy ujemnych bilansach handlowych nie pomo¿e nic
pomoc± mia³o byæ wy³anie ludzi za granicê aby zarobili obc± walutê i podczas wydawania w polsce w podatkach zebranie tej waluty i wymiana obcej za nasz± tylko ¿e ujemny bilans handlowy jest jak dziura w wannie z jednej strony lejemy wodê z kranu czyli drukujemy i ¶ci±gamy obc± walutê a  z drugiej z³otówki znów wyp³ywaj± poza polski system p³atniczy
ot ca³a filozofia

Data: 2009-07-01 15:33:18
Autor: skippy
Warto¶æ z³otego

U¿ytkownik "olob kowalski" <bolo1975@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2fo8o$buf$1inews.gazeta.pl...
[...]

jak zabraæ ludziom
zaczynasz bredziæ
inflacja zabiera

EOT

Data: 2009-07-01 13:36:14
Autor: olob kowalski
Warto¶æ z³otego
> [...]

> wziêcie z rynku 20mld i ich spalenie to jest wycofanie pieniêdzy ale rz±d
> nigdy tego nie zrobi bo trzebaby zabraæ ludziom to co nadrukowane i

ju¿ nied³ugo siê dowiesz jak siê zabiera ludziom przez podniesienie podatków co ty pierwszy dzieñ na ¶wiecie jeste¶? hahahahaha
inflacja zmniejsza warto¶æ ale nie zabiera a to dwie ró¿ne rzeczy

Data: 2009-07-01 13:41:20
Autor: olob kowalski
Warto¶æ z³otego
> [...]

> wziêcie z rynku 20mld i ich spalenie to jest wycofanie pieniêdzy ale rz±d
> nigdy tego nie zrobi bo trzebaby zabraæ ludziom to co nadrukowane i

i jeszcze jedno pañstwo bêdzie zabieraæ przez podnoszenie podatków po to ¿eby nie drukowaæ i tak ludzie coraz bardziej dostan± w ko¶æ bo chyba kto¶ z rz±du doszed³ do wniosku ¿e drukowanie to nic dobrego tak wiêc towarzystwo zabra³o siê za wyci±ganie od ludzi ju¿ od sierpnia poczekaj :)
ale i to nie da rezultatów bo nawet jak ¶ci±gniesz wszystkie z³otówki od spo³eczeñstwa przez podnoszenie podatków to te z³otówki bêd± wêdrowaæ do pañ¶twa pañstwo przez urzêdników i zamówienia do ludzi ludzie czê¶æ do dziury w wannie zwanej ujemnym bilansem handlowym i tak w podatkach co roku bêdzie trafiaæ do pañstwa ta kwota która jest pomniejszona o nasz import
pañstwo albo zacznie dalej drukowaæ albo zacznie bardziej dociskaæ spo³êczeñtwo a¿ w±¿ zje swój ogon jak w grze komputerowej :) hahahahaha

Data: 2009-07-02 08:40:37
Autor: NKAB -
Warto¶æ z³otego
skippy <man3@on.the.moon> napisa³(a):

jak zabraæ ludziom
zaczynasz bredziæ
inflacja zabiera

Na pocz±tku m-ca ma zawsze troche wiêcej pracy i nie mog³em
wczoraj braæ udzia³u w dyskusji.

Otó¿, inflacja zabiera pieni±¿ki biedniejszej czê¶ci
spo³eczeñstwa. Pieni±¿ki z inflacji przejmuj± zawsze bogaci
bo maj± do tego przystosowane zaplecze. Odk³adaja je na
bezpiecznych kontach, czyli wy³±czaj± dodrukowan± gotówkê
z obiegu (te pieniadze nie pracuj± na zwiêkszanie mj±tku).

Jak regulowaæ - podnosiæ podatki tylko dla najbogatszych.

Na ich bogactwo pracuje si³a najemna, która jest ¼le
wynagradzana po to aby mieæ niewelników do w³asnej dyspozycji.

Mechanizm jest taki, ¿e rz±d, czyli tato, daje zlecenia
i bardzo du¿o cukierków tylko wybranym dzieciom a one
zamiast dzieliæ siê nimi z pozosta³ymi dzieæmi wykorzystuj±
to posiadanie przeciwko nim. Tato udaje bezradnego
i dopiepsza podatek tym biedakom.

