Warunki

Data: 2009-04-27 18:26:07
Autor: virtuozo
Warunki
Mam pytanko czy na Krzyżne bez sprzetu juz można czy potrzebne raki ew.czekan za info z gory dziekuje

Data: 2009-04-27 19:21:46
Autor: RyszardS
Warunki
virtuozo pisze:
Mam pytanko czy na Krzyżne bez sprzetu juz można czy potrzebne raki ew.czekan za info z gory dziekuje

Informacja z niedzieli:
W Dolinie Pięciu Stawów i sąsiednich panuje jeszcze zima. Na stokach w żlebach sporo śniegu również na podejściu na Krzyżne z tejże doliny (pokrywa śnieżna sięga miejscami dolnej granicy lasu).
Śnieg dobrze związany z podłożem, lecz górna warstwa, szczególnie w godzinach operowania słońca, luźna i powodująca objeżdżanie, zapadanie.
Niebezpieczne jamy (puste przestrzenie) pod grubą pokrywą śniegu.
Bez raków i czekana bym się nie wybierał.

rychu

Data: 2009-04-28 00:27:47
Autor: zelan
Warunki
Byłem w niedzielę 26.04 od Pańszczycy, śniegu dużo, pod przełęczą twardo, przechodzone, ślady piesze, na rakach, rakiety i narty.
Najwięcej turowców.
Pzdr Żela

Data: 2009-04-28 12:18:29
Autor: Over
Warunki

"virtuozo" <virtuozo@poczta.onet.pl> wrote in message news:gt4mb0$a6e$1news.onet.pl...
Mam pytanko czy na Krzyżne bez sprzetu juz można czy potrzebne raki ew.czekan za info z gory dziekuje

W ostatni weekend w 5ce bylo jeszcze bardzo duzo sniegu (tak na przyklad wygladalo podejscie na Kozi: http://plfoto.com/1835547/zdjecie.html).
Bez rakow i czekana raczej bym sie nie wybieral. Nawet jesli uda Ci sie wejsc bez rakow, zameczysz sie na podejsciu (od rana snieg jest zmrozony, pozniej robi sie "ciapa" i bez rakow jeden krok w gore oznacza pol kroku zeslizgu w dol). A bez czekana (i umiejetnosci poslugiwania sie nim)... po prostu jest znacznie mniej bezpiecznie.

Pozdr
Over

Data: 2009-04-30 14:09:44
Autor: PoulQa
Warunki
On 28 Kwi, 12:18, "Over" <o...@dummyaddress.com> wrote:
"virtuozo" <virtu...@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]

zeslizgu w dol). A bez czekana (i umiejetnosci poslugiwania sie nim)... po

W przyszłym tygodniu wybieram się na 2-3 dni do Zakopanego
jakie szlaki polecacie w Tatrach Zachodnich i Wysokich
nie mam sprzętu zimowego tzn raków czekana
a za sobą kilkuletnie doświadczenie tatrzańskie
ale przede wszystkim letnie
myślałem o trasach Moko-5tka które przejście przez "świstówkę" czy
P.Szpiglasową
lub
nocleg w Murowańcu z wejściem na Koscilec
które szlaki są bezpieczne jeżeli chodzi o zagrożenie lawinowe?
Dzięki za pomoc:)

Warunki