Warunki śniegowe Beskid Śląski

Data: 2010-01-22 18:07:00
Autor: Grzegorz
Warunki śniegowe Beskid Śląski
Witam,

Jak wyżej - ma ktoś *aktualne* informacje ? Tj. z najdalej wczoraj. Nie wiem, czy targać w niedzielę rakiety - przedostatnio nie zabrałem i był to duuuży błąd ....

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-01-22 18:16:55
Autor: Wojciech Wierba
Grzegorz pisze:
Witam,

Jak wyżej - ma ktoś *aktualne* informacje ? Tj. z najdalej wczoraj. Nie wiem, czy targać w niedzielę rakiety - przedostatnio nie zabrałem i był to duuuży błąd ....

No cóż, z Hamburga trudno ocenić warunki w BS, ale...
Weź rakiety, PZW (Przezorny Zawsze Wysiusiany)- dotyczy zwiedzania zabytków :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-22 19:50:18
Autor: Grzegorz
Warunki śniegowe Beskid Śląski
Hello Wojciech Wierba !:
Grzegorz pisze:
[...]

A ja właśnie dziś w jakimś starym odcinku Kiepskich słyszałem, że ... w pracy szef rozdaje pampersy - podobno wydłuża to aktywny czas pracy o ok. 30 minut :-D !

To może i ja pampersa też mam zabrać ????

To tak samo na temat, jak Twoje uwagi :-P !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-01-22 23:49:13
Autor: Wojciech Wierba
Grzegorz pisze:

To tak samo na temat, jak Twoje uwagi :-P !

Przecież dobrze wiesz, że grupy służą do pisania...
niekoniecznie na temat :-)

Pozdrawiam i życzę słonecznej pogody w weekend (a zapowiada się).
Wojtek

Data: 2010-01-23 10:20:29
Autor: Marek Kliś
Grzegorz wrote:
Jak wyżej - ma ktoś *aktualne* informacje ? Tj. z najdalej wczoraj. Nie wiem, czy targać w niedzielę rakiety - przedostatnio nie zabrałem i był to duuuży błąd ....

W Wegierskiej Gorce sniegu ledwo co. Tydzien temu na Glinnym sniegu ledwo powyzej kostek - troche wiecej w miejscach gdzie wiatr nawial.
Od zeszlego tygodnia snieg tutaj nie sypal.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2010-01-23 13:47:40
Autor: Grzegorz
Warunki śniegowe Beskid Śląski
Hello Marek Kliś !:

[...]

Jak parenaście tygodni temu szedłem na Klimczok, to na dole śniegu było bardzo mało, Ale za to powyżej 1000 m po kolana, taki ciężki paskudny.

Ale z drugiej strony, to tylko jakieś 2 kg ;-) ! No i zanosi się na fajny mrozik ;-)

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-01-23 13:56:42
Autor: Wojciech Wierba
Grzegorz pisze:

Ale z drugiej strony, to tylko jakieś 2 kg ;-) ! No i zanosi się na fajny mrozik ;-)

No właśnie, niby 2 kg więcej gdyby nie były potrzebne, ale jak będzie -15C, to może zamarznąć wierzchnia warstwa sniegu (nawet ja będzie ~20 cm), co może powodować gwałtowne zapadanie się pod naciskiem. Bardzo nieprzyjemne i obciążające maksymalnie kręgosłup. Wtedy lepiej założyć rakiety.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-23 15:07:28
Autor: Grzegorz
Grzegorz pisze:

[...]

Hę ???? ;-)

A niby jak ma się roztopić, jak w dzień jest ~ -5 ??? Nie, jeszcze to raczej nie jest zleżały śnieg ... ale sprawdzę jutro.

co może powodować gwałtowne zapadanie się pod naciskiem. Bardzo
nieprzyjemne i obciążające maksymalnie kręgosłup. Wtedy lepiej założyć rakiety.

A to na pewno. Choć niestety jak taka skorupa cienka i na puchu siedzi, to i tak się zapada. Przetestowane.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-01-23 17:32:57
Autor: Wojciech Wierba
Grzegorz pisze:

A to na pewno. Choć niestety jak taka skorupa cienka i na puchu siedzi, to i tak się zapada. Przetestowane.
No to po co si pytasz?
Grzesiu, nie nogę oprzeć sie wrażeniu, że pytasz poro forma.
IMVHO masz wiedzę i doświadczenie :)

Pozdraiam
Wojtek

Data: 2010-01-23 19:52:54
Autor: Grzegorz
Warunki śniegowe Beskid Śląski
Hello Wojciech Wierba !:

A to na pewno. Choć niestety jak taka skorupa cienka i na puchu siedzi, to i tak się zapada. Przetestowane.
No to po co si pytasz?