Andrzej.

Data: 2009-07-02 11:03:50
Autor: skippy
Warto¶æ z³otego
Rozdaj fabryki robotnikom, na pewno bêd± lepiej zarz±dzane, a oni sami bêda mieli wiêcej kasy.

U¿ytkownik "NKAB -" <nkab@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2hrq4$9qe$1inews.gazeta.pl...

Data: 2009-07-03 10:33:02
Autor: NKAB -
Warto¶æ z³otego
skippy <man3@on.the.moon> napisa³(a):

Rozdaj fabryki robotnikom, na pewno bêd± lepiej zarz±dzane, a oni sami bêda mieli wiêcej kasy.

Ró¿nimy siê w podej¶ciu do roli rz±du.
W tej chwili to rodzaj kryminalistów wykorzystuj±cych
swoj± pozycjê - w³adzê (policja, s±dy, urzêdy skarbowe).
A ja uwa¿am, ¿e to powinni byæ ludzie bêd±cy twórcami pañstwa.
Pañstwa, w którym nie tworzy siê sztucznych problemów
(produkcja prostych ogórków - krzywe ogórki niedozwolone).

Jest to kretynizm cechuj±cy g³upaw± w³adzê.

Pieni±dze to tylko wygodny ¶rodek wymiany dóbr daj±cy
równie¿ pojêcie o stanie pañstwa.

Idiotyzmem jest liczenie spalonych pieniêdzy, przcie¿
ich ju¿ nie ma. W przypadku powodzian trzeba policzyæ
ile dodrukowaæ pieniêdzy aby odtworzyæ utracony maj±tek.

Ten maj±tek powinien odpowiadaæ nowowczesnym produktom.
To nie powinny byæ te okropne ch³upy, w których baba
ciungle sprzunta i sprzunta i ¿eby niewiem ile wysi³ku
w to w³o¿y³a i tak bêdzie wygl±da³o, ¿e jest brudno.

Taki potop powinien dla ry¿ego byæ okazj± do wykazania siê.

A on co. Kiwa³ g³ow±, kiwa³, obieca³ pomoc. A kretyn
powinien wyj±æ z w³asnej kieszeni kasê i daæ naprawdê biednej
rodzinie i wyegzekwowaæ od lokalnych w³adz realizacjê
tej pomocy z tych darowanych pieniêdzy. Staæ g³±ba na to.

Andrzej.

Data: 2009-07-02 15:41:48
Autor: olob kowalski
Warto¶æ z³otego
NKAB - <nkab@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³(a):
skippy <man3@on.the.moon> napisa³(a): > > jak zabraæ ludziom
> [...]

zamiast dzieliæ siê nimi z pozosta³ymi dzieæmi wykorzystuj±
to posiadanie przeciwko nim. Tato udaje bezradnego

dzi¶ zdarzy³o mi siê ¿e sobie my¶la³em nad inflacj± i dodrukowywaniem pieniêdzy w roku 2008 i to ¿e wysz³o ¿e ze wzrostu pieniêdzy na rynku jest inflacja 15%
to ¿e taka jest i wzrost ilo¶ci pieniêdzy wyniós³ az 15% nie musi byæ koniecznie wynikiem drukowania pieniêdzy przez NBP ale przez spadki na GPW oraz wyprzedawanie z³otówek w 2008r czyli ¿e ci którzy zgromadzili sobie wcze¶niej nasze z³otówki pozbyli siê ich co spowodowa³o inflacjê i spadek warto¶ci z³otego

Data: 2009-07-02 18:19:01
Autor: 7zark7
Warto¶æz³otego
[...]

bardziej inflacje czy spadek z³otego?

7zark7

Data: 2009-07-02 17:09:53
Autor: olob kowalski
Warto¶æz³otego
7zark7 <zark7WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisa³(a):
> [...]
> oraz wyprzedawanie z³otówek w 2008r czyli ¿e ci którzy zgromadzili sobie > wcze¶niej nasze z³otówki pozbyli siê ich co spowodowa³o inflacjê i

tego nie jestem w stanie powiedzieæ bo jedno z drugim nie ma wspólnej skali odniesienia tak wiêc porównywanie jednego z drugim i co bardziej jest bezsensowne

Data: 2009-07-02 20:50:59
Autor: 7zark7
Warto¶æz³otego
> [...]
> tego nie jestem w stanie powiedzieæ bo jedno z drugim nie ma wspólnej skali odniesienia tak wiêc porównywanie jednego z drugim i co bardziej jest bezsensowne

Na jakiej podstawie tak twierdzisz? z jednej strony za 100 zl mozesz kupic pewna ilosc dolarow, z drugiej strony za 100 zl mozesz kupic jakas ilosc bulek. Po inflacji i spadku wartosci zlotego (w takim samym stopniu) bedziesz mogl np kupic 10% mniej dolarow i 10% mniej bulek...

7zark7

Data: 2009-07-02 20:11:50
Autor: olob kowalski
Warto¶æz³otego
> [...]

mogl np
kupic 10% mniej dolarow i 10% mniej bulek...

ale tylko wtedy kiedy do produkcji butelki bêdziesz u¿ywa³ materia³ów i energii kupionej za dolary
wszystko jest warte tyle ile kto¶ jest gotów zap³aciæ a nie tyle ile kto¶ sobie ¿yczy

Data: 2009-07-03 00:17:14
Autor: 7zark7
Warto¶æz³otego
7zark7 <zark7WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisa³(a): > > przez spadki na GPW > > > > oraz wyprzedawanie z³otówek w 2008r czyli ¿e ci którzy zgromadzili sobie > > > > wcze¶niej nasze z³otówki pozbyli siê ich co spowodowa³o inflacjê i > > spadek warto¶ci z³otego

> [...]
wszystko jest warte tyle ile kto¶ jest gotów zap³aciæ a nie tyle ile kto¶ sobie ¿yczy

Nie tylko wtedy (kiedy do produkcji bulki bêda u¿ywane materia³y i energia kupiona za dolary). Poza tym chodzilo o bulki (pieczywo), nie butelki. Bêdzie tak nawet wtedy kiedy do wytworzenia bulki nedziesz uzywal skladnikow i energii kupionych za zlotowki jednak przy jednoczesnej inflacji 10%.
Pytanie czy spadek 10% zlotego bedzie oznaczal inflacje 10%? (Zalozmy przy tym ze tylko czesc skladnikow do produkcji w przemysle jest kupowana za dolary).

Drugie zdanie jest prawdziwe do pewnego stopnia (jak z teoria wzglednosci), poniewaz w samym tym twierdzeniu zawarte jest, ze produkt nie ma zdefiniowanej wartosci, tzn w roznym momencie moze on posiadac rozna wartosc, tj w czasach chudych ktos da mniej a w czasach tlustych da wiecej... przyklad akcje w roku 2007 i teraz. Przytoczone przez Ciebie twierdzenie to zgrabny argument tlumaczenia wielu zjawisk. A gdybys mial wplyw na czas i okolicznosci kiedy dokonujesz transakcji (np sprzedazy) to czy ta wartosc dla Ciebie nie bylaby juz przez samo to inna (wyzsza)? Sprzedac kiedy towar jest poszukiwany, a przy tym utwierdzac innych ze go poszukuja. Kto faktycznie wyznacza cene?

7zark7

Data: 2009-07-02 21:11:55
Autor: 7zark7
Warto¶æz³otego

> tego nie jestem w stanie powiedzieæ bo jedno z drugim nie ma wspólnej skali > odniesienia

owszem jest, wspólna skala to warto¶æ, i dodam, ¿e to takie banalne.

7zark7

Data: 2009-07-02 20:14:23
Autor: olob kowalski
Warto¶æz³otego
7zark7 <zark7WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisa³(a):

owszem jest, wspólna skala to warto¶æ, i dodam, ¿e to takie banalne.