No bo chciałbym wiedzieć, skąd Twoja wiedza, że "może zamarznąć" ..... szczególnie z Hamburka ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-01-23 20:41:54
Autor: Krzysztof Kucharski
Warunki śniegowe Beskid Śląski
Witam

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał w wiadomości news:hjclvk$qfp$1news.onet.pl...
[...]

Jak wyżej - ma ktoś *aktualne* informacje ? Tj. z najdalej wczoraj. Nie wiem, czy targać w niedzielę rakiety - przedostatnio nie zabrałem i był to duuuży błąd ....
[...]

Skrzyczne, wczoraj - dzisiaj: poza szlakiem śnieg do kostek, momentami do połowy łydek. Na szlakach różnie, od udeptanego "chodnika" po spore płyty lodu. Większość popularnych tras udeptana przez deskarzy / skuterowców. Słonecznie. Temperatura od -10 do -14.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2010-01-23 20:47:04
Autor: Grzegorz
Warunki śniegowe Beskid Śląski
Hello Krzysztof Kucharski !:

[...]

O - nareszcie konkrety :-) ! Te płyty lodu nieco mnie martwią, chyba na wszelki wypadek raki włożę. Choć pewnie nie będzie lodospadu, jak na szlaku na Baranią od Białej Wisełki - kiedyś ledwo na czworakach wlazłem ..... czysty lodospad ..

Dzięki i pozdrawiam
--
Grzegorz

Data: 2010-01-23 13:40:29
Autor: Marek
Warunki śniegowe Beskid Śląski
Nawet rakieciarze mają problem z oceną warunków, a co ze skiturowcami?
Czy po tym co leży w Beskidzie Śląskim i Żywieckim da się poruszać bez
darcia fok i rysowania ślizgów?

--
Marek

Data: 2010-01-24 04:10:20
Autor: Wodarek
Warunki śniegowe Beskid Śląski
Był ktoś może przypadkiem w tym miesiącu na Hali Rysianka? Jaka tam
jest pokryw śniegowa ? Jak wyglądają szlaki? Da się dojść na butach?

Data: 2010-01-24 13:14:02
Autor: Wojciech Wierba
Wodarek pisze:
  Jak wyglądają szlaki? Da się dojść na butach?

Boso tez można :-)
A dojść na pewno sie da.
Pytanie tylko, ile to czasu może zająć?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-24 16:09:55
Autor: Waldek Brygier
Wojciech Wierba wrote:
 Jak wyglądają szlaki? Da się dojść na butach?
Boso tez można :-)
A dojść na pewno sie da.
Pytanie tylko, ile to czasu może zająć?

A to wszystko z perspektywy Hamburga :-)

Waldek Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Data: 2010-01-24 17:16:38
Autor: Grzegorz
Warunki śniegowe Beskid Śląski
Hello Waldek Brygier !:
Wojciech Wierba wrote:
 Jak wyglądają szlaki? Da się dojść na butach?
Boso tez można :-)

"Ucony" na pewno próbował ;-)

A dojść na pewno sie da.
Pytanie tylko, ile to czasu może zająć?

A to wszystko z perspektywy Hamburga :-)

Czy to coś od "Hamburgera" ???? :-P !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-01-24 17:20:35
Autor: Grzegorz
[...]

Potwierdzam zbliżone warunki w rejonie Kozia Góra, Szyndzielnia, Klimczok, Magura, ale za wyjątkiem tych lodowych płyt. Wszędzie dobra przyczepność w butach, w zasadzie nawet stuptuty w wielu miejscach na szlaku niepotrzebne.

Poza tym ludzi jak na lekarstwo, na wyrwidupci koło schroniska na Szyndzielni nie więcej niż 5 osób !!!

Miejscami śnieg niezbyt ubity, byłoby lżej na rakietach, ale nie chciało mi się zakładać ;-)

Widoki wspaniałe (Babia + Tatry + Pilski z Klimczoka, choć wysoki poziom warstwy inwersyjnej, ok. 1300 m), lekki mrozik tak od -10 do -17 ;-), w sumie warto było wstać o 6-tej :-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Warunki śniegowe Beskid Śląski