7zark7

jak takie banalne to chêtnie pos³ucham o¶wieæ mnie bo jestem ciemny :)

Data: 2009-07-02 18:40:53
Autor: zark7WYTNIJTO
Warto¶æz³otego

jak zabraæ ludziom
zaczynasz bredziæ
inflacja zabiera

EOT

Odpowiem inaczej, gdyby np rz±d du¿± czê¶æ posiadanych banknotów zmieli³ to tak jakby rozda³ ich warto¶c pomiedzy ludzi posiadaj±cych pieniadze. Ciekawe czy swiat zna takie wydarzenie? :)

7zark7

Data: 2009-07-02 17:12:50
Autor: olob kowalski
Warto¶æz³otego
> [...]

to tak
 jakby rozda³ ich warto¶c pomiedzy ludzi posiadaj±cych pieniadze. Ciekawe

jak kto¶ zniszczy pieni±dze to ich nie ma i nie mo¿e rozdaæ tak wiêc nie porównuj jednego z drugim bo to bez sensu poza tym samo zniszczenie nic nie pomo¿e najwa¿niejsze to zebranie z³otówek z rynku ¶wiatowego przez dodatni bilans handlowy ze wszystkimi partnerami handlowymi i po ¶ci±gniêciu ich ze ¶wiata dopiero wtedy zniszczenie ich czê¶ci to mia³oby sens

Data: 2009-07-02 21:08:35
Autor: 7zark7
Warto¶æz³otego
> [...]

> jakby rozda³ ich warto¶c pomiedzy ludzi posiadaj±cych pieniadze. Ciekawe czy swiat zna takie wydarzenie? :)

Nie przeczytales z uwaga tego co napisalem. Po pierwsze nie napisalem ze rozdaje pieniadze tylko ich wartosc, po drugie nie zniszczy ich jak nie bedzie mial (np przez zebranie jak piszesz). Trudno z Toba dyskutowac bo zaswitala Ci mysl (interesujaca przyznaje) ale jednoczesnie zamyka Cie na dalsza dyskusje w tym napredkim zbiegu mysli. Wiadomo ze rzeczywistosc gospodarcza to swiat naczyn polaczonych (na roznych plaszczyznach). Z Tego co napisales odczytuje ze widzisz dwa: rynek swiatowy i rynek krajowy. A laczy ich bilans handlowy...
Wytlumacz mi co to znaczy - najwazniejsze to zebranie zlotowek itd? Najwazniejsze wzgledem jakiego celu? Zeby co uzyskac?

7zark7

Data: 2009-07-02 20:09:51
Autor: olob kowalski
Warto¶æz³otego
> [...]

Wytlumacz mi co to znaczy - najwazniejsze to zebranie zlotowek itd? Najwazniejsze wzgledem jakiego celu? Zeby co uzyskac?

¿eby uodporniæ siê na inflacjê przez spekulacjê oraz mo¿liwo¶æ spekulacji czyli wlewania na rynek krajowy z³otówek które wcze¶niej by³y wydrukowane a które wyp³ynê³y z systemu krajowego przez ujemny bilans handlowy

Data: 2009-07-03 00:07:21
Autor: 7zark7
Warto¶æz³otego

> [...]
> ¿eby uodporniæ siê na inflacjê przez spekulacjê oraz mo¿liwo¶æ spekulacji czyli wlewania na rynek krajowy z³otówek które wcze¶niej by³y wydrukowane a które wyp³ynê³y z systemu krajowego przez ujemny bilans handlowy

zalozmy ze robimy tak jak piszesz i uodparniamy sie na inflacje przez spekulacje. Czy to oznacza, ze inflacji juz nie napotkamy? Jesli nie to co bedzie jej przyczyna?

7zark7

Data: 2009-07-02 18:30:10
Autor: 7zark7
Warto¶æz³otego

Ale jak zabieraæ z rynku?
W³a¶nie infalcja zabiera z rynku.

Inflacja nie zabiera. Inflacja zabiera z rynku warto¶æ nie ilo¶æ. I jest skutkiem, nie dzia³aniem (np na zwiêkszenie ilo¶ci).
A zatem wystarczy³oby zmniejszyæ ilo¶æ 'papierków' ¿eby inflacja by³a ujemna... Na kryzys i ewentualno¶æ deflacji dobrze jest potraktowac deflacjê inflacj±... W jaki sposób? :)

7zark7

--

Warto¶æ z³otego